ေအာ္--သၾကၤန္အၾကိဳေန႕ကိုေတာင္
ေရာက္ေနျပီကို။ ျမန္မာျပည္ၾကီး တစ္ခုလံုးသၾကၤန္ ေရေတြ လႊမ္းမုိးေတာ့မွာပါလား။ အားလံုးေသာျပည္သူေတြလဲ ကိုယ္စီကိုယ္စီ
ေပ်ာ္ေန ၾကေရာေပါ့။ ျပည္တြင္းက ျပည္သူေတြေရာ၊ ျပည္ပကျပည္ သူေတြေရာ ၂၀၁၂ အတာသၾကၤန္ရဲ႕ အရသာကို
အားရပါးရ ခံစားၾကေတာ့မယ္ေလ။ အလႊာမ်ိဳးစံုကို ေတြ႕ရမွာပါ။ ေပ်ာ္သူေတြက ေပ်ာ္၊ ကဲ သူေတြ
က-ကဲ၊ ကခုန္သူေတြက ကခုန္၊ သီဆုိသူေတြက သီဆုိ၊ ေရကစားသူေတြက ေရကစား၊ ၾကည့္သူေတြက ၾကည့္
ေပါ့ေလ။။ ေနာက္-သူတို႕နဲ႕အျပိဳင္ သၾကၤန္မွာ ဘုရားေက်ာင္းသြားသူေတြက သြား၊ ရိပ္သာ၀င္သူေတြက
၀င္၊ သီလေစာင့္သူေတြက ေစာင့္၊ တရားနာသူေတြက နာ၊ အလွဴဒါန ေပးသူေတြက ေပး၊ ဘုရား-ေက်ာင္းမွာ
ေ၀ယ်ာ၀စၥ ကုသိုလ္ေတြကို ယူသူေတြက ယူ၊ ဆြမ္းေလာင္းသူေတြက ေလာင္း၊ ေကာင္းမွဳကုသုိလ္ေတြကို
ျပဳသူေတြက ျပဳ၊ ပုတီးစိပ္သူေတြက စိပ္ ေပါ့ေလ။
ဒါတင္
ဘယ္ဟုတ္မလဲ--ရွိပါေသးတယ္။ ေျပာခဲ႕ေသာ ႏွစ္မ်ိဳးလံုးထဲမွာ မပါ၀င္ႏုိင္ေသာ သူေတြကလဲ ရွိေသး။
က်န္းမာေရးမေကာင္းလို႕၊ လံုး၀ကို မအားလို႕၊ အဆင္ေမေျပလို႕ စေသာ အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ဆုိပါေတာ့။
ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဒါေတြက သဘာ၀တရားေတြပဲ မဟုတ္လား။ သဘာ၀တရား ရွိေနမွေတာ့ ေပ်ာ္သူေတြကေပ်ာ္၊
ငိုသူေတြကငို၊ ေကာင္းမွဳလုပ္သူေတြက လုပ္၊ မေကာင္းမွဳလုပ္သူေတြကလုပ္ေပါ့ေလ။
ဒါေပမဲ႕လဲ
ေျပာလုိက္ခ်င္ေသးတယ္ေလ--ကုသုိလ္လုပ္ရင္း အကုသုိလ္ျဖစ္တတ္ပံု၊ ေကာင္း က်ိဳးထက္ အျပစ္ကပိုမ်ားပံုေလး။
ေရွ႕အခါကေပါ့- ဗာရာဏသီျပည္မွာ ျဗဟၼဒတ္မင္း အုပ္ခ်ဳပ္စဥ္က ဆုိပါေတာ့ ပုဏၰားတစ္ဦးက ေသသူအတြက္
ရည္မွန္းဆြမ္း လွဴဒါန္းပြဲအတြက္ ၾကိဳတင္ျပင္ဆင္မွဳ အေနျဖင့္ တပည့္ေတြကို ဆိတ္ေလးကို
ေရခ်ိဳးေပးဖုိ႕ ျမစ္ဆိပ္ကို လြန္လုိက္တယ္။ ေရခ်ိဳးျပီး ဆိပ္ကမ္းမွာ ခဏေလး ခ်ည္ထားတဲ႕အခါ
ဆိပ္က ဟက္ဟက္ပက္ပက္ ရယ္ေမာျပီး တစ္ဖန္ငိုေၾကြးလုိက္ သည္။ ျပန္ေရာက္တဲ႕အခါ ဆရာပုဏၰားကို
ေျပာျပၾကတယ္။ ဆရာၾကီးက ဘာေၾကာင့္ ငိုလည္းငို ရယ္လည္းရယ္သလဲ ေမးတဲ႕အခါ ဆိတ္ၾကီးက “ အသင္
ပုဏၰား ေရွ႕အခါက ငါလည္း သင္ကဲ႕သို႕ ဆိတ္တစ္ေကာင္ကို သတ္ျပီး ဆြမ္းလွဴဒါနး္ျခင္း မတကဘတ္ကို
ျပဳလုပ္ခဲ႕ဖူးတယ္။ အဲ႕ဒီ အကုသိုလ္ကံေၾကာင့္ ငါဟာ ေလးရာကုိးဆယ့္ကိုးဘ၀လံုး ေခါင္းျဖတ္အသတ္ခံရျပီး
ယခု ဘ၀မွာ ငါးရာေျမာက္ ေနာက္ဆံုးဘ၀ျဖစ္တယ္။ ယခု ဒီ၀ဋ္ဆင္းရဲမွ လြတ္ေျမာက္ေတာ့မည္ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္
ရယ္ရပါသည္။ အသင္ကား ငါ့ကုိ သတ္ျပီး ငါကဲ႕သို႕ပင္ ဘ၀ငါးရာ အသတ္ခံရမည္ကို ေတြးကာ သနားေသာေၾကာင့္
