........သည္ဆိုဘ္ေရာက္လာ မ်ားသတၱာခ်မ္းသာကိုစိတ္ျမဲပါေစ၊ ဥပါဒ္ရန္ေဘးကင္းစင္ေ၀းျငိမ္းေအးၾကပါေစ.........

Aug 4, 2017

ဩကာသရှင်းတမ်း


ၾသကာသ✅
••••••••••
◉◡ရွိခိုးပါရေစ … ကန္ေတာ့ပါရေစ … ဟု
အခြင့္ေတာင္းျခင္းကို … ၾသကာသ ဟု ေခၚသည္။
ေလးနက္ ေစလိုေသာေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊
ထင္ရွားပ်ံ့ႏွံ႕ ေစလိုေသာေၾကာင့္ လည္းေကာင္း၊
ၾသကာသ ကို သုံးႀကိမ္ ဆိုရပါသည္ … ။✅

ကံသုံးပါး✅
•••••••••
◉◡ကိုယ္ျဖင့္ျပဳေသာအမႈကို ကာယကံ၊
ႏႈတ္ျဖင့္ေျပာေသာအမႈကို ၀စီကံ၊
စိတ္ျဖင့္ႀကံေသာ အမႈကို မေနာကံ ဟု ေခၚသည္။

ရတနာ✅
•••••••
◉ ႏွစ္သက္ျမတ္နိုးအပ္ေသာေၾကာင့္
ရတနာ ဟု ေခၚပါသည္ … ။

ဘုရား ရတနာ✅
••••••••••••••
◉◡တရားဥႆုံ အလုံးစုံကို အကုန္အစင္ သိျမင္ေတာ္မူေသာေၾကာင့္ ဘုရား ဟု ေခၚပါသည္ … ။

တရား ရတနာ✅
••••••••••••••
◉◡အပါယ္ဆင္းရဲ သံသရာ၀ဋ္ဆင္းရဲသို႔
မက်ေရာက္ေအာင္ ဆြဲေဆာင္တတ္ ေသာေၾကာင့္
တရား ဟု ေခၚပါသည္ … ။

သံဃာ ရတနာ ✅
•••••••••••••••
◉◡အယူသီလ တူမွ်ျခင္းျဖင့္
ေပါင္းစုဖြဲ႕စည္းထားေသာေၾကာင့္
သံဃာ ဟု ေခၚပါသည္ … ။

အရိုအေသ✅
•••••••••••
◉◡ကိုယ္, ႏႈတ္, စိတ္သုံးပါးတို႔ျဖင့္
ၫြတ္တြားကိုင္းရွိုင္းျခင္း၊ အေလးအျမတ္
တကယ္အဟုတ္ စိတ္ပါပါႏွင့္ ေလးစားျမတ္နိုးျခင္း … ။

ရွိခိုး✅
••••
◉◡ရွိခိုးျခင္းမွာ ကိုယ္ျဖင့္ရွိခိုးျခင္း၊ ႏႈတ္ျဖင့္ရွိခိုးျခင္း၊ စိတ္ျဖင့္ရွိခိုးျခင္း ဟူ၍ သုံးမ်ိဳးရွိသည္။
ကိုယ္ျဖင့္ ရွိခိုးျခင္းဆိုသည္မွာ …
ရတနာသုံးပါး၊ မိဘ ဘိုးဘြား၊ ဆရာသမားတို႔၏
ဂုဏ္ေက်းဇူးကို အာ႐ုံျပဳ၍
ထိျခင္းငါးပါး (ေျခ, လက္, နဖူး,တံေတာင္, ဒူး) ျဖင့္
ရွိခိုးျခင္းကိုေခၚသည္။

ႏႈတ္ျဖင့္ရွိခိုးျခင္းဆိုသည္မွာ …
ရတနာသုံးပါး၏ ဂုဏ္ပုဒ္မ်ားကို …
ႏႈတ္ျဖင့္ ထုတ္ေဖာ္၍ ႐ြတ္ဆိုျခင္းကို ေခၚပါသည္။

စိတ္ျဖင့္ ရွိခိုးျခင္းဆိုသည္မွာ …
ရတနာသုံးပါးတို႔၏ ဂုဏ္ေက်းဇူးကို …
စိတ္ထဲမွ အဖန္တလဲလဲ ေအာက္ေမ့ျခင္းကို ေခၚပါသည္။

ပူေဇာ္✅
••••••
◉◡ပစၥည္းျဖင့္ ပူေဇာ္ျခင္း၊
တရားျဖင့္ ပူေဇာ္ျခင္း ႏွစ္မ်ိဳးရွိသည္ … ။

