........သည္ဆိုဘ္ေရာက္လာ မ်ားသတၱာခ်မ္းသာကိုစိတ္ျမဲပါေစ၊ ဥပါဒ္ရန္ေဘးကင္းစင္ေ၀းျငိမ္းေအးၾကပါေစ.........

Aug 11, 2014

ပအို၀္းအစ သထံုက

ပအို၀္းတိုင္းရင္းသားဆိုတာ သု၀ဏၰဘုမၼိ သထံုျပည္ကို အစဦးတည္ခဲ့တဲ့ ပင္မတိုင္းရင္းသား ျဖစ္တယ္လို႔ အတိအက် မေျပာႏိုင္ေပမယ့္ ပအို၀္းဆိုတာ သထံုကေန အစျပဳလာတာပါ။ ပအို၀္းဟာ ေတာင္သူလူမ်ိဳးကေန သထံုကစျပီး ၁၉၄၈ ခုႏွစ္အတြင္း... တရား၀င္ ေျပာင္းလဲ ေခၚဆိုခဲ့ၾကတာပါ။ ေတာင္သူဆိုတာ ေရွးက်တဲ့ မႈရင္းအမည္ပါ။ ေရွးက်တဲ့ သမိုင္းဓါတ္ပံုေတြထဲမွာလည္း ေတာင္သူလို႔ပဲ မွတ္တမ္းတင္ထားတာကို သထံုႏွင့္ ျပင္ပနယ္ေတြက ေတြ႔ရတက္ပါတယ္။

သထံုအစ ပအို၀္းက ေျပာေျပာ၊ မြန္က ေျပာေျပာ၊ ဗမာကဘဲေျပာေျပာ အတိတ္က သမိုင္းရွည္ျဖစ္တဲ့အတြက္ မျငင္းခုန္လိုပါ။

ယခု သထံုဆိုတာ မြန္ျပည္နယ္ (၁၀) ျမိဳ႕နယ္ထဲက ျမိဳ႕တစ္ျမိဳ႕ပါ။ သု၀ဏၰဘုမၼိျမိဳ႕ေဟာင္းမ်ားတည္ ရွိခဲ့ရာျမိဳ႕လို႔ အမ်ားက ထင္ေနတဲ့ျမိဳ႕ျဖစ္ေပမယ့္ ယခုခ်ိန္ထိ ရွင္းလင္းတဲ့ သမိုင္းဆိုင္ရာ အေထာက္အထားမ်ား တိတိက်က် မေတြ႔ႏိုင္ေသးပါဘူး။ ဘယ္တိုင္းရင္းသားက တိတိက်က် တည္ခဲ့သလဲဆိုတာ လည္း ျငင္းခံုေနတုန္းပါဘဲ။

အားလံုးက ကိုယ့္ရႈ႕ေထာင့္၊ ကိုယ့္ထင္ျမင္ခ်က္၊ ကိုယ့္သမိုင္းအခ်က္ အလက္ေတြနဲ႔ ေရးသား အမႊန္းတင္ေနၾကတာပါ။ သု၀ဏၰဘုမၼိဆိုတာ ေလာေလာလတ္လတ္ တူးေဖာ္ေနတဲ့ ဘီးလင္းျမိဳ႕နယ္ထဲက ၀င္းက၊ ဇုတ္သုတ္ရြာေတြလည္း ပါ၀င္ေနတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ အခ်ိဳ႔ဆိုရင္ စစ္ေတာင္း ျမစ္နဲ႔ သံလြင္ျမစ္ၾကားက သထံုအပါအ၀င္ ျမိဳ႕နယ္ေလးျမိဳ႕နယ္ဟာ သု၀ဏၰဘုမၼိလို႔ ဆိုၾကပါတယ္။

သု၀ဏၰဘုမၼိဆိုတာ ပအို၀္းေတြ ၊ ေတာင္သူေတြ တည္ခဲ့တယ္လို႔ အခိုင္အမာ မေျပာႏိုင္ေပမယ့္ ပအို၀္းေတြ ေရွးက်က် ေနထိုင္ခဲ့တယ္ဆိုတာ သမိုင္းေၾကာင္းအရ၊ ေရွးဘိုးဘြားေတြ လက္မႈပညာ၊ အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္း၊ ယဥ္ေက်းမႈဆိုင္ရာ လက္ခံယံုၾကည္မႈအရ ပအို၀္းေတြအတြက္ ရွိေနတုန္းပါဘဲ။ ယေန႔အခ်ိန္ထိလည္း မြန္ျပည္နယ္မွာ ပအို၀္းေတြ သထံုျမိဳ႕နယ္မွာ အမ်ားဆံုး ေနထိုင္ေနေသးတဲ့ ျမိဳ႕တစ္ျမိဳ႕ပါ။

