(၉၆၉) ဂဏန္းသုံးလုံးတြင္ ပထမ(၉)သည္ ဘုရားဂုဏ္ေတာ္ (၉)ပါးကို ရည္ညႊန္းသည္။
ဒုတိယ ဂဏန္း(၆)သည္ တရားဂုဏ္ေတာ္ (၆)ပါးကို ရည္ညႊန္းသည္။
တတိယ(၉)သည္ သံဃာ့ဂုဏ္ေတာ္ (၉)ပါးကို ရည္ညႊန္းသည္။
(၉၆၉)သည္ ဘုရား၊ တရား၊ သံဃာရတနာသုံးပါးကုိ ကိုယ္စားျပဳေသာ ဂဏန္းသုံးလုံးသာ ျဖစ္သည္။
“၉၆၉-၏ ပန္းတိုင္”
(၉၆၉)၏ အဓိကပန္းတိုင္မွာ အမ်ိဳးဘာသာ သာသနာအဓြန္႔ရွည္ တည္တန္႔ခိုင္ျမဲေရး ျဖစ္သည္။
တိုင္းရင္းသူဦးေရ မေလ်ာ့ပါးေရး
တိုင္းရင္းသားဦးေရ အိမ္ေျခ မေလ်ာ့ပါးေရး
တိုင္းရင္းသား နယ္ေျမ မေလ်ာ့ပါးေရး.. တို႔သည္ (၉၆၉)၏ အဓိကပန္းတိုင္ျဖစ္ေသာ အမ်ဳိးဘာသာ သာသနာ အဓြန္႔ရွည္တည္တန္႔ ခိုင္ျမဲေရးတြင္ အက်ဳံးဝင္သည္။
“၉၆၉-လုပ္ငန္းစဥ္”
ဗုဒၶဘာသာဝင္/တိုင္းရင္းသား အခ်င္းခ်င္းသာ အိမ္ေထာင္ျပဳျခင္း၊
ဗုဒၶဘာသာဝင္/တိုင္းရင္းသား အခ်င္းခ်င္းသာ အိမ္/ေျမ အငွားထား ေရာင္းခ်ျခင္း၊
ဗုဒၶဘာသာဝင္/တိုင္းရင္းသားပုိင္ ေစ်းဆိုင္မ်ားမွာသာ ေစ်းဝယ္ျခင္း၊
အိမ္ေဖာ္၊ အလုပ္သမား ငွားသည္ျဖစ္ေစ၊ အိမ္ေဖာ္အလုပ္သမား လုပ္သည္ ျဖစ္ေစ- ဗုဒၶဘာသာဝင္/တိုင္းရင္းသား အခ်င္းခ်င္းသာ ငွားရမ္းလုပ္ကိုင္ျခင္း-မ်ားကိုသာ ဦးစားေပး ေဟာေျပာစည္းရုံးသည္။
“၉၆၉-မူဝါဒ”
(၉၆၉)သည္ လူသတ္ဝါဒ မဟုတ္သလို၊ လူသတ္ဝါဒကို လက္မခံ အားမေပး၊ ကန္႔ကြက္ ရႈတ္ခ်သည္။
(၉၆၉)သည္ အၾကမ္းဖက္ဝါဒ မဟုတ္သလို၊ အၾကမ္ဖက္ဝါဒကိုလက္မခံ အားမေပး ကန္႔ကြက္ရႈတ္ခ်သည္။
(၉၆၉)သည္ အႏုိင္က်င့္ဝါဒ မဟုတ္သလုိ၊ အႏုိင္က်င့္ဝါဒကုိ လက္မခံ အားမေပး၊ ကန္႔ကြက္ ရႈတ္ခ်သည္။
(၉၆၉)သည္ လူ႔အသက္မေျပာႏွင့္ တိရစၧာန္အေသးအမႊားေလးမ်ား၏ အသက္ကုိပင္ တန္ဖုိးထားေလးစားသည္။ ၾကင္နာသနားသည္။ စာနာမႈအျပည့္ရွိသည္။ (၉၆၉)၏ အဆံုးအမလာ ကံငါးပါးလံုၿခံဳေရးတြင္ ပါဏာတိပါတကံ (သူ႔အသက္မသတ္ရ ပညတ္ခ်က္) ပါဝင္သည္။
