........သည္ဆိုဘ္ေရာက္လာ မ်ားသတၱာခ်မ္းသာကိုစိတ္ျမဲပါေစ၊ ဥပါဒ္ရန္ေဘးကင္းစင္ေ၀းျငိမ္းေအးၾကပါေစ.........

Jul 13, 2018

သူရႆတီ ဘယ္ကလာသလဲ

သူရဿ     တိ ဘယ်က လာသလဲ
*********************
ဗုဒ္ဓ၊ ခရစ်ယာန်၊ အစ္စလာမ်၊ ဟိန္ဒူ၊ ! ဂျူးး ဘာသာကြီးငါးခုကို
လက်လှမ်းမမီတဲ့ လူတွေက တောတွေ ရှိခိုး၊ တောင်တွေ ရှိခိုး
အမျို းကို စုံနေတယ်။

ဗမာတွေကတော့ သုံးဆယ်ခုနှစ်မင်း ရှိခိုးကြတယ်။ နည်းသေးတယ်ထင်ရင် အိန္ဒိယပြည် သွားတောင်းကြ။
ဟိုမှာ သုံးထောင့်ခုနှစ်ရာမကဘူး။

မှောင်ခိုလမ်းကြောင်းကနေ ရောက်လာတယ် ဆိုကြပါစို့၊
မင်းတို့ဘုရားကျောင်းဆောင်ပေါ်မှာ သူရဿ     တိဆိုတဲ့ အရုပ်ကလေး ရှိတယ်။

ပိဋကတ်သုံးပုံ သူက စောင့်တယ်တဲ့။ တိပိဋကဆရာတော်တွေ
အလကားဖြစ်သွားရော။ သြော်- ဒုက္ခ--
သူရဿ      တိ ဘယ်က လာသလဲ သိလား။ ဗမာပြည်မှာ မွေးတဲ့
နတ်သမီး မဟုတ်ဘူး။ သူ့ရဲ့ မွေးရပ်မြေက ပန်ဂျပ်မှာ မွေးတာ။
ပန်ဂျပ်ဆိုတာ သိလား။ အိန္ဒိယပြည် အနောက်ပိုင်း ပါကစ္စတန်အရှေ့ပိုင်းနှစ်နယ် စပ် ဟိုဘက်တစ်ခြမ်း ဒီဘက်တစ်ခြမ်း။ အဲဒီမှာ ပဉ္စရယ်အာပရယ် ပေါင်းစပ်ထားတာ။

အဲဒါကို ပန်စာပလို့ တွဲဖတ်တယ်။
ကုလားသံနဲ့ ဖတ်တော့ ပန်ဂျာပလို့ ဖြစ်တယ်။ ပဉ္စ က ငါးခု၊
အာပ က မြစ်၊ မြစ်ငါးစင်းရှိတဲ့ အရပ်ကို ပန်ဂျာပလို့ ခေါ်တာ။

အဲဒီမြစ်ငါးစင်းထဲမှာ ဆရဆွတ္တီဆိုတဲ့ မြစ်ရှိတယ်။
ဗမာလို ဖတ်တော့သူရဿ     တိ ပေါ့။ အဲဒီမြစ်က နတ်သမီးပဲကွ။
အိန္ဒိယပြည်မှာ အာရီယန်ဆိုတဲ့ လူတွေ အခြေချ ပြီး အစောဆုံးနေတာ။

အဲဒီ ပန်ဂျပ်မှာနေတာ အာရီယန်တွေ ဘယ်က စတာလဲ သိလား။အာရီယန်တွေ ကော့ကေးရှပ် တောင်တန်းကြီးက ဆင်းလာခဲ့တဲ့အကောင်တွေ၊ ကော့ကေးရှပ် တောင်တန်းကြီးက ဘယ်နားရှိလဲ။
ပဲခူးရိုးမမှာ မရှိဘူး။

shan mountainရှမ်းတောင်တန်းမှာလည်း မရှိဘူး။
ကက်စပီယန်ပင်လယ်နဲ့ ပင်လယ်နက် အကြား မြောက်ဖက်နား
ဂျော်ဂျီယာပြည်နယ်ထဲမှာ ရှိတယ်။ ရုရှားပြည်ရဲ့ တောင်ဘက်စွန်းပေါ့။အဲဒီက လူတွေကို အာရီယန်လို့ ခေါ်တာ။

