........သည္ဆိုဘ္ေရာက္လာ မ်ားသတၱာခ်မ္းသာကိုစိတ္ျမဲပါေစ၊ ဥပါဒ္ရန္ေဘးကင္းစင္ေ၀းျငိမ္းေအးၾကပါေစ.........

Dec 8, 2012

ဗုဒၶဝါဒ အရ ဘဝကူးပံု


ဒီဘဝက စိတ္ဝိညာဥ္ ဟာ ဟိုဘဝကို ကူးေျပာင္းေရာက္ရွိသြားတယ္ ။ ရုပ္ခႏၶာကိုယ္ အေဟာင္းကို စြန္႔ပစ္ၿပီး
ရုပ္ခႏၶာကိုယ္ အသစ္ကို ယူလိုက္တယ္ ။ အဝတ္ေဟာင္းကို ခၽြတ္ၿပီး အဝတ္သစ္ကို ေျပာင္းလဲဝတ္တဲ့ ကိုယ္ တြင္းမွာရွိတဲ့ အတၱ ကေတာ့ အေျပာင္းအလဲ မရွိ ၊ တခုတည္းသာလို႔ ယူဆရင္ သႆတဝါဒ ( တည္ၿမဲဝါဒ ) လို႔ ေခၚ ပါတယ္ ။ ဟိႏၵဴဝါဒ ႏွင့္ ဂ်ိန္းဝါဒ တို႔ျဖစ္ပါတယ္ ။

ဗုဒၶ တရားေတာ္ ႏွင့္ ဂ်ိန္းဝါဒ ၊ ဟိႏၵဴဝါဒ တို႔ဟာ ေနာက္ဘဝ ရိွတယ္လို႔ လက္ခံတာခ်င္း တူေပမယ့္ ဘဝ ကူးပံု အယူအဆက်ေတာ့ မတူၾကပါဘူး ။ ဗဟုသုတ နည္းပါးတဲ့ မိရိုးဖလာ တခ်ိဳ ႔ ဗုဒၶဘာသာဝင္ ေတြဟာ  ဟိႏၵဴ အယူအဆ အတိုင္း ဘဝကူးပံု ကို လက္ခံထားၾကပါတယ္ ။  အမွန္စင္စစ္ ဗုဒၶ တရားေတာ္ အရ တိတိက်က် ေျပာရရင္ ဘဝကူးတာ မဟုတ္ဘူး ။ ဒီဘဝ ေနာက္ဘဝ ဘဝႏွစ္ခု ေၾကာင္းက်ိဳး ဆက္စပ္မႈသာ ျဖစ္ပါတယ္ ။

ဒီဘဝမွာရွိတဲ့ စိတ္ ေစတသိက္ နာမ္တရားေတြဟာ ဒီဘဝမွာဘဲ ခ်ဳပ္ပ်က္ ေပ်ာက္ကြယ္ခဲ့ပါတယ္ ။  ေနာက္ဘဝမွာ ျဖစ္တဲ့ စိတ္ေစ တသိက္ နာမ္တရား ေတြဟာ အသစ္ျဖစ္ေပၚ ၾကတာပါ ။ ဒါေပမယ့္ ဒီဘဝက နာမ္တရားႏွင့္ ေနာက္ဘဝရွိ နာမ္တရားဟာ လံုးဝ အဆက္အသြယ္မရွိတာေတာ့ မဟုတ္ဘူး ။ အေၾကာင္း အက်ိဳး ဆက္စပ္မႈရွိေနပါတယ္ ။ ဒီဘဝက နာမ္တရားကို အေၾကာင္းအရင္းခံၿပီး ေနာက္ေနာက္ဘဝမွာ အက်ိဳး တရားအျဖစ္ႏွင့္ နာမ္တရားေတြ ျဖစ္ေပၚ ရျခင္း ျဖစ္ပါတယ္ ။ ဒီေနရာမွာ ဆီမီး ဥပမာ ၊ ပဲ့တင္သံ ဥပမာ ၊ တံဆိပ္တံုး ဥပမာ မ်ားႏွင့္ ရွင္းျပထားပါတယ္ ။

