စာရွဳသူတို႔ေတာ့ ထင္မွာပဲ.. ဒီ ဖိုးသား ကေတာ့ ဘာသာေရး ဘေလာ့လည္း ေရးေသး အခ်စ္ အေၾကာင္း ေတြလည္း ေျပာေသးလို႔။ ထင္ခ်င္သလို ထင္ႏိုင္ပါသည္။ ျပႆနာ မရွိပါ။ ဆရာေတာ္ အရွင္ ဆႏၵာဓိက တို႔၊ ဆရာေတာ္ အရွင္ ရာဇိႏၵ (ရေ၀ႏြယ္- အင္းမ) တို႔ကို အားက်ပါသည္။ အခ်စ္ အေၾကာင္းမွ တရား လမ္းေၾကာင္း ေပၚသို႔ ဆြဲေခၚ သြားတတ္၍ ျဖစ္ပါသည္။ ဥပမာ အားျဖင့္ ဆရာေတာ္ အရွင္ဆႏၵာ ဓိက၏ *အခ်စ္ကံ ေခေပမယ့္ အႏွစ္က်န္ ေစရမယ္*၊ ဆရာေတာ္ ရေ၀ႏြယ္၏ *အခ်စ္ႏွင့္ ၀ိပႆနာ* ဟူသည့္ စာအုပ္မ်ိဳးကို ေတာ္ေတာ္ သေဘာ က်ပါသည္။
ျဖစ္သင့္ပါသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ ဆုိေသာ္ ဤေလာကီ လူသားတိုင္း အခ်စ္ႏွင့္ မကင္းႏိုင္ ၾကပါ။ ခ်စ္ပံု ခ်စ္နည္းေတြ ကြာေကာင္း ကြာႏိုင္ ေသာ္လည္း လူတိုင္း ခ်စ္တတ္ ၾကသည္။ အမိအဖ၊ ေဆြမ်ိဳး သားခ်င္း၊ ေရာင္းရင္း သူငယ္ခ်င္း ကဲ့သို႔ လူအခ်င္း ခ်င္းလည္း ခ်စ္ၾကသည္။ ေၾကာင္ကေလးေတြ၊ ေခြးကေလးေတြ ကဲ့သို႔ေသာ သတၱ၀ါေတြ အေပၚမွာလည္း ခ်စ္သည္။ ခ်စ္နည္း ခ်စ္ဟန္ ေတြကလည္း မ်ိဳးစံုပါသည္။
ဤသို႔ ခ်စ္သည္ကား ကၽြန္ေတာ္ မေျပာလိုပါ။ ကၽြန္ေတာ္လည္း ခ်စ္တတ္ ပါသည္။ သို႔ေသာ္ ကၽြန္ေတာ္ ေျပာလို သည္ကား…
လူသားတို႔သည္ ကိုယ္ခ်စ္ေသာ သူႏွင့္ အတူေနရ၊ ေပါင္းဖက္ ရေသာအခါ ရရွိလာသည့္ ေပ်ာ္ရႊင္မႈ ရသကိုေတာ့ ၾကိဳက္ၾကသည္။ ကိုယ္ခ်စ္ေသာ သူႏွင့္ အတူတကြ မေနရေသာ အခါမ်ိဳး၊ ကိုယ့္ကို ခြဲခြါ သြားေသာ အခါမ်ိဳးတြင္ မပူေဆြး မ၀မ္းနည္း မေၾကကြဲသူ ကေတာ့ ေတာ္ေတာ္ ရွားမည္ ထင္ပါသည္။ ေပ်ာ္ရႊင္ ၀မ္းနည္း၊ ေတြ႔ဆံု ၾကံဳကြဲ ဤသည္မွာ ေလာကနိယာမ၊ ျဖစ္ျမဲ ဓမၼာတာပင္ ျဖစ္သည္။ သို႔အတြက္ေၾကာင့္ ဤသည္ကိုလည္း ကၽြန္ေတာ္ မေျပာလိုပါ။ သို႔ေသာ္ ဤသို႔ အခ်စ္ႏွင့္ ပတ္သတ္၍ ထိေတြ႔ ခံစား လာၾကရင္းျဖင့္ ကုိယ့္စိတ္ႏွင့္ မကိုက္သည့္ အခါ မ်ိဳးတြင္ အခ်စ္ကို ေ၀ဖန္ လာၾကသည္။ အခ်စ္ ၀င္ရာမွ အျပစ္ ျမင္လာၾကသည္။ အျပစ္တင္ လာၾကသည္။
