........သည္ဆိုဘ္ေရာက္လာ မ်ားသတၱာခ်မ္းသာကိုစိတ္ျမဲပါေစ၊ ဥပါဒ္ရန္ေဘးကင္းစင္ေ၀းျငိမ္းေအးၾကပါေစ.........

Apr 8, 2013

ဗုဒၶဘာသာတို႔၏ေမတၱၱာတရားသည္ အျခားဘာသာတို႔၏ေမတၱာတရားႏွင့္မတူပံု

ဗုဒၶဘာသာတို႔၏ေမတၱၱာတရားသည္ အျခားဘာသာတို႔၏ေမတၱာတရားႏွင့္မတူနိဳင္ပါ။ ေမတၱာဟူသည္မွာ ခ်စ္ခင္ျမတ္ႏုိးျခင္း ဟု အဓိပါယ္ရသည္။ တရားကိုယ္အားျဖင့္ အေဒါသေစတသိက္ျဖစ္သည္။ ယင္းသည္ ရုန္ရင္းၾကမ္းတမ္းျခင္း၊ ျငဴစူျခင္း၊ မနာလို၀န္တိုျခင္း စသည္ႏွင့္ ဆန္႔က်င္ဘက္ျဖစ္သည္။ ေမတၱာဟူေသာ ေ၀ါဟာရသည္ ဘာသာတရားတိုင္း အနီးအပါးတြင္ ရွိၾကည္။ သို႔ရာတြင္ ဗုဒၶ၀ါဒအရ ေမတၱာတရားႏွင့္ အျခားဘာသာ၀ါဒတို႔၏ ေမတၱာတရားမွာ မႏွစ္သာရအားျဖင့္ ကြာျခားပါသည္။

ဖန္ဆင္းရွင္၀ါဒအရ ဤကမၻာ ေလာကအပါအ၀င္ သက္ရွိ၊ သက္မဲ့ ၊ ေတာေတာင္၊ ေရေျမတို႔ကို အနႏၱတန္ခိုးရွင္ ထာ၀ရဘုရားသခင္က ၾကီးျမတ္ေသာ ေမတၱာေၾကာင့္ ဖန္ဆင္းခဲ့သည္ဟု ဆိုသည္။ သို႔ရာတြင္ ထိုထာ၀ရသခင္ကပင္ လူသားတို႔၏ အစားအစာအတြက္ သတၱ၀ါတို႔ကို သတ္ျဖတ္ စားေသာက္ခြင့္ျပဳျပန္သည္။  စစ္မွန္ေသာေမတၱာသည္ သတၱ၀ါအားလံုးအေပၚ ထပ္တူညီမူ ျဖစ္သင့္သည္။ ခြဲျခားရွဳျမင္ေသာ ေမတၱာမွန္လွ်င္ မစစ္မွန္ေပ။

ေမတၱာ၏သေဘာမွာ ခ်စ္ခင္ၾကင္နာျခင္းျဖစ္၍ သတ္ပုတ္ညင္းဆဲျခင္း ၊ ခိုက္ရန္ျဖစ္ျခင္းမွာ ေမတၱာ၏ဆန္႔က်င္ဘက္ျဖစ္သည္။ ထို႔ၾကာင့္ သတၱ၀ါတို႔အား သတ္ျဖတ္စားေသာက္ရန္ ခြင့္ျပဳထားေသာ ဖန္ဆင္းရွင္၀ါဒီတို႔၏ေမတၱာသည္ ေမတၱာအတုသာျဖစ္သည္။

