........သည္ဆိုဘ္ေရာက္လာ မ်ားသတၱာခ်မ္းသာကိုစိတ္ျမဲပါေစ၊ ဥပါဒ္ရန္ေဘးကင္းစင္ေ၀းျငိမ္းေအးၾကပါေစ.........

Dec 10, 2013

အရိေမတၱယ် ျမတ္စြာဘုရားကို ဖူးခြင့္ရမည့္ ပုဂၢိဳလ္မ်ား

​၁။ ယခု​ၾကဳံေတြ႕​ေန​တဲ့ ေဂါတမ သာသနာ​တြင္း​မွာ ကိုယ္တိုင္ ရဟန္း​သာမေဏ သီလ​ရွင္​ဝတ္​ၿပီး ပရိယတ္၊ ပ​ဠိ​ပတ္သာ​သ​နာ​ျပဳ​တဲ့ ပု​ဂၹိဳ​လ္။

​၂။ မိမိ​ရင္​မွ​ျဖစ္​တဲ့​သား၊ သူတစ္ပါး​ရင္​မွ ျဖစ္​တဲ့​သား​ေတြ​ကို ရဟန္းခံ​ေပး​ျခင္း၊ ရွင္ျပဳ​ေပး​ျခင္း​ျပဳ​တဲ့ ပု​ဂၹိဳ​လ္။

​၃။ မိ​ခင္​ဖ​ခင္​တို႔​ကို ဝတ္​ေက်​တန္း​ေက်​မဟုတ္​ဘဲ စိတ္ပါ​လက္​ပါ ရိုေသ​စြာ​ျပဳစု​လုပ္ေကၽြး​တဲ့ ပု​ဂၹိဳ​လ္။

​၄။ သရဏဂုံ​သီလ မ​ျပတ္ ေဆာက္တည္​ေသာ ပု​ဂၹိဳ​လ္။

၅။ ဘုရား​သာသနာ တည္​စိမ့္​ေသာ​ဌာ ေစတီ၊ ပုထိုး၊ စည္း​ခုံ ဥ​မင္​လို​ဏ္​ေခါင္း ဇရပ္ စ​သည္​တို႔​ကို ျပဳျပင္​တဲ့​ပု​ဂၹိဳ​လ္၊ အသစ္​ေဆာက္​လုပ္​လွူး​ဒါ​န္း​တဲ့ ပု​ဂၹိဳ​လ္။

​၆။ ​ေဗာ​ဓိ​ေညာင္​ပင္ စိုက္ပ်ိဳး​ေသာ ပု​ဂၹိဳ​လ္၊ ေညာင္ေရ​သြန္းေလာင္း​ေသာ ပု​ဂၹိဳ​လ္။

​၇။ ေရတြင္း ေရကန္ ေရအိမ္ စ​တု​ဒီ​သာ ေက်ာင္း​ဇရပ္ တံတား ျပဳျပင္​ေသာ​ပု​ဂၹိဳ​လ္၊ အ႐ုဏ္ဆြမ္း ေန႔​ဆြမ္း ေလာင္​လွူ​ေသာ ပု​ဂၹိဳ​လ္။

​၈။ ရဟန္း​တို႔​အား ပစၥည္း​ေလး​ပါး လွူဒါန္း​ေထာက္ပံ့​ေသာ ပု​ဂၹိဳ​လ္။

​၉။ ကမၼ​႒ာ​န္း​ဘာဝနာ ပြား​မ်ား​အားထုတ္​ေသာ ပု​ဂၹိဳ​လ္

အားလုံး ဧကန္​မုခ် ေျမႀကီး လက္ခတ္​မ​လြဲ၊ အရိ​ေမ​ေတၱ​ယ်​ဘုရားရွင္​ကို ဖူးေျမာ္​ရ​ၿပီး ​နိ​ဗၹာ​န္​ကို​ရ​မယ္။

*အရိ​ေမ​ေတၱ​ယ်​ျမတ္​စြာ​ဘုရား*

ကၽြန္ေတာ္​တို႔​ဟာ တကယ္​လို႔ ဗုဒၶ​ဘာသာ​ဝင္​ေတြ ျဖစ္​ၾက​မယ္​ဆို​ရင္ ေဟာ​ဒီ​ကမၻာ​မွာ ေနာင္​ပြ​င္​ေတာ္​မူ​မဲ့ ျမတ္​စြာ​ဘုရား​အေၾကာင္း​ကို သိ​ခ်င္​ၾက​မယ္​လို႔​ထင္​ပါ​တယ္ တခ်ိဳ႕​လည္း သိ​ၿပီး​ျဖစ္​ေန​ၾက​မွာ​ပါ မ​သိ​ရ​ေသး​တဲ့ သူ​ေတြ​အတြက္ ဒီ​ပို​စ့္​ေလး​ကို​တင္​လိုက္​တာ​ပါ ဒီ​ေမး​လ္​ေလး​ကို ပို႔​ေပး​တဲ့ အရွင္​ဝိ​မ​လ​ဝံ​သ​ကို အ​ထူး​ေက်းဇူးတင္​ပါ​သည္​ဘုရား။ ေနာင္​ပြင့္​ေတာ္​မူ​မည့္ အရိ​ေမ​ေတၱ​ယ်​ဘုရားရွင္ ကို ရွိခိုး​ကန႔္​ေတာ့​လိုက္​ပါ​တယ္ ဘုရား

ကၽြန္ေတာ္​တို႔ ေနထိုင္​ေသာ​ေဟာ​ဒီ​ကမၻာ​မွာ​ဘုရား​ငါး ဆူ​ပြင့္​မယ္​လို႔ မွတ္သား​ၾကားသိ​ဖူး​ပါ​တယ္ အခု​ဘုရား​ေလး​ဆူး​ပြင့္​ထြန္း​ၿပီး​ပါ​ၿပီ ေနာင္​ပြင့္​လ​တၱံ​ေသာ ျမတ္​စြာ​ဘုရား​မွာ အရိ​ေမ​ေတၱ​ယ်​ဘုရားရွင္ ဟု​သိ​ရ​ပါ​တယ္။ ဗုဒၶ​ဘာသာ​တိုင္း​ရဲ့​ရည္​မွန္း​ခ်က္​ပန္း​တိုင္း​က နိဗၺာန္​ျဖစ္​ပါ​တယ္ "အလြန္​ၾကည္ညိဳ​စရာ​ေကာင္း​ေသာ​ဘုရားရွင္​ရဲ့ တရား​ေတာ္​အားနာ​ၾကား​ၿပီး ေရွ႕​ေတာ္​မွာ​တင္​ကၽြတ္​တမ္း​ဝင္ နိဗၺာန္​စံ​ရ​မယ္​ဆို​ရင္ အေကာင္း​ဆုံး​ေပါ့​ဗ်ာ။"

အဲ​ဒီ​အတြက္ ကၽြန္ေတာ္​တို​ဘုရားရွင္ ​ေဟား​ၾကား​ခဲ့​သည့္​အတိုင္း လိုက္​လုပ္​ဖို႔ လို​ပါ​တယ္ …သုံး​ခ်က္​ထဲ​ပါ

