မေကာင္းမႈ ဒုစရိုက္ကို ျပဳလုပ္ရမွာ
ရွက္ျခင္းက ဟိရီျဖစ္ၿပီးေတာ့၊ ေၾကာက္လန္႔ျခင္းက ၾသတၱပၸ ျဖစ္ပါတယ္။
ထုိတရားႏွစ္ပါးမွာ မိမိဂုဏ္သိကၡာကို ေစာင့္ေရွာက္တဲ့သူတုိ႔မွာ ဟီရိတရားက
ထင္ရွားၿပီး ဆရာ၊ မိဘ ေဆြမ်ိဳးစသူႏွင့္ အျခားသူမ်ားကို ေလးစာသူတုိ႔မွာ
ၾသတၱပၸတရား ထင္ရွားပါတယ္။ ဥပမာ.. “ငါသည္ အမ်ိဳးေကာင္းတစ္ေယာက္ျဖစ္တယ္၊
ငါ႔လိုအမ်ိဳးေကာင္းသူ မေကာင္းမႈျပဳေနလွ်င္ (ဥပမာ..တံငါလုပ္ရင္၊ ၾကက္တုိက္၊
ဖဲရိုက္၊ အရက္ေသာက္ေနရင္) ရွက္စရာျဖစ္လိမ့္မယ္” ဆုိၿပီး
ကိုယ့္ရဲ႕အမ်ိဳးဂုဏ္ကုိ ေစာင့္ထိန္းေသာအေနနဲ႔ မေကာင္းမႈျပဳရ
မွာရွက္တာပါ။ ပညာတက္တဲ့သူကလည္း “ငါ႔လိုပညာရွိ တစ္ေယာက္က ေအာက္က်ေသာ မေကာင္းမႈျပဳလုပ္ရင္ (သူ႔ဥစၥာ မတရားယူရင္) ရွက္စရာေကာင္းတယ္။” အသက္ႀကီးသူကလည္း “ငါလို အဘုိးႀကီးက မေကာင္းမႈကို ျပဳရင္ေတာ့ (လိမ္ေနရင္၊ ဆဲေနရင္၊ ေပါက္တတ္ ကရေတြေျပာေနရင္) ရွက္စရာေကာင္းတယ္” ဆုိၿပီး ကိုယ့္မွာရွိေနတဲ့ ဂုဏ္တစ္ခုခုကို ေလးစားသူက ဟိရိတရားကို ထင္ထင္ရွားရွားျဖစ္ေစပါတယ္။ ငါက မေကာင္းမႈျပဳလိုက္ရင္ ငါ႔မိဘ၊ ငါ႔ေရႊမ်ိဳး၊ ငါ႔ဆရာသမားေတြ ကဲ့ရဲ႕ခံရမွာစိုးရိမ္လို႔ ဒုစရိုက္တရားေတြလုပ္ရမွာကို ေၾကာက္လန္႔တတ္တာက ၾသတၱပၸတရားျဖစ္ပါတယ္။ ကိုယ့္ရဲ႕ဂုဏ္သိကၡာ၊ မိဘ၊ ဆရာသမား ေတြရဲ႕ဂုဏ္သိကၡာကို မၾကည့္ပဲ ရြဲ႕ခ်င္တုိင္းရြဲ႕၊ လုပ္ခ်င္တာလုပ္ေနသူေတြမွာေတာ့ ဟီရိ၊ ၾသတၱပၸတရားႏွစ္ပါးလံုး မရွိပဲ ဒုစရိုက္တရားေတြနဲ႔သာ ျပည့္နက္ေနပါမယ္။ ဟီရိနဲ႔ၾသတၱပၸ တရားႏွစ္ပါးက ေလာကလူသားအမ်ားကို သားႏွင့္အမိ၊ ေမာင္ႏွင့္ႏွမ စသျဖင့္ ျခားနားေအာင္ ေစာင့္ေရွာက္တက္ေသာေၾကာင့္ “ေလာကပါလ=ကမာၻေစာင့္တရား” လို႔လည္း ေခၚပါတယ္။ ျဖဴစင္သန္႔ရွင္း