ဆီးမီးခြက္ တစ္ခုမွာ မီးကို အျခား ဆီမီး ခြက္ တစ္ခုသို႔ ကူးေျပာင္း ထြန္းညိႇတဲ့အခါ ပထမ ဆီမီးခြက္မွ မီးေတာက္ဟာ ဒုတိယ ဆီမီးခြက္ သို႔ ကူးေျပာင္း လိုက္ပါသြားတယ္လို႔ မဆိုႏိုင္ပါဘူး ။ ဒုတိယ ဆီမီးခြက္မွာ ရွိတဲ့ မီးေတာက္ဟာ ပထမ ဆီမီးခြက္ မွ မီးေတာက္ႏွင့္ အေၾကာင္း မဆက္ဘဲ အလိုလို မီးထေတာက္ တယ္ လို႔ လည္း မဆိုႏို္င္ပါဘူး ။ ပထမ ဆီမီးခြက္ႏွင့္ ဒုတိယ ဆီမီးခြက္ မွာရွိတဲ့ မီးေတာက္မီးလွ်ံ ႏွစ္ခုဟာ တစ္ခုတည္းလို႔ ဆုိရင္လဲ မမွန္ႏိုင္ဘူး ။  အဲဒီ မီးေတာက္ႏွစ္ခု ဟာ အခ်င္းခ်င္း ဘာမွ် မပတ္သက္ဘူး ဆိုရင္လည္း မမွန္ႏိုင္ပါဘူး ။ အမွန္စင္စစ္ မီးေတာက္ႏွစ္ခုဟာ သီးျခားတစ္ခုစီ ျဖစ္ေနေသာ္လည္း အခ်င္း ခ်င္း အေၾကာင္းအက်ိဳး ဆက္စပ္မႈရွိေနတယ္လို႔ ဆိုရပါမယ္ ။ ဒီ ဥပမာအတိုင္းပါဘဲ ဘဝေဟာင္း ဟာ မူလ ဆီမီးေတာက္ႏွင့္ တူပါတယ္ ။ ဘဝသစ္ ဟာ ဒုတိယဆီးမီးေတာက္ႏွင့္ တူပါတယ္ ။

ပဲ့တင္သံ ဥပမာမွာလည္း မူလအသံ ႏွင့္ ပဲ့တင္သံ ဟာ တခုတည္းလို႔ဆိုရင္ မွားပါတယ္ ။ ဘာမွ်ဆက္စပ္မႈ မရွိ ၊ တျခားစီလို႔ ဆိုရင္လည္း မမွန္ႏိုင္ပါဘူး ။ အမွန္စင္စစ္ မူလအသံ ႏွင့္ ပဲ့တင္သံ ဟာ အေၾကာင္းအက်ိဳး ဆက္စပ္မႈ ရွိပါတယ္ ။ မူလအသံကို အေၾကာင္းခံၿပီး ပဲ့တင္သံ ျဖစ္ေပၚ လာရတယ္ ။ ဒီ ဥပမာအတိုင္းဘဲ ဒီဘက္ ဘဝေဟာင္းဟာ မူလ အသံ ႏွင့္ တူပါတယ္ ။ ဘဝသစ္ဟာ ပဲ့တင္သံႏွင့္ တူပါတယ္ ။

တံဆိပ္တံုး ဥပမာမွာ လိုအပ္တဲ့ စာလံုးေတြကို တံဆိပ္တံုးအေပၚ မွာ ေျပာင္းျပန္ထြင္းထု ထားပါတယ္။ တံဆိပ္ရိုက္ႏွိပ္လိုက္တဲ့အခါ စာရြက္ေပၚမွာ ထင္က်န္ရစ္ပါတယ္ ။ စာရြက္ေပၚက စာလံုးေတြဟာ တံဆိပ္တံုး ကစာလံုးေတြလို ေျပာင္းျပန္မဟုတ္ဘဲ အတည့္အတိုင္း က်န္ရစ္ပါတယ္ ။ ဒါေၾကာင့္ မူလ တံဆိပ္တံုး ႏွင့္ စကၠဴေပၚမွာ ထင္ေနတဲ့ စာလံုးဟာ တခုတည္းလည္းမဟုတ္ ။ လံုးဝ ဆက္စပ္မႈ မရွိတဲ့ အရာဝတၳဳမ်ားလည္း မဟုတ္ ။ တခု ႏွင့္တခု အေၾကာင္းအက်ိဳး ဆက္ႏြယ္မႈရွိေနၾကပါတယ္ ။ တံဆိပ္တံုးကို အေၾကာင္းခံၿပီး စကၠဴေပၚမွာ တံဆိပ္ရာထင္က်န္ေနရ ျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ ဒီဥပမာမွာ တံဆိပ္တံုးဟာ ဒီဘက္ ဘဝေဟာင္း ႏွင့္ တူပါတယ္ ။ စကၠဴေပၚက တံဆိပ္ အရာက ဟုိဘက္ ဘဝအသစ္ႏွင့္တူပါတယ္ ။

ေနာက္ဘဝကို ဘာေတြ သယ္ေဆာင္ယူေဆာင္သြားသလဲ ဆိုရင္ ဒီဘဝက ျပဳလုပ္စုေဆာင္းထားတဲ့ ကုသိုလ္ ၊ အကုသိုလ္ ကံ ေတြႏွင့္ ပါရမီ ဓာတ္ခံ ၊ အႏုသယ ဓာတ္ခံေတြကို သယ္ေဆာင္သြားပါတယ္ ။
http://messengerforbuddhist.grou.ps

No comments:

Post a Comment