ဖူးေျမာ္✅
•••••••
◉◡ပကတိမ်က္စိျဖင့္ ဖူးေျမာ္ျခင္း၊
အသိဉာဏ္မ်က္စိျဖင့္ ဖူးေျမာ္ျခင္း … ။

မာန္ေလွ်ာ့✅
••••••••••
◉◡မိမိသႏၱာန္ရွိေသာ …
မာန္မာနတရားမ်ားကို ေလွ်ာ့ခ်ဖယ္ရွားျခင္း၊
(ရတနာ သုံးပါးကို ျမင့္ျမတ္ရာ၌ ထားျခင္း) ကို
မာန္ေလွ်ာ့သည္ ဟု ေခၚပါသည္။
မာန္ေလွ်ာ့ျခင္းကို … နိဝါတမဂၤလာ ဟု မွတ္ပါ … ။

ကန္ေတာ့✅
••••••••••
◉◡အျပစ္ရွိက ခြင့္လႊတ္ေတာ္မူပါဟု …
၀န္ခ်ေတာင္းပန္ျခင္းကို ကန္ေတာ့သည္ဟု ေခၚသည္။ အျပစ္ရွိ၍ကန္ေတာ့ျခင္း၊
ကုသိုလ္ရလို၍ ကန္ေတာ့ျခင္းဟု ႏွစ္မ်ိဳးရွိသည္ … ။
(ကန္ေတာ့ ဆိုသည္မွာ အကုသိုလ္ကို ကန္, ေက်ာက္၍
ကုသိုလ္ကို ေတာ့ , ယူျခင္းကို ဆိုလိုသည္)

အပါယ္✅
•••••••
◉◡ခ်မ္းသာကင္း၍ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ
ျပဳခြင့္မရေသာအရပ္ကို အပါယ္ဟု ေခၚသည္။
(အပါယ = အပ + အယ၊ အယ = ခ်မ္းသာ + အပ = ကင္းျခင္း)
အပါယ္ေလးပါးရွိသည္။ ၎တို႔မွာ ……

(၁) တိရစ္ဆာန္ = မဂ္, ဖိုလ္မကပ္၊ ေထာင့္ျဖတ္ဖီလာ
သြားတတ္ေသာ သတၱဝါ။
(၂) ၿပိတၱာ = ခ်မ္းသာအေပါင္းမွ
ေဝးကြာေသာ သတၱဝါ။
(၃) အသုရကာယ္ = နတ္မ်ားကဲ့သို႔ မရဲရင့္ မတင့္တယ္
မေတာက္ပေသာ သတၱဝါ။
(၄) ငရဲ = ခ်မ္းသာသုခ ေဝးကြာ၍၊
ဒုကၡအတိၿပီးေသာ ဘုံဌာန၊
* ေလာဘစိတ္ႏွင့္၊ ေသခဲ့လွ်င္ ၿပိတၱာဘုံသို႔၀င္၊
* ေဒါသႀကီးလွ်င္၊ ပါယ္ငရဲ၊ ျဖစ္ရအမွန္ပဲ၊
* ေမာဟစိတ္နဲ႕၊ ေသခဲ့ျပန္၊ ျဖစ္ရတိရစ္ဆာန္၊
* ဆိုးသြမ္းေလဟန္၊ စိတ္သုံးမ်ိဳး၊ စြန႔္ခြာပယ္လို႔ခ်ိဳး။

ကပ္✅
•••••
◉◡ငတ္မြတ္ေဘး၊ လက္နက္ေဘး၊ ေရာဂါေဘးတို႔ေၾကာင့္ ပ်က္စီးျခင္းကို ကပ္ဟု ေခၚသည္။
(ကပၸ = ပ်က္စီးျခင္း)
ကပ္သုံးပါးရွိသည္။ ၎တို႔မွာ ……
(၁) ဒုဗ္ဘိကၡႏၱရကပ္ = ငတ္မြတ္ေဘးေၾကာင့္ ပ်က္စီးျခင္း။
(၂) သတၴႏၱရကပ္ = လက္နက္ေဘးေၾကာင့္ ပ်က္စီးျခင္း။
(၃) ေရာဂႏၱရကပ္ = ေရာဂါေဘးေၾကာင့္ ပ်က္စီးျခင္း။
* ေလာဘႀကီးက၊ ငတ္မြတ္ရ၊ ဒုကၡကပ္ႀကီးဆိုက္။
* ေဒါသႀကီးက၊ သတ္ျဖတ္ၾက၊ သတၴကပ္ႀကီးဆိုက္။
* ေမာဟႀကီးက၊ ေရာဂါထ၊ နာရကပ္ႀကီးဆိုက္။

