တစ္ခါက စာေရးသူတို႔ေက်ာင္းတြင္ ဒကာမမ်ား ဘုရားပန္းလာလဲ (လွဴ)ၾကပါသည္။ ဒကာမမ်ားက ပန္းေရေဆး၊ ပန္းျပင္ၿပီးေသာအခါ ကိုရင္တစ္ပါးကို ပန္းကပ္ဖို႔ရန္ ေပးလိုက္ပါသည္။ ထိုအခါ ကိုရင္ျဖစ္သူမွာ ပန္းအိုးကို ဘုရားေရွ႕တြင္ကပ္လွဴရာ ပန္းခက္ရုိးတံမ်ားကို ဘုရားဘက္ထား၍ ပန္းပြင့္မ်ားကုိ လူျမင္ကြင္းဘက္ လွည့္ထားပါသည္။ ထုိအျခင္းအရာကို ဦးဇင္းတစ္ပါးက ျမင္၍ ” ကိုရင္ မင္းဟာက ဘုရားကို ပန္းလွဴတာလား၊ ျမင္သူေတြ ခ်ီးမႊမ္းခံရဖို႔အတြက္ ပန္းထိုးတာလား“ ဟု ေမးလို္က္ပါသည္။
”ဘုရားကို ပန္းလွဴတာပါဘုရား“
”ဘုရားကို ပန္းလွဴတာပါဆိုရင္ ဘုရားဘက္ကို ပန္းမ်က္ႏွာ (ပန္းအလွ) ထားမွေပါ့။ အခုဟာက ဘုရားကို ပန္းလွဴတာနဲ႔ မတူဘဲ၊ ျမင္တဲ့သူ သေဘာက်ေအာင္ ဘုရားမွားေရွ႕မွာ ပန္းထိုးထားတာနဲ႔ တူေနတယ္“
”ဒကာမေတြက ဒီလိုထားခိုင္းလို႔ပါဘုရား“
ကိုရင္ႏွင့္ ဦးဇင္း စကားေျပာေနသည္ကို နားေထာင္၍ ဒကာမမ်ားမွာ ရယ္ေနၾကပါသည္။ ဤကိစၥ၌ အမႈမဲ့အမွတ္မဲ့ အျဖစ္မ်ိဳးျဖစ္ပါသည္။ အမွားႀကီးလား၊ အျပစ္ရွိသလားဟု ေမးစရာရွိပါသည္။ မွားသည္ဟု ဆို၍မရသကဲ့သို႔ အျပစ္ရွိသည္ဟုလည္း ဆို၍ မရႏိုင္ပါ။ သို႔ေသာ္ ဘုရားလွဴေသာပန္းသည္ ဘုရားဘက္သို႔ မ်က္ႏွာမူ ကပ္လွဴမွသာလွ်င္ ဘုရားရွင္ေတာ္အေပၚပို၍ တန္ဖိုးထားျခင္း၊ အေလးထားျခင္း ျဖစ္သကဲ့သို႔ ျမင္ရသူမ်ား အဖို႔လည္း ဝမ္းသာၾကည္ႏူးမႈ ျဖစ္ႏ္ုိင္ပါသည္။ ဘုရားရွင္ေတာ္ေရွ႕တြင္ ပန္းလွဴထားသည္ဟု ဆိုေသာ္လည္း ပန္းမ်က္ႏွာမူရာက တစ္ျခားတစ္ဖက္သုိ႔ မ်က္ႏွာမူၿပီး ပန္းရုိးမ်ားက ဘုရားဘက္သို႔ ေက်ာေပးသလိုမ်ိဳး ျဖစ္ေနလွ်င္ ျမင္ရသူမ်ားအဖို႔ ႏွစ္သက္ၾကည္ႏူးမႈ မျဖစ္ႏိုင္ပါ။ စိတ္ထဲတြင္ ဘ၀င္မက် ဝမ္းေျမာက္မႈမျဖစ္ဘဲ စိတ္လက္မၾကည္မသာ ျဖစ္ႏိုင္ပါသည္။ အျမင္မွာလည္း အဆင္မေျပလွပါ။
တခ်ိဳ႕ ေက်ာင္း၀န္းထဲ ဖိနပ္စီးျခင္း ကိစၥျဖစ္ပါသည္။ ဤကိစၥသည္လည္း ေျပာၾကဆိုၾက မၿပီးႏိုင္ၾကေပ။ စီးသင့္သည္၊ မစီးသင့္ပါ စသည္ျဖင့္ အမ်ိဳးမ်ိဳး ယူဆၾကပါသည္။ တခ်ိဳ႕ဆရာေတာ္၊ ဘုန္းေတာ္ႀကီးမ်ားပင္ စီးသင့္တယ္၊ မစီးသင့္ဘူးဟု ယူဆပုံ ကြဲလဲြလွ်က္ရွိသည္ကို ေတြ႔ျမင္ ၾကားသိရေပသည္။ တခ်ိဳ႕က ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းသည္ အမ်ားဆုံးကား သံဃိကေက်ာင္းျဖစ္၍ သံဃာပိုင္ပစၥည္းမ်ား ျဖစ္သျဖင့္ ေက်ာင္းဝိုင္းထဲတြင္ ဖိနပ္စီးျခင္းသည္ သံဃာကို မရုိေသရာ ေရာက္သျဖင့္ မစီးသင့္ဟု ဆိုၾကသည္။
