........သည္ဆိုဘ္ေရာက္လာ မ်ားသတၱာခ်မ္းသာကိုစိတ္ျမဲပါေစ၊ ဥပါဒ္ရန္ေဘးကင္းစင္ေ၀းျငိမ္းေအးၾကပါေစ.........

Oct 25, 2012

သူေတာ္ေကာင္းတို ့၏ တရားစစ္တရား မွန္ကို အလြန္တရာ ၾကားနာရခဲျခင္း၊

  
သူေတာ္ေကာင္းတို ့၏ တရားစစ္တရား မွန္ကို အလြန္တရာ ၾကားနာရခဲျခင္း၊
ဘုရားသာသနာနဲ႔ႀကံဳမွ ရွင္ေတာ္ဗုဒၶေဟာၾကားထားတဲ႔ ပရမတၳတရားေတာ္ေတြ ဟာ အျပည့္အစံု ရွိႏိုင္တယ္။ ဘုရားမပြင့္တဲ့ကာလ သာသနာအျပင္ပမွာ ျပည့္ျပည့္စံုစံု မရွိႏိုင္ဘူး၊


ေဂါတမျမတ္စြာဘုရားေဟာၾကားခဲ့တဲ့ မဂၢင္ရွစ္ပါး အက်င့္ျမတ္သာသနာေတာ္ၾကီးရွိတဲ့ သေဘၤာၾကီး ေတြ ့ေန ရျပီ။ သေဘၤာၾကီးထြက္ေတာ့မယ္။ နိဗၺာန္ဆိုတဲ့တဖက္ကမ္းကို ေရာက္ဘို ့ဒါန၊သီလ၊ဘာဝနာ ဆိုတဲ့ကုသိုလ္ ေတြရွိမွ သေဘၤာေပၚတက္ခြင့္ရလိမ့္မယ္။သာသနာေတာ္ၾကီးကြယ္ေတာ့မယ္၊ ့ဒါန၊သီလ၊ဘာဝနာ ဆိုတဲ့ကုသိုလ္ေတြအခ်ိန္ရွိတံုးသာသနာေတာ္နဲ ့ဆံုတံုးရေအာင္ၾကိဳးစားၾကပါ၊