​၁။ မေကာင္းမွု ကို​ေရွာင္​ရ​မယ္ ။

​၂။ ေကာင္းမွု ကို​ေဆာင္​ၿပီး​အစဥ္​ျပဳလုပ္​ေန​ရ​မယ္ ။

​၃။ စိတ္​ကို ျဖဴစင္​ေအာင္​ထား​ရ​ပါ​မယ္ ။

ေဂါတမ ျမတ္​စြာ​ဘုရားရွင္​က ကပၸိ​လ​ဝတ္​ျပည္ ​နိ​ေျဂာ​ဓာ​႐ုံ​ေက်ာင္း​မွာ သီတင္းသုံး​ေန​တဲ့​အခ်ိန္ အရွင္​သာ​ရိ​ပု​တၱ​ရာ​၏ ေလၽွာက္ထားခ်က္​အရ အရ​ဟ​တၱ​ဖိုလ္​ဈာန္​သ​မာ​ပတ္ ဝင္စား​ၿပီး အ​ဇိ​တ​ရဟန္း ေနာင္​အနာဂတ္​ကာလ​မွာ အရိ​ေမ​ေတၱ​ယ်​ဘုရား ျဖစ္​ေတာ္​မူ​မည့္​အေၾကာင္း​ကို ေဟာၾကား​ေတာ္ မူ​ပါ​တယ္။ အရိ​ေမ​ေတၱ​ယ်​ဘုရားေလာင္း​က တစ္​သေခၤ်​ႏွင့္ ကမၻာ​တစ္​သိန္း ပါရမီ​ေတြ​ျဖည့္​က်င့္​ၿပီး တု​သိ​တာ​နတ္ျပည္​မွာ​ရွိ​ေန​မယ္။

ေနာင္​ပြင့္​ေတာ္​မူ​မည့္​အရိ​ေမ​ေတၱ​ယ်​ဘုရားရွင္​အေၾကာင္း...

အေလာင္း​ေတာ္​နတ္​သား​က လူ႔​ျပည္​ကို​ဆင္း​ၿပီး ပဋိသေႏၶေန​ဖို႔​ရာ​အတြက္ ဘုရားေလာင္း​တို႔​ရဲ့ ထုံး​တမ္း​အစဥ္​အလာ ဓမၼတာ​အရ ပဋိသေႏၶယူ​ေတာ့​မယ္​ဆို​ရင္ ၾကည့္​ျခင္း​ငါး​ပါး အရ​င္​ၾကည့္​ၿပီး​မွ ပဋိသေႏၶယူ​ေလ့​ရွိ​ၾက​တယ္။

ၾကည့္​ျခင္း​ငါး​ပါး​ျဖင့္​ၾကည့္​ေတာ္​မူ​ျခင္း​က-..

(၁)ဘုရား​ျဖစ္​မည့္​ေခတ္​အခါ​ကာလ​ကား အႏွစ္​တစ္​သိန္း​မွ​စ​ၿပီး ေအာက္​ျဖစ္​ေသာ​ကာလ အႏွစ္​တစ္​ရာ​တန္း​မွ​စ​ၿပီး အထက္​ျဖစ္​ေသာ​ကာလ (တစ္​သိန္း​ႏွင့္ တစ္​သိန္း​ေအာက္- ​၁​၀​ဝ​အထက္)

(၂)ဘုရား​ျဖစ္​ရာ​ကၽြန္း​ကား ဇမၺဴဒိပ္​ကၽြန္း

(၃)ဘုရားပြင့္​ရာ​ေဒသ​ကား မ​ဇၥ်ိ​မ​ေဒသ

(၄)ဘုရားေလာင္း​ျဖစ္​ရာ အမ်ိဳး​ကား မင္း​မ်ိဳး ပုဏၰား​မ်ိဳး

(၅)မယ္ေတာ္​၏​အသက္​အပိုင္းအျခား​ကား ဘုရားေလာင္း​ေမြး​ၿပီး ခုနစ္​ရက္​သာ​ေန​ရ​ျခင္း

ပဋိသေႏၶ​ယု​ျခင္း...

ေက​တု​မ​တီ​ျပည္………..သ​ခၤ​စၾကဝေတး​မင္း​ႏွင့္​တိုင္ပင္​ႀကံစည္​ဘက္​ကိုးကြယ္ ​ရာ​ျဖစ္​ေသာ အတိတ္ အနာဂတ္​ကို​သိျမင္​နိုင္​ၿပီး​ပ​စၥဳ​ပန္​သံသရာ​အစီးအပြား​ကို ဆုံးမ​တတ္​ေသာ သု​ျဗ​ဟၼ​ပုဏၰား​ႀကီး​၏ ​ျဗ​ဟၼ​ဏ​ဝ​တီ​ပုေဏၰးမ​ဝမ္း​မွာ ပဋိသေႏၶေန​လိမ့္​မည္။

​ျဗ​ဟၼ​ဏ​ဝ​တီ​ပုေဏၰးမ​ဝမ္း​မွာ​ဆယ္​လ​ျပည့္​တဲ့​အခါ​မွာ ဣ​သိ​ပ​ေတ​န​သမင္​ေတာ​မွာ မယ္ေတာ္ ​ျဗ​ဟၼ​ဏ​ဝ​တီ​သည္​ထိုင္​လ်က္​လည္း​မဟုတ္ အိပ္​လ်က္​လည္း​မဟုတ္​ဘဲ ရပ္​လ်က္​သာ​လၽွင္ သစ္ပင္​၏​အကိုင္း​အခက္​ကို​ကိုင္​လ်က္ ေမ​ေတၱ​ယ်​ကို​ဖြား​ေတာ္​မူ​လိမ့္​မည္။ဘုရားေလာင္း​နဲ႔​အတူ တစ္​ခ်ိန္​တည္း​ဖြား​ေတာ္​မူ​တဲ့​ဖြား​ဘက္​ေတာ္ ​၁​၈ ကုေဋ​အားလုံး​အမတ္​ေတြ​ခ်ည္း​ျဖစ္​မယ္။ အ​ဇိ​တ​ဟူ​ေသာ​အမည္​ကို​သာ​ေပး​လိမ့္​မယ္။ ဘုရားေလာင္း​အ​ဇိ​တ​မင္းသား​ဟာ​ဖြား​လၽွင္​ဖြား​ခ်င္း ခုနစ္​ဖဝါး​လွမ္း​ၿပီး ေျခ​ေတာ္​ခ်​တိုင္း​ခ်​တိုင္း ၾကာ​ပြင့္​ေတြ​ေပၚေပါက္​လိမ့္​မယ္။

ဖြား​လၽွင္​ဖြား​ခ်င္း ခုနစ္​လွမ္း​လွမ္း​ၿပီး "ယခု​ဘဝ​ကား ငါ့​အဖို႔​ေနာက္ဆုံး​ဘဝ​တည္း ေနာက္ထပ္​ဘဝ​မ​ရွိ​ေတာ့​ၿပီ အာသေဝါ​ကင္း​သည္ ျဖစ္​ေသာ​ေၾကာင့္​ၿငိမ္း​ေအး​လ​တၱံ့" ဟူ​ေသာ​စကား​ကို​အရပ္​ေလးမ်က္ႏွာ​ကို ၾကည့္​ၿပီး​ေျပာဆို​လိမ့္​မယ္။

ျပာ​သာ​ဒ္​ေလး​ေဆာင္​ေပၚလာ​ျခင္း...

