ပထမဦးဆံုးအေနနဲ႔ ေမးေျဖ(၄)ခုကုိ မဖတ္မီ ႀကိဳတင္ၿပီးေတာ့ ေမတၱာရပ္ခံပါရေစ။ မေျဖသင့္တဲ့ ေမးခြန္းေတြပါေနေသာ္လည္း အေတြးမ်ားသူမ်ား ေလွ်ာက္ေတြးရာကေန ဘာသာ၀ါဒေပၚ မယံုၾကည္မႈမ်ား မျဖစ္ရေအာင္၊ အေတြးေခၚ လြဲေခ်ာ္မႈေတြ ျဖစ္သြားမွာဆုိးလုိ႔ ေျဖေပးလုိက္တာပါ။ အဲဒါေၾကာင့္ ျမန္မာလူမ်ိဳးအားလံုး အစမွအဆံုးတုိင္ ေသခ်ာေလးေတာ့ ၿပီးဆံုးေအာင္ ဖတ္ေစခ်င္ပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး Tag ေပးထားသူေရာ၊ Tag မေပးျဖစ္တဲ့လူအားလံုးေရာ မိမိတုိ႔ကေနတဆင့္ သူငယ္ခ်င္းမ်ားသိေအာင္ Share ေပးေစခ်င္ပါတယ္။ ဦးဇင္းဆီမွာရွိတဲ့လူဟာ အြန္လုိင္းသံုးသူရဲ႕ ဆယ္ပံုတစ္ပံုေတာင္ မရွိေတာ့ အားလံုးကုိ သိေစခ်င္လုိ႔ပါ။ ဒါမွ ေတြးမိသူတုိင္း အေျဖရွာလုိ႔ရမွာပါ။ဦးဇင္းက
(၁) ေမး။ ။ သတၱ၀ါ အနႏၱ၊ စၾက၀ဠာ အနႏၱ၊ ဘ၀အနႏၱလို႔ တျပည့္ေတာ္ေလ့လာဖူးပါတယ္။အစ
အရွင္ဘုရားဆီက အေျဖတစ္ခုမ်ားရလိုရျငား ေလ်ာက္ထားအပ္ပါတယ္။
နိေရာဓ၊ သုညတ ၊ အသခၤါရဆိုတဲ့ နိဗၺာန္ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳသြားရင္ လူလဲျပန္မျဖစ္ နတ္လဲျပန္မျဖစ္ ဘယ္ေတာ့မွ ရုပ္နာမ္ထပ္မျဖစ္ေတာ့ဘူး။ ဘုရားတစ္ဆူပြင့္ရင္ ကုေဋ ရွစ္ေသာင္းမက ကၽြတ္တမ္း၀င္ နိဗၺာန္ေရာက္ၾကတယ္။ ဘုရားေပါင္းကလဲ ကုေဋရွစ္ေသာင္းမက ပြင့္ခဲ့ျပီ။ သခ်ၤာသေဘာအရ ေသခ်ာစဥ္းစား/ တစ္ဧကေလာက္က်ယ္တဲ့ ဂိုေထာင္ၾကီးထဲမွာ ႏွမ္းေစ့ေတြ အျပည့္ထည့္ထားမယ္။ လူတစ္ေယာက္လာရင္ ႏွမ္းတစ္ေစ့ပဲ ေပးမယ္။ ႏွမ္းေတြလဲထပ္မထည့္ဘူး။ တစ္ေန႔ေန႔ေတာ့ ႏွမ္းေတြ လံုး၀ကုန္သြားမယ္။ အေသအခ်ာပဲ။ အဲ့လိုပဲ လူေတြနတ္ေတြ သတၱ၀ါေတြ
ဘယ္ေလာက္မ်ားပါေစ။ ဘုရားတစ္ဆူပြင့္တိုင္း ကုေဋ ရွစ္ေသာင္းမက ကၽြတ္တမ္း၀င္ နိဗၺာန္ေရာက္ၾကတယ္ဆိုေတာ့ ဘုရားေပါင္းကလဲ ဂဂၤါ၀ါဠဳသဲစုမကဆိုေတာ့ ကိန္းတစ္ခုက ဘယ္ေလာက္မ်ားမ်ား အနိမ့္ဆံုး (၂)နဲ႔ပဲစားအံုး ျပတ္တယ္။ ခုဟာက ဘုရားတစ္ဆူပြင့္ရင္ ကုေဋ ရွစ္ေသာင္းမကဆိုေတာ့ ဘုရားေပါင္းကလဲ မေရမတြက္နိုင္ပြင့္ခဲ့ျပီေလ