အဘိဓမၼာ ဟူသည္
ဘုရားတရားနဲ ့ပတ္သက္လာရင္ ေသေသခ်ာခ်ာသိမွေကာင္းတယ္။
ျမတ္စြာဘုရားဟာ (၇)ဝါေျမာက္မွာ တိတၳိေတြ ရဲ ့မာန္စြယ္ကိုခ်ိဳးဖို ့ဆိုျပီး လူ ့ျပည္မွာေရမီးအစံု အစံုတန္ခိုး ျပာဋိဟာ ျပေတာ္မူျပီးေတာ့ ဝါဆိုလျပည့္ေက်ာ္(၁)ရက္ေန ့မွာ တာဝတိ ံသာနတ္ျပည္မွာ ၾကြေရာက္ျပီး ဝါဆိုပါ တယ္။ သိၾကားမင္းရဲ ့ပ႑ဳကမလာ ျမေက်ာက္ဖ်ာၾကီးေပၚမွာ သီတင္းသံုးျပီးေတာ ့ တစ္ေသာင္းေသာ စၾကဝ႒ာ တိုက္ကေန ေရာက္ရွိလာၾကတဲ့ နတ္ျဗဟၼာေတြကို အဘိဓမၼာတရား ေဟာၾကား ေတာ္မူပါတယ္။
 ဝါတြင္း (၃)လပတ္လံုး အသံမစဲ တေန ့မွမနားဘဲ အေသးစိတ္အက်ယ္ဝန္းဆံုးနည္းျဖင့္ ေဟာၾကားခဲ့ပါတယ္၊ ဆြမ္းခံခ်ိန္မွာ ေျမာက္ကြ်န္းကိုၾကြျပီး ဆြမ္းခံတယ္။ ဘုရားကိုယ္ေတာ္ျမတ္ဆြမ္း ခံၾကြေတာ္မူတဲ့အခ်ိန္မွာ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္နဲ ့ပံုေတာ္တူ နိမၼိတျမတ္စြာဘုရားကို ဖန္ဆင္းေပးျပီး စိတ္ ေတာ္နဲ ့ ဤကိုယ္ပြားဘုရားသည္ အဘိဓမၼာတရားေတာ္ကို ဒီအပိုင္း ဒီက႑မွ ဒီအပိုင္း ဒီက႑ တိုင္ေအာင္ ေဟာေစသတည္းလို ့ အဓိ႒ာန္ထား ခဲ့တယ္။  ေျမာက္ကြ်န္းမွာဆြမ္းဘုန္းေပးရာတြင္ အရွင္သာရိပုတၳ သည္ဝတ္ၾကီးဝတ္ငယ္ျပဳစုေပးခဲ့၏။ ဆြမ္းကိစၥျပီးေတာ့ လူ ့ျပည္မွာပဲ စႏၵကူးေတာ ထဲမွာ အရွင္သာရိပုတၳထံ အား
“သာရိပုတၳ ငါဘုရားဟာ တာဝတိ ံသာနတ္ျပည္မွာ ဒီတရားကို ဒီလိုေဟာခဲ့တယ္လို ့ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ ေဟာျပ လိုက္ တယ္။ အရွင္သာရိပုတၳက အက်ယ္ခ်ဲ ့ျပီး သိေတာ္မူတဲ ့ဥာဏ္ရွိပါတယ္။
အရွင္သာရိပုတၳ ကိုေဟာေပးျပီးေတာ့ ျမတ္စြာဘုရားဟာ တာဝတိ ံသာနတ္ျပည္ကို ျပန္ၾကြေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။