ႏွစ္ကာလအေျခအေန၊ အခ်ိန္အခါအရ ကိုယ္ပိုင္ယဥ္ေက်းမႈေတြ၊ စာေပ ႏွင့္ ဘာသာစကားေတြ၊ ရိုးရာ၀တ္စားဆင္ယင္မႈေတြ၊ ဘိုးဘြားလက္မႈ႔လုပ္ငန္း ႏွင့္ အသက္ေမြး၀မ္းေၾကာင္းေတြႏွင့္ အမ်ိဳးသားျဖစ္တည္ခဲ့ရာ ပင္မအရပ္ ထိန္းသိမ္းတက္လိုမႈေတြ တျဖည္းျဖည္း ေပ်ာက္ကြယ္ ေမွးမိန္တာ ရွိလာေနေပမယ့္လည္း ပအို၀္းလူမ်ိဳးျဖစ္တည္ရာအရ၊ သမိုင္းေၾကာင္းအရ ထူးျခား အေရးပါးလွတုန္းပါပဲ။ ေတာင္သူလူမ်ိဳးကေန ေနာက္ဆံုး ပအို၀္းလူမ်ိဳးအျဖစ္ တရား၀င္ ေခၚယူသံုးစြဲေရး ျဖစ္လာဖို႔ဆိုတာလည္း သထံုကေနဘဲ စခဲ့တာပါ။

သု၀ဏၰဘုမၼိဆိုတာလည္း ပအို၀္းေတြ တည္ထားခဲ့သလား၊ တကယ္ေရာ ရွိခဲ့သလားဆိုတာ မေျပာႏိုင္ေပမယ့္ လူမ်ိဳးျဖစ္တည္မႈ၊ သမိုင္းယဥ္ေက်းမႈအရ သက္၀င္လက္ခံ ယံုၾကည္ေနတုန္းပါဘဲ။ သည့္အတြက္လည္း ပအို၀္းေတြ အျမတ္တႏိုးထားတဲ့ အမ်ိဳးသားေန႔ကို သထံုျမိဳ႕ရွိ ေရႊစာရံ ဘုရားကို တည္းထားကိုယ္ကြယ္ခဲ့တဲ့ သူရိယစႏၵာမင္းရဲ႕ ေမြးေန႔ကို ဂုဏ္ျပဳျပီး ပအို၀္းအမ်ိဳးသားေန႔ဆိုတာ ယေန႔အခ်ိန္ထိ တရား၀င္ျဖစ္လာခဲ့တာပါ။ ထို႔ေၾကာင့္ သထံုဟာ ပအို၀္းေတြရဲ႕ အမ်ိဳးသားျဖစ္တည္ရာျမိဳ႕လို႔လည္း ေျပာႏိုင္ပါတယ္။

သို႔ေပမယ့္ ေရမ်ားေရႏိုင္၊ မီးမ်ားမီးႏိုင္ဆိုတဲ့အတိုင္း ေရွးက်တဲ့ လူမ်ိဳးေရးသမိုင္းေၾကာင္းနဲ႔ ပတ္သတ္လာရင္ ရွာေဖြ၊ တူးေဖာ္ျပီး၊ ေနာက္ဆံုး တရား၀င္ မွတ္တမ္းတင္၊ အသိအမွတ္ျပဳ ေတာ့မယ္ဆိုရင္ ၄င္းသထံုလို ေနရာ၊ ေဒသမ်ိဳးမွာ အဓိက ေနထိုင္ၾကတဲ့ ပအို၀္းတိုင္းရင္းသားမ်ားရဲ႕ သမိုင္းဆိုင္ရာ လက္ခံယံုၾကည္ထားခ်က္၊ လူမ်ိဳးျဖစ္တည္ ရွိေနမႈ၊ ၄င္းလူမ်ိဳးရဲ႕ အမ်ိဳးသားသမိုင္းေတြကို ေလ့လာ၊ နားလည္ထားဖို႔ေတာ့ လိုအပ္လိမ့္မယ္လို႔
ထင္ပါတယ္။

ဒီအတြက္လည္း အျခားတိုင္းရင္းသားမ်ားေတာင္းဆိုေနတဲ့ သမိုင္းအတြက္ သမိုင္းစစ္၊ သမိုင္းမွန္တခု ျဖစ္ေပၚလာဖို႔ ရွိႏိုင္ပါတယ္။ ရွာေဖြ၊ သုေတသန ျပဳရာမွာလည္း မ်ားစြာအေထာက္အကူျပဳလိမ့္မယ္လို႔ ထင္ျမင္မိပါတယ္။

ခြန္နီပအို၀္း
                                                ေရြစာရံေစတီေတာ္



ခြန္နီပအို၀္း

No comments:

Post a Comment