အင္း။ ေသျခင္း (၄)မ်ိဳးကေတာ့
၁။ အသက္ကုန္၍ ေသျခင္း။ ဥပမာ- မီးဇာကုန္၍ မီးခြက္ၿငိမ္းသလုိ ေသရမည့္ သက္တမ္းကုန္၍ ေသျခင္း။
၂။ ကံတရားကုန္၍ ေသျခင္း။ ဥပမာ- မီးခြက္တြင္းရွိ ဆီကုန္၍ မီးခြက္ၿငိမ္းသလုိ မိမိ၏ ေရွးကုသုိလ္ ကံသည္ ဤအရြယ္ေလာက္ ေနရမည့္ကံပါ၍ ေသဆံုးျခင္း။
၃။ အသက္ေရာ ကံတရားေရာကုန္၍ ေသျခင္း။ ဥပမာ- မီးခြက္တြင္းရွိ ဆီေရာ မီးဇာေရာ ႏွစ္ပါးလံုး ကုန္၍ မီးခြက္ၿငိမ္းသလုိ လူတုိ႔သက္တမ္းကလည္း ဤမွ်ေလာက္ပဲ ေနာက္ဆံုး သက္တမ္းျဖစ္၍ လည္းေကာင္း မိမိ၌ပါလာေသာ ကံတရားကလည္း ဤမွ်နဲ႔ပဲ နိဂံုးသတ္ရန္ အခ်ိန္ က်ေရာက္လာေသာေၾကာင့္ လည္းေကာင္း ေသျခင္း။
၄။ လူတုိ႔သက္တမ္းလည္း မျပည့္ေသး၊ ကံတရားကလည္း အသက္ရွည္ရန္ ရွိေနပါေသာ္လည္း မိမိ၏ ဘ၀ေပါင္းမ်ားစြာ၌ တစ္ခုခုေသာဘ၀မွာ သူတစ္ပါးကုိ မထင္မွတ္ဘဲ သတ္ျခင္းစတဲ့ ဥပေစၧဒကကံရွိေန၍ ရုတ္တရက္ ကားတုိက္ျခင္းစသည့္ ေသဆံုးျခင္းမ်ိဳးျဖင့္ ေသျခင္း။ ဥပမာ- မီးခြက္၌ မီးဇာေရာ ဆီပါရွိေနေသာ္လည္း အျပင္က ရုတ္တရက္တုိက္လာေသာ ေလေၾကာင့္ မီးခြက္ၿငိမ္းသြားသလုိ မိမိ၌ လူသက္တမ္းလည္း မျပည့္ေသး၊ ကံတရားကလည္း မကုန္ေသးဘဲ ရုတ္တရက္ကပ္၍ျဖတ္ကာ ေသေစ တတ္ေသာ ကားတုိက္းျခင္း၊ ကားေမွာက္ျခင္း၊ ဓါးထုိးခံရျခင္းစသည့္ မထင္မွတ္ဘဲ ရုတ္တရက္ေသျခင္းမ်ိဳးျဖင့္ ေသဆံုးျခင္းဟူ၍ ေသျခင္း(၄)မ်ိဳး ရွိေပသည္။
ထုိတြင္ နံပါတ္(၁)သည္ လူတုိ႔ (၇၅)ႏွစ္ သက္တမ္း၌ ေမြးဖြားလာလွ်င္ (၇၅)ႏွစ္ျပည့္၍ ေသျခင္း။ နံပါတ္(၂)သည္ သက္တမ္း(၇၅)ႏွစ္တြင္ ေမြးဖြားပါေသာ္လည္း မိမိ၏ ေရွးကုသုိလ္ကံ နည္းပါးမႈေၾကာင့္ မိမိကံတရားကပါလာသည့္အခ်ိန္ေရာက္လွ်င္ ေသျခင္း။ နံပါတ္(၃)သည္ သက္တမ္းကလည္း (၇၅)ႏွစ္ျပည့္၊ ကံတရားကလည္း ဒီခ်ိန္ေသရမည့္ကံပါလာ၍ ေသျခင္း။ နံပါတ္(၄)သည္ မိမိ၏ ေရွးေရွးေသာ ဘ၀ေပါင္းမ်ားစြာက ဥပေစၧဒကကံေၾကာင့္ ရုတ္တရက္မထင္မွတ္ဘဲ ေသျခင္းတုိ႔ပင္ ျဖစ္ေပသည္။
