........သည္ဆိုဘ္ေရာက္လာ မ်ားသတၱာခ်မ္းသာကိုစိတ္ျမဲပါေစ၊ ဥပါဒ္ရန္ေဘးကင္းစင္ေ၀းျငိမ္းေအးၾကပါေစ.........

Mar 23, 2014

ျမန္မာ့ ပရိယတၱိသာသနာ



အရွင္တိေလာကာဘိ၀ံသ (အင္းစိန္၊႐ြာမ)
ဒုတိယပါေမာကၡခ်ဳပ္၊ ႏိုင္ငံေတာ္ပရိယတၱိသာသနာ့တကၠသိုလ္ - ရန္ကုန္။

ျမန္မာႏုိငံသုိ႔ ဗုဒၶသာသနာ ေရာက္ရွိခဲ့ ပံုမ်ားကုိ သာသနာလကၤာရစာတမ္း စသည္တု႔ိ အဆုိအရ ဘုရားသက္ ေတာ္ထင္ရွား ရွိစဥ္ကပင္ ၂-ႀကိမ္ေရာက္ခဲ့ပုံႏွင့္ တတိယသဂၤါယနာ တင္ၿပီး ေနာက္ ၉-တိုင္း, ၉-ဌာန သာသနာျပဳ ေစလႊတ္ရာ၌လည္း ၃-ဌာနပါ၀င္ေၾကာင္း သိရသည္။

ပထမ ၂-ႀကိမ္
၁။ သု၀ဏၰဘူမိတိုင္း၊ အသိတဥၨန ေပါကၡရ၀တီၿမဳိ႕သား တပုႆႏွင့္ ဘလႅိက ညီေနာင္တုိ႔သည္ လွည္း ၅၀၀-တုိ႔ျဖင့္ မဇၩိမ ေဒသသို႔ ကုန္ကူးသြားၾကသည္။ ျမတ္စြာဘုရား ပြင့္ေတာ္မူၿပီး ၄၉-ရက္အလြန္ လင္းလြန္းပင္ရင္း ၌ သီတင္းသံုးေတာ္မူခိုက္ ႀကံဳႀကိဳက္ေနသျဖင့္ သြားေရာက္ဖူးေျမာ္ၾကသည္။ အသင့္ယူေဆာင္ လာေသာ ပ်ားမုန္႔ဆုပ္ႏွင့္ မုန္႔ႂကက္က်စ္တုိ႔ကုိ ဆက္ကပ္လွဴဒါန္းၾကသည္။
ျမတ္စြာဘုရားႏွင့္ ျမတ္စြာဘုရားတရား ေတာ္ကုိ ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္သူ ဥပါသကာ အျဖစ္ ခံယူၾကသည္။ ထုိအခ်ိန္၌ သံဃာရတနာ မရွိေသး၊ ဗုဒၶ, ဓမၼ, သရဏဂံု ၂-ပါးကုိ ကိုးကြယ္သည့္ ေဒြ၀ါစိက သရဏဂုံသာ ျဖစ္ သည္။ လူသားထဲမွ ပထမဆံုး သရဏဂံု တည္သူမ်ားသည္ ျမန္မာႏုိင္ငံသားဆုိပါက တပုႆႏွင့္ ဘလ’ိက-တို႔ပင္ ျဖစ္သည္။ ဘုရားရွင္ထံမွ အၿမဲ ဆည္းကပ္ကုိးကြယ္စရာကုိ ေတာင္းခံၾကသည္။ ျမတ္စြာဘုရားက လက္ယာ လက္ေတာ္ျဖင့္ ဦးေခါင္းကုိ သံုးသပ္၍ လက္ေတာ္တြင္ ကပ္ၿငိပါလာေသာ ဆံေတာ္ ၈-ဆူကုိ သူတုိ႔အား ခ်ီးျမႇင့္ေပးသနားေတာ္ မူလုိက္သည္။
ထုိကုန္သည္ညီေနာင္တုိ႔လည္း မိမိတို႔ေနရာ အသိတဥၨန ေပါကၡရ၀တီၿမိဳ႕သုိ႔ ျပန္ေရာက္လာေသာအခါ မိမိတုိ႔ရရွိလာေသာ ဘုရားရွင္ဆံေတာ္မ်ားကုိ ဥကၠလာပမင္းႀကီးထံ အပ္ႏွံၾကသည္။ ဥကၠလာပမင္းႀကီးသည္ ဆံေတာ္ ၈-ဆူကုိ ေရႊၾကဳတ္ထဲ၌ ထည့္၍ ေစတီတည္ကာ ဌာပနာ ထားေလသည္။ ယင္းေစတီကား ယခု ဖူးေျမာ္ေနၾကရေသာ ေရႊတိဂုံေစတီေတာ္ႀကီးပင္ျဖစ္သည္။
ဤသုိ႔ ျမန္မာႏုိင္ငံသုိ႔ ပထမဆံုး သာသနာေရာက္ျခင္းသည္ ဘုရားျဖစ္ၿပီး ၄၉-ရက္ေျမာက္ ၀ါဆုိလဆန္း ၅-ရက္ေန႔ ျဖစ္ေၾကာင္းႏွင့္ တပုႆသည္ ေသာတာပန္ ဥပါသကာ၊ ဘလ’ိကသည္ ရဟႏၲာသာ၀က ျဖစ္ေၾကာင္း သာသနာလကၤာရစာတမ္း၌ ဆုိသည္။