ရပ္ျပစ္ ရွစ္ပါး✅
•••••••••••••
◉◡မဂ္, ဖိုလ္ နိဗၺာန္ မရနိုင္သည္ကိုစြဲ၍ …
ရပ္ျပစ္ဟု ေခၚသည္။ အျပစ္ရွိေသာ အရပ္ကို
ျမန္မာတို႔က … [ရပ္ - ျပစ္] ဟု ေခၚၾကသည္။
အျပစ္ဆိုေသာ္လည္း ထူးထူးျခားျခား ဆိုးဝါးေသာအျပစ္မဟုတ္။
ထိုအရပ္သို႔ ေရာက္ေနလွ်င္ … မဂ္, ဖိုလ္ေရာက္ေအာင္ တရားအားထုတ္ခြင့္ မရေသာေၾကာင့္ …
မဂ္ဖိုလ္ရခြင့္မရွိျခင္းကို …
[ အျပစ္ ]ဟု မိန႔္ေတာ္မူသည္ … ။

ရပ္ျပစ္ရွစ္ပါးရွိသည္။ ၎တို႔မွာ ……

(၁, ၂, ၃) ဘုရားျဖစ္ခါ, ပါယ္သုံး႐ြာႏွင့္ …
ဘုရားပြင့္ေနဆဲအခါ ငရဲ၊တိရစၦာန္၊ ၿပိတၱာ
အပါယ္သုံးဘုံ၌ ျဖစ္ရသူမ်ား။
(အသူရကာယ္ကို ၿပိတၱာမ်ိဳး၌ သြင္းယူ။)
(၄) ဒီဃာယုနတ္ …
အသက္ရွည္ေသာ နတ္ျဗဟၼာကို …
[ ဒီဃာယုနတ္ ] ဟု ဆိုသည္။
ဘုရားပြင့္ဆဲအခါ လြန္စြာအသက္ရွည္၍ …
ဘုရားရွင္ကို မဖူးေတြ႕နိုင္ေသာ …
အသညသတ္ျဗဟၼာမ်ားႏွင့္
အ႐ူပျဗဟၼာမ်ားတည္း … ။
(အသညတတ္ျဗဟၼာ မ်ားသည္ ခႏၶာကိုယ္သာရွိ၍
စိတ္၀ိညာဥ္မရွိ၊ အ႐ူပျဗဟၼာမ်ားကား …
စိတ္၀ိညာဥ္သာရွိ၍ ခႏၶာကိုယ္မရွိ။
ထို႔ေၾကာင့္ ထိုျဗဟၼာႏွစ္မ်ိဳးသည္
ဘုရားပြင့္ေသာ္လည္း တရားမနာနိုင္ရွာၾကေပ။)
(၅) ျဖစ္လတ္ပစၥန္ …
ဘုရားရွင္ႏွင့္ ရဟန္းေတာ္မ်ားမေရာက္နိုင္ရာ
အစြန္အဖ်ား ေတာေတာင္အၾကား (ပစၥႏၱရာဇ္သား)
လူရိုင္းမ်ားကို ဆိုသည္။
(ယခုအခါ၌ကား ျမန္မာနိုင္ငံသည္ ပစၥႏၱရာဇ္မဟုတ္။)
(၆) မိစၦာဉာဏ္ရွိ …
ဘုရားပြင့္ဆဲအခါ မိစၦာဒိ႒ိဉာဏ္ရွိသူမ်ား။
(၇) ဉာဏ္မရွိသား …
ဘုရားပြင့္ဆဲအခါ တရားကို
နည္းလည္ေလာက္ေသာ ဉာဏ္မရွိသူမ်ား။
(ဤဆိုခဲ့ေသာ ၇မ်ိဳးသည္ ဘုရားပြင့္ဆဲအခါ၌
ျဖစ္သူမ်ားတည္း။)
(၈) ဉာဏ္ရွိျငားလည္း, ဘုရားမျဖစ္ …
တတ္သိနားလည္ေလာက္ေသာ
ဉာဏ္ရွိေသာ္ျငားလည္း …
ဘုရားမပြင့္ေသာအခါ လူျဖစ္သူမ်ား … ။