တခ်ိဳ႕ကား ဒီေက်ာင္းသည္ ပုဂၢလိကလွဴထားေသာ ေက်ာင္းျဖစ္သျဖင့္ ပုိင္ဆိုင္သူပုဂၢိဳလ္က ခြင့္ျပဳလွ်င္ စီးေကာင္းသည္ဟု ယူဆကာ စီးၾကသည္လည္း ရွိပါသည္။ သံဃိကေက်ာင္းမွာပင္ အျမင္ႏွစ္မ်ိဳး ရွိသည္ကိုလည္း ေတြ႕ရပါသည္။ တခ်ိဳ႕က သံဃိကေက်ာင္း၀ိုင္းသည္ မိမိတို႔ တန္ဖိုးထား၊ အေလးအျမတ္ထားရာ ဗုဒၶဘုရားရွင္၏ ကိုယ္စား ရုပ္ပြားေတာ္မ်ားႏွင့္ မိမိတို႔ ကိုးကြယ္ရာ သံဃာေတာ္အရွင္ျမတ္မ်ား သီတင္းသုံး ေနထိုင္ရာ ျဖစ္သျဖင့္ ဖိနပ္မစီးသင့္၊ မစီးေကာင္းဟု ယူဆၾကပါသည္။ တခ်ိဳ႕ ဒကာ/ဒကာမမ်ားကလည္း ထိုသို႔ပင္ ခံယူစိတ္ထားကာ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း၀င္းတြင္ ဖိနပ္စီးျခင္းကို အထူးေရွာင္ၾကဥ္ၾကပါသည္။ ေက်ာင္းထိုင္ဆရာေတာ္က ဖိနပ္စီးလိုလွ်င္ စီးႏုိင္ပါသည္ဟု ဆိုလွ်င္ပင္ မစီးၾကပါ။ ဤေနရာတြင္ စာေရးသူငယ္စဥ္က ျဖစ္ရပ္ေလးတစ္ခု ႀကံဳခဲ့ဘူးပါသည္။
စာေရးသူသည္ ကိုရင္ငယ္ဘ၀တြင္ အမရပူရၿမိဳ႕ တူေမာင္းတိုက္တြင္ ပညာသင္ ခဲ့ပါသည္။ ညေနတုိင္း တူေမာင္းဆရာေတာ္ႀကီး ဘဒၵႏၱၱေမဓိယႏွင့္ ေရႊဂူႀကီးဘုရားဘက္သို႔ လမ္းေလွ်ာက္လိုက္ရပါသည္။ တစ္ေန႔တြင္ ေရႊဂူႀကီးဘုရား ေစာင္းတန္းထဲ၌ ဒကာတစ္ ေယာက္က ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းဝိုင္းထဲ ဖိနပ္စီးရ မရ ေလွ်ာက္ထားပါသည္။ ထိုအခါ ဆရာေတာ္ႀကီး စီးသင့္တယ္၊ မစီးသင့္ဘူး၊ ေျပာမေနပါ။ အျဖစ္အပ်က္ေလးကိုသာ ေျပာျပလိုက္ပါသည္။ ”ဘုန္းႀကီးတို႔ေက်ာင္းဝိုင္းထဲ
အကုသိုလ္ ထပ္ၿပီးလုပ္တာနဲ႔ မတူဘူးလား။ ဘုန္းႀကီးကေတာ့ စီးပါလို႔လဲ မေျပာလိုဘူး၊ မစီးပါနဲ႔လို႔လဲ မေျပာလိုဘူး။ မိမိဘာသာ မိမိဆုံးျဖတ္“ ဟူ၍ ရွင္းျပဖူးသည္ကို မွတ္သားမိပါသည္။
တခ်ိဳ႕ကား ဤေက်ာင္းတိုက္သည္ သံဃာပိုင္ သံဃိကေက်ာင္းျဖစ္သည္၊