၂။ ဒုတိယအႀကိမ္ ဗုဒၶသာသနာ ေရာက္ရွိပုံကား-ျမတ္စြာဘုရား ဘုရားျဖစ္ၿပီး ေနာက္ ၀ါ ၂၀-ေက်ာ္ေလာက္တြင္ သာ၀တၳိ ျပည္မွ ယူဇနာ-၃၀၀ ကြာေ၀းေသာ သုနာပရႏၲ တုိင္း (အပရႏၲတုိင္း) ၀ါဏိဇဂါမေခၚ မင္းဘူး နယ္၊ လယ္ကုိင္းေက်ာင္းေတာ္ရာ ရြာသား စူဠပုဏၰႏွင့္ မဟာပုဏၰ ညီေနာင္ ၂-ေဖာ္တုိ႔ သည္ ေနာက္ပါကုန္သည္ ၅၀၀-ႏွင့္ တစ္ေယာက္တစ္လွည့္စီ ကုန္ကူးသြားလာေလ့ ရွိၾကသည္။ ေနာင္ေတာ္ မဟာပုဏၰသည္ လွည္း ၅၀၀-ျဖင့္ မဇၩိမေဒသသုိ႔ ကုန္ကူးသြားသည္။ သာ၀တၳိျပည္၊ ေဇတ၀န္ေက်ာင္း ျမတ္စြာဘုရား ထံသို႔ေရာက္၍ တရားေတာ္ကုိ နာရသျဖင့္ အကၽြတ္တရား ရသြားသည္။
မဟာပုဏၰသည္ လက္ေထာက္ ကုန္သည္ႀကီးကုိ ေခၚ၍ ““ဤပစၥည္းဥစၥာမ်ားကုိ ညီျဖစ္သူ စူဠပုဏၰအား ေပးပါ””ဟု မွာၾကားၿပီး ျမတ္စြာဘုရား အထံေတာ္၌ ရဟန္းျပဳလိုက္ သည္။ ျမတ္စြာဘုရားထံမွ ကမၼ႒ာန္းေတာင္း ကာ ခြင့္ပန္၍ မိမိေနရာ အပရႏၲတိုင္းသုိ႔ ျပန္လာသည္။ ကမၼ႒ာန္းတရားကုိ အားထုတ္ရာ ၀ါတြင္း၌ပင္ ရဟႏၲာအျဖစ္သုိ႔ ေရာက္သြား သည္။ ညီျဖစ္သူ စူဠပုဏၰသည္ စႏၵကူးေက်ာင္း ေဆာက္လုပ္ၿပီး ေနာင္ေတာ္ မဟာပုဏၰႏွင့္ တုိင္ပင္ကာ ျမတ္စြာဘုရားကုိ ပင့္၍ လွဴဒါန္း ေလသည္။
ျမတ္္စြာဘုရားသည္ တပည့္သံဃာ ၄၉၉-ပါးႏွင့္တကြ ႂကလာေတာ္မူ၍ စႏၵကူး ေက်ာင္း၌ သီုတင္းသံုးေတာ္မူသည္။ ႂကလာ ခုိက္မွာပင္ ေျခေတာ္ရာမ်ား ခ်ထားခဲ့သျဖင့္ ယခုတုိင္ေအာင္ လူအမ်ား စက္ေတာ္ရာအျဖစ္ ကုိးကြယ္လ်က္ရွိၾကသည္။ ဤကား ဒုတိယ အႀကိမ္ ျမန္မာႏုိင္ငံသုိ႔ ဗုဒၶသာသနာ ေရာက္ျခင္း ပင္တည္း။
ထုိသုိ႔ ဘုရားလက္ထက္ေတာ္ကပင္ ျမန္မာႏုိင္ငံသုိ႔ သာသနာေရာက္ရွိခဲ့ေသာ္လည္း ပိဋကတ္ေတာ္ သင္ၾကားပုိ႔ခ်သည့္ ရဟန္း ေတာ္မ်ား မရွိသျဖင့္ သာသနာေတာ္မွာ ႏွစ္ကာလ ရွည္လ်ားစြာ တည္တံ့ျပန္႔ပြားမႈ မရွိခဲ့ေပ။
သာသနာ မကြယ္,မပဖို႔အတြက္ ျမတ္စြာဘုရား အဂၤုတၱဳိရ္၌ ေဟာထားခဲ့သည္ မ်ားကုိ ၀ိသုဒၶါ႐ုံဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးက ဤသုိ႔မွတ္တမ္းတင္ခဲ့သည္။
အဂၤုတၱဳိရ္လာ၊ သာသနာကြယ္ေၾကာင္း၊ တရားေပါင္းကား၊ ရဟန္းမ်ားတုိ႔၊ တရားမနာ၊ စာေပမသင္၊ ႏႈတ္တြင္မေဆာင္၊ သိေအာင္မျပဳ၊ ဓမၼာႏုဓမၼတ္၊ ပဋိပတ္ကြာ၊ ဤ ၅-ျဖာတည္း။
ထ၀ါ ထုိ႔ျပင္၊ စာသင္ပယ္ေလ်ာ၊ က်ယ္,မေဟာၾက၊ က်ယ္,မခ်ႏွင့္၊ က်ယ္စြာ, မအံ၊ မႀကံမစည္၊ ဤ ၅-မည္တည္း။
၀ါ တနည္းမွာ၊ အကၡရာပုဒ္ပ်က္၊ ေလ့က်က္သင္ၾက၊ ဒုဗၺစ မူ၊ စာခ်သူရွား၊ လာဘ္မ်ားေအာင္ဖန္၊ ခိုက္ရန္ကြဲျပား၊ ဤ ၅-ပါးသည္၊ ဘုရားသာသနာကြယ္အေၾကာင္း တည္း။