တဖန္ေလာက၌ အသက္တိုသူ အသက္ရွည္သူႏွင့္ ဆင္းရဲ ခ်မ္းသာ ေရာဂါ ထူေျပာသူႏွင့္ နည္းသူစသည္ျဖင့္ ကြဲျပားျခားနားျပန္သည္။ အနႏၱတန္ခိုး ရွိသူ ေမတၱာရွင္သည္ အဘယ့္ေၾကာင့္ ထိုသို႔ ကြဲျပားေအာင္ ဖန္းဆင္းထားရပါသနည္း ။ တေလာကလံုး အေပၚမွာ တူညီေသာေမတၱာျဖင့္ ၾကီးပြားခ်မ္းသာေအာင္ ဖန္ဆင္းသင့္ပါသည္။ ေလာက၌ အေကာင္းအဆိုး ႏွစ္မ်ိဳး ဒြန္တြဲ ေနျခင္း သည္ပင္ ဖန္ဆင္းရွင္၏ အနႏၱေမတၱ ာဆိုသည္ကို စဥ္းးစားဆင္ျခင္ရန္ သတိေပးလ်က္ရွိပါသည္။

အခ်ိဳ႔ဘာသာ တရားမွာ ေမတၱာဟူေသာစကားႏွင့္ ၄င္း ဘာသာကို ယံုၾကည္ သူမ်ား၏လုပ္ရပ္ ကိုက္ညီမွဳ႔မရွိေပ၊၊ အၾကာင္းမွာ ထိုဘာသာ၀င္မ်ားမွာ စစ္မက္ျဖစ္ပြားမွဴကို လိုလားေသာေၿကာင့္ ျဖစ္သည္။ ၄င္းတို႔၏ ေခါင္းေဆာင္ တမန္ေတာ္မ်ားကိုယ္တိုင္ ဘာသာေရးစစ္ပြဲ ဟု ေ၀ါဟာရျပဳ ၍ တိုင္းတစ္ပါးကို က်ဴးေက်ာ္စစ္တိုက္ သိမ္းပိုက္ျပီး သာသနာျပန္႔ပြားေအာင္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ေၾကာင္း ၄င္းတို႔၏ ျမင့္ျမတ္ေသာက်မ္းစာ စသည္တို႔၌ မွတ္တမ္းတင္ထားခ်က္မ်ားသိရပါသည္။

တမန္ေတာ္ကိုဆက္ခံသည့္ ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္အဆက္ဆက္သည္ နယ္ပယ္ နိဳင္ငံအမ်ားအျပား ကို သိမ္းပိုက္၍ ေဒသခံ ဘာသာျခားတို႔ကို မိမိတို႔ ဘာသာတရား၌ ယံုၾကည္လာေအာင္အဓမၼသြက္သြင္းခဲ့ၾကည္သည္ ။ ယင္းတို႔သြက္သြင္းမွူ သမိုင္းစဥ္တေလွ်ာက္တြင္ ေၾကာက္ခမန္းလိလိ ေသြးစြန္းခဲ့ရသည္။ ဤျဖစ္ရပ္တို႔ကို ေထာက္ရွဳ႔၍ ၄င္းတို႔ ယံုၾကည္ေသာ အနႏၱေမတၱာ၏ အတြင္းသေဘာ အတိမ္အနက္ကို ခန္႔မွန္း ၾကည့္နိဳင္ပါသည္။ စစ္တိုက္၍အခ်င္းခ်င္း သတ္ျဖတ္ျခင္းဟူသည္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ တို႔နားလည္ေသာေမတၱာႏွင့္ လံုးလံုးဆန္႔က်င္ေနပါသည္။ ပုဂၢိဳလ္ သတၱ၀ါ ေယာကၤ်ား မိန္းမ လူမ်ိဳးနိဳင္ငံမေရႊး  ခ်စ္ခင္ၾကင္နာမွူသာလွ်င္ ေမတၱာ စစ္ျဖစ္နိဳင္သည္ မဟုတ္ေလာ။