ကၽြန္ေတာ္ စဥ္းစား ၾကည့္မိသည္။ အခ်စ္မွာ အျပစ္ ရွိပါသလား.. ဟူ၍။ ထားပါ။ ဤသည္ကို အရင္ မေျပာခင္ ကၽြန္ေတာ္ ခ်စ္ေသာ သူမ်ား အေၾကာင္း နည္းနည္း ေျပာခ်င္ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္ အေမ့ကိုလည္း ခ်စ္သည္။ အေဖ့ကို လည္းခ်စ္သည္။ ေၾကာင္ေလး ေတြ၊ ေခြးေလးေတြ ကဲ့သို႔ေသာ သတၱ၀ါ ေတြကိုလည္း ခ်စ္သည္။ အြန္ေစာ ကဲ့သို႔ အေခ်ာ အလွေလးေတြ ျမင္လ်င္လည္း ခ်စ္သည္။ အမ်ိဳးသမီး ေတြကိုလည္း ခ်စ္သည္။ အမ်ိဳးသားေတြ ကိုလည္း ခ်စ္သည္။ (တစ္မ်ိဳး မထင္ပါႏွင့္ဦး၊ ထပ္ရွင္း ပါမည္။) ခ်စ္စရာ ေကာင္းေသာ အရာေလးမ်ား ျမင္လ်င္လည္း ခ်စ္ပါသည္။
အခ်စ္မွာ အျပစ္ရွိ သလား ဟူသည့္ ေမးခြန္း၏ အေျဖကို အေမးေလး ေတြႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္ ေမးၾကည့္ ခ်င္ပါသည္။ စာရွဳသူမ်ား ယင္း ေမးခြန္းေလး မ်ားကို ဖတ္ရင္း အေျဖကို အနည္းငယ္ စဥ္းစားၾကည့္ ေစခ်င္ပါသည္။
၁) အေဖ အေမကို ခ်စ္ေသာ အခ်စ္တြင္အျပစ္ ရွိပါသလား။
၂) သတၱ၀ါေတြကို ခ်စ္ေသာ အခ်စ္တြင္အျပစ္ ရွိပါသလား။
၃) ဆန္႔က်င္ဘက္ လိင္ကို ခ်စ္ေသာ အခ်စ္တြင္ အျပစ္ ရွိပါသလား။
၄) လိင္တူခ်င္း ခ်စ္ေသာ အခ်စ္တြင္ အျပစ္ ရွိပါသလား။
ေမးခြန္းေတြ ကေတာ့ ေမးခ်င္လွ်င္ ေမးခ်င္ သေလာက္ ထြက္လာ ပါဦးမည္။ ဒီေလာက္ကိုပဲ အရင္ဆံုး စဥ္းစား ဆင္ျခင္ရင္း အေျဖ ညႇိၾကည့္ ရေအာင္။
နံပါတ္ တစ္ကို မေျဖခင္ ေနာက္ထပ္ အေမးတစ္ခု ေမးခ်င္ ပါေသးသည္။ သင္သည္ ယခု မိဘႏွင့္ အေ၀း တစ္ေနရာတြင္ ေရာက္ရွိေနပါက သင့္မိတို႔အား လြမ္းဆြတ္ သတိရေန မည္လားဆိုလွ်င္ သင္မည္သို႔ အေျဖ ေပးမည္နည္း။ ကၽြန္ေတာ္ ေျဖရလွ်င္ေတာ့ မိဘတို႔အား သတိ ရသင့္ပါသည္။ သတိ ရရပါမည္။ ကၽြန္ေတာ္လည္း သတိရပါသည္။ သို႔ေသာ္ စြဲလမ္းမႈ ကင္းေသာ၊ တမ္းတမႈ မပါေသာ ခ်စ္ျခင္း မ်ိဳးျဖင့္ သတိရျခင္းမ်ိဳး ျဖစ္သင့္ပါသည္။ ျဖစ္လည္း ျဖစ္ရပါမည္။ အဘယ္ ေၾကာင့္ပါနည္း။