တတိယအႀကိမ္ သာသနာေရာက္ရွိပံု
၃။ ျမတ္စြာဘုရား ပရိနိဗၺာန္စံၿပီး ေနာက္ ၂၃၅-ႏွစ္သို႔ေရာက္ေသာအခါ တတိယသဂၤါယနာတင္ၿပီးေနာက္ ၉-တိုင္း, ၉-ဌာန သာသနာျပဳေစလႊတ္ရာတြင္-
(က) အရွင္ေယာနကဓမၼရကၡိတေထရ္ ဦးေဆာင္သည့္ အပရႏၲ တုိင္း သာသနာျပဳအဖြဲ႕၊
(ခ) အရွင္မဟာရကၡိတေထရ္ ဦး ေဆာင္သည့္ ေယာနကတိုင္း သာသနာျပဳအဖြဲ႕၊
(ဂ) အရွင္ေသာဏ, ဥတၱရေထရ္တို႔ ဦးေဆာင္သည့္ သု၀ဏၰဘူမိ သာသနာျပဳအဖြဲ႕၊
ဤသာသနာျပဳအဖြဲ႕ ၃-ဖြဲ႕သည္ ျမန္မာႏုိင္ငံႏွင့္ သက္ဆိုင္သည္ဟု ဆုိသည္။

အပရႏၲတုိင္းသည္ မင္းဘူးနယ္၊ ေက်ာင္းေတာ္ရာေဒသ ျဖစ္၍ ေယာနကတုိင္း သည္ ယြန္းျပည္နယ္ေခၚ ရွမ္းျပည္နယ္ ျဖစ္သည္။
သု၀ဏၰဘူမိတိုင္းသည္ သထံုျပည္ ျဖစ္သည္။