သူတို့တွေ ဆင်းဆင်းလာကြတာ တောင်တန်းက တစ်နှစ်လုံး ရေခဲ၊စားစရာက မရှိ၊ အဲဒါနဲ့ အရှေ့ ဆင်းတဲ့ကောင်က ဆင်း၊ အနောက်ဆင်းတဲ့ ကောင်က ဆင်း၊ အရှေ့ဘက်နှင့် တောင်ဘက်ဆင်းတဲ့ ကောင်ကများတယ်။
အုပ်လိုက်အုပ်လိုက် ကျွဲအုပ်တွေ၊ နွားအုပ်တွေ၊ သိုးအုပ်တွေ၊
ဆိတ်အုပ်တွေနဲ့ ဆင်းသွားကြတာ။ အဲလို ကျွဲ၊ နွား၊ ဆိတ်၊ သိုးနဲ့ သွားတဲ့ ဒီလူအုပ်တွေကို ကာရေဗီယန် ခေါ်တာ။

ကာရေဗီယန်ဆိုတာ မော်တော်ကားနာမည် ပြောတာမဟုတ်ဘူး။ အဲဒီ အုပ်လိုက်ကြီး ဆင်းလာပြီးတော့
မြေထဲပင်လယ် ကမ်းနားတစ်ဝိုက် သဲကန္တာရတွေထူတဲ့ အရပ်တွေမှာအခြေချနေခဲ့ကြတယ်။ ဒီကနေ့ မင်းတို့သိတဲ့ အီရန်၊ အီရတ်ဆိုတဲ့တိုင်းပြည်တွေကို အဲဒီလူတွေ ထူထောင်ခဲ့ကြတာ။

အဲဒီဆိတ်အုပ်တွေ သိုးအုပ်တွေနဲ့ အရှေ့ကို ဆက်လက် ချီတက်တော့အာဖဂန်နစ္စတန်ဖြတ်ပြီး ပါကစ္စတန်ဖြတ်ပြီး အရှေ့ဘက် ချီတက်ကြတယ်။ အာဖဂန်တို့ ပါကစ္စတန်တို့ဆိုတဲ့ တိုင်းပြည်တွေ ပေါ်တာ သိပ်မကြာသေးဘူး။
နှစ်တစ်ထောင်ကို မရှိသေးဘူး။

အဲဒီတော့ တိုတိုပြောစို့... မြစ်ငါးစင်းရှိတဲ့ အရပ်ကို ရောက်တာ
အနောက်ဘက်ကနေ သူတို့ ဖြတ်လာခဲ့သမျှ လမ်းတစ်လျှောက်လုံးဟာ သဲတွေချည်းပဲဆိုတော့ မြစ်ငါးဆင်းရှိတဲ့ အရပ်လည်း ရောက်ရော
ဧရာဝတီလို ဖြစ်နေတာ၊ နယ်မြေတစ်ခုလုံးက စိမ်းစိုညိုနေတဲ့အရပ်ဆိုတော့
လူတို့ Settle အခြေချနေကြတာ။

``ဒီလောက် စိမ်းစိုလှပစရာဖြစ်တဲ့ ဒီမြေကြီးကို ဘယ်သူများ
ဖန်ဆင်းခဲ့သလဲလို့´´တွေးပြီး ဖန်ဆင်းရှင်ရှာတော့ ဗြဟ္မာ သွားတွေ့ရော။တကယ်တော့ ဗြဟ္မာကို ဘယ်သူမှ မြင်တာ မဟုတ်ဘူး။ စိတ်ကူးနဲ့ သူတို့ဖော်ထုတ်တာဆိုတော့--
Brama created this word ဖြစ်တော့တာ။

ဟော... တော်တော်ကြာကျတော့ ဟာ ဒီလောက် သန်းပေါင်းများစွာ
ကြာနေတဲ့ ဒီကမ်ဘာ Who preserved?,whomaintained?
ဘယ်သူ ထိန်းထားလဲဆိုပြီး maintainer (ထိန်းသိမ်းစောင့်ရှောက်သူ)ကိုသူတို့ ရှာကြပြန်တယ်။
ဒီတော့ သွားတွေ့တယ်။Vishnu is the maintainer.
နောက်ကျတော့ မုန်တိုင်းတွေ တိုက်လို့ သေကြပြန်ရော။ ရေလျှံလို့သေကြပြန်ရော။ တောမီးတွေ လောင်လို့ သေကြပြန်ရော။ဟာ... Who destory this world?
destroyer (အဖျက်သမား)ဘယ်သူလဲ။ Shiva- ရှီဝ ပေါ့။
Shiva destroy this world.
အဲဒီ Brama ရယ်၊ Vishnu ရယ်။ Shiva ရယ်ကို ရတနာသုံပါးတဲ့။သူတို့တွေ သတ်မှတ်လိုက်ကြတာ။
မင်းတို့ငါတို့မှာလည်း ရတနာသုံးပါးရှိတယ်ဆိုတော့ Similar
ဖြစ်နေတယ်။