အျပစ္ကင္းေအာင္ ျပဳတတ္တာေၾကာင့္ “သုကၠဓမၼ=ျဖဴစင္ေသာတရား” လို႔ လည္းနာမည္ရပါတယ္။ ေလာကမွာ ဒီတရားႏွစ္ပါးမရွိရင္ တိရစာၦန္နဲ႔ မျခားပဲ မွားခ်င္တုိင္း မွားၿပီး မၾကား၀ံ့မနာသာ ေတြျဖစ္လာႏိုင္ပါတယ္။ ယေန႔ေခတ္မွာေတာ့ ဟီရိၾသတၱပၸတရားမရွိသူေတြ မ်ားလာပါၿပီ။ မလံုျခံဳေသာအ၀တ္စားေတြ၊ ေခတ္စတုိင္ဆုိၿပီး ၀တ္ေနတာေတြက ေတာ္ေတာ္မ်ားပါတယ္။ သူတို႔ေတြမွာ ေလာကပါလ တရားဆုိတာလည္းသိမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ မသိလို႔လည္း လုပ္ေနၾကတာပါ။ ေျပာရင္ေတာ့ ေခတ္ေရစီးေၾကာင္း စကားကုိ လက္ကိုင္ထား ၾကမွာေပါ႔။ ဒီအတုိင္းသြားရင္ေတာ့ ယဥ္ေက်းမႈေတြ ပ်က္စီးပါမယ္။ ႏိုင္ငံတႏိုင္ငံ၊ လူမ်ိဳးတခု ဆုိတာက ကိုးကြယ္ယံုၾကည္မႈ၊ ယဥ္ေက်းမႈ၊ ဓေလ့စရိုက္ေတြနဲ႔ ဖြဲ႕စည္းထားရတာပါ။ ယဥ္ေက်းမႈေတြ၊ ဓေလ့စရိုက္ေတြ ပ်က္စီးလာရင္ေတာ့ မေကာင္းေတာ့ပါဘူး။ ဒီအခ်က္ေတြက တစ္ဦးခ်င္း ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ၾကရမွာပါ။ ရွက္မႈ၊ ေၾကာက္မႈကို ဟီရိၾသတၱပၸတရားလို႔ ေျပာေပမဲ့ ေနရာတုိင္း၊ ေတြ႕ကရာ ရွက္ေၾကာက္မႈေတြကို ေျပာလို႔မရပါဘူး။ ဒုစရိုက္တရားေတြ ျပဳလုပ္ရမွာ ရွက္ျခင္း၊ ေၾကာက္ျခင္းကိုသာ ဟီရိၾသတၱပၸတရား လို႔မွတ္ယူရပါမယ္။ ဥပမာ.. ဥပုသ္ေစာင့္ရမွာ၊ တရားနာရမွာ၊ ဘုရားသြားရမွာ၊ ပရိသတ္အလယ္မွာ စာဖတ္၊ စကားေျပာ ရမွာကို ရွက္တာ၊ အလုပ္လက္မဲ့နဲ႔ လူေပလုပ္ရမွာကို မရွက္ပဲ ေအာက္က်တယ္ထင္တဲ့ အလုပ္တစ္ခုကို လုပ္ရမွာ ရွက္တာ၊ ေကာင္ေလးနဲ႔ ေကာင္မေလးေတြ႔တဲ့ အခါမွာ ရွက္တာ ေတြက ဟီရိမဟုတ္ပါဘူး။ ပရိယာယ္၊ မာယာမ်ားတာ၊ ဟန္ပန္ၾကီးတာ ျဖစ္ပါတယ္။
ေလာကီ အက်ိဳးစီးပြားကိုျပတဲ့ နီတိက်မ္းေတြမွာေတာ့…