အဆုိပါ ၉-တုိင္း, ၉-ဌာနစာရင္းတြင္ ျမန္မာႏုိင္ငံႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ ၃-ဌာန ပါ၀င္သည္ဆုိေသာ္လည္း ျမန္မာ့သာသနာ၀င္ႏွင့္ စပ္လ်ဥ္းသည့္ စာအုပ္၊ စာတမ္း၊ မွတ္တမ္း အမ်ဳိးမ်ဳိးတြင္ အပရႏၲတုိင္း သာသနာျပဳ အဖြဲ႕ေခါင္းေဆာင္ အရွင္ေယာနကဓမၼရကၡိတ ေထရ္ႏွင့္ ေယာနကတိုင္းသာသနာျပဳအဖြဲ႕ ေခါင္းေဆာင္ အရွင္မဟာရကၡိတေထရ္တုိ႔၏ ဆရာတပည့္ အဆက္အႏြယ္မ်ား မထင္ရွားေခ်။ သု၀ဏၰဘူမိတုိင္း သာသနာျပဳအဖြဲ႕ေခါင္းေဆာင္ အရွင္ေသာဏႏွင့္ အရွင္ဥတၱရေထရ္တို႔၏ ဆရာ တပည့္ အဆက္အႏြယ္မ်ားသာ ထင္ရွားေလ သည္။
ပိဋကတ္သင္ၾကားေရးႏွင့္ ပတ္သက္၍ ပုဂံေခတ္မတုိင္မီက သိပ္မထင္ရွားခဲ့၊ ပုဂံေခတ္မွ စ၍ ေနာက္ပုိင္းေခတ္ အဆက္ဆက္ ယေန႔တုိင္ ေအာင္ ျမန္မာ့ပရိယတၱိအေျခအေနသည္ ကမၻာေက်ာ္ေလာက္ေအာင္ ထင္ရွားခဲ့သည္။

ပုဂံေခတ္ဦးပိုင္း
ရွင္ေသာဏ၊ ရွင္ဥတၱရမေထရ္တုိ႔၏ အဆက္အႏြယ္ျဖစ္သည့္ ရွင္အရဟံေထရ္သည္ ပုဂံျပည္သုိ႔ သြားေရာက္ သာသနာျပဳခ်ိန္မွစ၍ ဆရာျဖစ္သူ ရွင္အရဟံႏွင့္ ဒါယကာျဖစ္သူ အေနာ္ရထာမင္းတုိ႔ ဆရာ,ဒကာ လက္တြဲ ညီညီ သာသနာျပဳခဲ့သျဖင့္ ေထရ၀ါဒဗုဒၶသာသနာ သည္ ျမန္မာတစ္ႏုိင္ငံလံုး ပ်ံ႕ႏွံ႔သြားခဲ့သည္။

ပုဂံသုိ႔ သာသနာေရာက္စအခါက ပိဋကတ္သင္ၾကားမႈ ပရိယတၱိသာသနာမရွိလွ်င္ သာသနာအရွည္မတည္ႏုိင္ ပရိယတၱိသာသနာ တည္တံ႔ေအာင္ ပိဋကတ္သင္ၾကားဖုိ႔ လုိအပ္သည္ဟု ရွင္အရဟံ၏ မိန္႔ၾကားခ်က္အရ ပိဋကတ္သင္ၾကားေရးကုိ အပတ္တကုတ္ ႀကဳိးစားၾကသည္။ ပိဋကတ္သင္ၾကားေရး၏ အေျခခံျဖစ္ေသာ ပါဠိသဒၵါက်မ္းဂန္ သင္ၾကား ေရးကုိလည္း အထူးေလ့လာ သင္ၾကားၾကသည္ ကုိ ေတြ႕ရသည္။

