သိၾကားမင္း (သို႔မဟုတ္)
ဣႏၵာသကၠေဒ၀ရာဇာ (သို႔မဟုတ္) သကၠမင္း (သို႔မဟုတ္) တာ၀တႎသာ ေဒ၀ရာဇာလို႔ အမည္မ်ားရတဲ့
“သိၾကားမင္း”ကို အတြင္း (၃၇) မင္းနတ္မ်ားစာရင္းတြင္ မည္သူက ေပါင္းထည့္ခဲ့သည္
ေတာ့မသိပါ။ သို႔ေပမယ့္ သိၾကားမင္း (ဦးမာဃ)၏ အတၳဳပၸတိအား ျမတ္စြာဘုရားရွင္
ေဟာျပခဲ့တာကေတာ့ ဒီလိုပါ ………
ဒီလို သာသနာပ ကာလမို႔လို႔
တရားေတာ္ေတြကို မနာၾကားဖူးဘဲ ေျမၾကီးကို ေျခနဲ႔ ယမ္းျပီး အမႈိက္ရွင္္းရာကေန ေမတၱာ
ရဲ႔ စြမ္းအားကို ေတြ႔လာတာကေတာ႔ ေမာင္မာဃ ဆိုတဲ႔ သကၠမင္း ( ျမန္မာ အေခၚ သိၾကားမင္း
ျဖစ္တယ္။)
ေရွးတုန္းက သာသနာပကာလ
(ဘုရားမပြင့္ေသာအခ်ိန္ကာလ)တြင္ မဂဓတိုင္းမွာ မစလအမည္ရ တဲ႔ ရြာေလးတစ္ရြာရိွၿပီး
အိမ္ေျခအားျဖင့္ ၃၃ အိမ္ပဲရွိပါတယ္။ ထိုရြာကေလးမွာ ေမာင္မာဃ ဟာ မည္သည္႔
သက္ရွိသတၱ၀ါ တစ္စံုတစ္ဦးကို မဆို ထိခိုက္နစ္နာေစမည္႔ အရာမွန္သမွ် ေရွာင္ရွားျပီး
သူတစ္ပါး ေကာင္းစားေရအတြက္ ကိုယ္ထိလက္ေရာက္ ကူညီျပဳလုပ္ျခင္း ၊ အက်ိဳးရွိေအာင္၊
နားခ်မ္းသာေအာင္၊ စိတ္ခ်မ္းသာေအာင္ ေျပာဆိုညႊန္ျပျခင္း နဲ႔ မည္သို႔မွ်
မကူညီႏိုင္ရင္ေတာင္ အနည္းဆံုး ကိုယ္႔ စိတ္ထဲက သူတစ္ပါးေကာင္းစားခ်မ္းသာေစလိုေသာ
စိတ္ကို အထပ္ထပ္ ျဖစ္ ေပၚေအာင္ ေမြးျမဴေနေလ့ရွိတဲ့ သူေတာ္ေကာင္းစိတ္ဓာတ္ရွိသူ
ကာလသားေခါင္းတစ္ဦး ျဖစ္ပါ တယ္။
ထိုရြာကေလးတြင္
ရြာသူရြာသားမ်ားသည္ ရပ္ေရးရြာေရးကိစၥမ်ားရွိလ်င္ ရြာလယ္လမ္းခြဆံုမွာ
စုေ၀းတိုင္ပင္ေလ႔ရွိပါတယ္။ တစ္ေန႔တြင္ အေရးကိစၥရွိ၍ လူစုတဲ႔အခါ ေမာင္မာဃလည္း
ထိုင္ဖို႔ အတြက္ မိမိရပ္ေနတဲ႔ ေနရာက အမႈိက္ေတြ ၊ ခဲေတြကို ေျခနဲ႔ ယမ္းျပီး
ဖယ္ရွားလိုက္တယ္။ အမႈိက္ သ႐ိုက္မ်ားကို ဖယ္ရွားလို႔ သူေတာင္ မထိုင္ရေသးဘူး
တျခားတစ္ေယာက္က သူ႔ကို တြန္းျပီး၊ သူရွင္းထားတဲ့ေနရာမွာ ၀င္ထိုင္လိုက္တယ္။
ေမာင္မာဃလည္း စိတ္မဆိုးဘဲ ေနာက္ထပ္ တစ္ေနရာကို ရွင္းလိုက္တယ္။ ဒီလိုပဲ
ေနာက္တစ္ေယာက္က ၀င္ထိုင္သြားျပန္တယ္ေရာ ……. ဒီလိုနဲ႔ သူကရွင္းလိုက္ သူမ်ားက