ငါငိုရပါတယ္”လို႕ ေျပာျပေလသည္။
ထိုအခါ
ပုဏၰားက သင့္ကို ငါမသတ္ေတာ့ဟု ေျပာေသာ္ ၊ သင္မသတ္လည္း ငါသည္ ယေန႕ ေသျခင္းမွ မလြတ္ႏုိင္
ဟု ဆိတ္ၾကီးက ျပန္ေျပာေလသည္။ ပုဏၰားာၾကီးက မည္သူမွ မသတ္ေစရန္ အေစာင့္ေရွာက္ထားလြတ္လုိက္ေသာ္လည္း
ဆိတ္ၾကီးသည္ ေက်ာက္ဖ်ာေပၚတြင္ ေပါက္ေနေသာ ခ်ံဳဖုတ္မွ သစ္ရြက္မ်ားကို စားမည္လုပ္စဥ္
မိုးၾကိဳး ပစ္ခတ္မွဳေၾကာင့္ လႊင့္ထြက္ လာေသာ ေက်ာက္လႊာတစ္ခုသည္ ဆိတ္ၾကီး၏ လည္ပင္းကို
ထိမွန္ျပီး ဆိတ္ၾကီး အဲ႕ဒီေနရာမွာပင္ လည္ျပတ္ေသဆံုးသြားရရွာသည္။
ထုိျဖစ္ရပ္ကို
လူမ်ားကု လာေရာက္ၾကည့္ၾကသည္။ ထိုအခါ ရုကၡစိုးျဖစ္ေနေသာ ဘုရားေလာင္က “သင္တို႕သည္ မေကာင္းမွဳ၏
အက်ိဳးကုိ သိျမင္ၾကရကုန္ျပီ၊ ဒါေၾကာင့္ သစ္တစ္ပါးအသက္ကို မသတ္ၾကကုန္လင့္” ဟု တရားေဟာကာ
သီလ၊ ဒါန၊ ဘာ၀နာအမွဳတို႕ကို ျပဳလုပ္ေစပါသည္။
ဒီဇာတ္လမ္းကို
အေၾကာင္းျပဳျပီး ယေန႕မ်က္ေမွာက္ေခတ္တြင္ ကုသုိလ္တစ္ပဲ ငရဲတစ္ပိႆာ လို႕ ဆုိရိုးျပဳေနၾကပါသည္။ ျမန္မာဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားလည္း
“ မင္းလုပ္တာက ကုသိုလ္တစ္ပဲ ငရဲတစ္ပႆာ ျဖစ္ေနျပီ” လုိ႕ ေန႕စဥ္လုိလုိ ေျပာေန-ၾကားေနရပါသည္။
တကယ္ေတာ့ ဒီဇာတ္ေတာ္မွာ ပုဏၰားၾကီးသည္ လွဴဒါန္းမွဳကို အေၾကာင္ျပဳျပီး ဆိတ္ကိုသတ္မည္လုပ္၏။
၀ဋ္မွာအျမဲ ငရဲမွာ အပ၊ ၀ိပါတ္ၾကမၼာ မေျပးသာ၊ ျပဳသူ အသစ္ ျဖစ္သူအေဟာင္းဆုိသည့္ ဆုိရုိးစကားအတုိင္း
မိိမိတို႕ျပဳလုပ္သည့္ အကုသိုလ္သည္ တစ္ဖန္ျပန္ျပီး ခံရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ကုသုိလ္ျပဳေသာအခါမွာလည္း
အကုသုိလ္ျခံရံျပီး မျပဳလုပ္ရန္။ ေနာက္-မည္သည့္အေၾကာင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ေစ ေကာင္းမွဳျပဳလွ်င္
ေကာင္းက်ိဳးခံစားရမည္၊ မေကာင္းမွဳျပဳလွ်င္ မေကာင္းက်ိဳးခံသစာရမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း။ ေနာက္-ကုသိုလ္တစ္ပဲ
ငရဲတစ္ပိႆာ မျဖစ္ရန္ သန္႕ရွင္းစြာ ကုသိုလ္ျပဳတတ္ရန္ ႏွင့္ ကုသုိလ္ေယာင္ေယာင္နဲ႕ အကုသုိလ္ျဖစ္ေနေသာ
ကိစၥရပ္မ်ားကို စဥ္းစားဆင္ျခင္ ေတြးေတာကာ ေရွာင္ရွားတတ္ရန္ ေဖာ္ျပလုိုက္ရပါသည္။
ႏွစ္သစ္သၾကၤန္မွာ
ေပ်ာ္ရႊင္သူ အေပါင္း ေဘးကင္းစြာျဖင့္ ေပ်ာ္ရႊင္ၾကည္ႏူးႏို္င္ျပီး အတာေရသၾကၤန္အရသာကို
ျပည့္၀စား ခံစားႏုိင္ေစရန္ႏွင့္ ကုသုိလ္ေကာင္းမွဳျပဳလုပ္သူ အေပါင္းလည္း ကုသိုလ္တစ္ပဲ
ငရဲတစ္ပိႆာ မျဖစ္မိေစရန္ ဆုေတာင္းေမတၱာပို႕သရင္းျဖင့္----အေမ့ေမတၱာ အရွင္-။ အားလံုး
တက္သစ္ေန၀န္း၊ ထြန္းသစ္လမင္း၊ ပြင့္သစ္ပန္းကဲ႕သို႕ ရႊင္လန္းခ်မ္းေျမ့ သာယာၾကည္ႏူးႏုိင္ၾကပါေစ--။
No comments:
Post a Comment