ဗုဒၶဘာသာတို႔၏ေမတၱၱာတရားသည္ အျခားဘာသာတို႔၏ေမတၱာတရားႏွင့္မတူနိဳင္ပါ။ ေမတၱာဟူသည္မွာ ခ်စ္ခင္ျမတ္ႏုိးျခင္း ဟု အဓိပါယ္ရသည္။ တရားကိုယ္အားျဖင့္ အေဒါသေစတသိက္ျဖစ္သည္။ ယင္းသည္ ရုန္ရင္းၾကမ္းတမ္းျခင္း၊ ျငဴစူျခင္း၊ မနာလို၀န္တိုျခင္း စသည္ႏွင့္ ဆန္႔က်င္ဘက္ျဖစ္သည္။ ေမတၱာဟူေသာ ေ၀ါဟာရသည္ ဘာသာတရားတိုင္း အနီးအပါးတြင္ ရွိၾကည္။ သို႔ရာတြင္ ဗုဒၶ၀ါဒအရ ေမတၱာတရားႏွင့္ အျခားဘာသာ၀ါဒတို႔၏ ေမတၱာတရားမွာ မႏွစ္သာရအားျဖင့္ ကြာျခားပါသည္။
ဖန္ဆင္းရွင္၀ါဒအရ ဤကမၻာ ေလာကအပါအ၀င္ သက္ရွိ၊ သက္မဲ့ ၊ ေတာေတာင္၊ ေရေျမတို႔ကို အနႏၱတန္ခိုးရွင္ ထာ၀ရဘုရားသခင္က ၾကီးျမတ္ေသာ ေမတၱာေၾကာင့္ ဖန္ဆင္းခဲ့သည္ဟု ဆိုသည္။ သို႔ရာတြင္ ထိုထာ၀ရသခင္ကပင္ လူသားတို႔၏ အစားအစာအတြက္ သတၱ၀ါတို႔ကို သတ္ျဖတ္ စားေသာက္ခြင့္ျပဳျပန္သည္။ စစ္မွန္ေသာေမတၱာသည္ သတၱ၀ါအားလံုးအေပၚ ထပ္တူညီမူ ျဖစ္သင့္သည္။ ခြဲျခားရွဳျမင္ေသာ ေမတၱာမွန္လွ်င္ မစစ္မွန္ေပ။ မိမိအားသတ္ရန္ တရွိန္ထိုးျပးလာသည့္ နာဠာဂီရိဆင္ ၊ အသေရဖ်က္သူ စိဥၥာမာန အမ်ိဳးသမီးကိုလည္း မဟာကရုေဏာေတာ္ျဖင့္သာ တုန္႔ျပန္၍ ျငိမ္းခ်မ္း စြာ ေအာင္ျမင္ေတာ္မူခဲ့သည္။
လက္စားေခ်ရမည္ဟူေသာဆံုမခ်က္ကိုဗုဒၶ၀ါဒေရးရာ အလံုးစံုေသာ စာေပပိဋကတ္၌ မေတြ႔ရျခင္းသည္ပင္ ဗုဒၶ၀ါဒေမတၱာ၏ ထူးျမတ္ေသာအသြင္ျပင္ လကၡဏာတရပ္ျဖစ္သည္။ ေဒါသကို ေမတၱာျဖင့္၊ ရန္ကိုရန္မျပဳျခင္းျဖင့္၊ ပညာမဲ့သူကို ပညာရွိျခင္းျဖင့္ ေအာင္ျမင္ရမည္ဟုသာ ဗုဒၶညြန္ျပေတာ္မူပါသည္။
သိုရာတြင္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္တို႔သည္ အလံုးစံုးကို အရွံဳးေပး အညံ့ခံသည္ဟူ၍ကားမဆိုလိုေပ။ မဟုတ္မတရား စြပ္စြဲေျပာဆိုလာပါက မဟုတ္သည့္အေၾကာင္းကို အေထာက္းအထားခိုင္လံုစြာျပ၍ ေခ်ပေျပာဆိုရမည္။ မိမိ၏ဓမၼ၌ တကယ္ရွိ၊ ဟုတ္မွန္ေနလွ်င္ ဤအခ်က္သည္ မွန္ကန္ေၾကာင္း စြပ္စြဲလာသူအား ေခ်ပေျပာဆိုရမည္ဟု ဗုဒၶညြန္ၾကားပါသည္။ တဖက္သားက ၾကမ္းတမ္းစြာ ဆဲေရးေျပာဆိုလာပါမူ မိမိက ႏူတ္ဆိတ္၍ သီးခံနိဳင္ရမည္။ မိမိကျပန္လည္၍ ဆဲဆိုၾကိမ္းေမာင္းလိုက္ပါက မိမိလည္းတဖက္သားကဲ့သို႔ပင္ ရိုင္းစိုင္းၾကမ္းတမ္းသူ ျဖစ္သြားေသာေၾကာင့္တည္း။
အခ်ဳပ္အားျဖင့္မူ ဗုဒၶ၀ါဒေမတၱာသည္ သတၱ၀ါအားလံုးကိုတန္းတူညီမွဴ႔ရွိသည္။ အျခားဘာသာ၀ါဒအရ ေမတၱာမွာ ခ်စ္သူ မုန္းသူ လူႏွင့္တိရိ စၧာန္ မိမိလူမ်ိုးအျခားလူးုမ်ိဳး စသည့္ျဖင့္ ကြဲျပားစြာ ထားသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေမတၱာဟူေသာ ေ၀ါဟာရ တူေသာ္လည္း အႏွစ္သာရအတြင္းသရုပ္အားျဖင့္ အေရွ႕ႏွင့္ အေနာက္ပမာ ဆန္႔က်င္လွပါသည္...........။ ။
No comments:
Post a Comment