၀င္ထိုင္သြားလိုက္နဲ႔မို႔ အစည္းအေ၀း မစခင္မွာပဲ ေနရာ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကို
ရွင္းလင္းလိုက္ျပီးမွ ေမာင္မာဃ အတြက္ ထုိင္စရာေနရာ တစ္ေနရာ ရတယ္။ ေမာင္မာဃမွာေတာ့
သူရွင္းလင္းလိုက္တဲ့ ေနရာေတြကို သူမ်ားေတြ ၀င္ထိုင္သြားၾကလို႔ စိတ္မဆိုးတဲ႔အျပင္
“ေၾသာ္ ……. ငါရွင္းလင္းေပးလိုက္လို႔ သူတို႔အတြက္ ေနရာထိုင္ခင္းေကာင္း မ်ား ရၾကေပ၏
…..” လို႔ ၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာ ျဖစ္ေနတယ္။ ေနာက္ထပ္လည္း သူမ်ားေတြ ခ်မ္းသာေအာင္ ၊
၀မ္းသာေအာင္ လုပ္ခ်င္စိတ္ေတြ အရမ္းျဖစ္ေနတယ္။
“ဘယ္လိုမ်ားလုပ္ေပးရင္
ေကာင္းမလဲ …….. ” လို႔ စဥ္းစားေတြးေတာရင္း အေျဖတစ္ခုကို ရွာေဖြ ေတြ႕ခဲ့ပါတယ္ ……..
အဲဒါကေတာ့ ကိုယ္ခ်င္းစာစိတ္နဲ႔ ေမတၱာစိတ္ပါပဲ …….
သူဟာသူ စဥ္းစားရင္
မိမိအတြက္ေၾကာင့္ တပါးသူတို႔ ဒုကၡမေရာက္ေစဖို႔ ငါးပါးသီလကို အလိုလို
ေစာင့္ထိန္းၿပီးျဖစ္လာတယ္ …… သာသနာပ ကာလျဖစ္တဲ့အတြက္ ငါးပါးသီလရယ္လို႔
အက်ိဳးအျပစ္ေတြနဲ႔တကြ သိျခင္းမ်ိဳးေတာ့မဟုတ္ပါဘူး သူ႕ရဲ႕ ကိုယ္ခ်င္းစာစိတ္နဲ႔
ေမတၱာတရား ကိုပဲ အေျခခံၿပီး ေစာင့္ထိန္းလာခဲ့တာပါ၊ သူ႕အသက္ကိုမသတ္ျခင္းျဖင့္
ေစာင့္ထိန္းျခင္း၊ သူ႕ဥစၥာ ကို မခိုးယူမျပစ္မွာျခင္းျဖင့္ ေစာင့္ထိန္းျခင္း၊
သူတပါး အိမ္သူဇနီးမယား၊ သားသမီးတို႔အား မက်ဴး လြန္မျပစ္မွားျခင္း၊
လိမ္လည္လွည့္ဖ်ားေျပာဆိုျခင္းအား ေရွာင္ၾကဥ္ျခင္း၊ ေသရည္ေသရက္ ေသာက္သံုးျခင္းမွ
ေရွာင္ၾကဥ္ျခင္း စတဲ့ ငါးပါးေသာ သီလေတာ္ျမတ္တို႔ကို ကိုယ္ပိုင္အေတြး
ကိုယ္ပိုင္ဆင္ျခင္ဥာဏ္နဲ႔ ေစာင့္ထိန္းခဲ့ပါတယ္။
ေနာက္တစ္ေန႔မွာေတာ့ ရြာလည္ရွိ
ေျမကြက္ကိုသြားျပီး လူ (၃၀) ေက်ာ္ ေကာင္းေကာင္းေနလို႔ ထိုင္လို႔ရေအာင္ ေျမညွိတယ္၊
ေျမဖို႔တယ္၊ သဲျဖဴသန္႔သန္႔ခင္းတယ္။ ရပ္ထဲရြာထဲမွ အစည္းအေ၀း တက္ေရာက္လာသူေတြ
စိတ္ခ်မ္းသာသြားတယ္ဆိုရင္ပဲ ေမာင္မာဃဟာ အလြန္အမင္း ၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာ ျဖစ္သြားၿပီး
ေနာက္ရက္ေတြမွာ အဲဒီေျမကြက္ ေနရာေလးမွာ မ႑ပ္ေလး ထိုးေပးျပီး ေသာက္ေရအိုးတစ္လံုးပါ