အ​ဇိ​တ​မင္းသား​ေလာက​စည္းစိမ္​ခံစား​ဖိ​ ု႔​ရာ​ေနမင္း​၏​ေရာင္ျခည္​ကဲ့သို႔ လူ​သား​ေတြ​မ်က္စိ​ျဖင့္ စိန္းစိန္း​မ​ၾကည့္​ဝံ့​တဲ့ အေရာင္​တ​လက္လက္​ျဖင့္ ရတနာ​အေရာင္ ထြန္းလင္း​ေျပာင္​တဲ့​တင့္တယ္​ခံ့​ညား​ေသာ ျပာ​သာ​ဒ္​ေလး​ေဆာင္ ေပၚေပါက္​လာ​လိ္​မ့္​မည္။ ျပာ​သာ​ဒ္​ေလး​ေဆာင္​ကို တစ္​ေဆာင္​မွာ ပရိေဘာဂ​အသုံးအေဆာင္ အ​ျပည့္​အစုံ​ပါ​တဲ့​တိုက္ခန္း​က ခုနစ္​ေထာင္​စီ တစ္ဖက္​တစ္ဖက္​မွာ ပတၱျမား​ေက်ာက္​မ်က္​ရြဲ​စီ​ေသာ​နဝရတ္​ကိုး​ပါး​နဲ႔ ျပည့္စုံ​ေသာ ပလႅင္​ခုနစ္​ေထာင္​စီ ရတနာ​ခုနစ္​ပါး​ႏွင့္​ျပည့္စုံ​ေသာ ထီးျဖဴ​ခုနစ္​ေထာင္​စီ ခုတင္​ေညာင္ေစာင္း​ခုနစ္​ေထာင္​စီ ျပာ​သာ​ဒ္​တစ္​ေဆာင္​ကို တိုက္ခန္း​က ခုနစ္​ေထာင္​စီ​ဆို​ေတာ့ ျပာ​သာ​ဒ္​ေလး​ေဆာင္​ဆို​ရင္ တိုက္ခန္း​ေပါင္း ​၂​၈​၀​၀​၀ ရွိ​မယ္။ ျပာ​သာ​ဒ္​တစ္​ေဆာင္​တစ္​ေဆာင္​ကို ေရႊ​အိုး​ႀကီး​က​တစ္​လုံး​စီ။ ေရႊ​အိုး​တစ္​လုံး​စီ​ရဲ့​အဝ​ကား တစ္​ယူဇနာ​က်ယ္​မယ္။ ေရႊ​အိုး​၏​အေမာက္​ကား ေျမႀကီး​နဲ႔​အမၽွ​ေအာက္ေျမ​ႀကီး​အဆုံ​ း​ထိ သုံး​လို႔​မ​ကုန္​ဘူး။ ဒါ​တင္​မက​ေသး​ဘူး ေရႊ​အိုး​တစ္​လုံး​စီ​မွာ ပေဒသာ​ပင္​ႀကီး​ေျခာက္​ပင္​စီ ေပါက္​လိမ့္​မယ္။ ျပာ​သာ​ဒ္​တစ္​ေဆာင္ တစ္​ေဆာင္​မွာ ဆဒၵန္ဆင္မင္း​ခုနစ္​ေထာင္ ေလာ​ဟ​က​သိေႏၶာျမင္း တစ္​ေထာင္​ျဖင့္ ေမာင္း​ႏွင္​ရ​ေသာ​ရထား​ခုနစ္​ရာ ေမာင္းမ​ေပါင္း​တစ္​ေသာင္း​ေျခာက္​ေ ​ထာ​င္​က ဆို​တီးမွုတ္​ေျဖ​ေဖ်ာ္​ဖို႔​ရာ ကေခ်သည္​အမ်ိဳးသမီး​ခုနစ္​ေထာင္​တို႔​ျဖင့္​ေဖ်ာ္ေျဖ​ၾက​လိမ့္​မည္။

အ​ဇိ​တ​မင္းသား​အိမ္ေထာင္​ျပဳ​ျခင္း...

အခ်ိန္​တန္​လို႔​အရြယ္ေရာက္​တဲ့​အခါ စ​ႏၵ​မု​ကၡီ​အမ်ိဳးသမီး​နဲ႔​အိမ္ေထာင္​ျပဳ​လိမ့္​မည္။ စ​ႏၵ​မု​ကၡီ​အမ်ိဳးသမီး​က​လည္း သူမ​တူ နတ္​သမီး​တ​မၽွ​အလြန္​လွပ​ၿပီး သူ႔​ရဲ့​ခႏၶာ​ကိုယ္​အနံ့​ကား စႏၵကူး​သရကၡန္​အနံ့​လို​ေမႊးႀကိဳင္​ေန​မယ္။ ခႏၶာ​ကိုယ္​အသား​က​လည္း ဝါဂြမ္း​ကဲ့သို႔ ႏူးညံ့​မယ္။ ခႏၶာ​ကိုယ္​အေရာင္​က ဆ​ယ့္​ႏွစ္​ေတာင္​အတြင္း မီး​မ​ထြန္း​ဘဲ အေရာင္​တဝ​င္း​ဝင္း​ထိန္​ေန​မယ္။ အရိ​ေမ​ေတၱ​ယ်​ဘုရားရွင္​ဟာ​ဘယ္ေလာက္​ဘုန္းႀကီး​လိုက္​မ​လဲဆို​တာ ရွင္ဘုရင္​မဟုတ္​ဘဲ​နဲ႔ အ​ဇိ​တ​မင္းသား​ဘဝ​ေလာက္​ရွိ​တာ​ေတာင္​မွ​သ​ခၤ​စၾကဝေတး​မင္း​ႏွင့္​တ​ကြ ၿမိဳ႕​ေပါင္း​ရွစ္​ေသာင္း​ေလး​ေထာင္​က ရွင္ဘုရင္​ေတြ​နတ္​သား​ေတြ​က ေဝ​ယ်​ဝ​စၥ​လုပ္​ေပး​ခ်င္​လို႔​ျပဳလုပ္​ခြင့္​ေပး​ဖို႔​လာ​ၿပီး​ေတာင္းပန္​ ၾက​တယ္​တဲ့။ အ​ဇိ​တ​မင္းသား​က အကၽြန္ုပ္​မွာ ဖြား​ဘက္​ေတာ္ ​၁​၈ ကုေဋ​အမတ္​ႀကီး​ႏွင့္​တ​ကြ ဆင္​ျမင္း​ရဲမက္​ဗိုလ္​ပါ​ေတြ ရွိ​ပါ​တယ္။ အလို​မ​ရွိ​ေတာ့​ပါ​ဟု ေျပာ​လႊတ္​လိမ့္​မယ္။

သား​ေတာ္​ဖြားျမင္​ျခင္း...

အ​ဇိ​တ​မင္းသား​ဟာ ျပသာဒ္​ေလး​ေဆာင္​မွာ ေလာကီ​စည္းစိမ္​ခံစား​ေန​စဥ္​မွာ အႏွစ္​တစ္​ေသာင္း​ျပည့္​တဲ့​အခါ​က်​ရင္ ျဗဟၼာ​ဝံ​သ ဆို​တဲ့ သားေယာက္်ား​ေလး​ေမြး​ဖြား​လိမ့္​မယ္ ။

နိမိတ္​ေလး​ပါး​ျမင္​ျခင္း...

