........သည္ဆိုဘ္ေရာက္လာ မ်ားသတၱာခ်မ္းသာကိုစိတ္ျမဲပါေစ၊ ဥပါဒ္ရန္ေဘးကင္းစင္ေ၀းျငိမ္းေအးၾကပါေစ.........

Jun 6, 2015

က်မက ၿပိတၱာပါ ေမာင္

္အလြမ္း(၁)

က်မက ၿပိတၱာပါ ေမာင္။ ၿပိတၱာလို႔ ဆုိတဲ့လိုက္တဲ့အတြက္
ေမာင္ က်မကို စိတ္ကုန္သြားၿပီမို႔လား။ သိပါတယ္ ေမာင္။ တကယ္ေတာ့
ၿပိတၱာဆုိတာ အပါယ္ဘုံသားပါ။ ဒါေၾကာင့္ လူ႔အခြင့္အေရး ဆုံးရႈံးပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ ေမာင္၊ ၿပိတၱာမွာလည္း ခ်စ္တတ္တဲ့ႏွလုံးသား ရွိတယ္ဆုိတာကိုေတာ့
ေမာင္ မ်က္ကြယ္ မျပဳလိုက္ပါနဲ႔။ ေရဟာ ျမင့္ရာကေန နိမ့္ရာကို ထာ၀ရစီးဆင္း
ေနတဲ့အရာ ျဖစ္သလို ေမာင့္အေပၚမွာလည္း က်မရဲ႕ ႏွလုံးသားထဲက ေမတၱာေရၾကည္
ေရေအးေတြဟာ ထာ၀ရ စီးဆင္းေနၿမဲပါေမာင္။ ေမာင္ စြန္႔ခြာသြားကတည္းက က်မရဲ႕
ႏွလုံးသားေရျပင္ဟာ ၿငိမ္သက္တယ္ရယ္လို႔ မရွိေသးပါဘူး။ ကာလေတြ ၾကာျမင့္ေပမယ့္
အခုထိ အႏွယ္မထိုင္ေသးဘူး ေမာင္။ အဲဒါဟာ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲ သိလား၊ အဲဒါ ေမာင့္ကို
ခ်စ္လို႔ေပါ့ ေမာင္။

အလြမ္း(၂)

ေမာင္ ေရာက္လာတဲ့ေန႔ကို မွတ္မိေနပါေသးတယ္။ ဘယ္ေတာ့မွလည္း ေမ့မွာမဟုတ္ပါဘူး။ ေမာင္ဟာ ဟိမ၀ႏၲာေတာ ကဏၰမု႑ေရအုိင္မွာေနတဲ့ က်မတို႔ကို ျမင္ေတြ႕ခ်င္တယ္၊
ခ်စ္ရည္လူးခ်င္တယ္ဆုိတဲ့ စိတ္နဲ႔ လာခဲ့တယ္ဆုိတာ သိပ္သိတာေပါ့ေမာင္။
ဒါေၾကာင့္လည္း ႏွစ္ေပါင္း ၁၅၀ ပတ္လုံး ေမာင္ က်မနဲ႔ အတူေနခဲ့တာပဲ မဟုတ္လား။
ေမာင္ဘက္က ဘယ္ေလာက္ပဲ ဘယ္လိုစိတ္ေတြနဲ႔လာခဲ့လာခဲ့ က်မကေတာ့
ေမာင့္ကို ျမင္ကတည္းက ခ်စ္ကၽြမ္း၀င္ေနခဲ့တာပါ။ ျဖဴစင္၀င္းမြတ္တဲ့ အသားေရ၊ၾကည္လင္ေတာက္ပတဲ့မ်က္လုံး၊ ခန္႔ညားထည္၀ါေနတဲ့ အရပ္အေမာင္း၊
ေယာက်္ားပီသၿပီး တည္ၾကည္လြန္းတဲ့ အသြင္အျပင္နဲ႔ ရင္အုပ္ကားကားစြင့္စြင့္ေတြက
က်မအတြက္ေတာ့ ျမင္ကတည္း ေမတၱာသက္၀င္ေစခဲ့တဲ့ အခ်င္းအရာေတြပါ ေမာင္။
ဒါေၾကာင့္ က်မဟာ ေမာင့္အတြက္ေတာ့ျဖင့္ မဆြတ္ခင္က ၫြတ္ခ်င္ေနတဲ့ ပန္း၊
မေခၽြခင္က ေၾကြခ်င္ေနခဲ့တဲ့ ပန္းတစ္ပြင့္ပါ ေမာင္။