ဤေနရာတြင္ ဘာသာေရး အသိ အနည္းငယ္ ရွိၿပီး သူမ်ား အဖို႔ အခ်စ္တြင္ အျပစ္ မရွိေၾကာင္း ရိပ္ဖမ္း သံဖမ္း သိေလာက္ၿပီ ထင္ပါသည္။ ထပ္ရွင္း ပါဦးမည္။
ကၽြန္ေတာ္၏ အေမသည္ တစ္ဦး တည္းေသာ သားျဖစ္ေသာ ကၽြန္ေတာ့္ကို ခ်စ္ပါသည္။ မ်က္ေစ့ ေအာက္မွ အေပ်ာက္ မခံခ်င္ ေလာက္ေအာင္ ခ်စ္ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္ ယခုလို အမိေျမႏွင့္ အေ၀း တစ္ေနရာ ေရာက္ေန ေသာ္လည္း ကၽြန္ေတာ့္ အေမသည္ ကၽြန္ေတာ့္ အသံအား ေန႔စဥ္ မျပတ္ ၾကားခ်င္ ေနပါလိမ့္မည္။ ကၽြန္ေတာ့္ ရုပ္ရည္ကိုလည္း ေန႔စဥ္ နီးပါး ျမင္ခ်င္ ေနပါလိမ့္မည္။ စားေကာင္း ေသာက္ေကာင္းမ်ား စားရေသာ အခါတြင္လည္း ေကၽြးခ်င္ ေနပါလိမ့္မည္။ ဤသည္ကို မိဘ ေမတၱာဟု ဆုိလွ်င္ ကၽြန္ေတာ္ မျငင္းပါ။ သို႔ေသာ္…
ကၽြန္ေတာ့္ အေမအေၾကာင္း ကၽြန္ေတာ္ သိပါသည္။ သားကို ခ်စ္ေသာ အခ်စ္တြင္ ေတြ႔ခ်င္ ျမင္ခ်င္ေသာ၊ အသံၾကား ခ်င္ေသာ တဏွာ စြဲလမ္းမႈမ်ား ေရာျပြမ္း ေနပါသည္။ ဤေနရာတြင္ တဏွာ ဟူ၍ စကားလံုး ၾကီးသြားသည္ဟု စာရွဳသူတို႔ ထင္ေကာင္း ထင္ႏုိင္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ အဆင္း၊ အသံ၊ အန႔ံ၊ အရသာ၊ ေတြ႔ထိ စရာ၊ ၾကံေတြးစရာ တို႔ အေပၚ ႏွစ္သက္ျခင္း ကို တဏွာဟု ဆိုထားေလရာ ကၽြန္ေတာ့္အား အေမ ျမင္ခ်င္ ေတြ႔ခ်င္ေနမႈ၊ ကၽြန္ေတာ္က အေမ့အား ေတြ႔ခ်င္ ျမင္ခ်င္ေနမႈ ဤသည္တို႔သည္ တဏွာပင္ ျဖစ္၍ ကၽြန္ေတာ္ သံုးႏႈန္း လိုက္ပါသည္။ ဆိုလိုသည္မွာ စြဲလမ္းမႈ မကင္းေသာ ခ်စ္ျခင္းျဖင့္ ကၽြန္ေတာ့္အား ခ်စ္ေန ျခင္းပင္ ျဖစ္ပါသည္။
ဤသို႔ ဆိုလွ်င္ အေမ ကၽြန္ေတာ့္ အေပၚခ်စ္ေသာ အခ်စ္သည္ အျပစ္ရွိသလား၊ မရွိပါ။ အခ်စ္မွာ ရာႏႈန္းျပည့္ အျပစ္ မရွိပါ။ ထိုအခ်စ္ အေပၚ စိုးမိုး ထားသည့္၊ အေရာင္ျခယ္ ထားသည့္ စြဲလမ္းမႈ တြင္သာ အျပစ္ ရွိပါသည္။ ဤတြင္ နံပါတ္တစ္ အေျဖ ေျပလည္ ေလာက္ပါၿပီ။ နံပါတ္ ႏွစ္ သတၱ၀ါ ေတြအေပၚ ခ်စ္ျခင္း တြင္လည္း အျပစ္မရွိေၾကာင္း နံပါတ္တစ္ကို ၾကည့္၍ လံုေလာက္ၿပီ ထင္ပါသည္။