ထိုသံဃာပိုင္ သံဃိကေက်ာင္းမ်ားသို႔ ဖိနပ္မစီးပဲ လာေရာက္၍ ေျခေထာက္တြင္ ကပ္ပါလာေသာ ဖုန္မုန္႔ အညစ္အေၾကးမ်ားႏွင့္ သံဃပစၥည္းေက်ာင္းေပၚ တက္ေရာက္လွ်င္ ေက်ာင္းလည္း ညစ္ေပသည္။ ထိုသူမ်ားလည္း အျပစ္မ်ားေပမည္ဟု ယူဆၾကပါသည္။ ထိုေၾကာင့္ ေက်ာင္းဝိုင္းထဲတြင္ ဖိနပ္စီးရန္ ခြင့္ျပဳ၍၊ တခ်ိဳ႕ကား ဖိနပ္စီးရျခင္းကို သေဘာက်ပါသည္။
စာေရးသူတို႔ေက်ာင္းသည္ ဖိနပ္စီးျခင္းကို ခြင့္ျပဳထားပါသည္။ တစ္ခါတစ္ရံ ေက်ာင္း၀ိုင္းအတြင္း လာသူမ်ားသည္ ဖိနပ္စီးက်သည္။ တခ်ိဳ႕က စီးခြင့္ျပဳထားမွန္း မသိ၍ မစီးၾက၊ တခ်ိဳ႕ကား ခြင့္ျပဳထားမွန္း သိေသာ္လည္း ဒို႔က ဗုဒၶဘာသာပဲ၊ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းထဲ ဖိနပ္မစီးဟု ခံယူကာ မစီးၾကေပ။ ဘာသာသာသနာကို အမွန္ပင္ တန္ဖိုးထား၊ ေလးစားသူမ်ားသည္ ေက်ာင္း၀န္းထဲ ဖိနပ္စီးရန္ မဆိုႏွင့္ဦး စက္ဘီး၊ဆိုင္ကယ္စီး၍ပင္ မ၀င္ၾကေပ။ စာေရးသူသည္ မနက္တိုင္း ေက်ာင္းေရွ႕တြင္ စာၾကည့္ေနတတ္သည္။ ထိုအခါ တစ္ရံတစ္ရံ ေက်ာင္းအတြင္းျဖတ္သန္း သြားသူမ်ားက ဖိနပ္စီး၍ ရသလားဟု ေမးတတ္ပါ သည္။
ထိုအခါ စာေရးသူမွာ ေျဖရန္အလြန္ခက္ရပါသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ စာေရးသူအေနျဖင့္ဆိုလွ်င္ စီးပါဟု ခြင့္မျပဳခ်င္ပါ။ ထိုေၾကာင့္ မစီးရဟု တားျမစ္လိုက္ခ်င္ပါ သည္။ သို႔ေသာ္ ထိုေမးလိုက္သူႏွင့္ မလွမ္းမကမ္းတြင္ ေက်ာင္းတြင္းရွိေက်ာင္းသား သို႔မဟုတ္ တစ္ေယာက္ေယာက္က ဖိနပ္စီး၍ သြားလာလွုဳပ္ရွားေနသျဖင့္ စီးရပါတယ္ဟုလည္း ေျပာရန္အခက္ျဖစ္ေနပါသည္။
စီးပါဟု ဆိုလွ်င္လည္း စာေရးသူကိုယ္တိုင္ စိတ္မေကာင္းျဖစ္မိပါလိမ့္မည္။ မစီးရဟု ေျပာလိုက္လွ်င္လည္း ေမးသူႏွင့္မလွမ္းမကန္းက တစ္ေယာက္သည္ ဖိနပ္စီး၍ သြားေနသျဖင့္
(ဟုိလူေတြေတာ့ ဖိနပ္စီးလို႔၊ ဒို႔ေတာ့မစီးရဘူးဟု) ထိုသူသည္ စာေရးသူကို အျပစ္တင္ေပလိမ့္မည္။ ထိုသူလည္း အျပစ္ျဖစ္ရေပလိမ့္မည္၊ ထိုေၾကာင့္ စာေရးသူမွာ အလြန္အခက္ႀကံဳရပါသည္။ ရွင္းျပရန္လည္း အခ်ိန္မရခဲ့ပါ။ ဤေနရာ၌ ဖိနပ္စီးျခင္းကို အျပစ္ျဖစ္သည္ မျဖစ္သည္ဟု ဆိုလိုျခင္းမဟုတ္ပါ။ ဗုဒၶဘာသာ၀င္တို႔သည္ ေရွးယခင္ကပင္ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း ဘုရားဝန္းအတြင္း ဖိနပ္မစီးခဲ့ၾကရာ ဖိနပ္စီးသူမ်ားျမင္ရလွ်င္ စိတ္ထဲမွာ မျမင္ရုိင္းသကဲ့သို႔ ျဖစ္ေနပါသည္။ အျမင္မသင့္ဟု ဆိုလိုျခင္းပင္ျဖစ္ပါသည္။