အလြမ္း(၃)

ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ေမာင္နဲ႔ အတူၾကည္ႏူးခဲ့ရတဲ့ ကာလေတြဟာ က်မအတြက္ေတာ့
သုခဘုံစံ မင္းသမီးတစ္ပါးလုိပါပဲ က်မ ေက်နပ္ပါတယ္ေမာင္။ အေလးအနက္
ေျပာခ်င္တဲ့စကား ရွိပါေသးတယ္။ အဲဒါကေတာ့ ေမာင့္ကို က်မေမတၱာသက္၀င္
ခဲ့တယ္ဆုိတာဟာ ဗာရာဏသီျပည့္ရွင္ မင္းတစ္ပါး ျဖစ္လုိ႔လည္း မဟုတ္ပါဘူး။
ေမာင့္ရဲ႕ ဘုရင္တစ္ပါးဆုိတဲ့ စည္းစိမ္အျခံအရံေတြကို မက္ေမာတြယ္တာလြန္းလုိ႔လည္း
မဟုတ္ပါဘူး။ အုိး ...........ကုန္ကုန္ေျပာရရင္ ေမာင့္ဆီက က်မဘာမွ မလိုခ်င္ပါဘူး။
အဲဒါေတြက က်မဘ၀မွာလည္း ျပည့္စုံၿပီးသားပဲ မဟုတ္လား။ အကုသိုလ္လုပ္ခဲ့လုိ႔
ေခြးနက္တစ္ေကာင္ရဲ႕ ကိုက္ျဖတ္စားေသာက္ျခင္းကို ညအခါမွာ ခံရေပမယ့္ ေန႔အခါမွာ
ေတာ့ ကုသိုလ္အက်ဳိးေၾကာင့္ ေမာင့္ရဲ႕ မင္းစည္းစိမ္ထက္ေတာင္ သာလြန္တဲ့
ပိုင္ဆုိင္မႈမ်ဳိး ရွိခဲ့တယ္ဆုိတာ ေမာင္ အသိပဲ မဟုတ္လား။

ေမာင္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး က်မဘ၀အျဖစ္မွန္ကို ေမာင္သိမွာ သိပ္စိုးပါတယ္။
ဒါေတြကလည္း ေမာင္ က်မအေပၚမွာ အခ်စ္ေတြ ေပါ့သြားမွာ စိုးလုိ႔ပါေမာင္။
အျခားအေၾကာင္း မရွိပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ညဘက္ ေမာင္အိပ္ခ်ိန္ေရာက္မွ
နားရြက္မပါတဲ့ ေခြးနက္ႀကီးရဲ႕ ကိုက္ျဖတ္စားေသာက္ျခင္းကို ခံယူဖို႔အတြက္
ခုိးေၾကာင္ခုိး၀ွက္ ထြက္ခဲ့ရပါတယ္။ ႏွစ္ေပါင္း ၁၅၀ လုံးလုံး ပိပိရိရိ ဖုံးဖိလာခဲ့ၿပီးမွ
ေမာင္သိသြားခဲ့ရတာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့လည္း က်မ ျပန္ေတြးတိုင္း
ရွက္ရြံ႕တုန္လႈပ္ရပါတယ္ ေမာင္။ က်မတို႔ ေ၀မာနိကၿပိတၱာေတြရဲ႕ အေျခအေနက
ဆုိးရြားလွပါတယ္ ေမာင္ရယ္။ ညစဥ္ ေခြးစားခံရေပမယ့္ ေရအိုင္ကေန
အေကာင္းပကတိ ျပန္တက္လာ၊ ေနာက္ညေရာက္ တစ္ခါ ေခြးစားျပန္ခံနဲ႔
ဒုကၡေတြ ပင္လယ္ေ၀ရပါတယ္ေမာင္။ အခ်စ္ေၾကာင့္သာ ေမာင့္ကို အသိ
မေပးခဲ့ရေပမယ့္ ေမာင္သိမွာကို ေတြးၿပီး ေနတိုင္းပဲ ပူေလာင္ခဲ့ရတာပါကြယ္။