နံပါတ္ သံုးႏွင့္ နံပါတ္ေလး လိင္တူ လိင္ကြဲ ခ်စ္ျခင္းတြင္လည္း အခ်စ္မွာ အျပစ္ မရွိေၾကာင္း၊ စြဲလမ္းမႈ တြင္သာ အျပစ္ရွိေၾကာင္း ေပၚလြင္ေလာက္ ပါၿပီ။ လိင္တူ လိင္ကြဲ ခ်စ္ျခင္းဟု ကၽြန္ေတာ္ ဆိုခဲ့၍ အဓိပၸါယ္ေကာက္ လြဲႏိုင္ပါသည္။ အနည္းငယ္ ထပ္ရွင္းပါမည္။
ကၽြန္ေတာ္က လိင္တူ ျဖစ္ေသာ အေဖ့ကို ခ်စ္သည္။ ျပႆနာ မရွိ။ ေမာင္လွက လိင္တူ ျဖစ္ေသာ သူ႔အစ္ကိုကို ခ်စ္သည္။ ဒါလည္း ျပႆနာ မရွိ။ ကၽြန္ေတာ္က ကို၀င္းျမင့္ကို ခ်စ္သည္။ ကို၀ိမုတၱိ သုခကို ခ်စ္သည္။ ကိုဥပါ သကာကို ခ်စ္သည္။ ဤေနရာ တြင္လည္း တကယ္တန္း ေသေသ ခ်ာခ်ာ စဥ္းစားလွ်င္ ျပႆနာ မရွိပါ။ သို႔ေသာ္ ျငားလည္း ခ်စ္သည္ ဆုိေသာ စကားလံုး၏ ေရွ႕တြင္ ၾကိယာ ၀ိေသသနပုဒ္ တစ္ခု ထပ္ေပါင္းဖို႔ လိုလာပါၿပီ။ အဘယ္ကဲ့သို႔ ခ်စ္သနည္း ဆိုသည့္ ၾကိယာပုဒ္။
ထုိသူ သံုးေယာက္ လံုးအား ကၽြန္ေတာ္ အစ္ကို သဖြယ္ ခ်စ္ပါသည္။ မိတ္ေဆြ ကဲ့သုိ႔ တန္ဖိုးထား ခ်စ္ခင္ပါသည္။ သြန္သင္ ဆံုးမ လမ္းညႊန္ ျပသေသာ ဆရာေတြ လိုလည္း ခ်စ္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ ေက်းဇူးတရား၊ သြန္သင္ ဆံုးမခဲ့မႈ တို႔အား သတိရ မိတိုင္း၊ ထိုသူတို႔အား ျမင္ခ်င္ ေတြ႔ခ်င္ ေနေသာ စြဲလမ္းမႈ ကင္းေပ်ာက္ေအာင္၊ တမ္းတမႈ မပါသည့္ ခ်စ္ျခင္း မ်ိဳးျဖင့္ ခ်စ္တတ္ ေအာင္ေတာ့ ေတာ္ေတာ္ အားထုတ္ ရပါသည္။ ဘာေၾကာင့္ လည္းဟု ေမးလာလွ်င္ အေျဖ အဆင္သင့္ ရွိပါသည္။ ယင္း အေျဖမွာ *ကၽြန္ေတာ္သည္ ပုထုဇဥ္ တစ္ေယာက္ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္*။ သည္တြင္လည္း လိင္တူ ခ်စ္ျခင္း ျပႆနာ ေျပလည္သလို အခ်စ္မွာ အျပစ္ မရွိေၾကာင္းလည္း ေပၚလြင္ ပါၿပီ။ မစြဲ လမ္းေသာ ခ်စ္ျခင္း ျဖစ္ဖို႔သာ လိုပါသည္။