(၁) ေျဖ။ ။ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္အလုိအရ ၾကည့္မယ္ဆုိရင္ေတာ့ သတၱ၀ါအစ အ၀ိဇၨာ၊ တဏွာကလုိ႔ မွတ္ယူရပါမယ္။ အတိတ္က သစၥာေလးပါးမသိတဲ့ အ၀ိဇၨာေၾကာင့္ ပစၥဳပၸန္ခႏၶာျဖစ္တယ္။ ကုိယ့္ဘ၀ေလးကုိယ္ ႏွစ္သက္တဲ့တဏွာေၾကာင့္ ေနာက္ဘ၀ကုိလည္း ႏွစ္သက္လာျပန္တယ္။ ဒီလုိႏွစ္သက္တဲ့တဏွာေၾကာင့္
ဝလံုးတစ္လံုးကုိ ၀ုိင္းလုိက္ရင္ အဲဒီ၀လံုးရဲ႕အစကုိ ရွာမရသလုိ ၀လံုးေပါင္းမ်ားစြာ ၀ုိင္းလုိက္ပါက အစကုိပါ ရွာမေတြ႕ေတာ့ဘဲ ျဖစ္ေနမွာပါ။ အဲဒီေတာ့ ဝလံုးျဖစ္ေစႏုိင္တဲ့ စာရြက္၊ ခဲတံစတဲ့ ၀လံုးျဖစ္ေအာင္လုပ္မဲ့အရာမ်
စစ္တုိက္တဲ့လူဟာ ရန္သူေပၚလာရင္ ရွင္းပစ္ရမွာပဲျဖစ္ၿပီး ရန္သူေတြဘယ္လုိျဖစ္လာတာလဲ။ ဘယ္ကေနေရာက္ေရာက္လာတာလဲဆုိတ
ေနာက္တစ္ခု သိထားရမွာက ျမတ္ဗုဒၶစာေပထဲမွာလာတဲ့ သတၱ၀ါျဖစ္ျခင္း (၄)မ်ိဳးေလးစားကုိ သိထားရပါမယ္။ အဲဒီေလးမ်ိဳးကေတာ့
(၁) ဥကေန ျဖစ္လာတဲ့ အ႑ဇသတၱ၀ါ၊ (ၾကက္၊ ငွက္စသည္)
(၂) ပိုးေလာက္ကဲ့သို႔ အညွီအေဟာက္ကို အစြဲျပဳ၍ ေမြးဖြားလာေသာ သံေသဒဇ သတၱ၀ါ၊ (ျခင္၊ ေလာက္စသည္)
(၃) ကုိယ္၀န္ျဖင့္ ေမြးဖြားလာေသာ ဂဗၻေသယ်က သတၱ၀ါ၊ (လူ၊ ႏြား၊ ေခြးစသည္)
(၄) ကုသုိလ္အဟုန္ေၾကာင့္ ဖြားကနဲ႔ျဖစ္လာတဲ့ (ကမၼဇ) ၾသပပါတိက သတၱ၀ါ (နတ္ျဗဟၼာ)တုိ႔ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒီလုိ သတၱ၀ါေတြေမြးဖြားမႈဟာ ေလးမ်ိဳးေလးစားနဲ႔ျဖစ္ေနၾကတ
အပါယ္ေလးဘံုကုိေရာက္သြားရင္
အစမထင္သံသရာကေန ျဖစ္လာၾကတဲ့သတၱ၀ါေတြဟာ ဘယ္ေလာက္ရွိလဲသိႏုိင္ဖုိ႔ ေရတြက္ရခက္တယ္ဆုိတာ တိရစၦာန္ေတြကုိၾကည့္ရံုျဖင္