ျဗဟၼာ​ဝံ​သ သားေယာက္်ား​ေလး​ေမြး​ဖြား​ၿပီး​တဲ့​အခါ ဘုရားရွင္​တို႔​ရဲ့ ထုံး​တမ္း​စဥ္​လာ ဓမၼတာ​အရ ဥယ်ာဥ္​က​ထြက္​စဥ္​မွာ သူအို သူနာ သူ​ေသ ရဟန္း နိမိတ္ႀကီးေလးပါး​ေတြ႕​ျမင္​ရ​ရင္ သံေဝဂ​တရား​ေတြ​ရ​လာ​ၿပီး​ေတာ့ ေတာထြက္​မည့္​အႀကံ​ျဖစ္​ေပၚလာ​လိမ့္​မည္။ ဒိ​ဗ်ာ​ဝ​ဒါန ေမ​ေတၱ​ယ်​ဗ်ာ​ကရဏ​ဝ​ဒါန (၃​၆-၃​၇) မွာ​ျပ​ဆို​ထား​တာ​ကေတာ့ သ​ခၤ​မင္း​၏ ယဇ္​တိုင္​အပိုင္းပိုင္း​ျပတ္​သည္​ကို ျမင္​ရ​ၿပီး သံေဝဂ​ျဖစ္​ၿပီး​ေတာထြက္​လိမ့္​မည္​လို႔​ျပ​ဆို​ထား​တာ​ရွိ​ေသး​တယ္။ ဘယ္​လို​ပုံ​နည္း​နဲ႔​ျဖစ္​ျဖစ္ ေတာ​ကေတာ့​ထြက္​မွာ​ပါ​ပဲ။ အ​ဇိ​တ​မင္းသား ေတာထြက္​မယ့္​အႀကံ​စိတ္​ကို သ​ခၤ​စၾကဝေတး​မင္း​က သိ​တဲ့​အခါ အ​ဇိ​တ​မင္းသား​ေပ်ာ္​ေအာင္ဆို​ၿပီး​ေတာ့ ရွစ္​ေသာင္း​ေလး​ေထာင္​ေသာ ကေခ်သည္​ေတြ​ၿမိဳ႕သူ ၿမိဳ႕​သား နိဂုံး​ဇနပုဒ္​သူ မင္းသား​မင္း​ေျမး သူေဌး သူႂကြယ္​စ​ေသာ လူအ​ေပါင္း​တို႔​က ပန္းနံ့သာ​စြဲ​လ်က္ အ​ဇိ​တ​မင္းသား​ကို ၿခံရံ​ၿပီး ေန​ၾက​လိမ့္​မယ္။ နတ္​ျဗဟၼာ​ေတြ​က​လည္း နတ္​တို႔​ရဲ့ ထီး တံခြန္ ပန္းနံ့သာ ေရႊ​ေပါက္​ေပါက္ ေငြ​ေပါက္​ေပါက္ စ​သည္​တို႔​ျဖင့္ ဘုရားေလာင္း​ျပာ​သာ​ဒ္ မိုး​ႀကီး​ရြာ​သကဲ့သို႔ အ​ျပည့္​အလၽွံ​ၿခံရံ​ခစား​ေန​ၾက​လိမ့္​မယ္။ လူ႔​ဘဝ ကာမဂုဏ္​ထဲ​မွာ​ေပ်ာ္​ေအာင္​ေျဖ​ေဖ်ာ္​ေန​ၾက​တာ။

အ​ဇိ​တ​မင္းသား​ေတာထြက္​ေတာ္​မူ​ျခင္း...

အ​ဇိ​တ​မင္းသား ေတာထြက္​မယ္​ဆို​တဲ့ စိတ္​အႀကံ​ကို သ​ခၤ​စၾကဝေတး​မင္း​ႏွင့္​တ​ကြ တိုင္း​သူ​ျပည္​သား လူ​ေတြ​အားလုံး​သိ​သြား​ၾက​တဲ့​အခါ​မွာ ဘယ္​ေန႔ ဘယ္​ရက္ ဘယ္​အခ်ိန္​မွာ အ​ဇိ​တ​မင္း ေတာထြက္​မယ္​ဆို​တဲ့ သ​တင္း​အ​သံ​ကို အားလုံး​သိ​သြား​ၾက​ေတာ့ နန္းတြင္းသူ နန္းတြင္းသား ၿမိဳ႕သူ​ၿမိဳ႕​သား​ေတြ ေတာ​ရြာ​ဇနပုဒ္​က လူ​ေတြ မင္းသား မင္း​ေျမး သူေဌး သူႂကြယ္​အစ​ရွိ​တဲ့ လူ​ေပါင္း​မ်ား​စြာ​ႏွင့္​တ​ကြ စ​ႏၵ​မု​ကၡီ သား​ေတာ္ ျဗဟၼာ​ဝံ​သ အလုပ္​အ​ေကၽြး​ကေခ်သည္​ေတြ​ေရာ အ​ဇိ​မင္း​ရဲ့ ျပာ​သာ​ဒ္​ထဲ​မွာ ေတာထြက္​ရင္​လိုက္​ဖို႔​ရာ​အတြက္​ျပည့္​လၽွံ​ၿပီး​ေတာ့​ေန​မယ္။ ေတာထြက္​မည့္ အခ်ိန္​လည္း​ေရာက္​ေရာ လူ​ေပါင္း​မ်ား​စြာ​ျပည့္​ေန​တဲ့ ျပာ​သာ​ဒ္​ႀကီး​ဟာ ဘုရားေလာင္း​တန္ခိုး​ေတာ္​ၾကာ​င့္​လည္းေကာင္း စၾကဝေတး​မင္း​အာဏာ​ေၾကာင့္​လည္းေကာင္း နတ္​ျဗဟၼာ​တို႔ တန္ခိုး​ေတာ္​ေၾကာင့္​လည္းေကာင္း ဟ​သာ​ၤ​မင္း​ပ်ံ​သကဲ့သို႔ ေကာင္းကင္​ယံ​သို႔​ပ်ံ​တက္​ၿပီး ကံ့ေကာ္​ပင္​ရွိ​ရာ​အရပ္​သို႔ ေကာင္းကင္​ယံ​ခရီး​ျဖင့္ ေတာထြက္​သြား​ၾက​လိမ့္​မယ္။ နတ္​ျဗဟၼာ​မ်ား ပို႔ေဆာင္​ျခင္း ေကာင္းကင္​ယံ ဟ​သာ​ၤ​ပ်ံ ျပာ​သာ​ဒ္​ႀကီး​ကို ျဗဟၼာ​မင္း​က သုံး​ယူဇနာ ရွိ​ေသာ​ထီး​ကို​ကိုင္​ၿပီး လိုက္​မယ္။ သိၾကားမင္း​က အေတာင္​ေျခာက္​ဆယ္​ရွိ​ေသာ လက္ယာ​ရစ္ ခ႐ုသင္း​ကို​ကိုင္​လ်က္ သာဓု သုံး​ႀကိမ္​ေခၚ​ၿပီး​လိုက္​မယ္။ သုတ​ဝံ​နတ္​သား​က သားၿမီးယပ္​ကို​ကိုင္​ၿပီး​လိုက္​မယ္။ တု​သိ​တာ​နတ္​သား​က ပတၱျမား​ယပ္​ကို​ကိုင္​ၿပီး​လိုက္​မယ္။ ပ​ဥၥ​သႋ​ခ​နတ္​သား​က ေစာင္း​ကို​ကိုင္​မယ္။ ေလာက​ပါ​လ​နတ္​သား​ေလး​ေယာက္​က သန္လ်က္​ကို​ကိုင္​မယ္။ ႏွစ္​သိန္း​ရွစ္​ေသာင္း​ရွိ​တဲ့ ဘီလူး​စစ္သည္​ေတြ​က လက္နက္​ကိုယ္စီ​ကိုင္​မယ္။ နတ္​သမီး​ေတြ​က ရတနာ​ပု​ေဋာ​င္း​ကို​ကိုင္​မယ္။ အသူရာ​နတ္​တို႔​က သီခ်င္းဆို​ၿပီး​ေတာ့ နတ္​တို႔​၏ တံခြန္​ကို​ကိုင္​မယ္။ နတ္​မင္း​တို႔​က ပတၱျမား​ရွိ​ေသာ ဆီမီး​ကို​ကိုင္​မယ္။ ဂဠဳန္​တို႔​က ေစာင္းတီး​လိုက္​မယ္။ ဂႏၶ​ဗၺ​နတ္​တို႔​က ေစာင္းတီး​ၿပီး​လိုက္​မယ္။ ဟ​သာ​ၤ​ပ်ံ​ေကာင္းကင္​ျပာ​သာ​ဒ္​ထဲ​မွာ ေတာထြက္​လို႔ လိုက္​ၾက​မည့္ ပရိသတ္​ေတြ​က ရွစ္​ေသာင္း​ေလး​ေထာင္​တဲ့။ ေကာင္းကင္​ယံ​ျပာ​သာ​ဒ္​ပ်ံ​နဲ႔ ေဆြ​စုံ​မ်ိဳး​စုံ သား​နဲ႔ မယား​နဲ႔ ရွစ္​ေသာင္း​ေလး​ေထာင္​ပရိသတ္​နဲ႔ အၿခံအရံ​နဲ႔ ေကာင္းကင္​ခရီး​ျဖင့္ ကံ့ေကာ္​ပင္​ရွိ​ရာ​သို႔ ေတာထြက္​မွာ။ အရိ​ေမ​ေတၱ​ယ်​ဘုရားရွင္​ဟာ ကံ့ေကာ္​ပင္​ေအာက္​မွာ​ပြင့္​မွာ​ပါ။ ကံ့ေကာ္​ပင္​ဆီ​ေရာက္​တဲ့​အခါ​မွာ အ​ဇိ​တ​မင္းသား​က ကံ့ေကာ္​ပင္​ေအာက္​မွာ ဒု​ကၠ​ခ​ရ​စ​ရိ​ယာ​ကို က်င့္​ေတာ္​မူ​ပါ​မယ္။ အ​ဇိ​တ​မင္းသား​ဟာ ဒု​ကၠ​ခ​ရ​စ​ရိ​ယာ​ကို ေျခာက္​ရက္​က်င့္​ေတာ္​မူ​႐ုံ​မၽွ​နဲ႔ ဘုရား​စင္စစ္​ျဖစ္​လိမ့္​မည္။ စ​ႏၵ​မု​ကၡီ​မိဖုရား​က အဲ​ဒီ​ေနရာ​မွာ​ပဲ နတ္ဩဇာ​နဲ႔​ျပည့္စုံ​တဲ့ ႏြားနို႔​ဆြမ္း​လွု​လိမ့္​မယ္။