အဲလောက်လှတဲ့ ကမ်ဘာကြီးကို ဖန်ဆင်းတဲ့ Brama (ဗြဟ္မာ)ရယ်...စောင့်ရှောက်တဲ့ Vishnu ( ဗိဿ     နိုး) ....ဖျက်ဆီးတဲ့ Shiva(ရှီဝ)ရယ်... ဒီဘုရားကြီး သုံးဆူကို ပူဇော်ဖို့ ပူဇော်တဲ့ နည်းစနစ်တွေကိုရေးတယ်။ အဲလို ပူဇော်တဲ့ ကျမ်းတွေဟာ `ယဇုဗေဒ´ဆိုပြီးဖြစ်လာတယ်။ ပူဇော်တဲ့နေရာမှာ ဂါထာမန္တရားတွေ ရွတ်နည်းဖတ်နည်းတွေကို
ရေးသားတဲ့ကျမ်းက `သောမဗေဒ´ကုလားလို (ရှာမဗေဒ)လို့ ဖြစ်လာတယ်။ဒီတော့ ဗေဒသုံးခုလို့ လာတယ်။ ဒို့ ပိဋိကတ်သုံးပုံနဲ့ လာဆင်တူနေပြန်တယ်။

အဲဒီတော့.. . သူရဿ     တိ ဆိုတဲ့မြစ်က တောင်ကြိုချောက်ကြား
ကျောက်ဆောင်ကျောက်စွယ်တွေကိုဖြတ်ပြီး ရေစီးတော့ နိမ့်တစ်လှည့်မြင့်တစ်လှည့်နဲ့ ရေစီးတယ်။ လေ လေးလည်းအတိုက်မှာ အဲဒီ ရေစီးကထွက်လာတဲ့ အသံဟာ ဂီတသံနဲ့ တူတယ်။ ဂီတာသံလေးလိုလို သီးချင်း
ဆိုနေတဲ့ အသံလေးလိုလိုပေါ့။ ဒီတော့ အသံရှိတဲ့ ဒီမြစ်ကို `သရဝတီ´ကနေ အသံပြောင်းတော့ `သူရဿ     တိ´ဖြစ်သွားတော့တာပဲ။

မန္တာန်တွေ ဂါထာတွေ ရေးသားသီကုံးပြီးတော့ စာအုပ်ကလေးပြု စုတော့အဲဒီစာအုပ်က သာမဗေဒ ဖြစ်လာတယ်။ဒီတော့.. . အဲဒီမြစ်ငါးစင်းရှိတဲ့ လူတွေကို ဗမာခေါ် ခေါ်ရင် `ပန်ချာပီ´ဖြစ်လာတာပေါ့။

ဒီအသံကောင်းတဲ့ ဒီမြစ်ကို စောင့်ရှောက်တာ နတ်သားလား၊
နတ်သမီးလား.... ဟုတ်ပြီ နတ်သမီးဖြစ်ရမယ်။ မြစ်ကလေးကလည်းလှ၊အသံလေးကလည်း သာတယ်ပေါ့။ အဲဒီနဲ့ နတ်သမီးပုံလေးကို စိတ်ကူးနဲ့ရေးကာ မြစ်ထဲဆိုတော့ ဘဲလေးတွေ သွားနေတာကို ဘဲလေးပေါ်မှာနတ်သမီးလေး တင်ပြီး စိတ်ကူးနဲ့ ရေးလိုက်ကြရော ဆိုတော့....
`သူရဿ     တိ´နတ်သမီးဆိုပြီး အဲဒီမှာ မွေးတာ။ သရဝတီမြစ်၊ ပန်ဂျပ်မှာမွေးတာ။ ဟိန္ဒူ ကုလားတွေ စိတ်ကူးနဲ့ မွေးထုတ်တာနော်။ တကယ် မွေးတာတော့ ဟုတ်ချင်မှ ဟုတ်မှာပေါ့။

သူရဿ     တိ ဘယ်သူမြင်ဖူးသလဲ။ ဘယ်သူမှ မမြင်ဖူးဘူး စိတ်ကူးတာ။ဗြဟ္မာ ဖန်တီးသတဲ့။ ဘယ်သူပြောလဲ... ဘယ်သူ မြင်ဖူးသလဲ။ဘယ်သူမှ မမြင်ဖူးဘူး။ Nobody see but they are imagine. ဗိဿ     နိုး  စောင့်ရှောက်တယ်တဲ့။
ဘယ်သူတွေများ ဗိဿ     နိုး နဲ့ ဗြဟ္မာကို တွေ့ဖူးလိုက်သလဲ။
မတွေ့ဖူးကြဘူး။ အဲဒီလို စိတ်ကူးနဲ့ ဖော်ထုတ်တဲ့ ဘာသာရေးမျိုးကိုImaginary religion လို့ ခေါ်တာ။
မင်းတို့ စိတ်ကူးယဉ်ဝါဒမျိုးကို ကြိုက်သလား။ လက်တွေ့ဝါဒမျိုးကိုကြိုက်သလားမေးရင် မင်းတို့ အဖြေ ရှင်းရှင်းထုတ်နိုင်မှာပေါ့ ဟုတ်လား။