မဇၥ်ိမပဏၰာသ၊ စူဠမာလုက်သုတ္မွာ အရွင္မာလုက်ပုတၱက ျမတ္ဗုဒၶအား ေလာကႀကီး အဆုံးရွိသလား အဆုံးမရွိဘူးလား။ သတၱ၀ါတစ္ေယာက္ ေသၿပီးရင္ ျပန္ျဖစ္လား မျဖစ္ဘူးလား။ ျဖစ္သည္လည္းမဟုတ္ မျဖစ္ဘူးလည္းမဟုတ္ဆုိတဲ့ မိစၦာဒိ႒ိ ေမးခြန္း(၁၀)ခု ေမးခဲ့ပါတယ္။ ယေန႔ေခတ္မွာေတာ့ အဲဒီလုိ အေတြးမ်ိဳးေတြကုိ အေနာက္တုိင္း အေတြးေခၚ (Western Philosophers) လုိ႔ ေခၚပါတယ္။ အဲဒါေတြက Just thinking ပဲျဖစ္ၿပီး အက်င့္မပါတဲ့အရာေတြသာ ျဖစ္ပါတယ္။ ျမတ္ဗုဒၶရဲ႕ တရားေတြက အက်င့္ကိုပဲ ဦးစားေပး ေဟာထားခဲ့တာပါ။ အဲဒီလုိ Just thinking ေတြလုပ္ေနၿပီး အက်င့္ေတြမလုပ္ဘူးဆုိရင္ အဲဒီလူဟာ မ်က္ေမွာက္ေလာကီအတြက္လည္း တုိးတက္မွာမဟုတ္သလုိ သံသရာလြတ္ေၾကာင္းမ်ားကုိလည္
လူသားအစ၊ ကမၻာအစကုိ အက်ယ္တ၀င့္သိခ်င္တယ္ဆုိရင္ေ
(၂) ေမး။ ။ ဘုရားေတြမွာ တနဂၤေႏြ၊ စေနစတဲ့ ျဂိဳဟ္တိုင္ေတြက ေထရ၀ါဒနဲ႔ ညီပါသလား။ မညီရင္ ဘာလုပ္သင့္သလဲ။
(၂) ေျဖ။ ။ တနဂၤေႏြ၊ စေနၿဂိဳလ္ေတြဟာ ေထရ၀ါဒနဲ႔မညီပါ။ ေဗဒင္ရုိးရာတုိ႔မွ ဆင္းသက္လာတဲ့ အယူအဆမ်ားသာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ မိမိယံုၾကည္မႈအရ လုပ္ခ်င္လုပ္။ မလုပ္ခ်င္ရင္ ပယ္ဖ်က္လုိက္ပါ။
(၃) ေမး။ ။ အိႏၵိယ၊ သီရိလကၤာတို႔မွာ ေဒါက္တာဘြဲ႕သြားယူတဲ့ ဆရာေတာ္ေတြေထရ၀ါဒနဲ႔ ညီပါသလား။ ဓမၼပဒမွာ ဘုရားသြားဖူးတဲ့ ရဟန္း၂ပါး။ တစ္ပါးက ေရစစ္မပါေတာ့ အာပတ္သင့္မွာစိုးလို႔ ေရမေသာက္ပဲ ပ်ံေတာ္မူ။ တစ္ပါးကေတာ့ သကၤန္းေလးနဲ႔ စစ္ေသာက္ျပီး ဘုရားဆီသြား။ ဘုရားက လာတဲ့ ကိုယ္ေတာ္ကို အျပင္းအထန္ ျပစ္တင္ရႈံ႕ခ်တာကိုၾကည့္ရင္
(၃) ေျဖ။ ။ အိႏၵိယ၊ သီရိလကၤာမွာ ပညာသင္လည္း အာပတ္သင့္ႏုိင္သလုိ ျပည္တြင္းမွာ ပညာသင္ရင္လည္း အာပတ္သင့္ႏုိင္ပါတယ္။ ဦးဇင္းရဲ႕အာပတ္နဲ႔တကြ စုေတလွ်င္ ေဆာင္းပါးမွာေရးထားသလုိ သဗၺညဳတဘုရားရွင္နဲ႔ပေစၥကဗုဒ