ထားေပးလိုက္တယ္။ ေနာက္ပိုင္းေတာ႔ အစည္းအေ၀းရွိမွ ရယ္လို႔ မဟုတ္ေတာ႔ဘူး ရပ္ရြာထဲက
ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား အသက္ၾကီးသူေတြေရာ ၊ ကေလးေတြ ေရာ ဒီေျမကြက္လပ္ေလးမွာ
လာထိုင္ၾကတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ ေမာင္မာဃဟာ ေဆာင္းတြင္းမွာ မနက္ပိုင္း လာထိုင္သူေတြ
မီးလွံဳရန္အတြက္ ထင္းပါရွာေပးထားတယ္။ သူရဲ႔ ကာယကံေျမာက္ ေစတနာေတြ ပရဟိတ
ဒါနကုသိုလ္ေတြဟာ ႀကီးမားလွပါတယ္။
ေနာက္ေတာ႔ မ႑ပ္ေလးအစား
ဇရပ္ေလးတစ္ေဆာင္ ေဆာက္ရန္အတြက္ ေတာကသစ္ေတြ ကိုယ္တိုင္ခုတ္ျပီးေဆာက္ေပးတယ္။
ဇရပ္ေပၚမွာ အိပ္ရန္၊ ထိုင္ရန္စတဲ့ ေနရာေလးေတြကိုပါ စီစဥ္ေပးလိုက္တယ္။
ဒီလိုနဲ႔ ေမာင္မာဃဟာ
စဥ္းစားမိလာတယ္ … “လူေတြအတြက္ ေနခ်င္႔စဖြယ္ေလး တစ္ခုေလာက္ လုပ္ေပးတာေတာင္
လူေတြေတာ္ေတာ္သေဘာက်တာပဲ။ ငါလုပ္တာဟာ ေကာင္းတဲ႔ အလုပ္ေတြ ပဲ။ ေရွ႔တိုးၿပီးလုပ္မွ
ေတာ္မယ္။ ျမိဳ႔ေပၚက ဘုရင္ ၊ မူးမတ္ေတြ၊ ေနနတ္သား၊ လနတ္သားဆိုတာ ေတြဟာလည္း ဒီလို
ေကာင္းမႈေတြေၾကာင့္သာ ဒီလိုစည္းစိမ္ေတြရေနတာျဖစ္ရမယ္” လို႔ စဥ္းစားမိ တယ္။
ဒီအခါမွာ ေရွ႔ဘ၀၊ေနာက္ဘ၀ဆိုတာေတြ ၊ ကံ ဆိုတာေတြြကိုလည္း ယံုလာတယ္။
အဲဒီ့ေနာက္မွာေတာ႔
ရြာအတြင္းကလမ္းေတြ၊ ရြာအျပင္ကလမ္းေတြျပင္ဖို႔ မိုးလင္းတာနဲ႔ ဆန္ျပဳတ္ေသာက္ျပီး
အိမ္ကထြက္သြားၿပီး တေနကုန္ေအာင္ လမ္းျပင္၊ လမ္းေဖါက္ ၊ ရႈပ္ေနတဲ႔ သစ္ကိုင္းခုတ္
စတာေတြလုပ္ရင္း လမ္းက်ယ္ၾကီးေတြကိုေရာက္ရင္ နားေနဖို႔ရာ တဲထိုး စတာေတြ
လုပ္ရင္းလုပ္ရင္းနဲ႔ ေနာက္ပိုင္းမွာ တံတာေတြထိုး၊ ေရကန္ေတြတူး စတာေတြကိုပါ
လုပ္လာတယ္။ ေမာင္မာဃဟာ ဒီလို ပရဟိတအလုပ္ေတြနဲ႔ပဲ ေနထြက္မွ ေန၀င္
အခ်ိန္ကုန္ေနေတာ႔တယ္။
ဒီလိုေန႔စဥ္နဲ႔အမွ်လုပ္ေနတဲ႔
ေမာင္မာဃကို ျမင္ေတာ႔ အျခားဘ၀တူရြာသားေတြက ေမးၾကတယ္။
“ကိုမာဃ ဘာလုပ္ေနတာလဲ …”
“အခ်င္းတို႔ ငါသည္
ေကာင္းမႈလုပ္ေနျခင္းျဖစ္သည္၊ နတ္ျပည္သြားရန္ လမ္းေဖာက္ေနျခင္းျဖစ္၏” လို႔
ျပန္ေျဖပါတယ္။
ဒီေတာ့ ရြာသားမ်ားက ………..