သဗၺညဳတ​ဥာ​ဏ္​ရသ​ည့္​အခ်ိန္...

ညေနခ်မ္း​အခ်ိန္​ေရာက္​သည့္​အခါ ကံ့ေကာ္​ပင္​နဲ႔ မ​နီး​မ​ေဝး ရတနာ​ခုနစ္​ပါး​နဲ႔​ျပည့္စုံ​တဲ့ အျမင့္ ​၆​၄​ေတာင္​ရွိ​တဲ့ ေရႊ​ပလႅင္​ေပၚေပါက္​လာ​လိမ့္​မယ္။ ထို​ေရႊ​ပလႅင္​အထက္​ဝယ္ ထက္ဝက္ဖြဲ႕ေခြ​ထိုင္​ေန​ေတာ္​မူ​လ်က္ အေရွ႕​ေလာက​ဓာတ္​ကို​ၾကည့္​ၿပီး နတ္​ပရိသတ္​နဲ႔ လူ​ပရိသတ္​ေတြ​ၿခံရံ​လ်က္ မာရ္နတ္​ရဲ့​ရန္​ကို​ေအာင္ျမင္​လိမ့္​မယ္။ ညဉ့္​ဦး​ယံ​မွာ ပု​ေဗၺ​နိ​ဝါ​သ​ႏု​ႆ​တိ​ဥာ​ဏ္​ကို​ရ​မယ္။ သန္းေခါင္ယံ​အခ်ိန္​မွာ ဒိ​ဗၺ​စကၡဳ​ဥာ​ဏ္​ကို​ရ​မယ္။ မိုးေသာက္ယံ​အခ်ိန္ အာ​သ​ဝ​ကၡ​ယ​ဥာ​ဏ္​ေတြ​ရ​ၿပီး​ေတာ့ ေနဝန္း​ႀကီး​ေပၚေပါက္​လာ​တဲ့​အခ်ိန္​က်​ေတာ့ သစၥာေလးပါး​ကို​သိ​ၿပီး သဗၺညဳတ​ဥာ​ဏ္​ကို​ရ​မယ္။

ဘုရားပြင့္​တဲ့​ကံ့ေကာ္​ပင္​ရဲ့ လုံးပတ္​က အဲ​ဒီ​ေခတ္​အခါ​မွာ လူ​ေတြ​ရဲ့ အေတာင္​နဲ႔ အေတာင္​ခုနစ္​ဆယ္​ရွိ​မယ္။ အကိုင္း​အခက္ ကိုး​ကိုင္း ခက္မ​ကိုး​ျဖာ​လို႔​ေခၚ​တယ္။ ကံ့ေကာ္​ပင္​ရဲ့ အနံ့​ေတြ​က ေလေအာက္​ကို​ဆယ္ယူ​ဇ​နာ ေလ​အထက္​ကို ဆယ္ယူ​ဇ​နာ​ေမႊး​မယ္။ ကံ့ေကာ္​ပြင့္​ေတြ​က ႏြား​လွည္း​ဘီး​ေလာက္​ႀကီး​မယ္။ ဘုရား​ျဖစ္​တဲ့​ေန႔​က​စ​ၿပီး ပြင့္​ၾက​တဲ့ ကံ့ေကာ္​ပြင့္​ေတြ​ဟာ ဘုရား​ပရိနိဗၺာန္စံ​တဲ့​ေန႔​က်​မွ ေႂကြ​ၾက​ေတာ့​မွာ။ အဲ​ဒီ​ကံ့ေကာ္​ပင္​ကို ဘယ္​ငွက္​မွ မ​နား​ဝံ့​ၾက​ဘူး။ ျဖတ္​ေက်ာ္​မ​ပ်ံ႕​ဝံ့​ၾက​ဘူး။ ကံ့ေကာ္​ပင္း​နား​ေရာက္​တဲ့​ငွက္​တို င္း သတၱဝါ​တိုင္း ကံ့ေကာ္​ပင္​ကို လက္ယာ​ရစ္​သုံး​ပတ္​ပတ္​ၿပီး​မွ သြား​ၾက​လိမ့္​မယ္။ ျဗဟၼာ​မင္း​က တရားေဟာ​ရန္ ေတာင္းပန္​ျခင္း အဲ​ဒီ​ကံ့ေကာ္​ပင္​ရဲ့ အနီး​အနား​မွာ​ပဲ သီတင္းသုံး​ေန​တဲ့​အခ်ိန္ ေလး​ဆ​ယ့္​ကိုး​ရက္​ေက်ာ္​လြန္​တဲ့​အခါ ပြင့္​ေတာ္​မူ​သြား​ၾက​တဲ့ ဘုရားရွင္​တိုင္း​ရဲ့ ထုံး​တမ္း​အစဥ္​အလာ​အရ ျဗဟၼာ​မင္းႀကီး​ရဲ့​ေလာက​ဂ႐ု​ကို ခံယူ​မယ္။ ျဗဟၼာ​မင္း​က​ေတာင္းပန္​မွ တရားေဟာ​ရ​တာ​က ပြင့္​ေတာ္​မူ​သြား​ၾက​တဲ့ ဘုရားရွင္​တိုင္း​ရဲ့ ဓမၼတာ​ျဖစ္​လို႔ ေဟာ​ရ​တာ။ ဘုရား​မ​ပြင့္​မီ ​ဗာ​ဟိ​ရကာ​လ​မွ လူ​ဝတ္ေၾကာင္​မ်ား ရေသ့ ပရိ​ဗို​ဇ္ ရဟန္း ပုဏၰား​တို႔​ေတြ​ဟာ ျဗဟၼာ​ေတြ​ကို​သာ အေလး​ဂ႐ုျပဳ ကိုးကြယ္​ေန​ၾက​တာ။ တ​ေလာက​လုံး​က အေလး​အျမတ္​ျပဳ​ေသာ ျဗဟၼာ​ႀကီး​က ျမတ္​စြာ​ဘုရား​အား အေလးျပဳ ညႊတ္​တြား​ကိုင္း​ရွို​င္း​လာ​လၽွင္ တစ္​ေလာက​လုံး​ပင္ ျမတ္​စြာ​ဘုရား​ကို အေလးျပဳ​ညႊတ္​တြား​ကိုင္း​ရွို​င္း​လာ​လိမ့္​မယ္။ အဲ​ဒါ​ကို ေလာက​ဂ႐ု ယူ​လိုက္​တာ​လို႔​ေခၚ​တယ္။