ရန္သူ✅
••••••
◉◡ရန္သူမ်ိဳးငါးပါးရွိသည္။ ၎တို႔မွာ ……

(၁) ေရ၊
(၂) မီး၊
(၃) ခိုးသူ၊
(၄) အေမြခံ သားသမီးဆိုး၊
(၅) မင္းဆိုး
မခ်စ္အပ္ေသာသူကို ရန္သူမ်ိဳးငါးပါး၌ သြင္းမွားၾက၏။ မိမိက မုန္းေန႐ုံျဖင့္ ရန္သူမဟုတ္နိုင္။
အေမြခံသားဆိုး သမီးဆိုးသာလွ်င္ (မိဘကို မၾကာခဏ ဒုကၡေပးတတ္၊ စုေဆာင္းထားေသာ ပစၥည္းမ်ားကို ျဖဳန္းသုံးပစ္တတ္ ေသာေၾကာင့္ ရန္သူအစစ္သာ ျဖစ္သည္။)
* ေရ မီး သူခိုး, ေမြခံဆိုးႏွင့္ မင္းဆိုးအျပား, ရန္မ်ိဳးငါး,
မွတ္သားေလကြဲ႕ အမွန္တဲ့ … ။

၀ိပတၱိ✅
••••••
◉◡ေဖာက္ျပန္ခြၽတ္ယြင္းျခင္းကို ၀ိပတၱိဟု ေခၚသည္။

၀ိပတၱိတရား (၄)ပါးရွိသည္။ ၎တို႔မွာ …

(၁) ကာလ၀ိပတၱိ။ ။မင္းဆိုး၊မင္းယုတ္ အုပ္စိုးေသာအခါ။
(၂) ဂတိ၀ိပတၱိ။ ။ အပါယ္ေလးပါးတို႔၌ ျဖစ္ရျခင္းကို၊
မေကာင္းေသာ ဂတိ ျဖစ္၍ [ဂတိ၀ိပတၱိ]ဟု ဆိုသည္။
(၃) ဥပဓိ၀ိပတၱိ။ ။႐ုပ္အဆင္းအဂၤါကို [ဥပဓိ]ဟုေခၚသည္။
အဂၤါခ်ိဳ႕တဲ့ျခင္းကို [ဥပဓိ၀ိပတၱိ]ဟု ဆိုသည္။
(၄) ပေယာဂ၀ိပတၱိ။ ။ ကိုယ္မႈ ႏႈတ္မႈကို [ပေယာဂ]
ဟု ဆို၏။ အသိအလိမၼာမရွိ၊ သတိ ၀ီရိယလည္းမရွိဘဲ
ျပဳမႈ ေျပာမႈ ႀကံစည္မႈကို [ပေယာဂ၀ိပတၱိ]ဟု ဆိုသည္။
* ေဖာက္ျပန္ခြၽတ္ယြင္း, ပ်က္စီးျခင္း, ေခၚလွ်င္း ၀ိပတၱိ။
ကာလ ဂတိ,ဥပဓိမွ, ပေယာဂ, ေလး၀ မွတ္ေလဘိ။

ဗ်သနတရား✅
••••••••••••
◉◡ပ်က္စီးျခင္း၊ ဆုံးပါးျခင္းကို ပါဠိလို "ဗ်သန"ဟု ေခၚ၏။
ဗ်သနတရားငါးပါးရွိသည္။ ၎တို႔မွာ …

၁။ ဉာတိဗ်ာသန = ေဆြမ်ိဳးမ်ား ပ်က္စီးျခင္း။
၂။ ေဘာဂဗ်သန = စည္းစိမ္ဥစၥာ ပ်က္စီးျခင္း။
၃။ ေရာဂဗ်သန = အနာေရာဂါ ျဖစ္ျခင္း။
၄။ ဒိ႒ိဗ်သန = မိစၧာအယူကို ယူျခင္း။
၅။ သီလဗ်သန = သီလပ်က္ျခင္း။
ဆုံးရႈံး ပ်က္ျပား, ျပစ္မႈမ်ား, ေခၚျငား ဗ်သန။
ေဘာဂ, ေရာဂ-ဒိ႒ိ , သီလထည့္, ငါးရွိ သ႐ုပ္ျပ။
အခါခပ္သိမ္း ... ရပါလို၏။

◉◉◡ဤမေကာင္းေသာ တရားတို႔မွ …
အခါခပ္သိမ္း ဘ၀တိုင္း ကင္းလြတ္ၿငိမ္းသည္ျဖစ္၍ ...
"သံသရာ၌ ၾကာရွည္ မက်င္လည္ရဘဲ …
မဂ္ဖိုလ္နိဗၺာန္ကို အျမန္ရပါလို၏" ဟု … ဆုေတာင္းသည္။