ဗုဒၶသာသနာျပန္႔ပြားေအာင္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ၾကသည့္ သမိုင္းစဥ္တြင္ေသြးစြန္းသည့္ျဖစ္ရပ္မရွိခဲ့ေၾကာင္းကမၻာ့သမိုင္းပညာရွင္မ်ား မွတ္တမ္းျပဳၾကသည္။ ဗုဒၶ၀ါဒေမတၱာသည္ ္သတၱ၀ါ လူမ်ိဳး ဆူၾကံဳ ႏွိမ္ ျမင့္ မေရြး ထပ္တူျပဳသည္။ ဗုဒၶဘုရားရွင္သည္ မိမိ အား ေသေၾကာင္းၾကံခဲ့သူ ေဒ၀ဒတ္ကိုပင္ ေမတၱာပ်က္ေတာ္မမွဴခဲ့။
မိမိအားသတ္ရန္ တရွိန္ထိုးျပးလာသည့္ နာဠာဂီရိဆင္ ၊ အသေရဖ်က္သူ စိဥၥာမာန အမ်ိဳးသမီးကိုလည္း မဟာကရုေဏာေတာ္ျဖင့္သာ တုန္႔ျပန္၍ ျငိမ္းခ်မ္း စြာ ေအာင္ျမင္ေတာ္မူခဲ့သည္။

လက္စားေခ်ရမည္ဟူေသာဆံုမခ်က္ကိုဗုဒၶ၀ါဒေရးရာ အလံုးစံုေသာ စာေပပိဋကတ္၌ မေတြ႔ရျခင္းသည္ပင္ ဗုဒၶ၀ါဒေမတၱာ၏ ထူးျမတ္ေသာအသြင္ျပင္ လကၡဏာတရပ္ျဖစ္သည္။ ေဒါသကို ေမတၱာျဖင့္၊ ရန္ကိုရန္မျပဳျခင္းျဖင့္၊ ပညာမဲ့သူကို ပညာရွိျခင္းျဖင့္ ေအာင္ျမင္ရမည္ဟုသာ ဗုဒၶညြန္ျပေတာ္မူပါသည္။


သိုရာတြင္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္တို႔သည္ အလံုးစံုးကို အရွံဳးေပး အညံ့ခံသည္ဟူ၍ကားမဆိုလိုေပ။ မဟုတ္မတရား စြပ္စြဲေျပာဆိုလာပါက မဟုတ္သည့္အေၾကာင္းကို အေထာက္းအထားခိုင္လံုစြာျပ၍ ေခ်ပေျပာဆိုရမည္။ မိမိ၏ဓမၼ၌ တကယ္ရွိ၊ ဟုတ္မွန္ေနလွ်င္ ဤအခ်က္သည္ မွန္ကန္ေၾကာင္း စြပ္စြဲလာသူအား ေခ်ပေျပာဆိုရမည္ဟု  ဗုဒၶညြန္ၾကားပါသည္။   တဖက္သားက ၾကမ္းတမ္းစြာ ဆဲေရးေျပာဆိုလာပါမူ မိမိက ႏူတ္ဆိတ္၍ သီးခံနိဳင္ရမည္။ မိမိကျပန္လည္၍ ဆဲဆိုၾကိမ္းေမာင္းလိုက္ပါက မိမိလည္းတဖက္သားကဲ့သို႔ပင္ ရိုင္းစိုင္းၾကမ္းတမ္းသူ ျဖစ္သြားေသာေၾကာင့္တည္း။

      အခ်ဳပ္အားျဖင့္မူ ဗုဒၶ၀ါဒေမတၱာသည္ သတၱ၀ါအားလံုးကိုတန္းတူညီမွဴ႔ရွိသည္။ အျခားဘာသာ၀ါဒအရ ေမတၱာမွာ ခ်စ္သူ မုန္းသူ လူႏွင့္တိရိ စၧာန္ မိမိလူမ်ိုးအျခားလူးုမ်ိဳး စသည့္ျဖင့္ ကြဲျပားစြာ ထားသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေမတၱာဟူေသာ ေ၀ါဟာရ တူေသာ္လည္း အႏွစ္သာရအတြင္းသရုပ္အားျဖင့္ အေရွ႕ႏွင့္ အေနာက္ပမာ ဆန္႔က်င္လွပါသည္...........။ ။

No comments:

Post a Comment