ေမး။ ။ အရွင္ျမတ္္ဘုရား
သဘာဝနိယာမကိုေပၚလြင္ေအာင္ရွင္းလင္းေၿပာနိုင္တဲ့..ဘုရားရဲ႕ဂုဏ္ေတာ္ေၾကာင့္လူသားေတြဟာ
သဘာဝနိယာမတရားကို နားလည္သေဘာေပါက္လာၾကၿပီး ဆင္းရဲၿခင္းအမွန္ကို
မလိုခ်င္ေတာ့ေလာက္ေအာင္ၿဖစ္လာခဲ့ၿပီး ၿဖစ္ၿခင္းပ်က္ၿခင္း
ၿငိမ္းသတ္သြားနိုင္ခဲ့ၾကတယ္လို႔ မွတ္သားဖူးပါတယ္ဘုရား။ ဒါေပမယ့္ ဘုရင္းရွင္ရဲ႕
ရွင္းလင္းခ်က္ေတြကို တစ္ဆင့္ၿပီးတစ္ဆင့္ တစ္ဦးမွတစ္ဦး တစ္ဘာသာမွတစ္ဘာသာ
ေၿပာင္းလဲလာခဲ့ၾကေတာ့ ပုဂၢိဳလ္ေရးအာေဘာ္ေတြနဲ႔ ႐ႈပ္ေထြးကုန္ၿပီး ေဝါဟာရ
သံသရာၿပန္လည္သြားရပါတယ္ဘုရား။ အရွင္ဘုရားအခ်ိန္ရရင္ တပည့္ေတာ္ရဲ႕
ေမးခြန္းေလးေတြကို အရွင္းဆံုးေဝါဟာရနဲ႔ ေၿဖၾကားေပးပါလို႔ ေတာင္းပန္ေလ်ာက္ထား
ပါတယ္ဘုရား။
၁။ ကံရဲ႕သတၱိစြမ္းအားဟာ စိတ္ၿဖစ္စဥ္ဘယ္အဆင့္မွာ
ေနာက္အက်ိဳးေပးဖို႔ ကိန္းေအာင္းသြားသလဲ။
ဥပမာ-ဆင္တစ္ေကာင္ကိုသတ္ၿခင္းနဲ႔ ၿခင္တစ္ေကာင္ကိုသတ္ၿခင္းတို႔ရဲ႕ အက်ိဳးေပးဟာ
ေဇာကြာဟမွဳေၾကာင့္ ကြဲၿပားတဲ့အက်ိဳးၿပန္လည္မယ္လို႔ထင္ပါတယ္ဘုရား။ ဆင္ကိုသတ္ရာမွာ
စိုက္ထုတ္လိုက္ရတဲ့ စိတ္အင္းအားကသာလြန္လို႔ အက်ိဳးေပးကလဲ ၾကီးမယ္လို႔ထင္ပါတယ္။
အဲဒီအခ်ိန္မွာ အဲဒီပုဂၢိဳလ္ရဲ႕စိတ္သ႑န္မွာ ေသေစခ်င္စိတ္ေဇာေတြနဲ႔ အားထုတ္လိုက္လို႔
ေသေလာက္တဲ့အမွဳကိုၿပဳမယ္ ဆင္ကလဲေသသြားမယ္ဆိုရင္ ေသေစေလာက္တဲ့ကံသတၱိေတြက
အဲဒီပုဂၢိဳလ္ရဲ့သ႑န္မွာ ကိန္းေအာင္းသြားလို႔ အဆင္သင့္တဲ့
တစ္ခ်ိန္မွာၿပန္လည္ခံစားရမယ္ဆိုတာ လက္ခံနိုင္ပါတယ္ဘုရား။ ဒါေပမယ့္
ငရဲဆိုတာကဘယ္လိုဆက္စပ္ယူရမလဲဘုရား စိတ္ေဇာရဲ႕ဘယ္အဆင့္ဘယ္အခ်ိန္
ဘယ္အေၿခအေနကငရဲက်ဖုိ႔ အေၿခအေနၿဖစ္သြားရပါသလဲဘုရား။
ရိုေသစြာၿဖင့္
ေျဖ။ ။ ဒကာေတာ္က ကံရဲ႕အက်ိဳးေပးပံုကုိ သိခ်င္တာကုိး။ အလုပ္သည္ ကံျဖစ္တယ္ဆုိတာကုိ
လူတုိင္းသိၾကလိမ့္မယ္ ထင္ပါတယ္။ မိမိေစတနာအေလွ်ာက္ ေကာင္းတာေရာ မေကာင္းတာေရာ
လူသားေတြဟာ လုပ္ျဖစ္ၾကပါတယ္။ ေကာင္းတဲ့အလုပ္ကုိလုပ္မယ္ဆုိရင္လည္း ေစတနာက
ပါၿပီးသားပါ။ ေစတနာ အနည္းအမ်ား ကြာျခားမႈေတာ့ ရွိမွာေပါ့ေနာ္။ စိတ္ပါတဲ့အရာဆုိရင္
ေစတနာမ်ားစြာပါၿပီး စိတ္မပါတဲ့အရာဆုိရင္ ေစတနာနည္းပါးပါမယ္။
အဲဒီေတာ့ မိမိရဲ႕ စိတ္ပါမႈ(ေစတနာပါမႈ) မပါမႈေပၚမွာ မူတည္ၿပီး အလုပ္ကိစၥသည္
ေအာင္ျမင္မႈ က်႐ံုးမႈရွိသလုိ ကုသုိလ္ကံ အကုသုိလ္ကံသည္လည္း မိမိရဲ႕ စိတ္(ေစတနာ)
ပါမႈ မပါမႈေပၚမွာမူတည္ၿပီး အက်ိဳးေပး နည္းမ်ား ကြာျခားသြားပါတယ္။
