........သည္ဆိုဘ္ေရာက္လာ မ်ားသတၱာခ်မ္းသာကိုစိတ္ျမဲပါေစ၊ ဥပါဒ္ရန္ေဘးကင္းစင္ေ၀းျငိမ္းေအးၾကပါေစ.........

Dec 8, 2012

သံုးခ်က္သိမွာတတိယာ(အာနာပါနသမထဘာဝနာအဆက္)


ေယာဂီပုဂၢိဳလ္သည္ မိမိရရွိခဲ့ေသာ အလင္းနိမိတ္ကို ခႏၶာကိုယ္တစ္ခုလံုးကို ျပန္႔ႏွံ႔ေစလွ်က္ ထြက္ေလ၊ ၀င္ေလကို ျဖစ္ေစ၍ အားထုတ္ရျခင္းသည္ တတိယအဆင့္ အာနာပါနအားထုတ္နည္းပင္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်းဇူးရွင္လယ္တီဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးကလည္း ဤအဆင့္ကို “လံုးစံုလင္းရာ တ-၌သာ”ဟု မိန္႔ဆိုေတာ္မူခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
ေဖာ္ျပပါ ႐ုပ္ပံုနံပါတ္ ၁၇-ပံုတြင္ ျပဆိုထားသည့္အတိုင္း ဗဟိဒၶနည္းျဖင့္ နိမိတ္စားရပံုကို ျပဆိုပါမည္။ ဤနည္းျဖင့္ ခႏၶာကိုယ္ကို မိမိရရွိခဲ့ၿပီးေသာ အႆာသပႆာသပဋိဘာဂအလင္းနိမိတ္ျဖင့္ ေက်သံုးေပ်ာက္ပ်က္ျခင္းျဖစ္ေအာင္ စားရျခင္းသည္ ငါးဆင့္ေျမာက္၀ိပႆနာအားထုတ္ရာတြင္ အက်ိဳးေက်းဇူးအလြန္မ်ားသည္။ နိမိတ္စားျခင္းသည္ ၀ိပႆနာသို႔ဆိုက္ေအာင္ အားထုတ္မည့္ေယာဂီအတြက္ အလြန္ကို အေရးၾကီးပါသည္။ မိမိ၏ခႏၶာကိုယ္တစ္ခုလံုး သုညတသေဘာဆိုက္ကာ ကြယ္ေပ်ာက္သြားသည့္တုိင္ေအာင္ နိမိတ္ႏွင့္တိုက္ဖ်က္ပစ္ျခင္းကို နိမိတ္စားသည္ဟု ဆိုရပါသည္။ ထိုနိမိတ္စားျခင္းမွာလည္း ေဒါင္လိုက္စားနည္း၊ အလ်ားလိုက္ကန္႔လန္႔စားနည္းဟု ႏွစ္မ်ိဳးရွိသည္။
နံပါတ္ ၁၇-႐ုပ္ပံုသည္ ေဒါင္လိုက္စားနည္းအစကို ျပသထားျခင္းျဖစ္သည္။ အားထုတ္ရမည့္အစီအစဥ္မွာ နိမိတ္ကို လက္ညွိဳးခန္႔အတုတ္ကိုျဖစ္ေစၿပီး မိမိ၏ ငယ္ထိပ္တည့္တည့္မွ အရွည္ ၆-ေတာင္ခန္႔ မႈတ္ေလႏွင့္မႈတ္၍ ထုတ္လိုက္ရမည္။ ထြက္ေလမဆံုးမီ မိမိ၏ငယ္ထိပ္တည့္တည့္မွ ဖန္မီးေခ်ာင္းၾကီး ေဒါင္လိုက္စိုက္ထားသကဲ့သို႔ တလက္လက္တထိန္ထိန္ ထြန္းလင္းေတာက္ပေနေပလိမ့္မည္။ အစြမ္းကုန္ လင္းၿပီး အေရာင္မ်ားေတာက္ပေနပါေစ။ ေစ ၈-ခ်က္ပိုင္လွ်င္ အလြန္လြယ္ကူပါသည္။

နံပါတ္ ၁၈-႐ုပ္ပံုသည္ နံပါတ္ ၁၇-တြင္ျပခဲ့ေသာ လက္ညွိဳးခန္႔နိမိတ္ကို ရာ၀င္အိုးၾကီးခန္႔ (ၾကီးေစ အားထုတ္နည္းအတိုင္း) အၾကီးခ်ဲ႕ရပံုကို ျပသထားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ အၾကီးခ်ဲ႕ရျခင္း၏ ရည္ရြယ္ခ်က္မွာ ခႏၶာကိုယ္ၾကီးကို အလင္းနိမိတ္ျဖင့္ တိုက္ဖ်က္ရာတြင္ တစ္ကိုယ္လံုးကို လြယ္လြယ္ႏွင့္ ငံုမိေစရန္ ျဖစ္ပါသည္။ အရွည္ ၆-ေတာင္ခန္႔သာ ထားရျခင္းမွာလည္း အထက္ေအာက္ ဆဲြခ်၊ ဆဲြတင္ျပဳလုပ္အားထုတ္ေသာအခါ ထုတ္ေလ၊ မႈတ္ေလတို႔ႏွင့္ ျမန္ျမန္ကိုက္မိေစရန္ မပင္ပန္းေစရန္သာ ျဖစ္ပါသည္။
နံပါတ္ ၁၈-ပံုအတိုင္း ခ်ဲ႕ၿပီးေသာအလင္းနိမိတ္ၾကီးသည္ မိမိ၏ဦးေခါင္းေပၚတြင္ အလြန္လင္းေသာျပာသာဒ္ၾကီးကို ရြက္ထားသကဲ့သို႔လည္းေကာင္း၊ မီးၾကည္တိုင္ၾကီးကို ရြက္ေနရသကဲ့သို႔လည္းေကာင္း၊ ဦးေခါင္းေပၚတြင္ မီးတိုင္မီးေတာင္ၾကီး ရွိေနသကဲ့သို႔လည္းေကာင္း ထင္ျမင္ေပလိမ့္မည္။