အဲဒါကြောင့် လက်တွေ့ကျကျ မျက်တွေ့ကျကျ လူနဲ့ထိတွေ့ပြီးတော့စနစ်ကျတဲ့ ဘာသာတရားကို ယုံကြည်လက်ခံခွင့်ရတဲ့ ဒီဘဝဟာ
ဘဝကောင်းတစ်ခုပဲလို့ အားလုံး နားလည်ကြစေချင်ပါတယ်။

အင်း... ဟုတ်ပြီဆိုတော့ သူရဿ     တိ အကြောင်းဆက်ရအောင်။

သူ ဘယ်မှာ မွေးလဲ၊ ပန်ဂျပ်က သူရဝတီဆိုတဲ့ မြစ်ထဲ မွေးတဲ့ နတ်သမီး။သူ ဗမာပြည် ရောက်လာတာ ဘယ်လမ်းကြောင်းက ရောက်လာသလဲ။အဲဒီကောင်မလေး ဗီဇာ မပါဘူးကွနော် Without visa နဲ့ရောက်လာတာ။

ဗမာတွေရဲ့ နှလုံးသားထဲကို ဒီကောင်မလေး ဝင်အောင် ဘယ်သူကစထည့်သွားမှန်း မသိပါဘူး။ ပိဋကတ်သုံးပုံစောင့်နတ်သမီး ဆိုပြီးတော့
လုပ်လိုက်ကြတာဟာ ဘုရားကျောင်းဆောင်ပေါ် သူ တက်ထိုင်တယ်။ဒါတင်မကဘူး၊ တင်ပလ္လင်ချိတ်ပြီး ဒူးကြီးဖော်ထိုင်နေတဲ့ လူကြီးလည်း
ဘုရားစင်ပေါ် ရောက်လာတယ်။

ဟာ... ဘုရားရဲ့ ဘေးမှာ ရောက်ရောက်လာ
တက်တက်လာ ကြတာ။ဟာ... ဒီဘက်က သူရဿ      တိ ဆိုတဲ့ကောင်မလေးတက် လာပြီ။
ဟာ... ဒီဘက်က ဦးရှင်ကြီးကြွလာပြီပေါ့။ ဟာ... ဟိုဘက်က ကွမ်ရင်လည်းရောက်လာပေါ့။ (ဗမာလည်း တရုတ်နဲ့ ပေါင်းစပ်ကာ တော်တော်ကြာသွားပြီလေ) နောက်လည်း ဆက်ပေါင်းကြဦးမှာပဲ ဆိုတော့ကွမ်ရင်ကိုလည်း နေရာပေးရမယ်။ သူလည်း ဘုရားကျောင်းဆောင်ပေါ် တက်။
ကြည့်လိုက်တော့.. . မြတ်စွာဘုရား ပြောသာ မပြောတာ၊ သူကြည့်နေတာ`တက်လာကုန်ပြီ ငါ့ဘေးနားမှာ ဟိုကောင် ဒီကောင်တွေ တက်လာကြတာတော်တော်များနေပြီ။ ငါ ဘယ်နေ့ ဆင်းပေးရမလဲ´လို့တော်တော်စိုးရိမ်နေပြီ။

#ပြောချင်တာက သတိထားကြဖို့။
#တကယ့် ဗုဒ္ဓဘာသာ အနှစ်သာရ
#မပျောက်ဖို့ရန်အတွက် အဲဒီစိတ်ကူးယဉ်ဘာသာရေးတွေ မလွှမ်းမိုးဖို့ရန်အရေးကြီးတယ်။
Realistic Teaching နဲ့ Imaginary Teaching ကို
ဂဃနဏ သဘောပေါက် နားလည်ကြပါ။

သီတဂူ ဆရာတော်ဘုရားကြီး
ဒေါက်တာ အရှင်ဉာဏိဿ      ရ 
(CHARACTER IS POWER 2 တရားတော်မှ)
2014 ခုမှ post အား ပြန်လည်မျှဝေပါသည်။
Via Ashin Sumana

သူရႆ     တိ ဘယ္က လာသလဲ
*********************
ဗုဒၶ၊ ခရစ္ယာန္၊ အစၥလာမ္၊ ဟိႏၵဴ၊ ! ဂ်ဴးး ဘာသာႀကီးငါးခုကို
လက္လွမ္းမမီတဲ့ လူေတြက ေတာေတြ ႐ွိခိုး၊ ေတာင္ေတြ ႐ွိခိုး
အမ်ိဳ းကို စံုေနတယ္။