“ေကာင္းမႈဆိုတာဘာပါလဲ ကိုမာဃ ”
လို႔ ေမးၾကတဲ့အခါမွာ ေမာင္မာဃက သူသေဘာေပါက္ နားလည္တဲ႔အတိုင္း ၿမိဳ႔ကလူေတြ
ခ်မ္းခ်မ္းသာသာနဲ႔ေနရတာ ေကာင္္းမႈေၾကာင္႔ပဲဆိုၿပီး ရွင္းျပ တယ္။
“ဒါဆိုနတ္ျပည္လမ္းေဖာက္ေနတယ္ဆိုတာကေရာ ဘာလဲ” လို႔ ထပ္ေမးလိုက္တဲ့အခါ ……
ေနနတ္သား၊ လနတ္သားဆိုတာေတြကို
သက္ေသျပဳျပီး သူရွင္းျပတယ္. ဒီေတာ႔ ရြာသားေတြက-
“အခ်င္း ကိုမာဃ ယခုကဲ့သို႔ေသာ
ေကာင္းမႈေတြနဲ႔ နတ္ျပည္လမ္းေဖာက္တဲ႔ အလုပ္ေတြကို ခင္ဗ်ားပဲ လုပ္လို႔ရတာလား
ကၽြႏု္ပ္တို႔ေရာ လုပ္လို႔ရသလား” ေမးၾကတဲ့အခါ …
“ရပါတယ္” လို႔
ျပန္လည္ရွင္းျပလိုက္တဲ့အခါ ………
“ဒါဆိုရင္ ေနာက္ေန႔ ခင္ဗ်ား
ေတာထဲသြားေတာ႔မယ္ဆိုရင္ ကြ်န္ေတာ္တို႔ကိုလည္း အသံျပဳပါဦး” လို႔ ဆိုၾကတယ္။
ဒီလိုနဲ႔ လူေပါင္း ၃၃ ေယာက္အထိျဖစ္လာတယ္။
အဲဒီ့ေခတ္ကာလက မစလရြာ၏
အေျခခံဥပေဒက သူတပါးအက်ိဳးေဆာင္ရြက္လိုသူေတြ အားလံုးသေဘာတူညီစြာ ငါးပါးသီလ
ေစာင္႔ၾကတယ္။ ေနာက္ေတာ႔ ရြာလယ္ဇရပ္မွာ စည္းမ်ဥ္း (၇) ခ်က္ ေရးဆြဲျပီး
လိုက္နာဖို႔သတိေပးတယ္။
(၁) ရာသက္ပန္ မိဘကို
လုပ္ေကြ်းျပဳစုရန္၊
(၂) လူၾကီးသူမ မ်ားကို
ရိုေသေလးစားရန္ ၊
(၃) တစ္ဦးႏွင္႔တစ္ဦး
ခ်ိဳခ်ိဳသာသာ သိမ္သိမ္ေမြ႔ေမြ႔ေျပာဆိုရန္၊
(၄) ကုန္းေခ်ာျခင္း
မျပဳရန္၊
(၅) တရားသျဖင္႔
အိမ္ေထာင္ကိုဦးစီးျပီး၊ တတ္ႏိုင္သမွ် လွဴဒါန္းေပးကမ္းရန္ ၊
(၆) လိမ္လည္မေျပာရန္ ၊
(၇) မည္သည္႔ အေၾကာင္းေၾကာင္႔မွ်
တစ္ဦးနွင့္တစ္ဦး စိတ္မဆိုးရ ၊ အျပစ္မတင္ရ ၊ အကယ္၍ ေဒါသထြက္မိ ၊
အျပစ္တင္မိလွ်င္လည္း ခ်က္ျခင္းေျဖေဖ်ာက္ပစ္ႏုိင္ရန္ ေမတၱာပြားရန္
စတဲ့အခ်က္ ( ၇ )ခ်က္ပါ၀င္တဲ့
အေျခခံစည္းမ်ဥ္းေတြဟာ မစလရြာသားေတြ ေမာင္မာဃနဲ႔ ရြာသားမ်ား သေဘာတူထားၾကတဲ႔