နံပါတ္ ၁၇၊ ၁၈-ပံုမ်ားအတိုင္း နိမိတ္ထုတ္ရျခင္း၊ အက်ယ္ခ်ဲ႕ေပးရျခင္းတို႔မွာ ထုတ္ေလတစ္မ်ိဳးတည္းႏွင့္သာ ထုတ္ရခ်ဲ႕ရေပသည္။ ထိုသို႔ထုတ္၍ထားေသာနိမိတ္ကို အက်ယ္ခ်ဲ႕ရာ၌လည္း ရာ၀င္အိုးခန္႔ထုတ္ေသာ နိမိတ္ၾကီးတစ္ခုလံုးကို အေရာင္အလင္းညီမွ်ေအာင္ သတိျပဳအားထုတ္ရမည္။ မလင္းေသးလွ်င္လည္း လင္းလာေအာင္ စိတ္ကျပဳျပင္ဖန္တီး၍ အားထုတ္ႏုိင္သည္။ မွိန္မွိန္ေမွးေမွးသာျဖစ္ေနေသးေသာ အာ႐ံုနိမိတ္မ်ားႏွင့္ မ႐ႈမွတ္ရ။ လင္းေအာင္အားထုတ္ၿပီးမွသာ ညႊန္ၾကားခ်က္အတိုင္း အားထုတ္ရမည္။ လိုအပ္ေသာအတိုင္းအတာရွိမွသာ ေအာက္ေဖာ္ျပပါ နံပါတ္ ၁၉၊ ၂၀၊ ၂၁-ပံုမ်ားအတိုင္း အားထုတ္ရမည္။
အခ်ိဳ႕ပရိယတၱိသမား(စာေပသမား)မ်ားက ဤကဲ့သို႔ နိမိတ္စားျခင္းသည္ ဘုရားမေဟာ၊ က်မ္းဂန္တြင္ မျပ၊ အပိုအလုပ္မ်ားဟု ဆိုၾကသည္။ သို႔ေသာ္လည္း ဘာေ၀တဗၺ၊ သမၺႏၶာဟာရ၊ ၀ိတကၠာဟတဟု က်ယ္၀န္းစြာ ေဟာထားေသာေၾကာင့္ အပိုအလုပ္မဟုတ္၊ ၀ိပႆနာဉာဏ္အျမင္ ၾကည္လင္သန္႔ရွင္းေစရန္ႏွင့္ အထက္အထက္တက္ႏိုင္ေစရန္ ညြန္ျပအားထုတ္ေစရျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
ဤနိမိတ္စားရျခင္းႏွင့္ သံုးခ်က္႐ႈရျခင္းတို႔သည္ သေတာဒုကၠရကာရီအဆင့္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ သတိကို ၿမဲၿမဲၿမံၿမံ ခိုင္ခိုင္မတ္မတ္ထားၿပီး ၿငိဳျငင္စြာ အားထုတ္ရပါသည္။ အနီးကပ္ညႊန္ျပသူ ဆရာရွိမွသာ အဓိပၸာယ္ရွင္းလင္းလြယ္ကူၿပီး အားထုတ္မွ ပို၍အဆင္ေျပႏိုင္ပါသည္။ ဤက်မ္းတြင္ ျပဆိုၿပီး၊ ျပဆိုဆဲ၊ ျပဆိုလတံ့ျဖစ္ေသာ ႐ုပ္ပံုမ်ားအရ လိုက္နာအားထုတ္ေနျခင္းသည္ ဘာ၀နာပြားေနျခင္းပင္ ျဖစ္ပါသည္။ အၾကိမ္ၾကိမ္အထပ္ထပ္ အားထုတ္ႏုိင္ေလေလ ဘာ၀နာကုသိုလ္ရေလေလ ျဖစ္သည္။ တစ္နည္းအားျဖင့္ အဓိစိတၱမဂၢင္၊ အဓိစိတၱသိကၡာအလုပ္ကို က်င့္ေဆာင္ေနျခင္းလည္း ျဖစ္ပါသည္။ သမၼာ၀ါစာ၊ သမၼာကမၼႏၲ၊ သမၼာအာဇီ၀၊ သမၼာ၀ါယာမ၊ သမၼာသတိ၊ သမၼာသမာဓိဟူေသာ မဂၢင္ ၆-ပါးကို ထူေထာင္ေနျခင္းဟုဆိုလည္း မမွားႏိုင္ေခ်။ ထိုအက်င့္ျဖင့္ ေယာဂီပုဂၢိဳလ္တို႔၏သႏၲာန္၌ ကုသိုလ္စိတ္တို႔သည္ လြန္ၾကဴးကုန္၏။ ထိုကဲ့သို႔ လြန္ကဲေသာ ဘာ၀နာကုသိုလ္ရွင္၊ သမာဓိရွင္ျဖစ္ေနေသာ ေယာဂီပုဂၢိဳလ္သည္ စိတ္တန္ခိုးၾကီးမားလွရကား မည္ကဲ့သို႔ပြားမ်ားပြားမ်ား ခဲခဲယဥ္းယဥ္း မရွိႏုိင္ေတာ့။ လြယ္လြယ္ႏွင့္သာ ၿပီးေျမာက္ႏုိင္ေပေတာ့သည္။
သို႔ျဖစ္၍ ေဖာ္ျပပါ ၁၉၊ ၂၀၊ ၂၁-႐ုပ္ပံုမ်ားအတိုင္း ႐ႈိက္ေလႏွင့္နိမိတ္ပါလာပံု၊ အာ႐ံုညႊတ္၍ရလာပံုမ်ားမွာ ၁၇၊ ၁၈-ပံုတို႔တြင္ျပထားသည့္အတိုင္း အၾကီးခ်ဲ႕ၿပီးေနာက္တစ္ဆက္တည္း ႐ႈိက္ေလႏွင့္ မိမိေအာက္သို႔အေရာက္ ဆြဲၿပီး သိမ္းလိုက္ရပံုမ်ား ျဖစ္ပါသည္။ ဆြဲစ၊ ဆြဲလယ္၊ ဆဲြဆံုး၏ေနာက္တြင္ နံပါတ္ ၂၁-ပါပံုအတုိင္း အလင္းနိမိတ္က ေအာက္ကျဖစ္၍ ေနပါလိမ့္မည္။
ထိုပံုမ်ားအတိုင္း ဆဲြခ်လိုက္ၿပီးေသာအခါ မီးလံုးၾကီး မိမိ၏ကိုယ္ေပၚသို႔ က်လာသကဲ့သို႔လည္းေကာင္း၊ သက္တံ့ၾကီးက်လာသကဲ့သို႔လည္းေကာင္း။ ေရတံခြန္ၾကီး ခႏၶာကိုယ္ေပၚသို႔ က်လာသကဲ့သို႔လည္းေကာင္း ထင္ျမင္လာတတ္ပါသည္။ နံပါတ္ ၂၁-ပံုပါအတုိင္း ဖန္ၾကည္မွန္ၾကည္တိုင္ၾကီး၏အေပၚတြင္ ထိုင္ေနရသကဲ့သို႔ နိမိတ္၏အေပၚတြင္ ထိုင္ေနရပံုကို ထင္ျမင္လာေပလိမ့္မည္။