(၁) ေရာင္း၀ယ္ေဖာက္ကား အတုိးပြားေပးေသာအခါ။
(၂) ဆရာ့ထံ ခ်ဥ္းကပ္၍ အတက္ပညာသင္ေသာအခါ။
(၃) အစာစားေသာအခါ။
(၄) ဇနီးခင္ပြန္းအခ်င္းခ်င္း ရင္းရင္းႏွီးႏွီး ေပ်ာ္ေမြ႕ေသာအခါ။
အဲဒီအခါေတြမွာ အရွက္တရားကုိ ဖယ္ထားရမယ္လို႔ေရးထားပါတယ္။ (ထုိအရွက္မရွိမႈမွာ ကုသိုလ္ျဖစ္၊ မျဖစ္ကို ေျပာတာမဟုတ္ပါဘူး၊ မိမိအက်ိဳးရွိမည့္ အရာမွာ မရွက္ရလို႔ ေျပာျခင္းျဖစ္ပါတယ္)။ တရားရံုးမွာ တရားသူႀကီးကိုေၾကာက္ျခင္း၊ ရထား၊ သေဘၤာေပၚေတြမွာ ေတာသားေတြ အိမ္သာမသြားရဲပဲ ေၾကာက္ျခင္း၊ လူတစ္ေယာက္ႏွင့္ တစ္ေယာက္ကိုေၾကာက္ျခင္း၊ ၿပိႆာေတြကိုေၾကာက္ျခင္း၊ မေရာက္ဖူးေသာေနရာကို ခရီးသြားရမွာကိုေၾကာက္ျခင္း၊ ဆရာ၊ မိဘတုိ႔ေရွ႕မွာ စကားမေျပာတက္ေအာင္ေၾကာက္ျခင္းေတြဟာ ၾသတၱပၸတရားအစစ္ မဟုတ္ပါဘူး။ သတၱိညံ့ဖ်င္းျခင္း (တရားသေဘာအရဆုိရင္) ေဒါမနႆျပ႒ာန္းေသာ အကုသိုလ္စုပင္ ျဖစ္ပါတယ္။ အထက္မွာေရးခဲ့သေလာက္ဆုိရင္ အကုသိုလ္မျဖစ္တဲ့ ကိစၥမွာ မရွက္သင့္၊ မေၾကာက္သင့္ဘူူးလို႔သိၾကပါ။ ဒါေပမဲ့ မရွက္မေၾကာက္ပဲ လူမိုက္အားကိုး ရဲရမယ္ မေျပာပါဘူး။ လူမိုက္ကို အားကိုးတဲ့ ရဲစိတ္မ်ိဳးဟာ တဖက္သားကို မေလးစားတဲ့ အဂါရ၀ ေဒါသ၊ မာနတရားေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ ေလာကမွာ လူအမ်ားစုက မေၾကာက္ရမယ့္ေနရာမွာ ေၾကာက္ၾကတယ္။ ေၾကာက္ရမယ့္ေနရာက်ေတာ့ မေၾကာက္တက္ၾကဘူး။ ဒါ႔ေၾကာင့္ မရွက္သင့္၊ မေၾကာက္သင့္ေသာ ကိစၥမွာမရွက္၊ မေၾကာက္ပဲ၊ အမွန္တကယ္ရွက္ေၾကာက္ရမယ့္ ဒုစရိုက္တရားေတြကုိ ေရွာင္ၾကဥ္ၿပီး ကိုယ္၊ ႏႈတ္၊ စိတ္သံုးပါးလံုး ညီညြတ္စြာ ေနထုိင္က်င့္ၾကံႏိုင္ၾကပါေစ။
က်မ္းကိုး။ ။ ကိုယ္က်င့္အဘိဓမၼာ (အရွင္ဇနကာဘိ၀ံသ)
No comments:
Post a Comment