အဘိဓမၼာတရားေတာ္ေတြဟာ သိမ္ေမြ ့လြန္းတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ လူ ့ျပည္မွာမေဟာဘဲ နတ္ျပည္မွာ သာ ေဟာေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။ အရွင္သာရိပုတၳသည္ သူ၏တပည့္ ရဟန္း (၅၀၀)တို ့အားမက်ဥ္း မက်ယ္ နည္းျဖင့္ ျပန္လည္ေဟာၾကားေပးခဲ့တယ္။ ရဟန္း တပည့္အစဥ္အဆက္ကိုေဟာေျပာေပးခဲ့လို ့ ဘုန္းၾကီးတို ့ကလဲ တစ္ဆင့္ျပန္လည္ သင္ၾကားပို ့ခ်ႏိုင္တာေပါ့။
အဘိဓမၼာ ဆိုတာ လြန္ကဲထူးျမတ္တဲ ့သေဘာ။
ျမတ္စြာဘုရား ပရိနိဗာန္စံေတာ္မူျပီးတဲ့ေနာက္မွာ ့ျမတ္စြာဘုရားေဟာထားျပီးတဲ့တရားေတာ္ေတြကို အရွင္မဟာကႆပ အမွဴးရိွတဲ့ ရဟႏၱာ အရွင္ျမတ္ေတြက သံဂါယနာတင္ (စုေပါင္းရြတ္ဆိုမႈ) ျပဳၾက တယ္။ အဲဒီလို စုေပါင္းရြတ္ဆိုမႈျပဳခဲ့တဲ့ တရားေတာ္ေတြကို မေပ်ာက္မပ်က္သြားရေအာင္ စုေပါင္းျပီး ထည့္ထားတဲ့ ျခင္းေတာင္းနဲ ့တူတယ့္ ( ပါ႒ိလို) ပိဋကတ္လို ့ေခၚတယ္။ အဲဒီလို ျခင္းေတာင္းနဲ ့တူတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ သံဂါယနာတင္ထားတဲ့ တရားေတာ္ေတြကိုလည္း ပိဋကလို ့ ေခၚလာၾကတယ္။ အဲဒီ ပိဋကတ္ေတြကို သေဘာတူရာအုပ္စုလိုက္ သံုးစု သံုးပံု ခြဲထားခဲ့တယ္။
ပိဋကတ္ (၃) ပံု
(၁)ဝိနည္းပိဋကတ္= ရွင္ရဟန္းမ်ားလိုက္နာက်င့္သံုးရမယ့္၊ေရွာင္ၾကဥ္ရမယ့္အရာေတြကို စည္းကမ္း တက်သတ္မွတ္ၿပီး ပညတ္ေဟာၾကားထားတဲ့တရားမ်ား၊
ရွင္ေတာ္ဗုဒၶ ေဟာၾကားထားတဲ့ တရားစကားစုကေလးေတြ (ဓမၼကၡႏၶာ )ႏွစ္ေသာင္းနဲ ့တစ္ေထာင္ ရွိတယ္၊
(၂)သုတၱန္ပိဋကတ္=ရွင္ေတာ္ဗုဒၶ ေဟာၾကားထားတဲ့ အတိုင္း လိုက္နာက်င့္သံုးသူတို ့ ေကာင္းက်ိဴး ခ်မ္းသာရပံု၊ မလိုက္နာ မက်င့္သံုးသူတို ့ဆင္းရဲဒုကၡေရာက္ပံုေတြကို အက်ယ္တဝင့္ ေဖာ္ျပထားတဲ့ တရားမ်ား၊
သုတၱန္ပိဋကတ္ ထဲမွာလဲ ရွင္ေတာ္ဗုဒၶ ေဟာၾကားထားတဲ့ တရားစကားစုကေလးေတြ ႏွစ္ေသာင္းနဲ ့တစ္ေထာင္ ရွိတယ္၊