အေျခခံဥပေဒ ျဖစ္လာပါတယ္။ မိုးလင္းတာနဲ႔ တဖြဲ႔လံုး ေတာထဲသြားျပီး
ေကာင္းမႈလုပ္ငန္းေတြပဲ ရွာလုပ္ၾကတာပဲ။ ရြာသားေယာက္်ားအားလံုး မိုးလင္းတာနဲ႔
အိမ္ကထြက္သြားတယ္။ ညေနမိုးခ်ဳပ္မွ ျပန္ေရာက္လာတယ္။ အိမ္မွာ ထင္းေခြ၊ ေရခပ္ နဲ႔
ယာလုပ္ငန္းေတြကအစ လစ္ဟာလာတယ္၊ ေနာက္ေတာ့ အိမ္သူဇနီးတို႔က သူတို႔ရဲ႕
ေယာက္်ားမ်ားအေပၚ သံသယျဖစ္လာတယ္။ ဒီေယာက္်ားေတြေတာထဲ၊ ေတာင္ထဲမွာ ေဖာက္ျပန္
ေနၾကျပီလို႔ ထင္လာၾကတယ္။ အဲဒီမွာ သူတို႔က ရြာလူၾကီးေတြကို သြားတိုင္ၾကတယ္။ အဲဒီကမွ
ဒီရြာေလးေတြကို အုပ္ခ်ဳပ္တဲ႔ ရြာစားႀကီးဆီ ဒီျပႆနာေရာက္သြားတယ္။ အုပ္ခ်ဳပ္တဲ႔
ရြာစားၾကီး က ဒီေကာင္ေတြ အရက္ခ်က္ျပီးေရာင္းမယ္၊ ေသာက္မယ္၊ သားငါးလိုက္မယ္ဆိုရင္
ငါက အေကာက္ေငြလည္း ရမယ္။ ဒဏ္ရိုက္တာမ်ိဳးနဲ႔လည္း ေငြရမယ္၊ ခုေတာ့ တစ္ရြာလံုး အရက္
မေသာက္ေၾကး ၊ သားမသတ္ေၾကးဆိုေတာ႔ ငါ႔ ၀င္ေငြလဲ ထိခိုက္တယ္ ဆိုျပီးေတာ႔ စဥ္းစားတယ္။
ေခၚေမးေတာ႔လဲ …ေကာင္းမႈလုပ္ေနတာပါ၊ နတ္ျပည္လမ္းေဖာက္ေနတာပါ လို႔ ေျဖၾကတယ္။ ဒီေတာ႔
အိမ္ရာထူေထာင္သူေတြ ဒါမ်ိဳးစိတ္မကူးသင္႔ေၾကာင္း သတ္စရာရွိသတ္၊ ေသာက္စရာရွိ
ေသာက္ရမွာ ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာျပီးတားျမစ္တယ္။ မရတဲ႔ အဆံုးမွာေတာ႔
ရွင္ဘုရင္ဆီသြားျပီး တိုင္းျပည္ကို လုပ္ၾကံမည္႔သူမ်ားျဖစ္ေၾကာင္း
ကုန္းေခ်ာသံေတာ္ဦးတင္လိုက္ပါတယ္။
ကိုမာဃနဲ႔ ရြာသားအဖြဲ႔က
တေနကုန္ေတာထဲမွာ အလုပ္လုပ္ျပီးျပန္ေရာက္တာနဲ႔ ရြာလယ္ဇရပ္မွာ စုေ၀းၾကတယ္။
ေနာက္တစ္ေန႔ လုပ္စရာေတြကို တိုင္ပင္ၾကတယ္။ ေကာင္းမႈစာရင္းမွာ
ေနာက္ထပ္ဘာေတြထပ္တိုးသင္႔ေၾကာင္းေတြ ေဆြးေႏြးၾကတယ္။ ထိုအခိုက္မွာပဲ ႀကိဳတင္စီစဥ္
ေနရာယူထားတဲ႔ ရြာစားႀကီးနဲ႔ မဂဓဘုရင္႔တပ္သားေတြက ဇရပ္ကို ၀ိုင္း၀န္းဖမ္းဆီးၿပီး
