စိတ္ပ်ံ႕လြင့္ေသာ္
စိတ္ပ်ံ႕လြင့္တာကို အတင္းထိန္းမထားပါနဲ႕၊ပ်ံ႕လြင့္ရင္ ပ်ံ႕လြင့္မွန္း သိဖုိ႕ပဲ။
စိတ္မျငိမ္တာကို မျငိမ္မွန္သိဖုိ႕၊စိတ္ေျပးရင္ ေျပးမွန္း၊ေတြးရင္ေတြးမွန္း၊စိတ္ကူးရင္ စိတ္ကူးမွန္း၊ ၾကံရင္ ၾကံမွန္း သိေနရုံပဲ။
သိရင္ေတာ္ျပီ၊တည္ျငိမ္လုိ႕ေကာင္းလုိ႕သေဘာက်ေနရင္လည္း မဟုတ္ေသးဘူး၊တည္တာကို ေကာင္းတယ္ထင္ျပီးေတာ့လဲ မစြဲရဘူး၊ပ်ံ႕လြင့္တာကို မေကာင္းဘူးထင္ျပီးေတာ့လည္း စိတ္မပ်က္ရဘူး၊သိေနဖုိ႕ပဲ။
ေကာင္းေကာင္း မေကာင္းေကာင္း တည္တာကိုလည္း သိ၊ မတည္တာကိုလည္း သိရမယ္။
စိတ္မျငိမ္တာကို မျငိမ္မွန္သိဖုိ႕၊စိတ္ေျပးရင္ ေျပးမွန္း၊ေတြးရင္ေတြးမွန္း၊စိတ္ကူးရင္ စိတ္ကူးမွန္း၊ ၾကံရင္ ၾကံမွန္း သိေနရုံပဲ။
သိရင္ေတာ္ျပီ၊တည္ျငိမ္လုိ႕ေကာင္းလုိ႕သေဘာက်ေနရင္လည္း မဟုတ္ေသးဘူး၊တည္တာကို ေကာင္းတယ္ထင္ျပီးေတာ့လဲ မစြဲရဘူး၊ပ်ံ႕လြင့္တာကို မေကာင္းဘူးထင္ျပီးေတာ့လည္း စိတ္မပ်က္ရဘူး၊သိေနဖုိ႕ပဲ။
ေကာင္းေကာင္း မေကာင္းေကာင္း တည္တာကိုလည္း သိ၊ မတည္တာကိုလည္း သိရမယ္။
အားလံုး သတၱ၀ါေတြ မီး၀ုိင္းခံေနရတယ္။ မီးဆယ့္တစ္ပါး ၀ုိင္း၀ုိင္းလည္ေနတယ္။ သတိထားေနရင္ မီးလြတ္ေနတယ္၊ ေလာဘမီး၊ ေဒါသမီး၊ ေမာဟမီး၊ ဘ၀သစ္ျဖစ္ရတဲ့ ဇာတိမီး၊ ရင့္အုိရတဲ့ ဇရာမီး၊ စကၠန္႕တုိင္း အျမဲေလာင္ေနတယ္။ မရဏမီးကလည္း ရုပ္ေရာ နာမ္ေရာ၊ သိစရာေရာ၊ သိတာေရာ အျမဲမျပတ္ေလာင္ေနတယ္။ ေသာကမီး၊ ေသာကေတြကေတာ့ မ်ဳိးစံုပဲ။ ပရိေဒ၀မီး၊ ငိုေၾကြးရလုိ႕ မ်က္ရည္ပင္လယ္ေ၀ေအာင္ က်ခဲ့ရေပါင္း မ်ားျပီ။ တန္ခူး၊ ကဆုန္ေနပူတာ ျပင္းထန္တယ္ဆုိေပမယ့္ မ်က္ရည္က်ေလာက္ေအာင္ေတာ့ မပူပါဘူး။ ေသာက ပရိေဒ၀မီးေၾကာင့္ မ်က္ရည္ေပါက္ေတြ ေတာက္ေတာက္က်ရတယ္။ ဘယ္ေလာက္ပူသလဲၾကည့္၊ အပူျငိမ္းတဲ့ တရားကေတာ့ သတိပဲ။ ရႈရင္းနဲ႕ ကုိယ့္မီး၀ုိင္းတာကို မီး၀ုိင္းမွန္း သိသြားရင္ သိပ္တန္ဖုိးရွိတယ္။ တစ္ခ်ဳိ႕ေယာဂီေတြ အဲ့လုိမသိဘူး။ မီးဆုိတာ တစ္ျခားက လာတာမဟုတ္ဘူး ကိုယ့္စိတ္ထဲက ထြက္လာတာပါ။