◉◉◉ ဘုရား၊ တရား၊ သံဃာ၊ မိဘ၊ သက္ႀကီး႐ြယ္အို၊ ဆရာသမားမ်ားႏွင့္ ပတ္သတ္ေသာ ေဝယ်ာေဝစၥာမ်ားကို တတ္နိုင္သေလာက္ လုပ္ေဆာင္ နိုင္ပါေစ … ။ ။

. ★ မင္​းကြန္​းဆရာ​ေတာ္​ဘုရားႀကီး
ဦး၀ိစိတၱသာရဘိဝံသ★

{Unicode}
သြကာသ✅
••••••••••
◉◡ရှိခိုးပါရစေ … ကန်တော့ပါရစေ … ဟု
အခွင့်တောင်းခြင်းကို … သြကာသ ဟု ခေါ်သည်။
လေးနက် စေလိုသောကြောင့်လည်းကောင်း၊
ထင်ရှားပျံ့နှံ့ စေလိုသောကြောင့် လည်းကောင်း၊
သြကာသ ကို သုံးကြိမ် ဆိုရပါသည် … ။✅

ကံသုံးပါး✅
•••••••••
◉◡ကိုယ်ဖြင့်ပြုသောအမှုကို ကာယကံ၊
နှုတ်ဖြင့်ပြောသောအမှုကို ၀စီကံ၊
စိတ်ဖြင့်ကြံသော အမှုကို မနောကံ ဟု ခေါ်သည်။

ရတနာ✅
•••••••
◉ နှစ်သက်မြတ်နိုးအပ်သောကြောင့်
ရတနာ ဟု ခေါ်ပါသည် … ။

ဘုရား ရတနာ✅
••••••••••••••
◉◡တရားဥဿုံ အလုံးစုံကို အကုန်အစင် သိမြင်တော်မူသောကြောင့် ဘုရား ဟု ခေါ်ပါသည် … ။

တရား ရတနာ✅
••••••••••••••
◉◡အပါယ်ဆင်းရဲ သံသရာ၀ဋ်ဆင်းရဲသို့
မကျရောက်အောင် ဆွဲဆောင်တတ် သောကြောင့်
တရား ဟု ခေါ်ပါသည် … ။

သံဃာ ရတနာ ✅
•••••••••••••••
◉◡အယူသီလ တူမျှခြင်းဖြင့်
ပေါင်းစုဖွဲ့စည်းထားသောကြောင့်
သံဃာ ဟု ခေါ်ပါသည် … ။

အရိုအသေ✅
•••••••••••
◉◡ကိုယ်, နှုတ်, စိတ်သုံးပါးတို့ဖြင့်
ညွတ်တွားကိုင်းရှိုင်းခြင်း၊ အလေးအမြတ်
တကယ်အဟုတ် စိတ်ပါပါနှင့် လေးစားမြတ်နိုးခြင်း … ။

ရှိခိုး✅
••••
◉◡ရှိခိုးခြင်းမှာ ကိုယ်ဖြင့်ရှိခိုးခြင်း၊ နှုတ်ဖြင့်ရှိခိုးခြင်း၊ စိတ်ဖြင့်ရှိခိုးခြင်း ဟူ၍ သုံးမျိုးရှိသည်။
ကိုယ်ဖြင့် ရှိခိုးခြင်းဆိုသည်မှာ …
ရတနာသုံးပါး၊ မိဘ ဘိုးဘွား၊ ဆရာသမားတို့၏
ဂုဏ်ကျေးဇူးကို အာရုံပြု၍
ထိခြင်းငါးပါး (ခြေ, လက်, နဖူး,တံတောင်, ဒူး) ဖြင့်
ရှိခိုးခြင်းကိုခေါ်သည်။

နှုတ်ဖြင့်ရှိခိုးခြင်းဆိုသည်မှာ …
ရတနာသုံးပါး၏ ဂုဏ်ပုဒ်များကို …
နှုတ်ဖြင့် ထုတ်ဖော်၍ ရွတ်ဆိုခြင်းကို ခေါ်ပါသည်။

စိတ်ဖြင့် ရှိခိုးခြင်းဆိုသည်မှာ …
ရတနာသုံးပါးတို့၏ ဂုဏ်ကျေးဇူးကို …
စိတ်ထဲမှ အဖန်တလဲလဲ အောက်မေ့ခြင်းကို ခေါ်ပါသည်။