အျမင္မသင့္ေသာ အေၾကာင္းအရာတို႔ကို ေတြ႕ေသာအခါ ဗုဒၶဘာသာ၀င္တို႔၏ စိတ္သည္လည္း အေႏွာက္အယွက္ပမာ ျဖစ္ၾကရပါသည္။ ေက်ာင္းတိုက္တစ္ခုထဲတြင္ ဘုရားတစ္ဆူကို ပန္းရန္ဆရာမ်ား ျပဳျပင္၍ တည္ေဆာက္ေနၾကပါသည္။
ပန္းရံသမားတို႔သည္ ဘုရားေပၚတြင္ ဖိနပ္မ်ားစီးကာ လုပ္ငန္းကိစၥမ်ား ေဆာင္ရြက္ေနၾကပါသည္။ ထိုအျခင္းအရာကို ျမင္လိုက္ရေသာအခါ ေအာ္ ဘုရားေပၚေတာင္ ဖိနပ္စီး၍ လုပ္ေဆာင္ေန ၾကပါလားဟု စာေရးသူစိတ္ထဲတြင္ အေတာ္စိတ္မေကာင္း ျဖစ္သြားပါသည္။ ပန္းရံသမားမ်ားကား အကုသိုလ္ျဖစ္သည္ဟုလည္း ေတြးမိမည္မထင္ပါ။
ေတြးမိေသာ္လည္း လုပ္ငန္းခြင္မို႔ စီးရသည္၊ ဘုရားေစတီကို ျပစ္မွားလိုစိတ္ မရွိဟု ဆိုၾကပါမည္။ ထုံး၊ ဘိလပ္ေျမတို႔ျဖင့္ လုပ္ကိုင္ေနရသည့္အတြက္ ေျခလက္ေပါက္မွာစိုး၍ သူတို႔ဖိနပ္စီးၾကသည္ဟု စိတ္ကိုေျဖေသာ္လည္း ေျဖ၍မရပါ။ ေနာက္ေန႔တြင္ ေက်ာင္းေဝယ်ာ၀စၥ ေဆာင္ရြက္ေပးေသာ ဒကာႏွင့္ စကားေျပာျဖစ္ေသာအခါ စာေရးသူက ပန္းရံဆရာမ်ား ဘုရားေပၚတြင္ ဖိနပ္စီး၍ ပန္းရံလုပ္ကိုင္ေနသည္ကို ျမင္ရသည္မွာ စိတ္မသက္သာေၾကာင္း ေျပာျဖစ္ပါသည္။ ထုိဒကာကလည္း သူလည္းေတြ႕ရပါေၾကာင္း ျမင္ရသည္မွာ အဆင္မေျပဟုေတာ့ သိပါေၾကာင္း ေလွ်ာက္ထားပါသည္။ သို႔ေသာ္လည္း ဒကာက “အရွင္ဘုရားရယ္၊ နိဗၺာန္ကုန္စုံဆိုင္က လူေတြကိုပဲ ျမင္လိုက္ပါဘုရား၊ ဘုရားထုတဲ့ လူေတြကိုပဲ ျမင္လိုက္ပါဘုရား၊ သူတို႔လဲ လုပ္ငန္းခြင္မို႔ လုပ္ေနၾကတယ္လို႔ စိတ္ေျဖလိုက္ရင္ သက္သာမွာပါ။ နိဗၺာန္ကုန္စုံကလူေတြ၊ ဘုရားပန္းပုဆရာေတြလဲ ဖိနပ္ေတြနဲ႔ ဘုရားေပၚ ေက်ာ္လိုက္ခြလိုက္လုပ္ေနတာ ေတြ႔မယ္ထင္ပါတယ္ဘုရား“ ဟု ေလွ်ာက္ထားပါသည္။