စိတ္ဆုိတာ တရားမပါရင္ ဘယ္အာရုံနဲ႕မွ မတည့္ဘူး။ အာရုံတုိင္းနဲ႕ အကုန္ရန္ျဖစ္တဲ့ သေဘာရွိတယ္။ အသံထြက္ျပီး မျဖစ္လည္း အသံတိတ္ ရန္ျဖစ္တယ္၊ စိတ္ထဲက မေက်နပ္ဘူး။ စားရင္းနဲ႕လည္း သူကအစားၾကီးတယ္၊ သူကလက္သြက္တယ္နဲ႕ ရန္ျဖစ္တယ္။ အာရုံနဲ႕စိတ္ အဆင္ေျပဖုိ႕ကေတာ့ သတိထားတဲ့ တရားကပဲ အာမခံပါတယ္။ သတိကင္းမဲ့ ေမ့ေလ်ာေနရင္ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ အပူေတြနဲ႕ ေလာင္ျမဳိက္ခံေနရတယ္။
ဆားမပါတဲ့ဟင္း အရသာမရွိသလုိ သတိမပါတဲ့ အေျပာအဆုိ အလုပ္အကိုင္ေတြလည္း ေပါ့ျပက္ျပက္ပဲ။ သတိရွိတယ္ဆုိတာ ကိုယ္နဲ႕စိတ္ ျဖစ္တာတစ္ခုခုေပၚ သတိမလြတ္ဖုိ႕ ေျပာတာပါ။ ပါးစပ္က လုိက္ဆုိ၊ လုိက္မွတ္ေနဖုိ႕ မဟုတ္ဘူး။
သတိထားရင္းက သတိရွိလာတယ္၊ သတိရွိလာရင္ သက္ေတာင့္သက္သာရွိတယ္၊ ပထမေတာ့ အားမရစရာလိုပဲ ေပါ့ေပါ့ပါးပါးနဲ႕ သိေနရလုိ႕ အားမရသလို ျဖစ္တယ္။ နည္းနည္းေလး စိတ္စုိက္အားၾကီးရင္ တင္းက်ပ္ ပင္ပန္းလာတယ္။ ေခါင္းေရာ ကိုယ္ေရာ တင္းက်ပ္လာတယ္။ ဒါဆုိရင္ သတိထားရင္းနဲ႕ သတိလြတ္ေနျပီ၊ သတိမရွိေတာ့ဘူး။ စိတ္ကုိေလွ်ာ့ေပးပါ။ တစ္ခ်ဳိ႕ ေယာဂီေတြ ေတာ္တန္ရုံနဲ႕ ျပန္ေလွ်ာ့လုိ႕ မရဘူး စိတ္ေရာ ကုိယ္ေရာ ေလွ်ာ့ျပီး ေအးေအးေလး ၾကည့္ေပးပါ။ ပုဂၢဳိလ္ရဲ႕ အလုပ္က သတိထားတာ။ သတိထားလုိ႕ သတိရွိလာျပီဆုိရင္ ဓမၼအလုပ္ ျဖစ္သြားတယ္။ ဓမၼအလုပ္ျဖစ္သြားရင္ မွန္ကန္တဲ့ အသိ၊ မွန္ကန္တဲ့ အားထုတ္မႈ၊ အဲ့ဒါေတြက သဘာ၀ျဖစ္ေနတယ္။
ေရႊဥမင္ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး
No comments:
Post a Comment