မွတ္မိေသးတယ္ ေမာင္။ က်မရဲ႕ ဘ၀အေျခအေနမွန္ကို ေမာင္သိၿပီးတဲ့
ေနာက္ပိုင္းမွာ မ်က္ရည္စက္လက္ ေျပာခဲ့ရတဲ့ က်မဘ၀အျဖစ္မွန္စကားေတြကိုေလ။
က်မ မေျပာခ်င္ဆုံး စကားေတြကို က်မေျပာခဲ့ရတယ္။ က်မဟာ ၿပိတၱာပါေမာင္။
ၿပိတၱာမွန္း သိၿပီးရင္ ေမာင္ က်မကို အရင္လိုပဲ ခ်စ္ေနႏုိင္ပါ့မလားဆုိတဲ့
စိုးရိမ္ထိတ္လန္႔မႈေတြနဲ႔အတူ တုန္တုန္ယင္ယင္ ေျပာခဲ့ရတဲ့ စကားေတြကိုေလ။

အလြမ္း(၄)

'ဒီလိုပါ ေမာင္၊ က်မဟာ ကႆပဘုရားလက္ထက္မွာ ေသာတာပန္လင္ေယာက်္ား
တစ္ေယာက္ရဲ႕ ဇနီးမယားတစ္ေယာက္အျဖစ္ ဂုဏ္ယူ၀င့္ၾကြားစြာနဲ႔ လူျဖစ္ခဲ့ရသူ
ပါ၊ အဲဒီတုန္းက က်မေနတဲ့ ၿမိဳ႕ကေလးက ကိမိလတဲ့။ လင္ေသာတာပန္ႀကီးက
ဥပါသကာငါးရာနဲ႔အတူ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈေတြနဲ႔ ေမြ႕ေလ်ာ္သူ ျဖစ္တဲ့အတြက္
က်မတို႔ ဇနီးမယား ငါးရာဟာလည္း ေယာင္ေနာက္ဆံထုံးပါ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈေတြကို
လုပ္ကိုင္ခြင့္ ရၾကပါတယ္၊ ရတနာသုံးပါးကိုလည္း ၾကည္ညိဳခြင့္၊ ပူေဇာ္ဆည္းကပ္ခြင့္
ေတြကိုလည္း အျပည့္အ၀ ရၾကပါတယ္.....။

ဒါေပမယ့္ ေမာင္၊ တစ္ေန႔မွာေတာ့ က်မတို႔ လင္မယားရဲ႕ ဘ၀ထဲကို မထင္မွတ္ဘဲ
အမ်ဳိးသားတစ္ေယာက္ ၀င္ေရာက္လာခဲ့ပါတယ္၊ အဲဒီအမ်ဳိးသားရဲ႕ ႏူးညံ့တဲ့ စကား
လုံးေတြ၊ စိတ္ကိုၫြတ္ႏူးေစတဲ့ ျပဳစုယုယမႈေတြေၾကာင့္ စိတ္မခုိင္ေတာ့တဲ့ က်မဟာ
ေဖာက္ျပန္က်ဴးလြန္တဲ့ အေျခအေနကို ေရာက္ခဲ့ရပါတယ္၊ ဒီအေျခအေနကို က်မနဲ႔အတူ
သူငယ္ခ်င္းမေတြလည္း သိၾကပါတယ္၊ ျဖစ္ခဲ့သမွ် အေၾကာင္းေတြကို တစ္ေန႔မွာ
က်မေယာက်္ား ေသာတာပန္ႀကီး သိသြားပါတယ္၊ မဟုတ္ပါဘူးလုိ႔ လိမ္ရုံတင္
မဟုတ္ဘဲ၊ အကယ္၍ လိမ္လည္ေျပာဆုိခဲ့ရင္ ေဟာဒီေခြးနားရြက္တိုႀကီးရဲ႕
ကိုက္စားျခင္းကို ခံရပါေစရဲ႕ ဆုိၿပီး မုသားက်ိန္စာ ဆုိခဲ့ပါတယ္..........။