(၃)အဘိဓမၼာ ပိဋကတ္= ေလာကလူသားေတြရဲ ့အေခၚအေဝၚ အမည္ပညတ္ေတြကို အဓိကမထားဘဲ မေဖာက္မျပန္ အဟုတ္အမွန္တည္ရွိတဲ့ အနက္သေဘာေတြကို ေဖာ္ျပထားတဲ့ တရားမ်ား၊
အဘိဓမၼာ ပိဋကတ္ ထဲမွာေတာ့ ရွင္ေတာ္ဗုဒၶ ေဟာၾကားထားတဲ့ တရားစကားစုကေလးေတြ ေလးေသာင္း နဲ ့ႏွစ္ေထာင္ ရွိတယ္၊
ဓမၼကၡႏၶာ ရွစ္ေသာင္းနဲ ့ေလးေထာင္ ဆိုတာ ၾကားဘူးတယ္မဟုတ္လား၊

အဘိဓမၼာ ဟူသည္     =  လြန္ကဲတဲ့သေဘာ
 အဘိဓမၼာ ပိဋကတ္မွာ ဓမၼကၡႏၶာ အေရအတြက္ အမ်ားဆံုး ပါရွိလို ့၊လြန္ကဲတဲ ့အဓိပၸါယ္ ရတယ္။
အဘိဓမၼာ ဟူသည္     =  ထူးျမတ္တဲ ့သေဘာ။
(၁)အဘိဓမၼာ ပိဋကတ္ေတာ္မွာ ဘုရားသာသနာနဲ႔ႀကံဳမွ ရွင္ေတာ္ဗုဒၶေဟာၾကားထားတဲ႔ ပရမတၳတရားေတာ္ေတြ ဟာ အျပည့္အစံု ရွိႏိုင္တယ္။ ဘုရားမပြင့္တဲ့ကာလ သာသနာအျပင္ပမွာ ျပည့္ျပည့္စံုစံု မရွိႏိုင္ဘူး၊ ဒါဟာ အဘိဓမၼာရဲ ႔ ထူးျမတ္တဲ့အနက္ပါပဲ။
(၂)အဘိဓမၼာ ပိဋကတ္ေတာ္မွာ အမည္ေဝါဟာရသံုးႏႈန္းပံုဟာ သုတၱန္တို႔ဝိနည္းတို႔မွာ နဲ႔မတူဘူး၊ သူ႔လကၡဏာ သေဘာကိုစိစစ္ၿပီးမွ အမည္ေပးထားတာျဖစ္တယ္။ အဲဒါကိုက သုတၱန္ဝိနည္းတို႔နဲ႔မတူတဲ႔ ထူးျခားမႈ ထူးျမတ္မႈ တစ္ခုပါဘဲ။
ဥပမာ- အဘိဓမၼာမွာ- အာရုံကိုလိုခ်င္မႈ ကပ္ၿငိတြယ္တာမႈရွိတဲ့တရားကို “ေလာဘ” လို ့ေခၚတယ္။ကံနဲ႔ကံရဲ ႔ အက်ိဳးရတနာသံုးပါးရဲ ့ဂုဏ္ေက်းဇူးေတြအေပၚယံံုၾကည္သက္ဝင္ျခင္း ကို “သဒါၶ”လို ့ေခၚတယ္။
ဝိနည္းသုတ္တန္တို႔မွာ အဲဒီ့လိုမဟုတ္ဘူး၊ သုပၸိယ ဆိုတာ သိပ္ၿပီးခ်စ္စရာေကာင္းသူ လို ့အဓိပၸါယ္ ရွိေပမဲ့ ကိုယ္ေရာႏႈတ္ေရာစိတ္ေရာ ၾကမ္းတမ္းသူ ခ်စ္ဖြယ္မေကာင္းသူကို သုပၸိယ လို ့အမည္ေပးထားတာေတြ ကို ဝိနည္းသုတၱန္ေတြမွာေတြ ့ရလိမ့္မယ္။
(၃)အဘိဓမၼာ တရားေတာ္ေတြဟာ  ရွင္ေတာ္ဗုဒၶကိုယ္ေတာ္ျမတ္ သိထားသမွ် တရားေတြကို သဗၺညဳတဥာဏ္ (အလံုးစံုကိုသိေသာဥာဏ္) အစြမ္းကို အကုန္ထုတ္ၿပီး ေဟာထားေသာ တရား ျဖစ္တယ္။ ဒါဟာ အဘိဓမၼာရဲ ႔ ထူးျမတ္တဲ့အနက္တခုပါပဲ။
သုတၱန္တရားေတာ္ေတြက်ေတာ့ ရွင္ေတာ္ဗုဒၶကိုယ္ေတာ္ျမတ္  သဗၺညဳတဥာဏ္ (အလံုးစံုကိုသိေသာဥာဏ္) အစြမ္းကို အကုန္ထုတ္ၿပီး ေဟာထားေသာတရားမဟုတ္ဘူး။ တရားနာေနၾကတဲ့ ေဝေနယ်သတၱဝါေတြရဲ ့ ဝါသနာစရုိက္ေတြနဲ ့ ကိုက္ညိွခ်ိန္ဆၿပီး သုတၱန္မွာေဟာထားတာ။
(၄) အဘိဓမၼာ ေဒသနာေတာ္မွာ ေဝေနယ် သတၱဝါေတြရဲ  ့အလို အႀကိဳက္ ဝါသနာေတြကို မၾကည့္ဘဲ ေဟာၾကားထားးတာဟာ လဲ အဘိဓမၼာ တရားေတာ္ ရဲ  ့ ထူးျမတ္မႈတစ္ခုျဖစ္တယ္။
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