ပထမဦးဆံုး ကံရဲ႕အက်ိဳးေပးမႈကုိ နားလည္ေအာင္ ဥပမာေပးခ်င္ပါတယ္။ ကံသည္
ဘယ္လိုအက်ိဳးေပးသလဲဆုိရင္ ေရတြင္းတစ္ခုထဲကုိ ခဲလံုးတစ္ခု ပစ္ခ်လိုက္ရင္
ခဲလံုးက်တဲ့ေနရာမွာ ေရပြက္ေလးဟာ ဗြမ္းကနဲ႔ နေဘးကုိေရလႈိင္ကေလး ျဖစ္သြားပါတယ္။
အဲဒီေရလႈိင္ေလးဟာ နေဘးသုိ႔ေရာက္သြားေသာ္လည္း မၾကာခင္မွာ ခဲလံုးက်တဲ့ေနရာကုိ
ျပည္လည္စုစည္းၿပီး ေရာက္လာပါတယ္။
အဲဒီလုိပါပဲ မိမိလုပ္လုိက္တဲ့အမႈကိစၥသည္ အက်ိဳးေပးခ်ိန္မေရာက္ေသးရင္ ေရလႈိင္းကေလး
နေဘးသုိ႔ လြင့္ေနတဲ့အခ်ိန္ ျဖစ္ေနတတ္ေပမဲ့ အက်ိဳးေပးဖုိ႔ အခ်ိန္ေရာက္လာရင္ေတာ့
မိမိခဲလံုးေလးထံ ျပန္လည္ၿပီး အက်ိဳးေပးပါတယ္။ မိမိသည္ ခဲလံုးေလးနဲ႔တူၿပီး ေကာင္းကံ
မေကာင္းကံသည္ ေရလိႈင္းနဲ႔တူပါတယ္။ ေလာကႀကီးသည္ ေရတြင္းနဲ႔တူပါတယ္။
မိမိလုပ္တဲ့အလုပ္သည္ မိမိကုိျပန္ၿပီး ေရာင္ျပန္ဟပ္တာပါပဲ။ လႈိင္ဂူထဲမွာ မိမိက
ေဟ့လုိ႔ေအာ္လုိက္ရင္ မၾကာခင္မိမိဆီကုိ ေဟ့ဆုိတဲ့ေရာင္ျပန္သံက ျပန္ေရာက္လာသလုိ
မိမိလုပ္တဲ့ေကာင္းကံ မေကာင္းကံက မိမိဆီကုိ ျပန္ေရာက္လာတာပါပဲ။
မိမိလုပ္တဲ့အားထုတ္မႈေပၚမွာ မူတည္ၿပီး အက်ိဳးေပး နည္းမ်ားကလည္း ကြာျခားသြားပါတယ္။
ခဲလံုးကေလးကုိ လြတ္ခ်လုိက္တဲ့အခါ အားပါရင္ အားပါသေလာက္ ေရပြတ္ဟာ ႀကီးမားသကဲ့သုိ႔
ေရလိႈင္းကလည္း ႀကီးမားသြားသလုိ အက်ိဳးေပးဟာလည္း ေစတနာပါမႈအားထုတ္မႈေပၚမွာ
မူတည္ၿပီး အက်ိဳးေပးပါတယ္။
ဆင္တစ္ေကာင္ႏွင့္ျခင္တစ္ေကာင္သတ္ရမွာလည္း ဆင္ကုိသတ္ရာ၌ ျခင္ထက္
ပုိမုိအားထုတ္သတ္ရေသာေၾကာင့္ အက်ိဳးေပး ကြာျခားပါတယ္။ ခဲလံုးကေလးကုိ
မေရြ႕ရေသာအားထုတ္မႈနဲ႔ ေက်ာက္တံုးႀကီးကုိမေရြ႕ရေသာ အားထုတ္မႈခ်င္း မတူသကဲ့သုိ႔
ျဖစ္ေပသည္။
ကုသုိလ္ကံသည္ အက်ိဳးေပးဖုိ႔ရာ မိမိေနာက္မိမိအရိပ္လုိက္သကဲ့သုိ႔ လုိက္ေနပါသည္။
အကုသုိလ္ကံသည္ အက်ိဳးေပးဖုိ႔ရာ ႏြားေျခရာေနာက္ လွည္းဘီးလုိက္သကဲ့သုိ႔
လုိက္ေနပါသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ မိမိမွာ အကုသုိလ္ကံမ်ားေနလွ်င္ အကုသုိလ္ကံက
အရင္အက်ိဳးေပး၍ ကုသုိလ္ကံက ေနာက္မွအက်ိဳးေပးလိမ့္မည္။ မိမိမွာ ကုသုိလ္ကံက
မ်ားေနလွ်င္ ကုသုိလ္ကံက အရင္အက်ိဳးေပး၍ အကုသုိလ္ကံက ေနာက္မွ
အက်ိဳးေပးပါလိမ့္မည္။
ဒီေလာက္ဆုိရင္ ရွင္းလိမ့္မည္ ထင္ပါသည္။ မရွင္းလင္းေသးပါက ထပ္မံေမးျမန္းႏုိင္ပါသည္။
ယခုေတာ့ ဤမွ်နဲ႔ နားပါရေစ။
မွတ္ခ်က္ (ဆန္နီေနမင္း ကံအေၾကာင္းနဲ႔ပတ္သတ္၍ အေမးအေျဖမ်ားျဖစ္ပါသည္)
No comments:
Post a Comment