က်မတင္လားဆုိေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး၊ က်မရဲ႕ လိမ္လည္မႈကို အထေျမာက္ေအာင္
၀ိုင္း၀န္ပံ့ပိုးေပးၾကတဲ့ သူငယ္ခ်င္းမေတြဟာလည္း က်မတို႔လည္း မလိမ္ပါဘူးရွင္၊
ရွင္ဇနီးက ဇနီးမယားေကာင္း တစ္ေယာက္ပါ၊ က်မတို႔ လိမ္ခဲ့တယ္ဆုိရင္
ဘယ္ဘ၀ေရာက္ေရာက္ ရွင့္ဇနီးအနားမွာ ကၽြန္အေစအပါးေတြအျဖစ္ ေနရပါ
ေစေတာ္...ဆုိၿပီး သူတို႔လည္း မုသားက်ိန္စာ ဆုိခဲ့ၾကတယ္။ အဲဒီလို
ကာေမသုမိစၧာစာရအမႈ၊ မုသာ၀ါဒအမႈေတြနဲ႔ က်မတုိ႔ဟာ အခုလို ေန႔စံညခံ
ေ၀မာနိက ၿပိတၱာဘ၀ကို ေရာက္ခဲ့ရတာပါေမာင္၊ ဒါေၾကာင့္ က်မတုိ႔ဟာ
လူေတြလား နတ္ေတြလားလုိ႔ ေမးရင္ လူလည္း မဟုတ္ နတ္လည္းမဟုတ္တဲ့
ေ၀မာနိကၿပိတၱာေတြလို႔ပဲ ဆုိရမွာပါ ေမာင္'


(နိဂုံး)

အဲဒီေန႔က အံ့ၾသသြားတာလား၊ က်မကို စိတ္ကုန္မုန္းတီးသြားတာလား
ခန္႔မွန္းရခက္တဲ့ ေမာင္မ်က္ႏွာကို က်မ အခုထိ မွတ္မိေနေသးတယ္ေမာင္။
တကယ္ေတာ့ ေမာင္တုိ႔ေယာက်္ားေတြဟာ က်မတို႔ မိန္းမသားေတြရဲ႕
အားနည္းခ်က္ေလးတစ္ခုကို ျမင္လိုက္တာနဲ႔ အသည္းႏွလုံးေတြဟာ
ေက်ာက္ေဆာင္ေက်ာက္သားေတြလို မာေက်ာခက္ထန္သြားလိမ့္မယ္လုိ႔
က်မ ဘယ္ေမွ်ာ္လင့္ပါမလဲ။ ေမာင့္အေပၚမွာ ရိုးသားခ်င္လြန္းလုိ႔သာ အျဖစ္မွန္ကို
ေျပာလိုက္မိတာပါ။ ေမာင္ က်မကို စြန္႔ပစ္ၿပီး ဗာရာဏသီေရႊၿမိဳ႕ေတာ္ဆီ
အၿပီးအပိုင္ ျပန္သြားလိမ့္မယ္လုိ႔ ဘယ္လိုမွ မေမွ်ာ္လင့္ခဲ့ရိုး အမွန္ပါေမာင္။

ေမာင္ေရ .....ေဟာဒီ ဟိမ၀ႏၲာေတာႀကီးကို တစ္ခါတစ္ေခါက္ေတာ့
အေရာက္လာခဲ့ပါဦး။ ေမာင္နဲ႔က်မ ပန္းေတြ အတူ ခူးၾကမယ္ေလ။
ၿငိမ့္ေညာင္းတဲ့ ေရစီးသံေတြနဲ႔ အတူေပါ့။ သာယာတဲ့ ေတးသီသံေတြနဲ႔ အတူ
ေပါ့ေမာင္။ ေဟာ ... ဟိုမွာ ၾကည့္စမ္းပါေမာင္။ ပန္းမ်ဳိးစုံ ပြင့္ေနၿပီ။ ရနံ႔ေတြလည္း
အစုံသင္းေနၿပီ။ ၾကည့္စမ္း၊ ေအာက္ခ်င္းငွက္ဖို ငွက္မ ေရေသာက္ဆင္းရင္း
လည္ခ်င္းယွက္ေနပုံက က်မတို႔ရဲ႕ အတိတ္ဆုိးကို ႏႈိးဆြေနသလိုပါပဲေမာင္။
ခ်စ္တဲ့ ေမာင္ေရ....က်မက ၿပိတၱာပါ။ လူ႔သားတစ္ေယာက္ရဲ႕ အခြင့္အေရးကို
မရပါဘူး။ က်မက ၿပိတၱာပါ ေမာင္။ က်မက ၿပိတၱာရယ္ပါ ေမာင္ေရ .....။ ။

ၾဆာေတာ္ေလး
(29.5.2015)
ေပတ၀တၳဳအ႒ကထာ၊ စာ-၁၄၀
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
ေမတၱာျဖင္႔ ဓမၼစကူးလ္ဆုံရာမွ====

No comments:

Post a Comment