ယခုအခ်ိန္သည္ အလြန္ႀကံဳခဲေသာ သာသနာေတာ္ႏွင့္ ႀကံဳေတြ ့ေနၾကရ ၿပီး အလြန္ ရခဲလွေသာလူ ့ဘံု ဌာန လူ ့ဘဝ ကိုလဲရထားၿပီ ။ အမ်ိဳးသားေတြအတြက္ သာသနာေတာ္အတြင္းမွာ ရွင္သာမေဏ ရဟန္းပဥၥင္းလဲ ျပဳခြင့္ရႏိုင္တယ္၊သဒၶါတရားေတြလဲရွိေနၾကျပီ၊ သူေတာ္ေကာင္းဆရာသမားေကာင္းတို ့၏ တရားစစ္တရားမွန္မ်ားကိုလဲ  နာၾကားႏိုင္တယ္၊ သဒၶါတရားက သူ ့ဟာသူေနတို  ့ရွိရင္အားမ ေကာင္းဘူး၊ တရားေတြနာၾကားလို ့ရွိရင္  တစ္လံုးမွတ္မိမွတ္မိ၊ႏွစ္လံုးမွတ္မိမွတ္မိ၊ တစ္လံုးသေဘာ က်၊ႏွစ္လံုးသေဘာက်နဲ ့ သေဘာက်သြားတာဟာလဲ အင္မတန္အဖိုးတန္တယ္၊ ေဟာတဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြကလဲဉာဏ္ေပၚသေလာက္ေဟာသြားတာအမ်ားၾကီးဘဲ၊ အမ်ားၾကီးအကုန္လံုး ဘယ္မွတ္မိႏိုင္မွာလဲ၊ မွတ္မိႏိုင္သေလာက္ကိုယ္ဉာဏ္မွီသေလာက္ သေဘာက်တာေလးေတြ မွတ္ရင္းမွတ္ရင္းနဲ ့သဒၶါတရားေတြ ပိုပိုအားေကာင္းလာျပီး ကုသိုလ္ေကာင္းမႈလုပ္ခ်င္တဲ ့စိတ္ေတြ၊ တရားအားထုတ္ခ်င္တဲ ့စိတ္ေတြ ျဖစ္လာလိမ္ ့မယ္၊
ကိုယ့္ရဲ ့ေရွးေရွးေသာဘဝ ေရွးေရွးေသာကာလေတြက ရွိခဲ ့တဲ့ ျပဳခဲ့တဲ့သဒၶါ၊ဝီရိယ၊သတိ၊သမာဓိ၊ ပညာေတြ ေၾကာင့္ရခဲလွတဲ ့လူ ့ဘဝေရာက္ေနရၿပီး သာသနာနဲ ့ႀကံဳေနရတဲ့အျပင္ သူေတာ္ေကာင္း တရားေတြနာၾကားေနရတဲ့ အခြင့္ေကာင္းေတြ ရွိေနတံုးမွာ ဘုရားနဲ ့တရားနဲ ့မေဝးၾကပါေစနဲ ့လို ့သတိေပးခ်င္ပါတယ္၊
ဒါနျပဳျခင္းျဖင့္ ဦးစြာေကာင္းကံကို ဆယ္ယူၾကပါ၊
သီလေစာင့္ထိန္းျခင္းျဖင့္ ဆိုးကံမ်ားကို ဖယ္ထုတ္ျပစ္ၾကပါ၊
ဉာဏ္ေကာင္းေအာင္ တရားဓမၼေတြေလ့လာရင္းပါရမီျဖည့္ၾကစမ္းပါ၊
ဒါ ့ေၾကာင့္ ဘုရားႏွင့္ေဝးသူ၊ တရားႏွင့္ေဝးသူ မျဖစ္သင့္ ၾကပါ၊
တရားျမင္မွ ဘုရားကိုျမင္တယ္၊ တရားကိုျမင္မွ သဒၶါတရားေတြလဲ ပိုမိုခိုင္ျမဲလာမယ္၊

No comments:

Post a Comment