ပရိယတၱိသင္ၾကားေရး၌ ရဟန္း, သာမေဏမ်ားသာမက -
၁။ က်စြာမင္း-စေသာ ဘုရင္စာခ်, စာသင္ပုဂၢိဳလ္မ်ား၊
၂။ သံပ်င္မင္းသမီး-စေသာမင္းသမီ
း, မင္းသား, ေမာင္းမမိႆံ စာခ် အေက်ာ္မ်ား၊
၃။ သံပ်င္ အမတ္ -
စေသာ မင္းမႈထမ္း က်မ္းျပဳပုဂၢဳိလ္မ်ား မွစ၍ ထမင္းခ်က္, ေရခပ္, ထင္းေခြ, ယာလုပ္ ေနေသာ အမ်ဳိးသမီးမ်ားပါမက်န္ အလႊာ အသီးသီးတို႔ သာသနာတည္တံ့ေရး ေရွး႐ႈ၍ ပရိယတၱိစာေပ သင္ၾကားေနၾကသည္။


သက္ႀကီးစကား သက္ငယ္ၾကား ပံုျပင္ တစ္ခု အဆိုအရ-
ပုဂံေခတ္ ကုန္ခါနီးေလာက္အခ်ိန္မွာ အင္း၀ဘက္မွ ကုိရင္တစ္ပါး ပုဂံသုိ႔ေရာက္လာ ရာ ေရတြင္း၌ ေရခပ္ေနေသာ အမ်ဳိးသမီးမ်ား ႏွင့္ေတြ႕၍ -
အမ်ဳိးသမီးမ်ားက ““ကုိရင္၊ ဘယ္သြား မလုိ႔လဲ””ဟု ေမးသည္။
ကိုရင္က ပုဂံအမ်ဳိးသမီးမ်ား စာတတ္ ေၾကာင္း ၾကားဖူးသျဖင့္ ပညာစမ္းလုိေၾကာင္း စိတ္ကူးၿပီး-
““အဟံ ေပါကၠံ နဂရံ ဂစၦတိ”” ဟု ပါဠိဘာသာျဖင့္ ေျဖလိုက္သည္။
ကုိရင္ေျဖေသာ ပါဠိဘာသာ မွာအၿမီး, အေမာက္ မတည့္ေၾကာင္းကုိ အသိေပးလုိေသာ အမ်ဳိးသမီးက- ““ပ-မွာ နာမ၊ မဇ္-တုမွ၊ အမွ ဥတၱမာ၊ အဟံ ဂစၦတိ၊ သင့္ပါဠိ၊ ျပန္ၾကည့္ သင့္လွပါ။”” ဟူသည္ႏွင့္အညီ-
ကုိရင္-
၁။ နာမပေယာဂျဖစ္လွ်င္ ပထမပုရိသ္ျဖင့္ သံုးရသည္၊
၂။ တုမွေယာဂျဖစ္လွ်င္ မဇၩိမပုရိသ္ျဖင့္ သံုးရသည္၊
၃။ အမွေယာဂျဖစ္လွ်င္ ဥတၱမပုရိသ္ ျဖင့္ သံုးရသည္၊

အဟံ ဂစၦတိ-ဟူေသာ ကိုရင္၏ ပါဠိ ျပန္ၾကည့္ပါဦးဟု ေျပာေသာအခါ ကုိရင္ အရွက္ရသြားသည္။
တစ္ဖန္ အမ်ဳိးသမီးတစ္ေယာက္က ““ကုိရင့္ ဘြဲ႕နာမည္ ဘယ္လုိေခၚပါသလဲ””လုိ႔ ေမးသည္။ ထိုအခါကုိရင္က ရွင္ေခမာ-ဟု ျပန္ေျဖသည္။
အျခားအမ်ဳိးသမီးတစ္ေယာက္က ကုိရင့္ဘြ႕ဲကလည္း ဣတၳီေဇာတက အာ-ပစၥည္းႏွင့္ပါလားဟု ေျပာသည္။ အျခား အမ်ဳိးသမီးတစ္ေယာက္က နင္ကလည္း သ်ာစ-သုတ္ကုိ ေထာက္ပါဦးဟု ေျပာျပန္သည္။

ဤသည့္ အမ်ဳိးသမီးမ်ား ေျပာဆုိခ်က္ ကုိ ၾကည့္လွ်င္ ထမင္းခ်က္, ေရခပ္-စေသာ အိမ္မႈလုပ္ငန္း လုပ္ေနသည့္ အမ်ဳိးသမီးမ်ား သည္ပင္ ပရိယတၱိသင္ၾကားမႈ အဆင့္အတန္း မည္မွ်ျမင့္မားေၾကာင္း ေတြ႕ႏိုင္သည္။