ဗမာေတြကေတာ့ သံုးဆယ္ခုႏွစ္မင္း ႐ွိခိုးၾကတယ္။ နည္းေသးတယ္ထင္ရင္ အိႏၵိယျပည္ သြားေတာင္းၾက။
ဟိုမွာ သံုးေထာင့္ခုႏွစ္ရာမကဘူး။

ေမွာင္ခိုလမ္းေၾကာင္းကေန ေရာက္လာတယ္ ဆိုၾကပါစို႔၊
မင္းတို႔ဘုရားေက်ာင္းေဆာင္ေပၚမွာ သူရႆ     တိဆိုတဲ့ အ႐ုပ္ကေလး ႐ွိတယ္။

ပိဋကတ္သံုးပံု သူက ေစာင့္တယ္တဲ့။ တိပိဋကဆရာေတာ္ေတြ
အလကားျဖစ္သြားေရာ။ ေၾသာ္- ဒုကၡ--
သူရႆ      တိ ဘယ္က လာသလဲ သိလား။ ဗမာျပည္မွာ ေမြးတဲ့
နတ္သမီး မဟုတ္ဘူး။ သူ႔ရဲ႕ ေမြးရပ္ေျမက ပန္ဂ်ပ္မွာ ေမြးတာ။
ပန္ဂ်ပ္ဆိုတာ သိလား။ အိႏၵိယျပည္ အေနာက္ပိုင္း ပါကစၥတန္အေ႐ွ႕ပိုင္းႏွစ္နယ္ စပ္ ဟိုဘက္တစ္ျခမ္း ဒီဘက္တစ္ျခမ္း။ အဲဒီမွာ ပၪၥရယ္အာပရယ္ ေပါင္းစပ္ထားတာ။

အဲဒါကို ပန္စာပလို႔ တြဲဖတ္တယ္။
ကုလားသံနဲ႔ ဖတ္ေတာ့ ပန္ဂ်ာပလို႔ ျဖစ္တယ္။ ပၪၥ က ငါးခု၊
အာပ က ျမစ္၊ ျမစ္ငါးစင္း႐ွိတဲ့ အရပ္ကို ပန္ဂ်ာပလို႔ ေခၚတာ။

အဲဒီျမစ္ငါးစင္းထဲမွာ ဆရဆြတၱီဆိုတဲ့ ျမစ္႐ွိတယ္။
ဗမာလို ဖတ္ေတာ့သူရႆ     တိ ေပါ့။ အဲဒီျမစ္က နတ္သမီးပဲကြ။
အိႏၵိယျပည္မွာ အာရီယန္ဆိုတဲ့ လူေတြ အေျခခ် ၿပီး အေစာဆံုးေနတာ။

အဲဒီ ပန္ဂ်ပ္မွာေနတာ အာရီယန္ေတြ ဘယ္က စတာလဲ သိလား။အာရီယန္ေတြ ေကာ့ေကး႐ွပ္ ေတာင္တန္းႀကီးက ဆင္းလာခဲ့တဲ့အေကာင္ေတြ၊ ေကာ့ေကး႐ွပ္ ေတာင္တန္းႀကီးက ဘယ္နား႐ွိလဲ။
ပဲခူး႐ုိးမမွာ မ႐ွိဘူး။

shan mountain႐ွမ္းေတာင္တန္းမွာလည္း မ႐ွိဘူး။
ကက္စပီယန္ပင္လယ္နဲ႔ ပင္လယ္နက္ အၾကား ေျမာက္ဖက္နား
ေဂ်ာ္ဂ်ီယာျပည္နယ္ထဲမွာ ႐ွိတယ္။ ႐ု႐ွားျပည္ရဲ႕ ေတာင္ဘက္စြန္းေပါ့။အဲဒီက လူေတြကို အာရီယန္လို႔ ေခၚတာ။

သူတို႔ေတြ ဆင္းဆင္းလာၾကတာ ေတာင္တန္းက တစ္ႏွစ္လံုး ေရခဲ၊စားစရာက မ႐ွိ၊ အဲဒါနဲ႔ အေ႐ွ႕ ဆင္းတဲ့ေကာင္က ဆင္း၊ အေနာက္ဆင္းတဲ့ ေကာင္က ဆင္း၊ အေ႐ွ႕ဘက္ႏွင့္ ေတာင္ဘက္ဆင္းတဲ့ ေကာင္ကမ်ားတယ္။
အုပ္လိုက္အုပ္လိုက္ ကြၽဲအုပ္ေတြ၊ ႏြားအုပ္ေတြ၊ သိုးအုပ္ေတြ၊
ဆိတ္အုပ္ေတြနဲ႔ ဆင္းသြားၾကတာ။ အဲလို ကြၽဲ၊ ႏြား၊ ဆိတ္၊ သိုးနဲ႔ သြားတဲ့ ဒီလူအုပ္ေတြကို ကာေရဗီယန္ ေခၚတာ။

