........သည္ဆိုဘ္ေရာက္လာ မ်ားသတၱာခ်မ္းသာကိုစိတ္ျမဲပါေစ၊ ဥပါဒ္ရန္ေဘးကင္းစင္ေ၀းျငိမ္းေအးၾကပါေစ.........

Aug 13, 2013

"... သာသနာေတာ္၌ လူသားဘ၀မွ ရဟန္းျဖစ္လာသူမ်ား ..."

...
ျမတ္စြာဘုရား၏ အဆုံးအမ သာသနာေတာ္၌ လူသားဘ၀မွ ရဟန္းျဖစ္လာသူ (၅)မ်ဳိးရွိသည္။

ထို (၅)မ်ဳိးမွာ . . . . .

၁။ သဒၶါပဗၺဇိတ ရဟန္း

၂။ ပညာပဗၺဇိတ ရဟန္း

၃။ မိရိုးဖလာပဗၺဇိတ ရဟန္း

၄။ ဒုလႅဘပဗၺဇိတ ရဟန္း

၅။ ဘယာပဗၺဇိတ ရဟန္း တို႕ပင္ျဖစ္သည္။

ထိုရဟန္း (၅)မ်ဳိးမွ .....

၁။ သဒၶါပဗၺဇိတ ရဟန္းဆိုသည္ကား .. ဘုရား၊ တရား၊ သံဃာ ရတနာသုံးပါးတို႕၏ အေပၚ၌ ယုံၾကည္မႈ သဒၶါတရား ထက္သန္ေသာ စိတ္ျဖင့္ လူ႕အသြင္ကို ပယ္စြန္႕ကာ ဘုရားအဆုံးအမ ၀ိနည္းေဒသနာႏွင့္အညီ ရဟန္းအသြင္ ေဆာင္ယူခဲ့သူျဖစ္ပါသည္။

၂။ ပညာပဗၺဇိတ ရဟန္းဆိုသည္ကား .. လူ႕အသြင္ကို ပယ္စြန္႕ကာ ရဟန္းအသြင္ကို ေဆာင္ယူၾကၿပီးေနာက္ ျမတ္စြာဘုရား ေဟာၾကား ဆုံးမအပ္ေသာ တရားေတာ္မ်ားကို သင္ၾကားမႈ ခံယူေနၾကသူမ်ား ျဖစ္ေပသည္။

၃။ မိရုိးဖလာပဗၺဇိတ ရဟန္းမည္သည္ကား .. ေရွးရိုးစဥ္လာ ဗုဒၶဘာသာဓေလ့အတိုင္း ကုသိုလ္၊ အကုသိုလ္ တရားႏွစ္ပါးအနက္ အကုသိုလ္တရားကို ေရွာင္ႏိုင္ရန္ႏွင့္ ကုသိုလ္တရားကို ေဆာင္ႏိုင္ရန္ ေရွးေရွးက လူႀကီးတို႕၏ အက်င့္ဓေလ့ လမ္းစဥ္နည္းက် ရဟန္းျပဳခဲ့ၾကသူ မ်ားျဖစ္သည္။

၄။ ဒုလႅဘပဗၺဇိတ ရဟန္းမည္သည္ကား .. ျမတ္စြာဘုရား သာသနာေခတ္ႀကီး အတြင္း၌ လူျဖစ္ခြင္ရသည့္ အတြက္ ရခဲေသာ ရဟန္းဘ၀ကို ရက္လအပိုင္းအျခားျဖင့္ ခံယူက်င့္သုံးၾကသူမ်ား ျဖစ္ေပသည္။

၅။ ဘယာပဗၺဇိတ ရဟန္းမည္သည္ကား .. စား၀တ္ေနေရး အခက္အခဲေၾကာင့္ ရဟန္းအသြင္ ေဆာင္ယူခဲ့ၾကသူ၊ ေၾကြးၿမီႏွင့္ မင္းျပစ္ မင္းဒဏ္ေဘးကို ေရွာင္ရွားရန္ အႀကံျဖင့္ ရဟန္းအသြင္ ေဆာင္ယူခဲ့ၾကသူတို႕ႏွင့္ ဘယာဗၺဇိတ ေဘးကိုေၾကာက္၍ ရဟန္းအသြင္ ေဆာင္ၿပီး သာသနာ့ေဘာင္ ခိုလႈံလာၾကသူမ်ားပင္ ျဖစ္ေပသည္။

ျမတ္စြာဘုရား ေလးသေခ်ၤႏွင့္ ကမၻာတစ္သိန္းတိုင္တိုင္ ပါရမီေတာ္မ်ား ျဖည့္က်င့္ၿပီး တည္ေဆာက္ခဲ့ရေသာ သာသနာေတာ္ကို အသုံးခ်ၿပီး ကိုယ္က်ဳိးအတၱရွာ၀ံ့သူမ်ားမွာ ၀ိနည္းတရားေတာ္ကို အေရးမထား၊ မေလးစားေသာ သူမ်ားျဖစ္၍ ၀ိနည္းဥပေဒႏွင့္ ဆုံးမျခင္းငွာ မရႏိုင္၊ ရာဇဥပေဒျဖင့္ ထိေရာက္စြာ အေရးယူႏိုင္ပါမွသာ သာသနာ့ရန္စြယ္ အႏၲရာယ္မ်ား ကင္းစင္သြားၿပီး ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ထားခဲ့ေသာ အဆုံးအမ သာသနာေတာ္ႀကီး အဓြန္႕ရွည္ၾကာ တည္တံ့ႏိုင္မည္ ျဖစ္ေပသည္ .. ။

ဓမၼ၀ီရ ဂ်ာနယ္ (အတြဲ ၃၃၊ အမွတ္ ၅) လူရဟန္း ႏွင့္ ရဟန္းလူ ေဆာင္းပါး မွ

ဦးနရပတိ ဆရာေတာ္ - ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ပရိယတၱိစာသင္တိုက္၊ မႏၲေလးၿမိဳ႕ ... ။

- ဦးနရပတိ ဆရာေတာ္ မွကူးယူေဖာ္ျပေပးပါသည္ . . . . .

No comments:

Post a Comment