ဓမၼ​စၾကာ​တရားေဟာ​ႂကြ​ျခင္း...

ျဗဟၼာ​မင္း​ထံ​မွ တရားေဟာ​ရန္​ဝန္ခံ​ၿပီး​ၿပီ​ဆို​လၽွင္​ပဲ ဣ​သိ​ပ​တန​ဥယ်ာဥ္​ေတာ​သို႔ ဓမၼ​စၾကာ​တရားေဟာ​ဖို႔​ရန္​ႂကြ​လိမ့္​မယ္။ ဘုရားရွင္​ေျခ​ေတာ္​အစုံ​ကို ခံ​အံ့​ေသာ​ငွာ ေျမႀကီး​ကို​ခြင္း​ၿပီး အေတာင္​သုံး​ဆယ္​ရွိ​တဲ့ ၾကာ​ပြင့္​ႀကီး ​၂​၄ ေတာင္​ရွိ​တဲ့ ၾကာ​ပြင့္​ငယ္​ေတြ​က ဘုရားရွင္​ေျခ​ခ်​တိုင္း ေျခ​ခ်​တိုင္း ပြင့္​ေပး​လိမ့္​မယ္။ လူ​ပရိသတ္ ရွစ္​ယူဇနာ နတ္​ပရိသတ္ စၾကာ​ဝ​ဠာ​တိုက္​အ​ျပည့္ ျဗဟၼာ​ျပည္​အထက္​ဆုံး အက​နိ​႒​ဘုံ​တိုင္ေအာင္ ပရိသတ္​ေတြ​ကို ထန္းသီး​လုံး​ေလာက္​ႀကီး​ေသာ ေရာင္ျခည္​ေတာ္ ေျခာက္​ပါး​လႊတ္​ၿပီး ဓမၼ​စၾကာ​တရားေဟာ​တဲ့​အခါ​မွာ လူပု​ဂၢိဳ​လ္ ကုေဋ​တစ္​သိန္း နတ္​ျဗဟၼာ​ေတြ​က ကုေဋ​တစ္​သိန္း ကၽြတ္​တမ္း​ဝင္​ၾက​လိမ့္​မယ္။

ဘုရားရွင္​၏​တန္ခိုး​ေတာ္...

ဘုရားရွင္​၏​တန္ခိုး​ေတာ္​ေၾကာင့္ ေရႊပန္း​ဆိုင္း ေငြပန္း​ဆိုင္း ပုလဲ​ပန္းဆိုင္း သႏၲာ​ပန္းဆိုင္း​တို႔​ျဖင့္ တန္ဆာ​ဆင္​လ်က္ ရတနာ​ခုနစ္​ပါး​ႏွင့္ ျပည့္စုံ​ၿပီး ဆ​ယ့္​ႏွစ္​ယူဇနာ​က်ယ္ဝန္း​တဲ့ ဗိ​မာန္​မ်က္ႏွာ​က်က္​သည္ ဓမၼ​စၾကာ​တရား​ဦး​ေဟာ​သည့္​ေန႔​မွ​စ​ၿပီး ပရိနိဗၺာန္​ဝင္​စံ​သည့္​တိုင္ေအာင္ ေန႔​ည​အ​ျမဲ​ပင္​လိုက္​ပါ​ၿပီး မ်က္ႏွာ​က်က္​အျဖစ္ မိုးကာ​ၿပီး​ေန​မယ္။ အရိ​ေမ​ေတၱ​ယ်​ဘုရား ေန​သန႔္စင္​ေသာ​အခါ ေန​ဖို႔​ရာ​အတြက္ ေျမႀကီး​တို႔​ကို​ခြဲ​ၿပီး ရတနာသုံးပါး​ႏွင့္​ျပည့္စုံ​ေသာ ​၁​၂ ယူဇနာ​က်ယ္ဝန္း​တဲ့ ေရႊမ​႑​ပ္​ႀကီး​ေပၚေပါက္​လိမ့္​မယ္။ ဘုရားရွင္​တန္ခိုး​ေတာ္​ေၾကာင့္ မိ​တာ​န္​ပန္းဆိုင္း တု​ရင္​တိုင္ ထီး တံခြန္ ဆီမီး တန္ေဆာင္း ရတနာ​မ႑ပ္​ႀကီး​ဟာ ဘုရားရွင္​တရားေဟာ​ရာ ဌာန​တိုင္း​မွာ အိမ္​မွာ​ေဟာ​မယ္​ဆို​ရင္ အိမ္​ေပါက္​ဝ ေက်ာင္း​မွာ​ေဟာ​မယ္​ဆို​ရင္ ေက်ာင္း​ေပါက္​ဝ ၿမိဳ႕​မွာ​ေဟာ​မယ္​ဆို​ရင္ ၿမိဳ႕​မွာ ေတာ​မွာ​ေဟာ​မယ္​ဆို​ရင္ ေတာ​မွာ စ​တဲ့ ေဟာ​တဲ့​ေနရာ​တိုင္း​မွာ ေကာင္းကင္​ယံ​က​ေန​ၿပီး အ​ျမဲ​တမ္း ပရိနိဗၺာန္စံ​အထိ ​လ္ို​က္​ပါ​ေန​မွာ။

႐ုပ္​ျမင္​သံ​ၾကား​ေမ​ေတၱ​ယ်​ဘုရား...