ကာေရဗီယန္ဆိုတာ ေမာ္ေတာ္ကားနာမည္ ေျပာတာမဟုတ္ဘူး။ အဲဒီ အုပ္လိုက္ႀကီး ဆင္းလာၿပီးေတာ့
ေျမထဲပင္လယ္ ကမ္းနားတစ္ဝိုက္ သဲကႏၲာရေတြထူတဲ့ အရပ္ေတြမွာအေျခခ်ေနခဲ့ၾကတယ္။ ဒီကေန႔ မင္းတို႔သိတဲ့ အီရန္၊ အီရတ္ဆိုတဲ့တိုင္းျပည္ေတြကို အဲဒီလူေတြ ထူေထာင္ခဲ့ၾကတာ။

အဲဒီဆိတ္အုပ္ေတြ သိုးအုပ္ေတြနဲ႔ အေ႐ွ႕ကို ဆက္လက္ ခ်ီတက္ေတာ့အာဖဂန္နစၥတန္ျဖတ္ၿပီး ပါကစၥတန္ျဖတ္ၿပီး အေ႐ွ႕ဘက္ ခ်ီတက္ၾကတယ္။ အာဖဂန္တို႔ ပါကစၥတန္တို႔ဆိုတဲ့ တိုင္းျပည္ေတြ ေပၚတာ သိပ္မၾကာေသးဘူး။
ႏွစ္တစ္ေထာင္ကို မ႐ွိေသးဘူး။

အဲဒီေတာ့ တိုတိုေျပာစို႔... ျမစ္ငါးစင္း႐ွိတဲ့ အရပ္ကို ေရာက္တာ
အေနာက္ဘက္ကေန သူတို႔ ျဖတ္လာခဲ့သမွ် လမ္းတစ္ေလွ်ာက္လံုးဟာ သဲေတြခ်ည္းပဲဆိုေတာ့ ျမစ္ငါးဆင္း႐ွိတဲ့ အရပ္လည္း ေရာက္ေရာ
ဧရာဝတီလို ျဖစ္ေနတာ၊ နယ္ေျမတစ္ခုလံုးက စိမ္းစိုညိဳေနတဲ့အရပ္ဆိုေတာ့
လူတို႔ Settle အေျခခ်ေနၾကတာ။

``ဒီေလာက္ စိမ္းစိုလွပစရာျဖစ္တဲ့ ဒီေျမႀကီးကို ဘယ္သူမ်ား
ဖန္ဆင္းခဲ့သလဲလို႔´´ေတြးၿပီး ဖန္ဆင္း႐ွင္႐ွာေတာ့ ျဗဟၼာ သြားေတြ႕ေရာ။တကယ္ေတာ့ ျဗဟၼာကို ဘယ္သူမွ ျမင္တာ မဟုတ္ဘူး။ စိတ္ကူးနဲ႔ သူတို႔ေဖာ္ထုတ္တာဆိုေတာ့--
Brama created this word ျဖစ္ေတာ့တာ။

ေဟာ... ေတာ္ေတာ္ၾကာက်ေတာ့ ဟာ ဒီေလာက္ သန္းေပါင္းမ်ားစြာ
ၾကာေနတဲ့ ဒီကမၻာ Who preserved?,whomaintained?
ဘယ္သူ ထိန္းထားလဲဆိုၿပီး maintainer (ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေ႐ွာက္သူ)ကိုသူတို႔ ႐ွာၾကျပန္တယ္။
ဒီေတာ့ သြားေတြ႕တယ္။Vishnu is the maintainer.
ေနာက္က်ေတာ့ မုန္တိုင္းေတြ တိုက္လို႔ ေသၾကျပန္ေရာ။ ေရလွ်ံလို႔ေသၾကျပန္ေရာ။ ေတာမီးေတြ ေလာင္လို႔ ေသၾကျပန္ေရာ။ဟာ... Who destory this world?
destroyer (အဖ်က္သမား)ဘယ္သူလဲ။ Shiva- ႐ွီဝ ေပါ့။
Shiva destroy this world.
အဲဒီ Brama ရယ္၊ Vishnu ရယ္။ Shiva ရယ္ကို ရတနာသံုပါးတဲ့။သူတို႔ေတြ သတ္မွတ္လိုက္ၾကတာ။
မင္းတို႔ငါတို႔မွာလည္း ရတနာသံုးပါး႐ွိတယ္ဆိုေတာ့ Similar
ျဖစ္ေနတယ္။