ပူဇော်✅
••••••
◉◡ပစ္စည်းဖြင့် ပူဇော်ခြင်း၊
တရားဖြင့် ပူဇော်ခြင်း နှစ်မျိုးရှိသည် … ။

ဖူးမြော်✅
•••••••
◉◡ပကတိမျက်စိဖြင့် ဖူးမြော်ခြင်း၊
အသိဉာဏ်မျက်စိဖြင့် ဖူးမြော်ခြင်း … ။

မာန်လျှော့✅
••••••••••
◉◡မိမိသန္တာန်ရှိသော …
မာန်မာနတရားများကို လျှော့ချဖယ်ရှားခြင်း၊
(ရတနာ သုံးပါးကို မြင့်မြတ်ရာ၌ ထားခြင်း) ကို
မာန်လျှော့သည် ဟု ခေါ်ပါသည်။
မာန်လျှော့ခြင်းကို … နိဝါတမင်္ဂလာ ဟု မှတ်ပါ … ။

ကန်တော့✅
••••••••••
◉◡အပြစ်ရှိက ခွင့်လွှတ်တော်မူပါဟု …
၀န်ချတောင်းပန်ခြင်းကို ကန်တော့သည်ဟု ခေါ်သည်။ အပြစ်ရှိ၍ကန်တော့ခြင်း၊
ကုသိုလ်ရလို၍ ကန်တော့ခြင်းဟု နှစ်မျိုးရှိသည် … ။
(ကန်တော့ ဆိုသည်မှာ အကုသိုလ်ကို ကန်, ကျောက်၍
ကုသိုလ်ကို တော့ , ယူခြင်းကို ဆိုလိုသည်)

အပါယ်✅
•••••••
◉◡ချမ်းသာကင်း၍ ကုသိုလ်ကောင်းမှု
ပြုခွင့်မရသောအရပ်ကို အပါယ်ဟု ခေါ်သည်။
(အပါယ = အပ + အယ၊ အယ = ချမ်းသာ + အပ = ကင်းခြင်း)
အပါယ်လေးပါးရှိသည်။ ၎င်းတို့မှာ ……

(၁) တိရစ္ဆာန် = မဂ်, ဖိုလ်မကပ်၊ ထောင့်ဖြတ်ဖီလာ
သွားတတ်သော သတ္တဝါ။
(၂) ပြိတ္တာ = ချမ်းသာအပေါင်းမှ
ဝေးကွာသော သတ္တဝါ။
(၃) အသုရကာယ် = နတ်များကဲ့သို့ မရဲရင့် မတင့်တယ်
မတောက်ပသော သတ္တဝါ။
(၄) ငရဲ = ချမ်းသာသုခ ဝေးကွာ၍၊
ဒုက္ခအတိပြီးသော ဘုံဌာန၊
* လောဘစိတ်နှင့်၊ သေခဲ့လျှင် ပြိတ္တာဘုံသို့၀င်၊
* ဒေါသကြီးလျှင်၊ ပါယ်ငရဲ၊ ဖြစ်ရအမှန်ပဲ၊
* မောဟစိတ်နဲ့၊ သေခဲ့ပြန်၊ ဖြစ်ရတိရစ္ဆာန်၊
* ဆိုးသွမ်းလေဟန်၊ စိတ်သုံးမျိုး၊ စွန့်ခွာပယ်လို့ချိုး။

ကပ်✅
•••••
◉◡ငတ်မွတ်ဘေး၊ လက်နက်ဘေး၊ ရောဂါဘေးတို့ကြောင့် ပျက်စီးခြင်းကို ကပ်ဟု ခေါ်သည်။
(ကပ္ပ = ပျက်စီးခြင်း)
ကပ်သုံးပါးရှိသည်။ ၎င်းတို့မှာ ……
(၁) ဒုဗ်ဘိက္ခန္တရကပ် = ငတ်မွတ်ဘေးကြောင့် ပျက်စီးခြင်း။
(၂) သတၴန္တရကပ် = လက်နက်ဘေးကြောင့် ပျက်စီးခြင်း။
(၃) ရောဂန္တရကပ် = ရောဂါဘေးကြောင့် ပျက်စီးခြင်း။
* လောဘကြီးက၊ ငတ်မွတ်ရ၊ ဒုက္ခကပ်ကြီးဆိုက်။
* ဒေါသကြီးက၊ သတ်ဖြတ်ကြ၊ သတၴကပ်ကြီးဆိုက်။
* မောဟကြီးက၊ ရောဂါထ၊ နာရကပ်ကြီးဆိုက်။