နံပါတ္ ၁၈-ပံုအတိုင္း ခ်ဲ႕ၿပီးေသာနိမိတ္ကို ႐ႈိက္ေလႏွင့္တစ္ခ်က္တည္း နံပါတ္ ၂၁-ပံုအတိုင္းၿပီးသြားေအာင္ ဆဲြခ်လိုက္ရပါမည္။ အစတြင္ ေယာင္၀ါး၀ါးျဖစ္ေနတတ္ပါသည္။ သို႔ေသာ္လည္း သေဘာပိုင္ေသာအခါ မုဆိုးစိုင္သင္ဆိုသကဲ့သို႔ အၾကိမ္မ်ားစြာအားထုတ္ဖန္မ်ားၿပီး ကမၼ႒ာန္းပါး၀လာလွ်င္ အစဥ္ေခ်ာကာ အားထုတ္၍ အဆင္ေျပလာပါလိမ့္မည္။
တင္ျပသူ = အရွင္ကုသလသာမိ

အထက္တြင္ ေဖာ္ျပခဲ့ၿပီးေသာ နံပါတ္ ၁၈-ပံုအတိုင္း အက်ယ္ခ်ဲ႕ထားၿပီးေသာ နိမိတ္အလင္းၾကီးကို ႐ႈိက္ေလႏွင့္ဆဲြ၍ခ်ရပံုကို ျပဆိုခဲ့ေပၿပီ။ ယခုတစ္ဖန္ ထုတ္ေလႏွင့္ သူ႕ေနရာအထက္သို႔ ျပန္ေရာက္ေအာင္ ဆဲြယူရေပဦးမည္။ ေအာက္ေဖာ္ျပပါ နံပါတ္ ၂၂၊ ၂၃၊ ၂၄-ပံုမ်ားသည္ မိမိေအာက္သို႔ေရာက္ေနေသာ အလင္းတံုးၾကီးကို ထုတ္ေလျဖင့္ အထက္ျပန္ေရာက္ေအာင္ တင္ပို႔ရပံုကို ျပထားျခင္းျဖစ္သည္။ ေယာဂီ၏စိတ္က အလင္းတံုးၾကီး ထုတ္ေလႏွင့္တစ္ကိုက္တည္း ရိပ္ရိပ္ရိပ္ရိပ္ႏွင့္တက္လာသည္ကို သိရေပလိမ့္မည္။ ထုတ္ေလဆံုးလွ်င္ ၂၄-ပံုအတုိင္း နိမိတ္အလင္းၾကီး မိမိ၏ဦးေခါင္းထိပ္သို႔ ျပန္ေရာက္လာေတာ့သည္။
ဤကဲ့သို႔ ထုတ္ေလႏွင့္အထက္တက္၊ ႐ႈေလႏွင့္ေအာက္ျပန္ဆင္းေအာင္ အားထုတ္ျခင္းအားျဖင့္ ျမန္ျမန္အာ႐ံုျပဳ၊ ျမန္ျမန္႐ႈ႐ႈိက္ကာ အားထုတ္ရမည္။ နိမိတ္အလင္းၾကီးသည္ မိမိ၏ကိုယ္ေပၚ၌ျဖတ္လွ်က္ တက္တံုသက္တံု (တက္လိုက္ဆင္းလိုက္)ျဖစ္ေနသည္ကို ေတြ႕လာေပလိမ့္မည္။ ၾကာေသာအခါ အထက္ ၆-ေတာင္၊ ေအာက္ ၆-ေတာင္အားျဖင့္ နိမိတ္ဆက္မိကာ တစ္ဆက္တည္းဆက္ေနသည္ဟု ထင္ျမင္လာေပလိမ့္မည္။
ထိုအခါ မိမိ၏ခႏၶာကိုယ္သည္ အလင္းနိမိတ္ၾကီး၏ အလယ္တြင္ တျဖည္းျဖည္း ေမွးမွိန္လာရေလသည္။ မွန္တိုင္ၾကီး၏ အလယ္တြင္သြင္းထားေသာ ေရႊဆင္းတုေလးကဲ့သို႔ မိမိကိုယ္ကို ေတြ႕ျမင္လာေပလိမ့္မည္။ မီးစတစ္စကို ကိုင္၍ အထက္ေအာက္ျမန္ျမန္ ရမ္းၾကည့္ေသာအခါ မီးတန္းၾကီးတစ္ဆက္တည္းျဖစ္ေနသကဲ့သို႔ မႈတ္ေလထြက္သက္ႏွင့္ အထက္ေရာက္၊ ႐ႈေလ၀င္သက္ႏွင့္ေအာက္ေရာက္အားျဖင့္ ေဖာ္ျပလတံေသာ နံပါတ္ ၂၅-ပံုအတိုင္း နိမိတ္ခ်င္းဆက္သြားသည္ကို သတိျပဳႏုိင္သည္။
အထူးအားျဖင့္ နံပါတ္ ၁၉၊ ၂၀၊ ၂၁၊ ၂၂၊ ၂၃၊ ၂၄-ပံုမ်ားမွာ ၆-မ်ိဳးခဲြျခားၿပီးျပသထားေသာ္လည္း အခိုက္အတန္႔ကေလးအရသာ ျဖစ္ပါသည္။ ႐ႈေလတစ္ခ်က္တည္းႏွင့္ ၁၉၊ ၂၀၊ ၂၁ ပံုမ်ား၊ ထုတ္ေလတစ္ခ်က္တည္းႏွင့္ ၂၂၊ ၂၃၊ ၂၄-ပံုမ်ား ျဖစ္သြားေပလိမ့္မည္။ အၾကိမ္ၾကိမ္သေဘာေပါက္ေအာင္ စဥ္းစားၿပီးမွ ႐ႈမွတ္လွ်င္ ပို၍လြယ္ကူေပလိမ့္မည္။ အက်ယ္ကို ႐ႈမွတ္လိုပါက အာနာပါနပါရဂူက်မ္းတြင္ ၾကည့္႐ႈႏိုင္ပါသည္။

ျပဆိုၿပီးသည့္အတိုင္း အထက္ေအာင္ အလင္းနိမိတ္ခ်င္း သႏၲတိစပ္၍တစ္ေခ်ာင္းတည္း၊ တစ္ခုတည္းကဲ့သို႔ေနေသာအခါ ခႏၶာကိုယ္ေပ်ာက္ကြယ္သြားရသည္ဟု ဆိုရာတြင္ နံပါတ္ ၂၅-ပံုကဲ့သို႔ အလင္းတုိင္ၾကီး၏အလယ္တြင္ မိမိကိုယ္ကေလးတျဖည္းျဖည္း ေသးငယ္သြားၿပီး ေနာက္ဆံုး၌ ရိပ္ခနဲ ေပ်ာက္ကြယ္သြားတတ္ေပသည္။ ထိုသို႔ေပ်ာက္ကြယ္ၿပီးေနာက္ နံပါတ္ ၂၆-ပံုအတုိင္း တဖ်က္ဖ်က္ျဖင့္ သက္တံုတက္တံုျဖစ္ေနသည္ကို ေတြ႕ရေပလိမ့္မည္။ ထိုသို႔တျဖည္းျဖည္း ေသးငယ္သြားၿပီး ေပ်ာက္ကြယ္သြားသည္ကို အာနာပါနပါရဂူက်မ္းတြင္ အက်ဥ္းေပ်ာက္ဟူ၍ ျပဆိုထားေပသည္။ အက်ဥ္းေပ်ာက္ဟုဆိုသျဖင့္ အက်ယ္ေပ်ာက္လည္း ရွိရေပမည္။ အက်ယ္ေပ်ာက္ဟူသည္မွာ - ပူေဖာင္းကို မႈတ္လိုက္ေသာအခါ ပူေဖာင္းသည္ တျဖည္းျဖည္းၾကီး၍ၾကီး၍ ေနာက္ဆံုးတြင္ ေပါက္ကဲြေပ်ာက္ပ်က္သြားေပသည္။ ထိုဥပမာကဲ့သို႔ပင္ တျဖည္းျဖည္း ၾကီးလာၿပီး ေနာက္ဆံုးတြင္ ေပ်ာက္ကြယ္သြားရေပသည္။ ထိုကဲ့သို႔ ၾကီးလာၿပီးေပ်ာက္ပ်က္သြားျခင္းကို အက်ယ္ေပ်ာက္ဟု ဆိုရေပသည္။