တကယ္ေတာ့ မိမိကုိယ္ကုိ သတ္ေသရင္ အဖန္ငါးရာငါးကမၻာခံရမည္ဟု ျမတ္စြာဘုရားရွင္က တုိက္ရုိက္ေဟာထားျခင္း မေတြ႕ရေပ။ သုိ႔ေသာ္ ရခဲ့လွစြာေသာ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈ ျပဳလုပ္၍ အေကာင္းဆံုးျဖစ္ေသာ လူ႔ဘ၀ေလးကုိ ရရွိလာတဲ့အခ်ိန္မွာ လူ႔ဘ၀ကုိ လြယ္လြယ္ကူကူနဲ႔ အဆံုးမသတ္ၾကဖုိ႔ရန္ ေရွးေရွးလူေတြက ထြင္၍ေျပာခဲ့ျခင္း ျဖစ္ႏုိင္ေပသည္။
လူ႔ဘ၀သည္ အလြန္တရာမွ ရခဲလွပါသည္။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကုိယ္တုိင္က လူ႔ဘ၀ကုိ ရဖုိ႔ရာမွာ ျဗဟၼာ့ျပည္က အပ္တစ္ေခ်ာင္း ေအာက္ကုိခ်လုိက္လွ်င္ ေျမႀကီးေပၚမွာ ေထာင္ထားေသာ အပ္ႏွင့္ျဗဟၼာျပည္က က်လာေသာအပ္တုိ႔ ထိပ္တုိက္ထိဖုိ႔ရန္ကမွ လြယ္ေပအုန္းမည္၊ ျဖစ္ႏုိင္ေပအုန္းမည္။ လူ႔ဘ၀ကုိ ရဖုိ႔ရန္သည္ ထုိထက္ ခဲယဥ္းလွသည္ဟု မိန္႔ေတာ္မူခဲ့ပါသည္။
တစ္ခါ ျမတ္စြာဘုရားရွင္က လူ႔ဘ၀ကေန လူျပန္ျဖစ္ေသာ သတၱ၀ါႏွင့္အပါယ္ဘံုသုိ႔ က်ေရာက္သတၱ၀ါ မည္သူက မ်ားသနည္းဆုိသည့္ ျပႆနာကုိ ကမၻာေျမေပၚ၌ရွိေသာ သဲမ်ားႏွင့္ ျမတ္ဗုဒၶ၏လက္၀ါးေပၚ၌ရွိေသာ သဲအေရအတြက္နဲ႔ ႏႈိင္းယွဥ္ျပခဲ့ပါသည္။ လက္၀ါးေပၚမွာရွိေသာ သဲမ်ားက လူ႔ဘ၀ကေနေသၿပီး လူျပန္ျဖစ္တဲ့သတၱ၀ါတဲ့။ က်န္တဲ့ေျမႀကီးေပၚမွာရွိတဲ့ သဲမ်ားကေတာ့ လူ႔ဘ၀ကေနေသၿပီး အပါယ္ဘံုသုိ႔ ျဖစ္ၾကတဲ့သတၱ၀ါမ်ားျဖစ္သည္ဟု မိန္႔ခဲ့ပါသည္။