ရပ်ပြစ် ရှစ်ပါး✅
•••••••••••••
◉◡မဂ်, ဖိုလ် နိဗ္ဗာန် မရနိုင်သည်ကိုစွဲ၍ …
ရပ်ပြစ်ဟု ခေါ်သည်။ အပြစ်ရှိသော အရပ်ကို
မြန်မာတို့က … [ရပ် - ပြစ်] ဟု ခေါ်ကြသည်။
အပြစ်ဆိုသော်လည်း ထူးထူးခြားခြား ဆိုးဝါးသောအပြစ်မဟုတ်။
ထိုအရပ်သို့ ရောက်နေလျှင် … မဂ်, ဖိုလ်ရောက်အောင် တရားအားထုတ်ခွင့် မရသောကြောင့် …
မဂ်ဖိုလ်ရခွင့်မရှိခြင်းကို …
[ အပြစ် ]ဟု မိန့်တော်မူသည် … ။

ရပ်ပြစ်ရှစ်ပါးရှိသည်။ ၎င်းတို့မှာ ……

(၁, ၂, ၃) ဘုရားဖြစ်ခါ, ပါယ်သုံးရွာနှင့် …
ဘုရားပွင့်နေဆဲအခါ ငရဲ၊တိရစ္ဆာန်၊ ပြိတ္တာ
အပါယ်သုံးဘုံ၌ ဖြစ်ရသူများ။
(အသူရကာယ်ကို ပြိတ္တာမျိုး၌ သွင်းယူ။)
(၄) ဒီဃာယုနတ် …
အသက်ရှည်သော နတ်ဗြဟ္မာကို …
[ ဒီဃာယုနတ် ] ဟု ဆိုသည်။
ဘုရားပွင့်ဆဲအခါ လွန်စွာအသက်ရှည်၍ …
ဘုရားရှင်ကို မဖူးတွေ့နိုင်သော …
အသညသတ်ဗြဟ္မာများနှင့်
အရူပဗြဟ္မာများတည်း … ။
(အသညတတ်ဗြဟ္မာ များသည် ခန္ဓာကိုယ်သာရှိ၍
စိတ်၀ိညာဉ်မရှိ၊ အရူပဗြဟ္မာများကား …
စိတ်၀ိညာဉ်သာရှိ၍ ခန္ဓာကိုယ်မရှိ။
ထို့ကြောင့် ထိုဗြဟ္မာနှစ်မျိုးသည်
ဘုရားပွင့်သော်လည်း တရားမနာနိုင်ရှာကြပေ။)
(၅) ဖြစ်လတ်ပစ္စန် …
ဘုရားရှင်နှင့် ရဟန်းတော်များမရောက်နိုင်ရာ
အစွန်အဖျား တောတောင်အကြား (ပစ္စန္တရာဇ်သား)
လူရိုင်းများကို ဆိုသည်။
(ယခုအခါ၌ကား မြန်မာနိုင်ငံသည် ပစ္စန္တရာဇ်မဟုတ်။)
(၆) မိစၦာဉာဏ်ရှိ …
ဘုရားပွင့်ဆဲအခါ မိစၦာဒိဋ္ဌိဉာဏ်ရှိသူများ။
(၇) ဉာဏ်မရှိသား …
ဘုရားပွင့်ဆဲအခါ တရားကို
နည်းလည်လောက်သော ဉာဏ်မရှိသူများ။
(ဤဆိုခဲ့သော ၇မျိုးသည် ဘုရားပွင့်ဆဲအခါ၌
ဖြစ်သူများတည်း။)
(၈) ဉာဏ်ရှိငြားလည်း, ဘုရားမဖြစ် …
တတ်သိနားလည်လောက်သော
ဉာဏ်ရှိသော်ငြားလည်း …
ဘုရားမပွင့်သောအခါ လူဖြစ်သူများ … ။

ရန်သူ✅
••••••
◉◡ရန်သူမျိုးငါးပါးရှိသည်။ ၎င်းတို့မှာ ……

(၁) ရေ၊
(၂) မီး၊
(၃) ခိုးသူ၊
(၄) အမွေခံ သားသမီးဆိုး၊
(၅) မင်းဆိုး
မချစ်အပ်သောသူကို ရန်သူမျိုးငါးပါး၌ သွင်းမှားကြ၏။ မိမိက မုန်းနေရုံဖြင့် ရန်သူမဟုတ်နိုင်။
အမွေခံသားဆိုး သမီးဆိုးသာလျှင် (မိဘကို မကြာခဏ ဒုက္ခပေးတတ်၊ စုဆောင်းထားသော ပစ္စည်းများကို ဖြုန်းသုံးပစ်တတ် သောကြောင့် ရန်သူအစစ်သာ ဖြစ်သည်။)
* ရေ မီး သူခိုး, မွေခံဆိုးနှင့် မင်းဆိုးအပြား, ရန်မျိုးငါး,
မှတ်သားလေကွဲ့ အမှန်တဲ့ … ။