အထက္တြင္ ေဖာ္ျပခဲ့ေသာနည္းမ်ားအတိုင္း အားထုတ္ရျခင္းမွာ ရည္ရြယ္ခ်က္မ်ားစြာ ရွိပါသည္။ မိမိအားထုတ္မႈအားၾကီးသည္ထက္ အားၾကီးလာေစႏိုင္သည္။ မိမိ၏စိတ္ကို ထိန္းခ်ဳပ္ႏုိင္စြမ္းရွိမရွိကိုလည္း အကဲခတ္ႏိုင္ပါသည္။ ဤအဆင့္၌ပင္ နိမိတ္ကို အဇၥ်တၱကာယသို႔ သြတ္သြင္း႐ႈမွတ္ေသာအခါ တည္ၿငိမ္ေသာသမာဓိရွိမရွိကိုလည္း စမ္းသပ္ႏိုင္ပါသည္။ ထို႔အျပင္ ႐ုပ္နာမ္တို႔ကို ၀ိပႆနာဉာဏ္စိုက္၍ ႐ႈမွတ္လုိက္ေသာအခါ နာမ႐ူပပရိေစၧဒဉာဏ္မွစ၍ အႏုေလာမဉာဏ္တိုင္ေအာင္ ႐ႈႏိုင္စြမ္းရွိမရွိတို႔ကိုလည္း ခန္႔မွန္းသိႏုိင္ပါသည္။ ထိုအက်ိဳးမ်ားကို ရည္ရြယ္၍ နိမိတ္စားျခင္းျဖင့္ အားထုတ္ေစရျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
အထူးမွတ္ထားသင့္သည္မွာ အာနာပါနအလုပ္ကို က်က်နနျပသသူ ဆရာမရွိဘဲ၊ အားထုတ္နည္းျပ ဤကဲ့သို႔ေသာက်မ္းစာမ်ားကို မဖတ္ဖူးဘဲ စာေတြ႕စိတ္ထင္ႏွင့္ အားထုတ္လွ်င္ အခ်ိဳးက်က် အဇၥ်တၱ၊ ဗဟိဒၶ႐ႈမွတ္နည္းမ်ားကို ပြားမ်ားအားထုတ္ႏုိင္လိမ့္မည္ မဟုတ္ေပ။ အားမထုတ္ဖူးပါကလည္း ဤက်မ္းတြင္ ေဖာ္ျပထားေသာ႐ုပ္ပံုမ်ား၏ သေဘာသဘာ၀ကို သိျမင္နားလည္လိမ့္မည္ မဟုတ္သည္မွာ ေသခ်ာပါသည္။ ထိုသို႔ နားမလည္သည့္အျပင္ အကန္းကို အ႐ုပ္ေရးျပသကဲ့သို႔သာ ျဖစ္ေနေပလိမ့္မည္။ “အလကားဟာေတြပါ”ဟု မေျပာၾကလွ်င္ ေတာ္ေသး၏ဟု ဆိုရေပမည္။ ကိုယ္ေတြ႕ဒိ႒သိရွိၾကရေအာင္ ဆရာႏွင့္ အျမန္ဆံုး သြားေရာက္အားထုတ္ၾကည့္ေစလိုပါသည္။

နိမိတ္စားရပံု နည္းတစ္နည္းကို ဆက္လက္ ျပဆိုပါအံုးမည္။ အလ်ားကန္႔လန္႔စားနည္းဟု ေခၚပါသည္။ ျပဆိုခဲ့ၿပီးေသာနည္းမွာ အထက္ႏွင့္ေအာက္ မုန္႔ေထာင္းသလို တိုက္ဖ်က္ရေသာေၾကာင့္ ေဒါင္လိုက္စားနည္းဟု ေခၚသည္။ အခုစားနည္းမွာ ကန္႔လန္႔လႊဆဲြသကဲ့သို႔ေသာ စားနည္းျဖစ္ေလသည္။ ဤမွ်သာထူးပါသည္။ အက်ိဳးသေဘာကား အတူတူပင္ ျဖစ္ပါသည္။
ေဖာ္ျပပါ နံပါတ္ ၂၇-ပံုသည္ ကန္႔လန္႔နိမိတ္စားရန္ နားတစ္ဖက္မွ မႈတ္ေသာထြက္ေလႏွင့္ နိမိတ္ထုတ္ထားရပံုကို ျပသထားျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ထုတ္ပံုမွာ မႈတ္ေသာေလႏွင့္ ငါ၏နားတစ္ဖက္မွ အတုတ္လက္ညွိဳးခန္႔၊ အရွည္ ၆-ေတာင္ခန္႔ လင္းလင္းႏွင့္ အဖ်ားညီညီထုတ္၍ ထားအံ့။ ထိုကဲ့သို႔ ထုတ္လိုက္လွ်င္ ဖန္မီးေခ်ာင္းၾကီး ခလုတ္ကို ဖြင့္ထားလိုက္သကဲ့သို႔ လင္းခနဲ ေပၚထြက္လာေပလိမ့္မည္။ ေပၚသည္ဆုိေသာ္လည္း ဦးစြာ စိတ္က ညႊတ္၍ ေပၚေပးရသည္။ စိတ္မညႊတ္ဘဲ နိမိတ္သက္သက္ကိုသာ အေျပးအျပန္စသည္ျဖင့္ နိမိတ္ကစားလွ်င္ မရႏိုင္ဟု အခ်ိဳ႕ေယာဂီမ်ား ထင္ျမင္ေနတတ္ၾကသည္။