အမ်ဳိးသမီးအခ်င္းခ်င္း ေတြ႕ရာ၌လည္း-
တစ္ဦးက ညည္း ဘာစာေတြ ရသလဲ ဟုေမးသည္-
အျခားတစ္ဦးက ငါကေတာ့ေအ- အိမ္မႈကိစၥေတြ ႐ႈတ္တာနဲ႔ စာသိပ္မျပန္ႏုိင္လုိ႔ သၿဂဳိဟ္ ၉-ပုိင္းေလာက္ပဲ ရပါေတာ့တယ္ဟု ျပန္ေျပာသည္။

ဤသုိ႔ ေျပာၾကားၾကသည္ကုိ ၾကည့္ လွ်င္ သင္ၾကားထားေသာ စာေပမ်ားကုိ မည္မွ် တန္ဖုိးထား, ျမတ္ႏိုးေၾကာင္းကုိလည္း သိရသည္။

ပုဂံေခတ္မွစ၍ ပရိယတၱိစာသင္တိုက္ မ်ား ဦးေဆာင္၍ သာသနာျပဳခဲ့သည္။ ယင္း စာသင္တုိက္မ်ား၏ ေက်းဇူးေၾကာင့္ ပုဂံေခတ္က စ၍ပင္ သဒၵနီတိ-စေသာ သဒၵါက်မ္းႀကီးမ်ား၊ ကာရိကာ, သဒၵတၳေဗဒစိႏၲာ-စေသာ သဒၵါငယ္ က်မ္းမ်ား၊ ဒီဃနိကာယ္နိသ်-စေသာ နိႆယ က်မ္းဂန္မ်ား စေသာ က်မ္းဂန္အမ်ဳိးမ်ဳိးတုိ႔ကုိ ျပဳစုခဲ့ၾကသည့္ က်မ္းျပဳပုဂၢဳိလ္မ်ားလည္း ေျမာက္မ်ားစြာ ေပၚထြန္းခဲ့ၾကသည္။ စာခ် အေက်ာ္အေမာ္မ်ား၊ ဓမၼကထိက အေက်ာ္အေမာ္ မ်ား၊ ကမၼ႒ာန္းနည္းျပပုဂၢဳိလ္မ်ား၊ တိပိဋကဓရ ပုဂၢဳိလ္မ်ား စသည္တုိ႔လည္း မ်ားစြာေပၚထြန္း ခဲ့ၾကသည္။

ဤကဲ့သုိ႔ ပုဂံေခတ္မွစ၍ ယေန႔ေခတ္ တုိင္ေအာင္ ေခတ္အဆက္ဆက္ ပိဋကတ္ က်မ္းဂန္သင္ၾကားမႈ အားေကာင္းခဲ့ျခင္း၊ စနစ္ က်နခဲ့ျခင္း၊ အားေပးမႈရွိျခင္းတုိ႔ေၾကာင့္ ျမန္မာ့ ပရိယတၱိသာသနာသည္ ကမၻာလႊမ္းေအာင္ ေက်ာ္ၾကားခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။

တကၠသုိလ္ပညာေရး
ျမန္မာ့ပရိယတၱိအေျခအေနသည္ ကမၻာေက်ာ္ေလာက္ေအာင္ ထင္ရွားခဲ့ေသာ္ လည္း-
၁။ အေျခခံပရိယတၱိသင္ၾကားေရး၊
၂။ အထက္တန္း ပရိယတၱိသင္ၾကားေရး၊
ဤသို႔ႏွစ္မ်ဳိးႏွစ္စား ကြဲကြဲျပားျပား မထားဘဲ ၂-မ်ဳိးစလံုး ေရာေႏွာတာ၀န္ယူေနသည္က မ်ားသည္။ ေရွးေခတ္က-
၁။ ေက်းလက္ေတာရြာေက်ာင္းမ်ား၌ အေျခခံပရိယတၱိသင္ၾကားေရးကုိ
သင္ၾကားေပး သည္။
၂။ အလယ္အလတ္ စာသင္တုိက္ အေတာ္မ်ားမ်ား၌ အလယ္အလတ္အဆင့္ရွိ ပရိယတၱိသင္ၾကားေရးကုိ သင္ၾကားေပးၾက သည္၊
၃။ မႏၲေလး၊ ပခုကၠဴ စေသာ စာသင္တုိက္ႀကီးမ်ား၌ အထက္တန္း ပရိယတၱိသင္ၾကားေရးကုိ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ သင္ၾကားေပးၾကသည္။