ဆန္႔က်င္ဘက္ လိင္တို႔အား ခ်စ္ျခင္းဟူေသာ နံပါတ္ ေလးတြင္လည္း.. ကၽြန္ေတာ္ ေျပာခဲ့ပါသည္။ အြန္ေစာကဲ့သို႔ ခ်စ္စရာ ေလးမ်ား ျမင္လွ်င္ ကၽြန္ေတာ္ ခ်စ္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ စြဲလမ္းမႈ တဏွာ ပါမပါ ကုိေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ကိုယ္ ကၽြန္ေတာ္သာ အသိဆံုး ျဖစ္ပါ၍ ထည့္မေရး ေတာ့ပါ။ စာရွဳသူလည္း ေယာက္်ား ေလးျဖစ္လွ်င္ ထုိသို႔ ခ်စ္စရာ ေကာင္းေသာ မိန္းမပ်ိဳေလး မ်ားအား ျမင္ပါက ခ်စ္မိ သြားႏိုင္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ ထုိသို႔ ခ်စ္မိသည့္ အခါမ်ိဳးတြင္ လိုခ်င္ တပ္မက္သည့္ ေလာဘ၊ လိုခ်င္တာ မရ၍ အလို မက်သည့္ ေဒါသမ်ား ေရာယွက္ လာပါက အခ်စ္ကို အျပစ္ မတင္ပါႏွင့္။ အခ်စ္မွာ အျပစ္ မရွိပါ။ ထိုအခ်စ္ကို အသံုးခ်၍ ျဖစ္တည္ ေနေသာ စြဲလမ္းမႈ တဏွာ၊ ဥပါဒါန္ တို႔ အေပၚတြင္သာ အျပစ္ ရွိပါသည္။
ခ်စ္စရာ ေလးမ်ား ျမင္၍ ခ်စ္ျခင္းသည္ အျပစ္ မရွိေၾကာင္း၊ ထို အရာေလး မ်ားကို စြဲလမ္းေနေသာ တဏွာ၊ ဥပါဒါန္ အေပၚတြင္သာ အျပစ္ ရွိေၾကာင္း ကိုလည္း ဘုန္းဘုန္း ဦးေကာသလႅ တရား တစ္ပုဒ္မွာ ေဟာၾကား ဖူးပါသည္။ ထိုတရားထဲမွာပင္ ထင္ပါသည္။ ဘုန္းဘုန္းက သံုးစြဲ ဟူသည့္ စကား လံုးေလးအား ခဲြျခား ျပသြားခဲ့ပါသည္။ သံုး ေတာ့သံုးပါ၊ မစြဲပါႏွင့္.. ဟူ၍။
မွန္ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္ တို႔တေတြသည္ လူ သတၱ၀ါ၊ အသံုးက်မည့္ အရာေတြ အေပၚ ခ်စ္ခင္မႈ၊ တပ္မက္မႈ၊ စြဲလမ္းမႈတို႔ ျဖင့္ အသံုးခ်ေန၊ အသံုးျပဳ ေနၾကသည္။ ထိုသို႔ သံုးေနရင္းမွလည္း စြဲလမ္း သြားတတ္ ၾကပါသည္။
ဥပမာ ေဆာင္ပါဦးမည္။ ယခု ကၽြန္ေတာ္သည္ http://sonesiyar.blogspot.com/ (အျဖဴေရာင္ ေမတၱာ) ဟူေသာ အမည္ျဖင့္ ဘာသာေရး ဆန္ဆန္ ေရးခဲ့သည္မွာ ၇-လ ေက်ာ္ခဲ့ ပါၿပီ။ ကၽြန္ေတာ့္ ဘေလာ့ ေလးအား ကၽြန္ေတာ္ ခ်စ္ပါသည္။ တန္ဖိုး ထားပါသည္။ ထိုသို႔ တန္ဖိုးထား ခ်စ္ခင္ရာမွ ထိုဘေလာ့ ေလးအား တစ္ေန႔ တစ္ေခါက္မွ မျမင္ရလွ်င္ မေန ႏိုင္ေအာင္ ကၽြန္ေတာ္ စြဲလမ္း ေနမိ ပါသည္။ ဤသည္ ကိုလည္း ကၽြန္ေတာ္ သိပါသည္။ သိသိၾကီးႏွင့္ ထိုစြဲလမ္းမႈ အသိသည္ ပုထုဇဥ္ ပီပီ ေဖ်ာက္ရ ခက္ေနပါသည္။ ေဖ်ာက္ရ ပါဦးမည္။ ထိုသို႔ ဘေလာ့ ေလးအား စြဲလမ္း ခ်စ္ခင္ရာတြင္ အခ်စ္မွာ အျပစ္ မရွိေၾကာင္း ကိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ ေကာင္းေကာင္း သေဘာ ေပါက္ပါသည္။