ဘုရင့္ဆီ ေခၚေဆာင္သြားၾကတယ္။ အဲဒီ့အခါ ကိုမဃတို႔အဖြဲ႔က ခုခံျခင္းမရွိ အသာတၾကည္ပင္
လိုက္သြား ၾကတယ္။ သူတို႔ မိန္းမေတြကလည္း မေက်မနပ္မျဖစ္ၾကပဲ
…အဖမ္းခံရတာပဲ၊ေကာင္းတယ္။ တို႔ကို လွည္႔စားေနတာ ၾကာျပီ ၊ ေကာင္းမႈလုပ္တယ္ဆိုျပီး
တေနကုန္ ေတာထဲမွာ ေနၾက ၊ မိုးခ်ဳပ္မွျပန္ လာၾက ၊ အိမ္အတြက္လဲ ဘာအလုပ္မွလဲ
မလုပ္ေပးၾကဘူး။ ဘာစီးပြားမွာလည္း တိုးတက္မလာ ဘူး……ဆိုျပီး ျမည္တြန္ေတာက္တီးျပီး
က်န္ခဲ႔ၾကေလရဲ႔။
ကိုမာဃကေတာ႔ … “အခ်င္းတို႔
အားမငယ္ၾကပါနဲ႔ …. ကၽြႏု္ပ္တို႔သည္ကား ပုန္ကန္မည့္သူမ်ား လည္း မဟုတ္ေပ၊
ဒီမွန္ကန္တဲ့တရားကိုသာ သစၥာျပဳၾကစို႔ …….. ေမတၱာလည္း မပ်က္ၾကလင့္” လို႔ အားေပးၿပီး
အဖမ္းခံ လိုက္ပါလာတယ္။
ေမာင္မာဃႏွင့္
သံုးက်ိပ္သံုးေယာက္ေသာ ရြာသားတို႔လည္း အဖမ္းခံရၿပီး နန္းေတာ္သို႔ေရာက္လွ်င္
မဂဓဘုရင္သည္ ဂုန္းေခ်ာစကားမ်ားကို ယံုစား၍ မမွန္ေသာ တရားစီရင္ျခင္းျဖင့္
ေမာင္မာဃတုိ႔ တသိုက္အား ဆင္ျဖင့္နင္းသတ္ရန္ အမိန္႔ခ်လိုက္ေလသည္။
ထိုအခါ ေမာင္မာဃႏွင့္
ရြာသားသံုးက်ိပ္သံုးေယာက္လည္း “ငါတို႔သည္ သူခိုးသူပုန္ ဟုတ္ရိုးမွန္ရင္
ဆင္ၾကီးနင္းသတ္ပါေစ ၊မဟုတ္လွ်င္ မနင္းသတ္ပါေစႏွင့္”ဟု သစၥာျပဳၾကရန္
တိုင္ပင္ၾက၏။
ထို႔ျပင္ ေမာင္မာဃမွ
ရြာသားမ်ားအား ရြာမွာေနစဥ္က လိုက္နာက်င္႔သံုးခဲ႔ၾကေသာ ကိုယ္က်င္႔
တရားမ်ား၊လုပ္ခဲ့ဖူးေသာ ေကာင္းမႈမ်ားကို ျပန္လည္အမွတ္ရၾကရန္ တိုက္တြန္းေလသည္
……..
( တုေမွ သီလာနိ အာ၀ေဇၹထ…)
ဒုတိယအေနျဖင့္ ရာသက္ပန္
ဘယ္သူကိုမွ အျပစ္မတင္ ၊စိတ္မဆိုးပါဘူးဟူေသာ အခ်က္ကို မေမ့မေလ်ာ့ၾကရန္ …….. (
ယာ၀ဇီ၀ံ အေကၠာဓေနာ အႆံ..) မေတာ္တဆ စိတ္ဆိုးမိသြားလ်င္ ခ်က္ခ်င္းေျဖေဖ်ာက္ရန္ ……..