အဓိစိတၱ၊ စိတၱ၀ိသုဒၶိတို႔၏သေဘာကား ၿပိဳင္ဘက္မရွိေသာ တန္ခိုးသတၱိရွိေလသည္။ ဤကဲ့သို႔ ဥပစာရနိမိတ္သေဘာကို မဆိုထားဘိ။ သာမန္စိတ္သည္ပင္ စၾကာ၀ဠာအနႏၲကို မ်က္ေတာင္တစ္ခတ္မွ်ႏွင့္ လွည့္ပတ္ၾကည့္႐ႈႏိုင္ေလသည္။ ဤကဲ့သို႔ အဓိစိတၱအလုပ္မ်ိဳးကို အစိုးရေသာ ေယာဂီအေနျဖင့္ အဘယ္မွာ ႐ႈမွတ္၍ မရဘဲ ရွိႏုိင္ပါမည္နည္း။ ေနရာတက် ႐ႈတတ္ဖို႔သာ အေရးၾကီးေသာ အခ်က္ျဖစ္ပါသည္။
ပုဏၰကဘီလူးမင္း စီးနင္းေသာ အႆဓိုရ္နတ္ျမင္းသည္ အလြန္လ်င္ျမန္စြာ ေျပးသြားႏုိင္ေပသည္။ ေကာရပၸနတ္မင္းအား ျမင္း၏အစြမ္းကို ျပ၏။ အႆဓိုရ္နတ္ျမင္းတို႔၏သေဘာသည္ အရွိန္ျဖင့္ေျပးသြားရာ၌ မီးစကို ၾကိဳးခ်ည္၍ အားစိုက္ရမ္းေသာအခါ မီးကလာပ္ခ်င္းဆက္စပ္လွ်က္ မီး၀ိုင္းၾကီးျဖစ္ေနသည္ဟု ထင္ျမင္ရသကဲ့သို႔ ျမင္းမ်ားအတန္းလိုက္ေျပးေနသည္ဟု ထင္ျမင္လာရတတ္သည္။ အလြန္လ်င္ျမန္ေသာ္လည္း အာ႐ံုတစ္ခုႏွင့္တစ္ခုေပၚသို႔ ေက်ာ္၍ေျပးလႊားေနေသာ စိတ္၏လ်င္ျမန္ျခင္းကိုကား မမွီႏိုင္။ လ်င္ျမန္ေသာအရာတို႔တြင္ စိတ္သည္ တန္ခိုးအၾကီးဆံုးႏွင့္ အလ်င္ျမန္ဆံုးျဖစ္ေပသည္။ စိတ္ႏွင့္တူေသာလ်င္ျမန္ျခင္းဟူ၍ မရွိႏိုင္ေပ။
တစ္နည္းအားျဖင့္ သင္ဓုန္းဓားသြားတစ္ေထာင္တပ္ဆင္ထားေသာ လွ်ပ္စစ္စက္၀ိုင္းအတြင္း၌ အရွိန္မျပတ္ဒရစပ္လည္ေနစဥ္ ဂုမၻာန္နတ္ေယာက္သည္ ကၽြမ္းဘားအကကို ကလွ်က္ ထိုသင္ဓုန္းဓားသြားတစ္ေထာင္ကို လြတ္ေအာင္ ကျပႏုိင္၏။ အလြန္လ်င္ျမန္လွေပသည္။ ထို႔ထက္ စိတ္၏လ်င္ျမန္ျခင္းသည္ ပို၍ လ်င္ျမန္သည္။ စိတ္သည္လည္း ထိုစက္၀ိုင္းအတြင္း၌ အလွည့္ခိုင္းလွ်င္ ဂုမၻာန္နတ္၏ကၽြမ္းဘားအကႏွင့္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ သင္ဓုန္းဓားသြားတစ္ေထာင္ႏွင့္လည္းေကာင္း ဘာႏွင့္မွ် မထိရေအာင္ ေျပးႏုိင္ေရွာင္တိမ္းႏုိင္ေသာ အစြမ္းသတၱိရွိပါသည္။

ဤမွ်တန္ခိုးၾကီးလွေသာ ေယာဂီ၏စိတ္ျဖင့္ နံပါတ္ ၂၈-ပံုတြင္ ျပသထားေသာ လက္ညွိဳးခန္႔အက်ယ္ခ်ဲ႕ရန္၊ နိမိတ္စားရန္ ခက္ခဲေတာ့မည္ မဟုတ္ေပ။ ထိုမွ်ေလာက္တန္ခိုးသတၱိရွိေသာ သမၼာသမာဓိစိတ္ရွိပါလွ်က္ အားထုတ္၍မရဟုဆိုလွ်င္ ေျခာက္လံုးျပဴးေသနတ္ကိုင္ထားသူကို သားေရေလးဂြႏွင့္လူက ပစ္သတ္၍ေသရေသာသူဥပမာကဲ့သို႔ ထိုေယာဂီထက္ညံ့ေသာသူ ဘယ္မွာရွာ၍ ေတြ႕ပါေတာ့အံ့နည္း။

အထက္တြင္ ေဖာ္ျပထားေသာ ႐ုပ္ပံုနံပါတ္ ၂၉၊ ၃၀၊ ၃၁-ပံုတို႔သည္ ႐ုပ္ပံုနံပါတ္ ၂၇၊ ၂၈-ပံုတို႔တြင္ ထြက္ေလႏွင့္မႈတ္ထား၊ ခ်ဲ႕ကားထားေသာ တစ္ဘက္နားအျပင္ဘက္ရွိ အလင္းနိမိတ္တံုးၾကီးကို ႐ႈေလ၊ ႐ွိဴက္ေလတို႔ႏွင့္ဆဲြယူလိုက္ၿပီး က်န္နားတစ္ဘက္တြင္ တည္လာပံုကို ျပဆိုထားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ တစ္ဖန္ ထုတ္ေသာေလႏွင့္ တစ္ဘက္နား၊ ႐ွိဴက္ေသာေလႏွင့္တစ္ဘက္နားအားျဖင့္ ထုတ္ခ်ည္မႈတ္ခ်ည္ အျပန္အျပန္အလွန္လွန္ တရစပ္ၾကိဳးစားအားထုတ္ရမည္။ အလင္းနိမိတ္တံုးၾကီးသည္ ေလွမ်ားလြန္းထိုးေျပးသြားေနသကဲ့သို႔ ေျပးခ်ည္ျပန္ခ်ည္ အေရာက္တလက္လက္၊ တဖ်ပ္ဖ်ပ္ တရိပ္ရိပ္၊ ဟိုဘက္ဒီဘက္ ကူးသန္းေနပါလိမ့္မည္။
ဥပမာအားျဖင့္ ပုခံုးအထက္တြင္ ကန္႔လန္႔ျဖတ္ မီးရဲေနေသာသံတံုးၾကီးႏွင့္ ေဆာင့္ေန တိုက္ေနသကဲ့သို႔ ျဖစ္ေနေပလိမ့္မည္။ တစ္နည္းအားျဖင့္ အေရာင္လင္းေသာ တိမ္တိုက္ၾကီး တိမ္လံုးၾကီး အုပ္ဖံုး၍ အုပ္ဖံုး၍သြားေသာ လ၀န္းေန၀န္းၾကီးမ်ားပမာ မိမိ၏ဦးေခါင္းေပၚသို႔ အလင္းတံုးၾကီး အုပ္ဖံုးၿပီး ေပ်ာက္၍ေပ်ာက္၍ ေနရွာေပလိမ့္မည္။ မီးစကို ကန္႔လန္႔အေနအထားျဖင့္ ျမန္ျမန္ရမ္းလွ်င္ မီးတန္းၾကီးတစ္ဆက္တည္း ျမင္ရထင္ရသကဲ့သို႔ နိမိတ္ၾကီး ဆက္လာေပလိမ့္မည္။