စာရွဳသူတို႔လည္း အခ်စ္မွာ အျပစ္ မရွိေၾကာင္း သေဘာ ေပါက္ေလာက္ ၿပီဟု ယံုၾကည္ ပါသည္။ ထို႔ျပင္ ကၽြန္ေတာ့္လို ခ်စ္ရာမွ စြဲလမ္းမႈ ဘက္သို႔ ကူးသြား သူမ်ားလည္း ရွိမည္မွာ ေျမၾကီး လက္ခတ္ မလြဲပါ။ သို႔ေသာ္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ တေတြသည္ ထိုကဲ့သို႔ အခ်စ္မွ တဆင့္ စြဲလမ္းလာ မႈတို႔အား တေျဖးေျဖးႏွင့္ ေပ်ာက္ေအာင္ ေဖ်ာက္ရပါမည္။ ျပတ္ေအာင္ ပယ္သတ္ ရပါမည္။
ကၽြန္ေတာ္က ဤကဲ့သို႔ ပယ္သတ္ ရမည္ ေျပာ၍ စာရွဳသူတို႔က ပယ္သတ္ဖို႔ ခက္သည္ဟု ဆိုေကာင္း ဆိုႏိုင္ ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္ မျငင္းပါ။ ဘ၀ အဆက္ဆက္မွ အထံု ပါလာေသာ ထို စြဲလမ္းမႈသည္ ေပ်ာက္ေအာင္ ေဖ်ာက္ဖို႔ ပယ္သတ္ဖို႔ေတာ့ အက်င့္ မရွိေသး သူမ်ား အဖို႔ ေတာ္ေတာ္ ခက္ပါမည္။ သို႔ေသာ္ သံသရာ လည္ေၾကာင္း ျဖစ္ေသာ ထုိ စြဲလမ္းမႈအား ကၽြန္ေတာ္တို႔ တေတြ ခက္ခက္ ႏွင့္ပင္ တေျဖးေျဖး ပယ္သတ္ သြားရပါမည္။ မျဖစ္ႏိုင္သည့္ ၾကားကပင္ ျဖစ္ေအာင္ လုပ္သြား ရပါမည္။ ကို၀င္းျမင့္က ကၽြန္ေတာ့္အား “မျဖစ္ႏိုင္သည့္ ၾကားက ျဖစ္ေအာင္ လုပ္ႏိုင္တာလည္း အရည္အခ်င္း တစ္ရပ္ပဲ” ဟူ၍လည္း ေျပာဖူးပါသည္။
ကၽြန္ေတာ္လည္း ဟိုေလွ်ာက္ေရး၊ ဒီေလွ်ာက္ေရးႏွင့္ မ်ားသြားၿပီ ထင္ပါသည္။ အခ်စ္မွာ အျပစ္ မရွိေၾကာင္း၊ စြဲလမ္းမႈ တြင္သာ အျပစ္ ရွိေၾကာင္းလည္း ေပၚလြင္ ေလာက္ပါၿပီ။ ထို စြဲလမ္း တမ္းတမႈအား ပယ္သတ္ျခင္းႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ဆရာေတာ္ ဦးေကာသလႅ၏ ဆံုးမစကား တစ္ခြန္းျဖင့္ ကၽြန္ေတာ့္ ေရးသားမႈအား အဆံုးသတ္ပါမည္။
http://mmmathematics.blogspot.com
No comments:
Post a Comment