အရိ​ေမ​ေတၱ​ယ်​ဘုရား တရားေဟာ​တဲ့​အခါ ဘယ္​ၿမိဳ႕ ဘယ္​ေဒသ ဘယ္​အရပ္ ဘယ္​ရြာ​ေဒသ ဇနပုဒ္ အိမ္​က​ပဲ​ေဟာေဟာ စၾကဝဠာတိုက္​တစ္​ေသာင္း​လုံး ဘုရားရွင္​ရဲ့ တရားေဟာ​အ​သံ​ကို​ၾကား​ေန​ရ​မယ္။ ဘုရားရွင္​ရဲ့ ပုံ​သဏၭာန္​ကို​လည္း​ျမင္​ေန​ရ​မယ္။ ႐ုပ္​လည္း​ျမင္​ရ​မယ္ အ​သံ​လည္း​ၾကား​ရ​မယ္။ မ​ျမင္​ခ်င္​လို႔ မ်က္စိ​မွိတ္​ထား​လည္း မ​ရ​ဘူး။ မ​ၾကား​ခ်င္​လို႔​နား​ပိတ္​ထား​လည္း​မ​ရ​ဘူး။ ဘုရားရွင္​ရဲ့​တန္ခိုး​ေတာ္​ေၾကာင့္ ​၃​၁ ဘုံ​အကာအရံ​မ​ရွိ ဖီလာ​ထုတ္ခ်င္း​ေပါက္​ျမင္​ၾက​ရ​မွာ။ အေပၚ​ၾကည့္​ရင္ နတ္​သား နတ္​သမီး ျဗဟၼာ​ေတြ​ျမင္​ရ​မယ္။ ေအာက္​ငုံ႔​ၾကည့္​ရင္ ငရဲ​ျပည္​မွာ ခံစား​ေန​ရ​တဲ့ ငရဲ​ဒုကၡ​မ်ိဳး​စုံ​ကို​ျမင္​ရ​ေတာ့ ငရဲ​ေရာက္​ေအာင္ အကုသိုလ္​ေတြ​ျပဳ​ရဲ​ဖို႔​မ​ရွိ​ေတာ့​ဘူး။ အရိ​ေမ​ေတၱ​ယ်​ဘုရားရွင္​ရဲ့​တန္ခိုး​ေတာ္​ေၾကာင့္ ေယာက္်ား​ဆို​ရင္ နတ္​သား​လို မိန္းမ​ဆို​ရင္ နတ္​သမီး​လို ေခ်ာေမာ​လွပ​ေတြ​ခ်ည္း​ျဖစ္​ရာ ႐ုပ္​မ​ေခ်ာ အဂၤါ​မ​စုံ​တစ္​ေယာက္​မွ​မ​ရွိ။ အ​ကုန္း​အကြ အက​န္း အ​ႏူ​အ​ဝဲ​ေရာဂါသည္​ေတြ လုံး​ဝ​မ​ရွိ။ အသက္​ငါးရာ​ျပည့္​တဲ့​အရြယ္ေရာက္​ရင္ အမ်ိဳးသား အမ်ိဳးသမီး​ေတြ အိမ္ေထာင္​ျပဳ​ၾက​လိမ့္​မယ္။ ဇနီးေမာင္ႏွံ​ႏွစ္​ဦး ခိုက္ရန္​ေဒါသ​မ​ရွိ ျပႆနာ​မ​ရွိ ကြဲကြာ​သြား​ျခင္း​လည္း​မ​ရွိ။ အ​ျမဲ​အဆင္​ေျပ​မယ္။ ရာ​သက္​ပန္​ေပါင္းသင္း​ရ​မယ္။ အမ်ိဳးသမီး​တိုင္း​မွာ ပတၱျမား​နား​ေတာင္း လက္​စြပ္ လက္ေကာက္ ေျခ​က်င္း​စ​သည္​တို႔​ဟာ ေရႊ​အိုး​ႀကီး​ေတြ​ထဲ​က ႀကိဳက္​ႏွစ္သက္​ရာ ယူ​ဝတ္​ၾက​မွာ။ ေရႊမ​ဝတ္​နိုင္​တဲ့​သူမ​ရွိ​ဘူး​တဲ့။ စားစရာ​ပေဒသာ​ပင္​ေတြ​မွာ ယူစား​ခ်င္​တဲ့​အခ်ိန္​ယူစား​လို႔​ရ​တယ္။ က်န္းမာ​ေရး​အေန​နဲ႔​ၾကည့္​မယ္​ဆို​ရင္​လည္း ဘာ​ေရာဂါ​မွ​ကို​မ​ရွိ​ဘူး။ ေန႔​ည​ခြဲ​မ​ရ အရိ​ေမ​ေတၱ​ယ်​ဘုရားရွင္​ရဲ့ တန္ခိုး​ေတာ္​ေၾကာင့္ ကမၻာ​ေလာ​ႀကီး​ဟာ ေန႔​အခါ ည​အခါ​ရယ္​လို႔​မ​ရွိ ေန႔​ေရာ​ည​ပါ အ​ျမဲ​တမ္း​လင္း​ထိန္​ၿပီး​ေတာ့ မနက္​ပြင့္​တဲ့​ပန္း ည​ပြင့္​တဲ့​ပန္း မနက္​ပန္း ည​ပန္း ၾကက္တြန္​သံေတြ​ကို ၾကည့္​ရွု​နားေထာင္​ၿပီး ေန႔​ည​ခြဲ​ယူ​ရ​လိမ့္​မယ္။ ပရိနိဗၺာန္စံ​မည့္​အရြယ္ ျမတ္​စြာ​ဘုရားရွင္​ဟာ ဘုရား​ျဖစ္​ေတာ္​မူ​ၿပီး​တဲ့​အခ်ိန္​က​စ​ၿပီး ကုေဋ​ခုနစ္​ရာ​ေသာ ပရိသတ္​တို႔​ကို ေခ်​ခၽြတ္​ေတာ္​မူ​ၿပီး​လၽွင္ အႏွစ္​ရွစ္​ေသာင္း​ျပည့္​တဲ့​အခ်ိန္​မွာ ပရိနိဗၺာန္စံ​ဝင္​လိမ့္​မယ္။ ဒါ​ေပ​မယ့္ သာသနာ​ေတာ္​က အႏွစ္​ႏွစ္​သိန္း​ေျခာက္​ေသာင္း ျပည့္​တဲ့​အခါ ဘ​ဒၵ​ကမၻာ​ႀကီး​သည္ အခ်ိန္​တန္​လၽွင္ ပ်က္​ၿပီး ကမၻာ​တစ္​သိန္း​ကာလ​လုံး ဘုရား​မ​ပြင့္​ေတာ့​ဘူး​တဲ့။ ဘုရား​မ​ပြင့္​တဲ့ ကမၻာ​တစ္​သိန္း​ေက်ာ္​လြန္​ေသာ​အခါ မ​႑​ကမၻာ​ျဖစ္​ၿပီး​ေတာ့ ဥ​တၱ​ရာ​မမ​င္း​သည္ ရာ​မ​သ​မၺဳ​ဒၶ​ဘုရား​ျဖစ္​လိမ့္​မယ္။ ပ​ေသ​န​ဒီ​ေကာသ​လမင္း​က ဓမၼရာဇာ​ဘုရား​ျဖစ္​လိမ့္​မယ္။ အဲ​ဒီ မ​႑​ကမၻာ​မွာ​ဘုရား​ႏွစ္​ဆူ​ပြင့္​ၿပီး ပ်က္စီး​သြား​တဲ့​အခါ သာ​ရ​ကမၻာ​ျဖစ္​ေပၚ​ၿပီး အဘိ​ဘူ​ဘုရား​တစ္​ဆူ​သာ​ပြင့္​လိမ့္​မယ္။ သာ​ရ​ကမၻာ​ပ်က္​ၿပီး ကမၻာ​တစ္​သိန္း​ဘုရား​မ​ပြင့္​ဘဲ​ေန​ၿပီး​ေတာ့ ကမၻာ​တစ္​သိန္း​ေက်ာ္​လြန္​ေသာ​အခါ ျဖစ္​ေပၚလာ​မယ့္ ကမၻာ​မ်ား​မွာ ဒီဃ​ေသာ​နိ​အသူရိန္​နတ္​သား စ​ႏၵ​နီ​ပုဏၰား၊ သု​ဘ​လုလင္ ေတာ​ေဒ​ယ်​ပုဏၰား ၊ နာ​ဠာ​ဂီ​ရိ​ဆင္​မင္း ပ​လ​ေလ​ယ​ဆင္​မင္း​တို႔ အစဥ္​အတိုင္း ဘုရား​ျဖစ္​လိမ့္​မယ္။ အရိ​ေမ​ေတၱ​ယ်​ဘုရားဖူး​ေျမာ္​ရန္ ျပဳလုပ္​ရ​မည့္​ကုသိုလ္ ယခု​ၾကဳံေတြ႕​ေန​ရ​တဲ့ ေဂါတမ​ျမတ္​စြာ​ဘုရား သာသနာ​ကာလ​အတြင္း​မွာ ကိုယ္တိုင္ ရဟန္း​သာမေဏ သီလ​ရွင္​ဝတ္​ၿပီး ပရိယတ္ ပဋိပတ္ သာသနာျပဳ​ေန​တဲ့​ပုဂၢိဳလ္ မိမိ​ရင္​မွ​ျဖစ္​တဲ့​သား သူတစ္ပါး​ရင္​မွ​ျဖစ္​တဲ့​သား​ေတြ​ကို ရဟန္းခံ​ေပး​ျခင္း ရွင္ျပဳ​ေပး​ျခင္း​ျပဳ​တဲ့​ပုဂၢိဳလ္ မိ​ခင္​ဖ​ခင္​ေက်းဇူးရွင္​ေတြ​ကို ဝတ္​ေက်​တမ္း​ေက်​မဟုတ္​ဘဲ စိတ္ပါ​လက္​ပါ​ျပဳစု​လုပ္ေကၽြး​ေသာ​ပုဂၢိဳလ္ သရဏဂုံ​သီလ​မ​ျပတ္​ေဆာက္တည္​ေသာ​ပုဂၢိဳလ္ ဘုရား​သာသနာတည္​စိမ့္​ေသာ​ငွာ ေစတီပုထိုး စည္း​ခုံ ဥ​မင္​လို​ဏ္​ေခါင္း ဇရပ္​စ​သည္​တို႔​ကို ျပဳျပင္​တဲ့​ပုဂၢိဳလ္ အသစ္​ေဆာက္​လုပ္​လွု​ဒါ​န္း​တဲ့​ပုဂၢိဳလ္ ​ေဗာ​ဓိ​ေညာင္​ပင္​စိုက္ပ်ိဳး​ေသာ​ပုဂၢိဳလ္ ေညာင္ေရ​သြန္းေလာင္း​ေသာ​ပုဂၢိဳလ္ ေရတြင္း ေရအိုင္ ေရကန္ စတုဒိသာ​ေက်ာင္း​ဇရပ္ တံတား​်႔​ပု​ျပင္​ေသာ​ပု​ ၢိဳ​လ္ အ႐ုဏ္ဆြမ္း ေန႔​ဆြမ္း​မ​ျပတ္​ေလာင္း​လွု​ေသာ​ပုဂၢိဳလ္ ရဟန္း​တို႔​အား​ပစၥည္း​ေလး​ပါး​တို႔​ျဖင့္​ေထာက္ပံ့​လွု​ဒါ​န္း​ေသာ​ ပုဂၢိဳလ္ ကမၼဌာန္း​ဘာဝနာ​ပြား​မ်ား​အားထုတ္​ေသာ​ပုဂၢိဳလ္…. အဲ​ဒီ ပုဂၢိဳလ္​ေတြ​အားလုံး ဧကန္​မုခ် မ​လြဲ​မ​ေသြ ေျမႀကီး​လက္ခတ္​မ​လြဲ အရိ​ေမ​ေတၱ​ယ်​ျမတ္​စြာ​ဘုရား​ကို ဖူးေျမာ္​ရ​ၿပီး နိဗၺာန္​ကို​ရ​မယ္။ အဲ​ဒါ​က ေဂါတမ​ျမတ္​စြာ​ဘုရား​ကိုယ္တိုင္​ေျပာ​ျပ​ခဲ့​တဲ့ ကုသိုလ္​ေတြ​ျဖစ္​ပါ​တယ္။