အကယ္၍ နိမိတ္တံုးၾကီး လိုသေလာက္ အလင္းကို မရလွ်င္ ေနပူပူတြင္ မွန္ေထာင္ၿပီး ၾကည့္ပါ။ မၾကည့္ရဲေလာက္ေအာင္ေသာအလင္းကို ေတြ႕ရေပလိမ့္မည္။ ေနာက္ မ်က္စိကိုမွတ္၍ အဆိုပါ အလင္းမ်ိဳး ငါ၏နိမိတ္လင္းေစရမည္ဟု စိတ္ကမွန္း၍ အားထုတ္ေပးရမည္။ အခ်ိဳ႕ေယာဂီမ်ားသည္ အားထုတ္ရင္းအားထုတ္ရင္း မွိတ္ထားေသာမ်က္စိမွ မ်က္ရည္မ်ား စီးက်လာတတ္သည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဟု ေမးေသာအခါ မိမိအားထုတ္လိုက္ေသာနိမိတ္က မ်က္စိစူးလို႔ပါဟု ေျဖတတ္ၾကသည္။ အဆိုပါနိမိတ္မ်ိဳးကား အတိုင္းထက္အလြန္ လင္းလွေပသည္။
အထက္ပါနည္းအတိုင္း အားထုတ္ေသာအခါ ႐ုပ္ပံုနံပါတ္ ၂၉၊ ၃၀၊ ၃၁-ပံုမ်ားအတိုင္း အလင္းနိမိတ္တန္းၾကီး တစ္ဆက္တည္းကဲ့သို႔ ျဖစ္လာေပလိမ့္မည္။ အစပထမတြင္ ဦးေခါင္းအလယ္၌ ေရးေရးသာျမင္ရေသာ္လည္း ေနာက္ပိုင္းတြင္ ႐ုပ္ပံုနံပါတ္ ၃၂-အတိုင္း ဦးေခါင္းျပတ္လွ်က္ ပခံုးႏွစ္ဘက္ေပၚတြင္ ဖန္ၾကည္မွန္ၾကည္တံုးၾကီး တင္ထားသကဲ့သို႔ ထင္ျမင္လာေပလိမ့္မည္။
ေနာက္တစ္ဖန္ အလင္းတံုးၾကီးကို ခါးက အထက္ပိုင္း တဲ့တဲ့ခ်ိန္လွ်က္ တစ္ဖန္ထုတ္ေလ၊ ႐ွဴေလတို႔ႏွင့္ ဆဲြျပန္တြန္းျပန္သျဖင့္ အထက္တြင္ ျပထားသည့္အတိုင္း နိမိတ္ဆက္မိေသာအခါ တင္ပလႅင္ေခြအျပတ္ၾကီးသာ ကန္ေတာ့လွ်က္ ထိုတင္ပလႅင္ေခြ၏အထက္တြင္ ဖန္တံုးၾကီးတင္ထားသကဲ့သို႔ ႐ုပ္ပံုနံပါတ္ ၃၃-အတိုင္း ျမင္လာေပလိမ့္မည္။
ထို႔ေနာက္ က်န္အျပတ္ၾကီးကို ဆက္လက္တိုက္ဖ်က္ပါက နံပါတ္ ၃၄-တြင္ျပထားသည့္အတိုင္း တစ္ကိုယ္လံုးေပ်ာက္လွ်က္ အလင္းတံုးၾကီးသာ က်န္ေနေပေတာ့မည္။ ဤကား ၀ိပႆနာသို႔ ဆက္လက္႐ႈမွတ္ပြားမ်ားလိုေသာ ေယာဂီမ်ားအတြက္ အလြန္အက်ိဳးမ်ားေသာ နိမိတ္စားနည္းတို႔ ျဖစ္ပါသည္။ ဤနည္းကို အဇၥ်တၱံ ၀ါ ဗဟိဒၶါ ၀ါ ကာေယ ကာယာႏုပႆီ ဟူေသာပါဠိေတာ္အရ ဗဟိဒၶသံုးခ်က္႐ႈနည္းပင္ ျဖစ္ပါသည္။ အဇၥ်တၱသံုးခ်က္႐ႈနည္းမွာ ေနာက္တြင္ ထင္ရွားပါလိမ့္မည္။

ခႏၶာကိုယ္ျပင္ပအားျဖင့္ နိမိတ္စားရျခင္း၊ အာ႐ံုနိမိတ္အဆံုးအပိုင္းအျခားမရွိ လႊတ္ရျခင္းဟူေသာ ဗဟိဒၶသံုးခ်က္႐ႈနည္းမ်ားကို သိရွိခဲ့ရၿပီးျဖစ္သည္။ ယခုအခါ အဇၥ်တၱအတြင္းသက္သက္အားျဖင့္ သံုးခ်က္ရပံု၊ ပဋိဘာဂနိမိတ္သြင္းထုတ္ရပံုကို ျပဆိုပါဦးမည္။
အထက္တြင္ေဖာ္ျပထားေသာ နံပါတ္ ၃၅-ပံုသည္ ေယာဂီ၏နိမိတ္ကို အဇၥ်တၱျဖစ္ေသာ မိမိ၏၀မ္းေခါင္းအတြင္းသို႔ သြင္းရန္ျပသထားျခင္း ျဖစ္သည္။ တစ္နည္းအားျဖင့္ အစအလယ္အဆံုးသတ္မွတ္ထားေသာေလတို႔၏ သက္ခ်ည္တက္ခ်ည္ျဖစ္ေနပံုကို ျပသထားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ နံပါတ္ ၁၇-တြင္ျပသထားသကဲ့သို႔ပင္ ျဖစ္သည္။ ဤ၌ ထူးသည္မွာ မႈတ္ေသာေလႏွင့္ မိမိ၏ငယ္ထိပ္မွ အတုတ္လက္ညွိဳးခန္႔၊ အရွည္ ၆-ေတာင္ခန္႔မွတ္ၿပီး ထုတ္ရမည္။ ၿပီးလွ်င္ အလြန္လင္းေအာင္ ျပဳလုပ္ရမည္။ အက်ယ္ခ်ဲ႕ေျပာရန္ လိုေတာ့မည္ မဟုတ္ေပ။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ႐ႈိက္ေသာေလႏွင့္ ၀မ္းဗိုက္အတြင္းသို႔ ႐ႈသြင္းရန္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။