ေဖာ္ျပပါ စာသင္တုိက္ ၃-မ်ဳိး၊ ၃-စားတြင္ နံပါတ္-၃ အမ်ဳိးအစားသည္ တကၠသုိလ္အဆင့္မီသည္ဟု ဆုိရသည္၊ မွန္ပါသည္ အဆုိပါ နံပါတ္-၃ အမ်ဳိးအစား စာသင္တုိက္မ်ား၌-
ပိဋကတ္ဆုိင္ရာ အဘိဓမၼာနည္း, သဒၵါနည္း, ဆန္းနည္း, အလကၤာနည္း, ေနတၱိနည္း, အတၳေယာဇနာနည္း, ဉာသ္ ေကာက္နည္း, ၀ါက်နည္း, သံ၀ဏၰနာနည္း, ၀ိနိစၦယနည္း, က်မ္းညႇိနည္း, က်မ္းျပဳနည္း စသည္တုိ႔ကုိ ပါရဂူေျမာက္ သင္ၾကားေပးသည္။

အဆုိပါ သင္ၾကားနည္းမ်ား ျပည့္စံု ေအာင္ သင္ၾကားၿပီးပါက စာတတ္အေက်ာ္မ်ား, စာခ်အေက်ာ္မ်ား, က်မ္းျပဳအေက်ာ္မ်ား, ျဖစ္သြားၾကသည္။ ပိဋကတ္ ၃-ပုံ၊ နိကာယ္ ၅-ရပ္၊ ဓမၼကၡႏၶာ ၈-ေသာင္း၄-ေထာင္ကို ထံုးလုိေခ်, ေရလုိေႏွာက္သြားႏုိင္ၾကသည္။

ယခုေခတ္၌ကား အေၾကာင္းအမ်ဳိးမ်ဳိး ေၾကာင့္ တကၠသိုလ္အဆင့္မီ သင္ၾကားနည္းမ်ား တျဖည္းျဖည္း အားနည္းလာရသည္။ ဒါတြင္မက ကမၻာႏွင့္ ရင္ေပါင္တန္းႏုိင္ရန္ ေခတ္မီ သင္ၾကားနည္းမ်ား၊ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ ေလ့လာနည္းမ်ား၊ နက္နက္႐ႈိင္း႐ႈိင္း ေလ့လာနည္းမ်ားႏွင့္ ဘာသႏၲရ ကၽြမ္းက်င္မႈမ်ားလည္း လုိအပ္လာ သည္။ ထုိလုိအပ္ခ်က္မ်ားကို ျဖည့္ဆည္းႏုိင္ဖုိ႔ရန္ ျမန္မာႏိုင္ငံရွိ လက္ရွိစာသင္တုိက္မ်ားျဖင့္ မလံု ေလာက္ေတာ့ေပ။

ထုိသည့္ လုိအပ္ခ်က္မ်ား ျဖည့္ဆည္း ေပးႏိုင္ရန္ အဆင့္မီတကၠသုိလ္မ်ား မရွိမျဖစ္ လုိအပ္လာေသာေၾကာင့္-

၁။ သာသနာေတာ္ သန္႔ရွင္းေရး၊
၂။ သာသနာေတာ္ တည္တံ့ေရး၊
၃။ သာသနာေတာ္ ျပန္႔ပြားေရး-

ဟူေသာ အေရး ၃-ပါးကုိ တာ၀န္ယူ ေဆာင္ ရြက္ေနေသာ ႏုိင္ငံေတာ္သံဃမဟာနာယက အဖြဲ႕ႀကီးသည္ သာသနာေတာ္ျပန္႔ပြားေရး အတြက္ ပရိယတၱိသာသနာ့တကၠသုိလ္ႀကီးမ်ား တည္ေထာင္ဖုိ႔ စီမံကိန္းခ် ေဆာင္ရြက္ခဲ့ရသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဤပရိယတၱိသာသနာ့တကၠသုိလ္မ်ား ေပၚေပါက္လာရျခင္းျဖစ္ေပသည္။

အရွင္တိေလာကာဘိ၀ံသ
(အင္းစိန္၊႐ြာမ)
See More

No comments:

Post a Comment