ထုိ႔ျပင္ စဥ္းစားၾကည့္လွ်င္ လူ႔ဘ၀၏ ရခဲပံုကုိ သိႏုိင္ေပလိမ့္မည္။ မိမိ၏ ပတ္၀န္းက်င္မွာရွိေသာ တိရစၧာန္မ်ားႏွင့္လူမ်ားကုိ ႏႈိင္းယွဥ္ၾကည့္လွ်င္ မည္သူက ပုိမ်ားသနည္း၊ လူ႔ဘ၀ကုိရဖုိ႔ရန္ မည္မွ်ခက္ခဲသနည္းဆုိတာကုိ သိႏုိင္ေပလိမ့္မည္။ အပါယ္(၄)ဘံုျဖစ္တဲ့ ငရဲ၊ တိရစၧာန္၊ ၿပိတၱာ၊ အသူရကယ္ဆုိသည့္ (၄)ဘံုထဲမွ က်န္သည့္(၃)ဘံုကုိ အသာထားပါ။ တိရစၧာန္ဘံုႏွင့္လူ႔ဘံုႏိႈင္းယွဥ္ၾကည့္လွ်င္ပင္ ဘယ္ဘံုက ရရွိဖုိ႔ရန္ ခဲယဥ္းသည္ကုိ သိႏုိင္ေပသည္။
တိရစၧာန္ဘံုေတာင္မွ ျမစ္ပင္လယ္ေခ်ာင္းမ်ား၌ရွိေနေသာ တိရစၧာန္ေတြ ေတာေတာင္မ်ားေနေသာ တိရစၧာန္ေတြကုိ မၾကည့္ပါနဲ႔အုန္း။ မိမိတုိ႔ေန႔စဥ္ျမင္ေတြ႕ ေနရသည့္ ျခင္၊ ယင္၊ ပုရြက္ဆိတ္စသည့္ တိရစၧာန္မ်ားနဲ႔ လူသားတုိ႔ ႏႈိင္းယွဥ္ၾကည့္လွ်င္ပင္ လူ႔ဘ၀ကရဖုိ႔ရန္ ပုိ၍ခက္ခဲလွပါသည္။ သုိ႔ျဖစ္၍ ရခဲလွတဲ့လူ႔ဘ၀ေလးရလာတဲ့အခါမွာ မိမိကုိယ္ကုိ သတ္ေသေသာသူသည္ အဘယ္မွ်ေလာက္ မုိက္မဲမည္ကုိ စဥ္းစားၾကည့္လွ်င္ သိႏုိင္ပါလိမ့္မည္။
၎ျပင္ လူ႔ဘံုသည္ အျခားေသာဘံုေတြထက္ ေကာင္းမႈျပဳရန္ ပုိ၍လြယ္ကူေသာ ေၾကာင့္ ဘုရားေလာင္းမ်ားသည္ပင္ လူ႔ဘ၀ရရွိတဲ့အခ်ိန္မ်ား၌ ပါရမီမ်ားကုိ ျဖည့္က်င့္ရေပသည္။ လူ႔ဘ၀သည္ ေကာင္းမႈကုသုိလ္ျပဳလုပ္၍ ထိပ္ဆံုးေရာက္ေအာင္ လုပ္ႏုိင္သလုိ မေကာင္းမႈအကုသုိလ္လုပ္၍ ေအာက္ဆံုးအထိေရာက္ေအာင္ ျပဳလုပ္ႏုိင္ေသာ ဘံုဘ၀ျဖစ္ေပသည္။
ထုိ႔ေၾကာင့္ မိမိကိုယ္ကုိ သတ္မေသၾကရန္အတြက္ မိမိကုိယ္ကုိသတ္ေသရင္ အဖန္ငါးရာငါးကမၻာခံရသည္ဟု ေရွးလူႀကီးမ်ားက ေျပာခဲ့ၾကျခင္း ျဖစ္ေပသည္။ သုိ႔ျဖစ္၍ ရခဲလွစြာေသာ လူ႔ဘ၀ေလးမွာ ျပဳလုပ္သင့္သည္ ေကာင္းမႈမ်ားကုိ ေန႔စဥ္ျပဳလုပ္ကာ တန္ဖုိးရွိတဲ့လူ႔ဘ၀မွာ တန္ဖုိးရွိေသာလူ႔တစ္ေယာက္ျဖစ္ကာ တန္ဖုိးရွိေသာလူ႔ဘ၀ကုိ အသံုးခ်ႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကရန္ အထူးအထူးပင္ လုိအပ္ပါေပသည္။
No comments:
Post a Comment