နံပါတ္ ၃၆-ပံုကို အေသအခ်ာ စဥ္းစဥ္းစားစား သေဘာေပါက္ေအာင္ တရားကြက္ပိုင္ေအာင္ အထပ္ထပ္ ဖတ္၊ အထပ္ထပ္ ၾကံစည္စဥ္းစားဖို႔ လိုပါသည္။ သို႔မွသာ အခက္အခဲမရွိ ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။ အဇၥ်တၱသံုးခ်က္႐ႈမွတ္ၾကရာတြင္ အခ်ိဳ႕ေယာဂီမ်ားမွာ မ်က္စိကို အသံုးျပဳသျဖင့္ အဇၥ်တၱမျဖစ္ဘဲ ဗဟိဒၶျဖစ္ေနတတ္ၾကပါသည္။ အာ႐ံုမွန္မွန္ႏွင့္အတြင္းဘက္ျဖစ္ရန္ကား ေနာက္ေက်ာဘက္မွ ႐ႈမွတ္က လြယ္လြယ္ကူကူျဖင့္ အတြင္းသေဘာမွန္ကန္ေအာင္ ႐ႈမွတ္ႏိုင္ေပလိမ့္မည္။ သို႔အတြက္ေၾကာင့္ ေက်ာဘက္မွ ႐ႈမွတ္ပံုကို ျပသထားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ အားထုတ္တိုင္း အားထုတ္တိုင္း မိမိတို႔၏ စိတ္ကေလးကို ေနာက္ေက်ာဘက္မွသာ စိတ္ကို ထား၍ ႐ႈမွတ္ၾကပါေလ။
အားထုတ္႐ႈမွတ္ရပံုမွာ ၃၅-ပံုတြင္ ထုတ္ေလႏွင့္ထုတ္ထားခဲ့ၿပီးေသာ အလင္းနိမိတ္ကို ၃၆-ပံုတြင္ ငယ္ထိပ္မွျမားလမ္းအတိုင္း ႐ႈိက္ေသာေလႏွင့္ ႐ႈိက္လိုက္ရမည္။ ၀င္ေလဆံုးေသာအခါ ခ်က္ႏွင့္တဲ့တဲ့ျဖစ္ေသာ ၀မ္းေခါင္းၾကီးထဲတြင္ အေရာင္မ်ား တလဲ့လဲ့ျဖာထြက္လွ်က္ သံပရာသီးလံုးခန္႔၊ လိေမၼာ္သီးလံုးခန္႔ ပဋိဘာဂနိမိတ္အလံုးၾကီး ကြန္႔ျမဴးစမၸာယ္ေနသည္ကို ထင္ရွားစြာ ေတြ႕ျမင္ရေပလိမ့္မည္။
ထိုကဲ့သို႔ အဇၥ်တၱသို႔ ႐ႈိက္၍ဆဲြခ်လိုက္ရာတြင္ ၃၅-ပံုအတိုင္း ထုတ္၍ထားေသာအလင္းေခ်ာင္းသည္ ပုတိုလွ်က္၀င္သြားသည္ကို ပုလင္းျဖဴျဖဴၾကီးထဲ ျပဒါးေရမ်ား ေလာင္းခ်လိုက္ေသာအခါ ျမင္ေတြ႕ရသကဲ့သို႔ ျဖစ္သြားေပလိမ့္မည္။ ခ်က္အရပ္တည့္တည့္တြင္ အဘယ့္ေၾကာင့္ တည္ရသနည္းဟုဆုိလွ်င္ ၀င္ေလသည္ ႏွာသီး၀မွစၿပီး ရင္လယ္ကို ဗဟိုျပဳကာ ခ်က္အရပ္တြင္ ေလအဆံုးသတ္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ေလသည္။ အလံုးမွိန္မွိန္ႏွင့္႐ႈလွ်င္ စိတ္ၾကည္လင္မႈ မျဖစ္ႏုိင္ေသာေၾကာင့္ အလြန္လင္းေအာင္ အားထုတ္ရပါမည္။
ထိုွ႔ေနာက္ နံပါတ္ ၃၆-တြင္ ျပခဲ့သည္အတုိင္း ႐ႈမွတ္ၿပီး ေလဆံုးရာအရပ္ ခ်က္တည့္တည့္တြင္ အလင္းနိမိတ္ ထြန္းပေနပံုကို သိခဲ့ရၿပီ။ ယခုအခါတြင္ အဆိုပါ ခ်က္အရပ္မွာ တည္ေနေသာအလင္းနိမိတ္ကို ျပန္ထုတ္ရပံုကို ျပလုိ၍ နံပါတ္ ၃၇၊ ၃၈-ပံုမ်ားကို ျပရျပန္ေလသည္။ အထူးမွတ္ရန္မွာ ၀င္ေလသည္ ႏွာသီး၀အစ၊ ရင္အလယ္၊ ခ်က္အဆံုး။ တစ္ဖန္ ထြက္ေလသည္ ခ်က္အစ၊ ရင္အလယ္၊ ႏွာသီး၀အဆံုးဟု သိထားရမည္။ အတြင္း႐ႈနည္းျဖင့္ ႐ႈရာတြင္ အလင္းနိမိတ္ကို အျပင္ပသို႔ မေရာက္ရေအာင္ အထူးဂ႐ုစိုက္ရမည္။ ၃၇-ပံုသည္ ထြက္ေလ၊ ၀င္ေလတို႔၏အလယ္ျဖစ္ေသာ ရင္လယ္တြင္ ထြန္းပေနပံုကို ျပသထားျခင္းျဖစ္သည္။ ၃၈-ပံုသည္ ထြက္ေလ၏အဆံုးျဖစ္ေသာ ႏွာသီး၀တည့္တည့္ လည္ေခ်ာင္းအေခါင္းတည့္တည့္တြင္ ထြန္းပတည္ေနပံုကို ေတြ႕ျမင္ရပံု ျဖစ္ေပသည္။
အခ်ိဳ႕က ထိုကဲ့သို႔ ႐ႈမွတ္ရာတြင္ ပကတိေလကိုသာ ႐ႈမွတ္ရမည္ဟု ဆိုတတ္ၾကသည္။ အမွန္အားျဖင့္ ပကတိေလကို ႐ႈမွတ္၍ မရ။ ေလႏွင့္အတူတကြ ျဖစ္ေပၚလာေသာ အလင္းပဋိဘာဂနိမိတ္ကိုသာ သံုးခ်က္႐ႈ၍ ျဖစ္ႏိုင္သည္။ ထိုကဲ့သို႔ ႐ႈမွတ္ရာတြင္ ….