အရိ​ေမ​ေတၱ​ယ်​ျမတ္​စြာ​ဘုရားေလာင္း​ေျပာ​ျပ​ခဲ့​တဲ့ ကုသိုလ္​ေတြ​ကေတာ့….. မဟာ​ေဝ​သ​ႏၲ​ရာဇာ​တ္​ေတာ္​ကို ေန႔ခ်င္း​ကုန္​ေအာင္​နာ​ၾကား​ၾက​ေသာ​သူ​တို႔​သည္ ကၽြန္ုပ္​ဘုရား​မ​ျဖစ္​မီ​အၾကား သံသရာ​၌ က်င္လည္​ေလ​သ​မၽွ​မွာ​လည္း စိတ္​ႏွင့္​ကိုယ္​ကို အစိုးရ​၍ လူေကာင္း နတ္​ေကာင္း စည္းစိမ္​ေကာင္း​ကို ခံစား​ရ​ၿပီး ကၽြန္ုပ္​ဘုရား​ျဖစ္​ေသာ​အခါ ေရွးဦးစြာ ဖူး​ေတြ႕​ရ​၍ ပ​ဋိ​သ​မၻိ​ဒါ​ပညာ​ေလး​ပါး​ႏွင့္​တ​ကြ ရဟႏၲာ​အျဖစ္​ကို မခၽြတ္မလြဲ​ရ​နိုင္​ပါ​လိမ့္​မယ္​လို႔ ရွင္​မာ​လဲ​မေထရ္​ျမတ္​အား အရိ​ေမ​ေတၱ​ယ်​ျမတ္​စြာ​ဘုရားေလာင္း​က ေျပာ​ျပ​ေတာ္​မူ​ခဲ့​ပါ​တယ္။

လူ​နတ္​ျဗဟၼာ​သတၱဝါ​အေပါင္း ႏွလုံး​စိတ္​ဝမ္း​ေအးခ်မ္း​ၿပီး ေရာဂါ​ခပ္သိမ္း​ကင္း​ေဝး​နိုင္​ၾက​ပါ​ေစ...

ကိုဝင္းဘေလာ့မွ ဓမၼအလွူကို ျပန္လည္မၽွေဝပါသည္။

No comments:

Post a Comment