( သေစ ပိ ေမေကာေဓာ ဥပၸေဇၹယ် ၊ ခိပၸေမ၀ နံ ပဋိ၀ိေနယ် ) ဟူေသာ က်င္႔၀တ္မ်ားကို
ပိုမိုလိုက္နာၾကရန္ သတိေပးလိုက္သည္။
ေမာင္မာဃမွ
သံုးက်ိပ္သံုးေယာက္ေသာ ရြာသားတို႔အား အေကာက္ႀကံေသာ ရြာစားႀကီး၊ မဂဓျပည့္ရွင္
ဘုရင္ႀကီးႏွင့္ နင္းသတ္ရန္လာေနေသာ ဆင္ႀကီးမ်ားအား မိမိကိုယ္ႏွင့္ တစ္ထပ္ တည္း
စိတ္ထားၿပီး ေမတၱာပြားေနၾကရန္သာ သတိေပးခဲ့ေလသည္။
မၾကာခင္မွာပင္ အားလံုးကို
ဆြဲေခၚခ်ည္ေႏွာင္သြားျပီး နန္းရင္ျပင္အလယ္မွာ တန္းစီျပီး ၀မ္း
လ်ားေမွာက္ခိုင္းထားၾကတယ္။ ဆင္ဦးစီးမ်ားက ဆင္ရိုင္းမ်ားကို ညာသံေပးျပီး
မာဃတို႔ကို နင္းသတ္ရန္ ခိုင္းၾက၊ ေမာင္းႏွင္ၾကတယ္။ဆင္ရိုင္းၾကီးမ်ားက တစ္လွမ္း၊
ႏွစ္လွမ္းသြားျပီးတာနဲ႔ ေရွ႕မတိုးၾကဘဲ ေအာ္ေနၾကတယ္။လွံမ်ား၊ မွိန္းမ်ားနဲ႔
ဘယ္ေလာက္ပဲ ထိုးႏွက္ေမာင္းႏွင္ၾကေပမယ္႔ ရင္ကြဲမတတ္ေအာ္ျမည္လ်က္ ထြက္ေျပးသြားၾကတယ္။
ရြာစားႀကီးနဲ႔ တကြ နန္းရင္ျပင္မွာ ၾကည္႔ေနၾကတဲ႔ မင္းပရိတ္သတ္အားလံုး
အံ႔အားသင္႔ေနၾကတယ္။
အာဏာသားမ်ားမွ အေၾကာင္းရင္းကို
မဂဓဘုရင္ၾကီးကို သြားျပီး သံေတာ္ဦးတင္ၾကေတာ႔ အျခားဆင္ရိုင္းေတြနဲ႔ လဲျပီး
နင္းဖို႔ အမိန္႔ခ်တယ္။ ေနာက္ဆင္ရိုင္းေတြလည္း ဒီလိုပဲ ၊ ေအာ္ျပီးေျပးၾကတာပဲ၊
ဒီလိုနဲ႔ ဆင္တင္းကုပ္က ဆင္ရိုင္းေတြ တစ္ေကာင္ျပီး တစ္ေကာင္သာ ကုန္သြားတယ္။
ကိုမာဃတို႔ကို နင္းတယ္လို႔ မရွိဘူး။ လူေတြကို ျမင္ေနရလို႔ မနင္းရဲၾကတာ ျဖစ္မယ္
ဆိုျပီး လူေတြကို ေမွာက္၊ ဖ်ာလိပ္နဲ႔ အုပ္ထားလိုက္ၾကတယ္။ ျပီးမွ ဆင္ေတြကို
နင္းခိုင္းျပန္တယ္။ ဒါလည္း မရဘူး။ ေအာ္ျပီးေျပးၾကတာပဲ ။ မဂဓဘုရင္ၾကီးကိုယ္တိုင္
ဘာမွ မတတ္ႏိုင္ေတာ႔ဘူး။ အၾကံခက္ေနတယ္။ ေနာက္ေတာ့ ေဆးျမစ္၊ ေဆးေကာင္း၊ အေဆာင္၊
မႏာၱန္ ရွိ၊ မရွိ တစ္ေယာက္ဆီမွာ စစ္ခိုင္းတယ္။ ဘာအေဆာင္မွ မေတြ႔ဘူး။
တစ္စံုတစ္ရာေသာ အတတ္ပညာ၊ ဂါထာ မႏာၱန္ေၾကာင္႔လားလို႔ ေမးခိုင္းတယ္။ ဒီအခါမွ ကိုမာဃက
..