၁။ အစတစ္ခ်က္ကိုုသာ ျမင္ေသာ အာဒိလဒၶပုဂၢိဳလ္
၂။ အလယ္တစ္ခ်က္ကိုသာ ျမင္ေသာ မေဇၥ်လဒၶပုဂၢိဳလ္
၃။ အဆံုးတစ္ခ်က္ကိုသာ ျမင္ေသာ အေႏၲာလဒၶပုဂၢိဳလ္
၄။ အစ၊ အလယ္၊ အဆံုး သံုးမ်ိဳးလံုးကို ျမင္ေသာ တေယာလဒၶပုဂၢိဳလ္ဟု ပုဂၢိဳလ္ေလးမ်ိဳး ရွိပါသည္။ ထိုတြင္ အစ၊ အလယ္၊ အဆံုး သံုးပါးလံုးကို ျမင္ေသာ တေယာလဒၶပုဂၢိဳလ္ျဖစ္ေအာင္ ပြားမ်ားၾကရပါမည္။

အထက္ပါ အားထုတ္နည္းတို႔ကို သေဘာပိုင္ေအာင္ ဥပမာျဖင့္ ျပဆိုပါဦးမည္။ သံျပားတစ္ခ်ပ္တြင္ လူ႐ုပ္ပံုေရးထားၿပီး ခ်က္ေနရာတြင္ (၃)လက္မခန္႔အေပါက္၀ိုင္းတစ္ခု၊ ရင္ဘတ္အလယ္ကလည္း တစ္ခု၊ ႏွာေခါင္းေပါက္တည့္တည့္တြင္ တစ္ခု သံုးေပါက္ ေဖာက္ထားပါ။ ၿပီးလွ်င္ ေက်ာဘက္မွ မီးသီးတစ္လံုးကို အေပါက္မ်ားႏွင့္တည့္တည့္ခ်ိန္ၿပီး ျဖည္းျဖည္းခ်င္း ေလွ်ာခ်ပါ။ ႏွာေခါင္းေပါက္တည့္တည့္ေရာက္လွ်င္ မိမိၾကည့္ေနေသာဘက္က ျမင္ရေပလိမ့္မည္။ မည္သည့္အေပါက္တြင္ ေရာက္ေနသနည္းဟု ေမးလွ်င္ ႏွာသီးတည့္တည့္ေရာက္ေနသည္ဟု ေျဖေပလိမ့္မည္။ ဆက္ၿပီးေလွ်ာခ်လွ်င္ ရင္ဘက္အေပါက္တည့္တည့္ေရာက္လွ်င္ လင္းခနဲ ျမင္ရေပလိမ့္မည္။ ဆက္ၿပီးေလွ်ာခ်လာေသာအခါ ခ်က္ေပါက္တည့္တည့္သို႔ေရာက္ေသာအခါ လင္းခနဲ တစ္ခါျမင္ရေပလိမ့္မည္။ ထို႔အတူပင္ အလင္းနိမိတ္ အစႏွာသီးဖ်ား၊ အလယ္ရင္ဘက္ႏွင့္ အဆံုးခ်က္သံုးဌာနလံုး ထင္ရွားလာေအာင္ အားထုတ္ရပါလိမ့္မည္။ အားထုတ္ခါစတြင္ အခက္အခဲရွိႏုိင္ေသာ္လည္း အ႐ႈက်င္လည္သြားေသာအခါ လြယ္ကူစြာ ႐ႈမွတ္ႏိုင္ပါလိမ့္မည္။
အဇၥ်တၱသံုးခ်က္႐ႈနည္းတြင္ ဘံုက်ဥ္း႐ႈနည္း၊ ဘံုလတ္႐ႈနည္းႏွင့္ ဘံုက်ယ္႐ႈနည္းဟု သံုးမ်ိဳးကဲြျပားသည္။ ႏွာသီး၀၊ ရင္လယ္၊ ခ်က္ သို႔မဟုတ္ ခ်က္၊ ရင္လယ္၊ ႏွာသီး၀ဟု သံုးခ်က္႐ႈရျခင္းသည္ အက်ဥ္းအားျဖင့္သာ ႐ႈရျခင္းျဖစ္၍ ဘံုက်ဥ္း႐ႈနည္းမည္ပါသည္။
အထက္ေဖာ္ျပပါ နံပါတ္ (၄၁) ႐ုပ္ပံုသည္ ဘံုလတ္႐ႈနည္းကို ျပဆိုထားေပသည္။ ဦးထိပ္၊ ရင္လယ္၊ ဒြါရ သို႔မဟုတ္ ဒြါရ၊ ရင္လယ္၊ ဦးထိပ္ဟူေသာ သံုးဌာနကို ႐ႈမွတ္ရသည္။
နံပါတ္ (၄၂) ပံုမွာ ဘံုက်ယ္႐ႈနည္းကို ျပသထားသည္။ ဘံုက်ယ္႐ႈနည္းအရ သံုးဌာနမွာ ဦးထိပ္၊ ရင္လယ္၊ ေျခဖ်ားတို႔ ျဖစ္သည္။ ဘံုက်ယ္႐ႈနည္းကို မတ္တပ္ရပ္၍လည္းေကာင္း၊ ပက္လက္လွန္လွ်က္လည္းေကာင္း အားထုတ္ရသည္။
ဤေနရာတြင္ ဥပ႒ာနသံုးမ်ိဳးကို သိသင့္ပါသည္။ ၎တို႔မွာ ….
၁။ မ႑လုပ႒ာန
၂။ ဥပဎၬဳပ႒ာန
၃။ သကလုပ႒ာန တို႔ျဖစ္ပါသည္။ ထို႔တြင္ ဘာ၀နာအာ႐ံုသန္လွသျဖင့္ အားထုတ္႐ႈမွတ္ေလတိုင္း မိမိ၏ ၀မ္းေခါင္းအတြင္း၌ မွန္တိုင္ၾကီးစိုက္ထူ၍ထားသကဲ့သို႔ ထင္လာမူကား မ႑လုပ႒ာနမည္၏။ ကိုယ္တစ္ပိုင္းတစ္ျခမ္းသာ ထင္လာလွ်င္ ဥပဎၬဳပ႒ာနမည္၏။ တစ္ကိုယ္လံုးထင္လာမူကား ဥပဎၬဳပ႒ာနမည္ပါသည္။
ဘံုက်ယ္႐ႈနည္းဆိုသည့္အတိုင္း မိမိတစ္ကိုယ္လံုး အဂၤါအစိတ္အပိုင္းတိုင္း၌ သံုးခ်က္သံုးခ်က္ ႐ႈရပံုကို နံပါတ္ (၄၃)ပံုကို ၾကည့္ေသာအားျဖင့္ ဉာဏ္ရွင္းစရာ ရွိေလာက္ေပၿပီ။ ထို႔ေၾကာင့္ ဤအဆင့္၌ “သဗၺကာယပဋိသံေ၀ဒီ အႆသိႆာမိ၊ ပႆသိႆာမီတိ သိကၡတိ = အလံုးစံုေသာ ခႏၶာကိုယ္အတြင္း၌ အလုိလို လင္းေစလွ်က္ ထြက္ေလကို ထုတ္အံ့၊ ၀င္ေလကို သြင္းအံ့ဟူ၍ က်င့္၏”ဟု ေဟာေတာ္မူျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
ပံု (က)အတိုင္း ႐ႈမွတ္လိုလွ်င္ လက္ဖ်ား၊ လက္လယ္၊ လက္ရင္းဟု ၀င္ေလသံုးခ်က္ သို႔မဟုတ္ လက္ရင္း၊ လက္လယ္၊ လက္ဖ်ားဟု ထြက္ေလသံုးခ်က္ အျပန္ျပန္အလွန္လွန္ ထုတ္ခ်ည္သြင္းခ်ည္ ႐ႈမွတ္ရပါမည္။ ပံု (ခ)အတိုင္း ႐ႈမွတ္လိုလွ်င္လည္း ျပထားသည့္အတိုင္း ႐ႈမွတ္ပါ။ ပံု (ဂ)အတိုင္း ရႈမွတ္လိုလွ်င္ ေျခဖ်ား၊ ေျခလယ္၊ ေျခရင္းဟု ၀င္ေလသံုးခ်က္၊ ေျခရင္း၊ ေျခလယ္၊ ေျခဖ်ားဟု ထြက္ေလသံုးခ်က္အားျဖင့္ အျပန္ျပန္အလွန္လွန္ ရႈမွတ္ႏိုင္ပါသည္။
ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္....

No comments:

Post a Comment