”လုပ္ငန္းခြင္ေတာ့ဟုတ္တယ္၊ ျမင္ရတာေတာ့ တကယ္ကို အဆင္မေျပဘူး“ဟု ေျပာကာ ဆက္မေျပာျဖစ္ေတာ့ပါ။ ဘယ္လိုလုပ္လွ်င္ ေကာင္းမလဲဟု စာေရးသူ စဥ္းစားေနမိပါသည္။ ေက်ာင္းထိုင္ဆရာေတာ္ႏွင့္ ရင္းနီးပါသည္။ အႀကံေတာ့မေပးလိုပါ။ ဆရာလုပ္သည္ဟု အထင္ရွိမည္ စိုးေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ စိတ္ထဲတြင္ ေနမရသည္ႏွင့္ မတတ္ႏိုင္ဘူးေလ တစ္မ်ိဳးထင္လည္း ထင္ပါေစေတာ့ဟု သေဘာထားကာ ေက်ာင္းထုိင္ ဆရာေတာ္ကို စကားစလိုက္ပါသည္။ ”ဆရာေတာ္၊ ဘုရားျပဳျပင္ေနတဲ့ ပန္းရံဆရာေတြက ဘုရားေပၚမွာ ဖိနပ္ေတြနဲ႔ လုပ္ငန္းလုပ္ကိုင္ေနၾကတာ ေတြ႕မိပါတယ္။ အျမင္ကေတာ့ အေတာ္အဆင္မေျပ ျဖစ္ေနပါတယ္။ ဆရာေတာ္ေတာ့ သတိထားမိလား မသိပါဘူးဘုရား“ ” ဟုတ္တယ္
အရွင္ဘုရား၊ ဒီေနရာမွာ အရွင္ဘုရားနဲ႔ တပည့္ေတာ္ အေတြးအႀကံျခင္း အေတာ္တူေနတယ္။ တပည့္ေတာ္ကလဲ ျပဳျပင္ေရးလုပ္ငန္းေတြ လုပ္ေနတာဆိုေတာ့ ဘယ္လိုျပဳျပင္ရမလဲ စဥ္းစားေနတာ။ တပည့္ေတာ္အျမင္မွာလဲ အေတာ္အဆင္မေျပ ျဖစ္ေနတာ။ ဘယ္လိုစီမံရရင္ ေကာင္းမလဲေပါ့“
”တပည့္ေတာ္အျမင္ကေတာ့ ဘုရားေပၚ ဖိနပ္မစီးတာ အေကာင္းဆုံးေပါ့ဘုရား။
ထုံးေတြ ဘိလပ္ေတြကို လုပ္ကိုင္ေနရလို႔ စီးရမယ္ဆိုရင္လဲ ဆရာေတာ္ကိုယ္တိုင္ျဖစ္ျဖစ္၊ သူတို႔ကိုယ္တိုင္ျဖစ္ျဖစ္ တာယာဖိနပ္အသစ္တစ္ရံ ဝယ္ခိုင္းၿပီး လုပ္ငန္းခြင္ ဝင္ခိုင္းတာ ပိုေကာင္းမယ္ထင္ပါတယ္ဘုရား။ ဒီဖိနပ္ပဲ ေနရာတကာစီး၊ ဘုရားေပၚမွာလည္း ဒီဖိနပ္ပဲစီးၾက ဆိုရင္ လုပ္ငန္းခြင္ဆိုေပမဲ့ ျမင္ရတာေတာ့ တကယ္ကို အဆင္မေျပျဖစ္မိပါတယ္ဘုရား”
လုပ္ငန္းခြင္မို႔ (ဘုရားရင္ျပင္ေပၚမဟုတ္) ဘုရားေစတီေပၚတြင္ ဖိနပ္စီးျခင္းသည္ အျပစ္မျဖစ္ဟု မဆိုႏိုင္ပါ။ တစ္နည္းၾကည့္မည္ဆိုလွ်င္ျဖင့္ ဗုဒၶအဂါရ၀၊ ဓမၼအဂါရ၀ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ အျပစ္ပင္ျဖစ္ႏိုင္ပါသည္။ ထိုသို႔အျပစ္ျဖစ္လွ်င္ ထိုထုိပုဂၢိဳလ္တို႔ ဘဝသံသရာ မ်ားစြာနစ္နာရေပမည္။ ထိုေၾကာင့္ တခ်ိဳ႕ကိစၥမ်ား အျပစ္မရွိဟု အထင္ရွိေသာ္လည္း (အျပစ္မရွိလွ်င္ပင္) အျပစ္ရွိေသာ္လည္း လုပ္ငန္းခြင္ျဖစ္ေနလွ်င္ပင္ အမ်ားအျမင္မသင့္ပါက ဗုဒၵသာသနာ့ဂုဏ္ ညိဳးႏြမ္းႏုိင္ပါက ဆင္ျခင္သင့္ပါေၾကာင္း ……………။
အရွင္ဇဋိလ (နတ္ေမာက္)
၂၊၂၊၂၀၁၂
No comments:
Post a Comment