၀ိပတ္တိ✅
••••••
◉◡ဖောက်ပြန်ချွတ်ယွင်းခြင်းကို ၀ိပတ္တိဟု ခေါ်သည်။

၀ိပတ္တိတရား (၄)ပါးရှိသည်။ ၎င်းတို့မှာ …

(၁) ကာလ၀ိပတ္တိ။ ။မင်းဆိုး၊မင်းယုတ် အုပ်စိုးသောအခါ။
(၂) ဂတိ၀ိပတ္တိ။ ။ အပါယ်လေးပါးတို့၌ ဖြစ်ရခြင်းကို၊
မကောင်းသော ဂတိ ဖြစ်၍ [ဂတိ၀ိပတ္တိ]ဟု ဆိုသည်။
(၃) ဥပဓိ၀ိပတ္တိ။ ။ရုပ်အဆင်းအင်္ဂါကို [ဥပဓိ]ဟုခေါ်သည်။
အင်္ဂါချို့တဲ့ခြင်းကို [ဥပဓိ၀ိပတ္တိ]ဟု ဆိုသည်။
(၄) ပယောဂ၀ိပတ္တိ။ ။ ကိုယ်မှု နှုတ်မှုကို [ပယောဂ]
ဟု ဆို၏။ အသိအလိမ္မာမရှိ၊ သတိ ၀ီရိယလည်းမရှိဘဲ
ပြုမှု ပြောမှု ကြံစည်မှုကို [ပယောဂ၀ိပတ္တိ]ဟု ဆိုသည်။
* ဖောက်ပြန်ချွတ်ယွင်း, ပျက်စီးခြင်း, ခေါ်လျှင်း ၀ိပတ္တိ။
ကာလ ဂတိ,ဥပဓိမှ, ပယောဂ, လေး၀ မှတ်လေဘိ။

ဗျသနတရား✅
••••••••••••
◉◡ပျက်စီးခြင်း၊ ဆုံးပါးခြင်းကို ပါဠိလို "ဗျသန"ဟု ခေါ်၏။
ဗျသနတရားငါးပါးရှိသည်။ ၎င်းတို့မှာ …

၁။ ဉာတိဗျာသန = ဆွေမျိုးများ ပျက်စီးခြင်း။
၂။ ဘောဂဗျသန = စည်းစိမ်ဥစ္စာ ပျက်စီးခြင်း။
၃။ ရောဂဗျသန = အနာရောဂါ ဖြစ်ခြင်း။
၄။ ဒိဋ္ဌိဗျသန = မိစ္ဆာအယူကို ယူခြင်း။
၅။ သီလဗျသန = သီလပျက်ခြင်း။
ဆုံးရှုံး ပျက်ပြား, ပြစ်မှုများ, ခေါ်ငြား ဗျသန။
ဘောဂ, ရောဂ-ဒိဋ္ဌိ , သီလထည့်, ငါးရှိ သရုပ်ပြ။
အခါခပ်သိမ်း ... ရပါလို၏။

◉◉◡ဤမကောင်းသော တရားတို့မှ …
အခါခပ်သိမ်း ဘ၀တိုင်း ကင်းလွတ်ငြိမ်းသည်ဖြစ်၍ ...
"သံသရာ၌ ကြာရှည် မကျင်လည်ရဘဲ …
မဂ်ဖိုလ်နိဗ္ဗာန်ကို အမြန်ရပါလို၏" ဟု … ဆုတောင်းသည်။

◉◉◉ ဘုရား၊ တရား၊ သံဃာ၊ မိဘ၊ သက်ကြီးရွယ်အို၊ ဆရာသမားများနှင့် ပတ်သတ်သော ဝေယျာဝေစ္စာများကို တတ်နိုင်သလောက် လုပ်ဆောင် နိုင်ပါစေ … ။ ။

. ★ မင်​းကွန်​းဆရာ​တော်​ဘုရားကြီး
ဦး၀ိစိတ္တသာရဘိဝံသ★


No comments:

Post a Comment