အနာမႏၱစာရ စသည္ငါးပါးေသာသိကၡာပုဒ္တို ့ကိုသံဃာအတြင္း၌ျပဳျခင္းငွါစြမ္းနိုင္၍ ျမဲျမံ ခိုင္ခ့ံ တည္တံ့ေသာအနက္။ မွီျငမ္းမရွိ၊ မိမိခ်ည္းသာ၊ လိုရာအေလ်ာက္၊ ေပါက္ေရာက္စည္ကား၊ ၾကီးပြားေလျပီ၊ သစ္ပင္ၾကီးတမွၽ၊ ခိုင္ခံ ့လွေသာအနက္။ ဘုရားကအစ၊ အရိယာအေပါင္း၊ အရွင္ေကာင္းတို ့သည္၊ ေကာင္း၏ ေကာင္း၏ဟု ခ်ီးမြမ္းအပ္ေသာေၾကာင့္ ကထိန္မည္ပါသည္။
သာ၀တၳိျပည္၊ ေဇတ၀န္ေက်ာင္းေတာ္၌ ျမတ္စြာဘုရားသီတင္းသုံးေတာ္မူေသာကာလ၀ယ္ ပညတ္ေတာ္မူပါသည္။ ပါေ၀ယ်ကရ႒၀ါသီ ဘဒၵ၀ဂ္သခင္ညီေနာင္သံုးက်ိပ္တို ့ကို အေၾကာင္းျပဳ၍ ခြင့္ျပဳခဲ့ပါသည္။ ဘဒၵ၀ဂ္သခင္ အရွင္တစုတို ့သည္ သဗၺညုဘုရားရွင္ကိုခူးျမင္ျခင္းငွါ ပါ၀ါျမိဳ ့မွသာ၀တၱိ သို ့အလာတြင္ ၀ါလနီးေသာေၾကာင့္ သာ၀တၳိျပည္ၾကီးသို ့မေရာက္နိုင္ၾက၍ သာေကတျမိဳ ့တြင္ ၀ါဆိုျပီး ၀ါကၽြတ္ေသာ္ေဇတ၀န္ေက်ာင္းအသြား မိုးမိ၍ ရံႊ ့ႏွစ္ညြန္ေစးညစ္ေၾကးစြဲကပ္ေသာသကၤန္းျဖင့္ ပင္ပန္းေသာသေဘာရွိေသာ ထိုရဟန္းတုိ ့ကိုျမင္လွ်င္ အလြန္ပင္သနားေတာ္မူလွ၍ ေနာင္လာ သံဃာေတာ္ တို ့အားလည္း အက်ိဳးစီးပြါးမ်ားေစျခင္းငွါ ကထိန္ကို ခြင့္ျပဳေတာ္မူခဲ့သည္။
သီိတင္းကၽြတ္လျပည့္ေက်ာ္ (၁) ရက္ေန ့မွစ၍ တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္ေန ့အထိ တစ္လအတြင္း ခင္းအပ္ေသာကာလျဖစ္ပါသည္။ အဂၤါရွစ္ပါးႏွင့္ျပည့္စံုေသာ ရဟန္းပုဂၢိဳလ္မွသာ ကထိန္ခင္းျခင္းငွါ ထိုက္ပါသည္။ သံဃာသည္ ကထိန္၏မူလမည္ပါသည္။
ကိုးထည္ေသာသကၤန္းတို ့တြင္ ဒုကုဋ္.ကိုယ္၀တ္.သင္းပိုင္အားျဖင့္ သံုးထည္ေသာသကၤန္းသာ ကထိန္၏၀တၳဳမည္ပါသည္။ (၀တၳဳ = အေၾကာင္း၊ တည္ရာမွီရာ၊ ဥစၥာပစၥည္း) ေခါမမည္ေသာ ေလွ်ာ္ တမည္ ၀ါခ်ည္တမ်ိဳးပိုးခ်ည္တရပ္ သကၠလတ္ တတန္ ပိုက္ဆံေလွ်ာ္တခ်က္ ငါးပါးစုံေရာယွက္၍ ရက္ အပ္ေသာ ပုဆိုးဟူ၍ ဇာတိေဗဒအားျဖင့္ ေျခာက္ထည္အျပားရွိပါသည္။ ေလွ်ာ္ဖြပ္စီရင္ ျဖတ္ယွဥ္ ခ်ဳပ္ ဆိုး ဗိႏၵဳထိုးျဖင္းဟုဆိုအပ္ေသာပုဗၺကရဏ ခုနွစ္ပါးသည္ အစ၊ ပစၥဳဒိၶဳရ္ျပဳျခင္း အဓိ႒ာန္တင္ျခင္းသည္ အလယ္၊ ၀စီေဘဒမုခလွစ္ဖြင့္ နွဳတ္ဆိုျမြက္၍ခင္းျခင္းသည္ ကထိန္၏အဆံုးျဖစ္ပါသည္။
ဤသိမ္ဥပစာရအတြင္း၌ တည္ေသာရဟန္း၊ အနုေမာဒနာျပဳေသာရဟန္း၊ သူတပါးကိုၾကားသိ ေစေသာရဟန္း၊ ဤရဟန္းသံုးေယာက္တို ့သည္ ကထိန္ခင္းျခင္းေၾကာင့္ျဖစ္ေသာ အက်ိဳးဂုဏ္အင္ အာနိသင္ တို ့ကိုရထိုက္ပါသည္။ ငါးပါးအေရအတြက္ရွိေသာရဟန္း၊ ထို ့ထက္သခ်ၤာအရာအေထာင္ ျဖစ္ေသာရဟန္းတို ့သည္ ကထိန္ခင္းျခင္းငွါထိုက္ပါသည္။ ပုရိမ၀ါသို ့မျပတ္၊ ကပ္ေသာ၀ါရွိသျဖင့္၊ ပဌမပ၀ါရဏာေန ့၌၊ ခ်မ္းေျမ ့သာယာ၊ ပ၀ါရဏာျပဳၾကေသာ ရဟန္းတို ့သည ္ကထိန္ ခင္းထိုက္္ ပါသည္။ (၀ါမက်ိဳးေသာရဟန္းကိုဆိုလိုသည္) သဒၶါၾကည္ျဖဳလွဴအပ္ေသာ သကၤန္းပင္ျဖစ္ေစ၊ ျဗဟၼာအမ်ား ညြတ္တြားေကာ္ေရာ္ ပူေဇာ္အပ္ေသာ သက္န္းပင္ျဖစ္ေစ၊ သီတင္းသုံးေဖာ္ငါးေယာက္ တို ့တြင္ တစ္ေယာက္ေယာက္ေသာသူ လွဴအပ္ေသာသကၤန္းပင္ျဖစ္ေစ၊ အမွတ္မရွိေသာသူ လွဴအပ္ေသာသကၤန္းပင္ျဖင့္ပင္ ျဖစ္ေစခင္းအပ္ပါသည္။
No comments:
Post a Comment