ဥပမာ-ကာလေဒသကုိၾကည့္ၿပီး ပညတ္ခဲ့တာမ်ိဳးက သံဃာေတာ္မ်ား ၀ါတြင္းမုိးရြာသီမွာ ခရီးသြားတဲ့အခါ လယ္ယာေတြကုိျဖတ္ၿပီးသြားရင္
သာသနာတြင္းရွိ သံဃာေတြဟာ အာပတ္သင့္မွာဆုိးၿပီး ေတာထဲမွာျဖစ္ေစ သင့္ေလ်ာ္ရာမွာျဖစ္ေစ ေအးေဆးေနၿပီး တရားပြားမ်ားေနရင္ သာသနာထြန္းကားမယ္ထင္လား။ သာသနာတုိးတတ္မယ္ထင္လား။ လူသားေတြ အသိပညာတုိးတတ္မယ္ထင္လား။ ေကာင္းမႈ မေကာင္းမႈကုိ ခြဲျခားသိျမင္မယ္ထင္လား။ ျမတ္ဗုဒၶကဲ့ရဲ႕တဲ့ သံဃာဟာ သူတစ္ပါးအသက္ကုိစေတးၿပီးမွ မိမိအသက္ခႏၶာကုိ အသက္ရွင္ေအာင္ လုပ္ခ်င္ေၾကာင့္ ကဲ့ရဲ႕တာ။ အာပတ္ေတြထဲမွာ သူတစ္ပါးထိခုိက္မွ သင့္တဲ့အာပတ္ရွိသလုိ သူတစ္ပါးမထိခုိက္ဘဲ မိမိတစ္ေယာက္တည္း အျပစ္ျဖစ္တဲ့ အာပတ္ေတြလည္း ရွိတယ္။ ဥပမာ-ပုိက္ဆံကုိင္တာဟာ လွဴတဲ့သူမွာ အျပစ္မရွိ၊ လွဴဒါန္းတဲ့အက်ိဳး ေလွ်ာ့မသြားဘူး။ ဒါေပမဲ့ ကုိင္တဲ့သံဃာမွာ အျပစ္ျဖစ္တယ္။ ဒါဟာ ဘယ္သူမွမထိခုိက္ပါ။ အဲဒီေတာ့ အာပတ္စင္ၾကယ္မွ သံဃာထင္ရင္ သာသနာတုိးတတ္မယ္ထင္ရင္ ထင္တဲ့လူ ကုိယ္တုိင္လုပ္ၾကည့္လုိက္ပါ
(၄) ေမး။ ။ ကြန္ျမဴနစ္ေတြကေျပာတယ္။ ေရႊတိဂံုကိုသြားရင္ ဘယ္ေတာ့မွ မကန္ေတာ့နဲ႔တဲ့ေလ။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ ေရွ႔က ဘုရားကို ထိုင္ကန္ေတာ့လိုက္ရင္ ေနာက္က ဘုရားေတြကို ဖင္ကုန္းျပသလိုပဲတဲ့။ ဘုရားေတြကလဲေရွ႕ေနာက္ ပတ္လည္ပဲကိုး။ အဲဒါ ဘယ္လိုျဖစ္သင့္သလဲ။
(၄) ေျဖ။ ။ အဲဒါက ၾကည္ညိဳမႈသဒၶါတရားလြန္ကဲမႈေ
ယခုေတာ့ ဒီေလာက္နဲ႔ပဲ အဆံုးသတ္ပါရေစ။ ဦးဇင္းသည္ ပညာရွင္မဟုတ္ေသးတဲ့ အညၾတေလးသာျဖစ္လုိ႔ အေျဖထဲမွာ အမွားမ်ားစြာ ပါလွ်င္ပါႏုိင္ပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ ျမတ္ဗုဒၶရဲ႕၀ါဒအတုိင္း ၀ိဘဇၨေလးနဲ႔ဖတ္ၿပီး အသိဉာဏ္ေလးနဲ႔ ပုိင္ျခားၾကပါေလ။ စာဖတ္ပရိသတ္အားလံုး အသိဉာဏ္ဗဟုသုတတုိးပြားၿပီးသ
No comments:
Post a Comment