ဟုတ္ကဲ႔ ၊ ကြ်န္ေတာ္တို႔မွာ
ရွိပါတယ္…. လို႔ ေျဖေတာ႔ ဘုရင္ဆီေခၚသြားၾကတယ္။
ဘုရင္ႀကီးက မင္းတို႔တတ္သိထားတဲ႔
ဂါထာမႏာၱန္ကို ေျပာျပပါလို႔ ဆိုတယ္။
ကြ်န္ေတာ္တို႔တတ္ထားတာက -
သူ႕အသတ္ မသတ္ျခင္း ၊ သူ႕ဥစၥာမခိုးျခင္း၊ သူ႕အိမ္ရာ ဇနီးသားသမီးတို႔ကို
မက်ဴးလြန္ျခင္း၊ လိမ္ညာမေျပာျခင္း၊ ေသရည္ေသရက္ မေသာက္သံုးျခင္း၊ ေမတၱာနဲ႔
ကိုယ္ခ်င္းစာစိတ္ထားျခင္း၊ တတ္ႏိုင္သမွ် လွဴဒါန္းေပးကမ္းျခင္း၊ ေကာင္းမႈမွန္သမွ်
လုပ္ျခင္းနဲ႔ နတ္ျပည္လမ္းေဖာက္ျခင္းတို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါဟာ ကြ်န္ေတာ္တို႔ရဲ႕ ဂါထာ
မႏာၱန္ပါပဲ လို႔ သံေတာ္ဦးတင္လိုက္တယ္။
သစၥာျပဳကာ ေမတၱာပြားရင္း
ေျမတြင္ ေမွာက္ေနၾကေၾကာင္းကိုလည္း သိရေသာအခါ - မဂဓဘုရင္ႀကီးမွ ……
“အေမာင္တို႔ အဟိတ္တိရစာၦန္
ျဖစ္ေသာ ဆင္ေတြကေတာင္ အေမာင္တို႔ရဲ႕ ေက်းဇူးဂုဏ္နဲ႔ ျမင္႔ျမတ္မႈကို သိေပတယ္။
ငါကိုယ္ေတာ္ျမတ္က လူျဖစ္ၿပီး မသိခဲ႔ဘူး။ ငါ႔ကို ခြင္႔လြတ္ၾကပါ …...” လို႔
ေတာင္းပန္တယ္။
ေနာက္ေတာ႔ ကုန္းေခ်ာတဲ႔
ရြာစားၾကီးကို ရာထူးကခ်ၿပီး မစလ ရြာသားမ်ားရဲ႔ အခိုင္းအေစ အျဖစ္ အျပစ္ေပးလိုက္တယ္။
မစလရြာကိုေတာ႔ ကိုမာဃတို႔ စိတ္တိုင္းက် လြတ္လပ္စြာ အုပ္ခ်ဳပ္ေနထိုင္ ၾကရန္ နဲ႔
ဆုေတာ္ေငြ၊ ဆင္ေတြကိုပါေပးလိုက္တယ္။ ဆင္ကို စီးျပီးျပန္လာၾကတဲ႔အခါ ကိုမာဃက …
“မိတ္ေဆြတို႔ …….
ေနာက္ဘ၀အတြက္ရယ္လို႔ ရည္စူးျပီး ငါတို႔လုပ္ခဲ႔တဲ႔ ေကာင္းမႈေတြက ဒီဘ၀ မွာတင္
ေရမထြက္လာတဲ့ ၾကာလို ခ်က္ခ်င္းလက္ငင္းခံစားေနၾကရၿပီ၊ ဒီထက္ပိုျပီး ေကာင္းမႈေတြ
လုပ္ၾကစို႔ ……… ဟု ရြာသားမ်ားကို ၾသ၀ါဒ ေပးခဲ့ေလသည္။
မစလ ရြာလယ္က ဇရပ္ေလးဟာလဲ
ႀကီးက်ယ္တဲ႔ မစလ သီးျခားလႊတ္ေတာ္ၾကီး တစ္ခု ျဖစ္လာ တယ္။ ဒီလိုနဲ႔ ကိုမာဃနဲ႔
သံုးက်ိပ္သံုးေယာက္ေသာ ရြာသားေတြဦးေဆာင္တဲ့ ရြာသူရြာသားမ်ား ေသလြန္တဲ႔အခါ
နတ္ျပည္ကိုေရာက္သြားၾကတယ္။ တာ၀တႎသာနတ္ျပည္ဆိုတဲ့ ဒုတိယအဆင့္ နတ္ဘံုမွာ စံျမန္းရတယ္
………
No comments:
Post a Comment