အဲေလာက္လွတဲ့ ကမၻာႀကီးကို ဖန္ဆင္းတဲ့ Brama (ျဗဟၼာ)ရယ္...ေစာင့္ေ႐ွာက္တဲ့ Vishnu ( ဗိႆ     ႏိုး) ....ဖ်က္ဆီးတဲ့ Shiva(႐ွီဝ)ရယ္... ဒီဘုရားႀကီး သံုးဆူကို ပူေဇာ္ဖို႔ ပူေဇာ္တဲ့ နည္းစနစ္ေတြကိုေရးတယ္။ အဲလို ပူေဇာ္တဲ့ က်မ္းေတြဟာ `ယဇုေဗဒ´ဆိုၿပီးျဖစ္လာတယ္။ ပူေဇာ္တဲ့ေနရာမွာ ဂါထာမႏၲရားေတြ ရြတ္နည္းဖတ္နည္းေတြကို
ေရးသားတဲ့က်မ္းက `ေသာမေဗဒ´ကုလားလို (႐ွာမေဗဒ)လို႔ ျဖစ္လာတယ္။ဒီေတာ့ ေဗဒသံုးခုလို႔ လာတယ္။ ဒို႔ ပိဋိကတ္သံုးပံုနဲ႔ လာဆင္တူေနျပန္တယ္။

အဲဒီေတာ့.. . သူရႆ     တိ ဆိုတဲ့ျမစ္က ေတာင္ႀကိဳေခ်ာက္ၾကား
ေက်ာက္ေဆာင္ေက်ာက္စြယ္ေတြကိုျဖတ္ၿပီး ေရစီးေတာ့ နိမ့္တစ္လွည့္ျမင့္တစ္လွည့္နဲ႔ ေရစီးတယ္။ ေလ ေလးလည္းအတိုက္မွာ အဲဒီ ေရစီးကထြက္လာတဲ့ အသံဟာ ဂီတသံနဲ႔ တူတယ္။ ဂီတာသံေလးလိုလို သီးခ်င္း
ဆိုေနတဲ့ အသံေလးလိုလိုေပါ့။ ဒီေတာ့ အသံ႐ွိတဲ့ ဒီျမစ္ကို `သရဝတီ´ကေန အသံေျပာင္းေတာ့ `သူရႆ     တိ´ျဖစ္သြားေတာ့တာပဲ။

မႏၲာန္ေတြ ဂါထာေတြ ေရးသားသီကံုးၿပီးေတာ့ စာအုပ္ကေလးျပဳ စုေတာ့အဲဒီစာအုပ္က သာမေဗဒ ျဖစ္လာတယ္။ဒီေတာ့.. . အဲဒီျမစ္ငါးစင္း႐ွိတဲ့ လူေတြကို ဗမာေခၚ ေခၚရင္ `ပန္ခ်ာပီ´ျဖစ္လာတာေပါ့။

ဒီအသံေကာင္းတဲ့ ဒီျမစ္ကို ေစာင့္ေ႐ွာက္တာ နတ္သားလား၊
နတ္သမီးလား.... ဟုတ္ၿပီ နတ္သမီးျဖစ္ရမယ္။ ျမစ္ကေလးကလည္းလွ၊အသံေလးကလည္း သာတယ္ေပါ့။ အဲဒီနဲ႔ နတ္သမီးပံုေလးကို စိတ္ကူးနဲ႔ေရးကာ ျမစ္ထဲဆိုေတာ့ ဘဲေလးေတြ သြားေနတာကို ဘဲေလးေပၚမွာနတ္သမီးေလး တင္ၿပီး စိတ္ကူးနဲ႔ ေရးလိုက္ၾကေရာ ဆိုေတာ့....
`သူရႆ     တိ´နတ္သမီးဆိုၿပီး အဲဒီမွာ ေမြးတာ။ သရဝတီျမစ္၊ ပန္ဂ်ပ္မွာေမြးတာ။ ဟိႏၵဴ ကုလားေတြ စိတ္ကူးနဲ႔ ေမြးထုတ္တာေနာ္။ တကယ္ ေမြးတာေတာ့ ဟုတ္ခ်င္မွ ဟုတ္မွာေပါ့။

သူရႆ     တိ ဘယ္သူျမင္ဖူးသလဲ။ ဘယ္သူမွ မျမင္ဖူးဘူး စိတ္ကူးတာ။ျဗဟၼာ ဖန္တီးသတဲ့။ ဘယ္သူေျပာလဲ... ဘယ္သူ ျမင္ဖူးသလဲ။ဘယ္သူမွ မျမင္ဖူးဘူး။ Nobody see but they are imagine. ဗိႆ     ႏိုး  ေစာင့္ေ႐ွာက္တယ္တဲ့။
ဘယ္သူေတြမ်ား ဗိႆ     ႏိုး နဲ႔ ျဗဟၼာကို ေတြ႕ဖူးလိုက္သလဲ။
မေတြ႕ဖူးၾကဘူး။ အဲဒီလို စိတ္ကူးနဲ႔ ေဖာ္ထုတ္တဲ့ ဘာသာေရးမ်ိဳးကိုImaginary religion လို႔ ေခၚတာ။
မင္းတို႔ စိတ္ကူးယဥ္ဝါဒမ်ိဳးကို ႀကိဳက္သလား။ လက္ေတြ႕ဝါဒမ်ိဳးကိုႀကိဳက္သလားေမးရင္ မင္းတို႔ အေျဖ ႐ွင္း႐ွင္းထုတ္ႏိုင္မွာေပါ့ ဟုတ္လား။

အဲဒါေၾကာင့္ လက္ေတြ႕က်က် မ်က္ေတြ႕က်က် လူနဲ႔ထိေတြ႕ၿပီးေတာ့စနစ္က်တဲ့ ဘာသာတရားကို ယံုၾကည္လက္ခံခြင့္ရတဲ့ ဒီဘဝဟာ
ဘဝေကာင္းတစ္ခုပဲလို႔ အားလံုး နားလည္ၾကေစခ်င္ပါတယ္။

အင္း... ဟုတ္ၿပီဆိုေတာ့ သူရႆ     တိ အေၾကာင္းဆက္ရေအာင္။

သူ ဘယ္မွာ ေမြးလဲ၊ ပန္ဂ်ပ္က သူရဝတီဆိုတဲ့ ျမစ္ထဲ ေမြးတဲ့ နတ္သမီး။သူ ဗမာျပည္ ေရာက္လာတာ ဘယ္လမ္းေၾကာင္းက ေရာက္လာသလဲ။အဲဒီေကာင္မေလး ဗီဇာ မပါဘူးကြေနာ္ Without visa နဲ႔ေရာက္လာတာ။

ဗမာေတြရဲ႕ ႏွလံုးသားထဲကို ဒီေကာင္မေလး ဝင္ေအာင္ ဘယ္သူကစထည့္သြားမွန္း မသိပါဘူး။ ပိဋကတ္သံုးပံုေစာင့္နတ္သမီး ဆိုၿပီးေတာ့
လုပ္လိုက္ၾကတာဟာ ဘုရားေက်ာင္းေဆာင္ေပၚ သူ တက္ထိုင္တယ္။ဒါတင္မကဘူး၊ တင္ပလႅင္ခ်ိတ္ၿပီး ဒူးႀကီးေဖာ္ထိုင္ေနတဲ့ လူႀကီးလည္း
ဘုရားစင္ေပၚ ေရာက္လာတယ္။

ဟာ... ဘုရားရဲ႕ ေဘးမွာ ေရာက္ေရာက္လာ
တက္တက္လာ ၾကတာ။ဟာ... ဒီဘက္က သူရႆ      တိ ဆိုတဲ့ေကာင္မေလးတက္ လာၿပီ။
ဟာ... ဒီဘက္က ဦး႐ွင္ႀကီးႂကြလာၿပီေပါ့။ ဟာ... ဟိုဘက္က ကြမ္ရင္လည္းေရာက္လာေပါ့။ (ဗမာလည္း တ႐ုတ္နဲ႔ ေပါင္းစပ္ကာ ေတာ္ေတာ္ႀကာသြားၿပီေလ) ေနာက္လည္း ဆက္ေပါင္းၾကဦးမွာပဲ ဆိုေတာ့ကြမ္ရင္ကိုလည္း ေနရာေပးရမယ္။ သူလည္း ဘုရားေက်ာင္းေဆာင္ေပၚ တက္။
ၾကည့္လိုက္ေတာ့.. . ျမတ္စြာဘုရား ေျပာသာ မေျပာတာ၊ သူၾကည့္ေနတာ`တက္လာကုန္ၿပီ ငါ့ေဘးနားမွာ ဟိုေကာင္ ဒီေကာင္ေတြ တက္လာၾကတာေတာ္ေတာ္မ်ားေနၿပီ။ ငါ ဘယ္ေန႔ ဆင္းေပးရမလဲ´လို႔ေတာ္ေတာ္စိုးရိမ္ေနၿပီ။

#ေျပာခ်င္တာက သတိထားၾကဖို႔။
#တကယ့္ ဗုဒၶဘာသာ အႏွစ္သာရ
#မေပ်ာက္ဖို႔ရန္အတြက္ အဲဒီစိတ္ကူးယဥ္ဘာသာေရးေတြ မလႊမ္းမိုးဖို႔ရန္အေရးႀကီးတယ္။
Realistic Teaching နဲ႔ Imaginary Teaching ကို
ဂဃနဏ သေဘာေပါက္ နားလည္ၾကပါ။

သီတဂူ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး
ေဒါက္တာ အ႐ွင္ဉာဏိႆ      ရ 
(CHARACTER IS POWER 2 တရားေတာ္မွ)
2014 ခုမွ post အား ျပန္လည္မ်ွေဝပါသည္။
Via Ashin Sumana


No comments:

Post a Comment