(၉၆၉)သည္ ေသြးစြန္းျခင္း၊ ေသြးဆာျခင္း၊ ေသြးေတာင္းျခင္းကုိ မလုိလားသလုိ ေသြးစြန္းေသာ လက္ႏွင့္ ေသြးဆာေသြးေတာင္းသူမ်ားကုိလည္း ေမတၱာေရျဖင့္ သန္႔စင္ေဆးေၾကာ ဆံုးမမႈကုိသာ ေဆာင္ရြက္ေလ့ရွိသည္။
(၉၆၉)သည္ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာအတူယွဥ္တြဲ ေနထုိင္ေရးကုိ လုိလားၿပီး၊ ထုိသုိ႔ ေနထိုင္ႏုိင္ဖုိ႔အတြက္ လုိအပ္ေသာ အခ်က္အလက္မ်ားကုိ အခြင့္သင့္တုိင္း ထုတ္ျပန္ေၾကညာေလ့ရွိသည္။
(၉၆၉)သည္ ႏုိင္ငံေရးလႈံ႔ေဆာ္မႈ၊ လူမ်ဳိးေရး၊ ဘာသာေရး အဓိကရုဏ္းမ်ားျဖစ္ပြားေအာင္ လႈံေဆာ္ျခင္း အလ်ဥ္းမရွိသလုိ၊ ငါႏွင့္မတူ ငါ့ရန္သူ မူဝါဒကုိလည္း က်င့္သံုးေလ့မရွိသည့္အျပင္၊ မိမိဘာသာ သာသနာမွတစ္ပါး အျခားေသာ ဘာသာ သာသနာကို ထိပါးပုတ္ခတ္ျခင္း၊ က်ဴးေက်ာ္ေစာ္ကားျခင္း၊ ရန္လုိရန္မူျခင္းလည္း လံုးဝမရွိေပ။
(၉၆၉)သည္ လြတ္လပ္စြာကုိးကြယ္ခြင့္ကုိ ရာႏႈန္းျပည့္က်င့္သံုးၿပီး၊ လြတ္လပ္စြာကုိးကြယ္ခြင့္ကုိ ခ်ဳိးေဖာက္ေနသူမ်ားကုိလည္း ျပင္းထန္စြာ ရႈတ္ခ်ေလ့ရွိသည္။
(၉၆၉)သည္ အမ်ဳိးသမီးအခြင့္အေရးကုိ အျပည့္အဝေပးထားၿပီး၊ အမ်ဳိးသမီးမ်ားကုိ ဖိႏွိပ္ခ်ဳပ္ျခယ္ ကန္႔သတ္တားျမစ္မႈမ်ားကုိလည္း ျပင္းထန္စြာ ကန္႔ကြက္ေလ့ရွိသည္။
(၉၆၉)သည္ (၂၄)ရာစုမွာ တစ္ကမ႓ာလံုး ဗုဒၶဘာသာဝင္ျဖစ္ေရး အိပ္မက္ရွည္ႀကီး မက္ေလ့မရွိသလုိ ေကသမုတၱိသုတၱန္ (ကာလာမသုတၱန္)လာ ဘာသာတရားတစ္ခုကုိ လက္ေတြ႔က်င့္သံုးၿပီးမွ လက္ခံထုိက္သည့္ ဗုဒၶအဆံုးအမကုိ အၿမဲတေစေလးစားေဆာက္ရြက္သည္။
(၉၆၉)သည္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကုိ အစဥ္အၿမဲ လုိလားၿပီး၊ အသားအေရာင္ ခြဲျခားျခင္း၊ လူမ်ဳိးဘာသာခြဲျခားျခင္း၊ အဆင့္အတန္းခြဲျခားျခင္းမ်ဳိးကုိ လူသားမဆန္မႈဟု ရႈျမင္သည္။
(၉၆၉)သည္ ဘာသာလူမ်ဳိးကြဲျပားသူမ်ားႏွင့္ ျပႆနာျဖစ္လွ်င္ အမ်ဳိးသားေရး ျပႆနာအဆင့္သုိ႔ မေရာက္ေစရန္ ဥပေဒေဘာင္အတြင္းမွ ထိေရာက္စြာ အေရးယူမႈကို လိုလားၿပီး အႏိုင္က်င့္ျခင္း၊ အၾကမ္းဖက္ျခင္းကို လုံးဝမလိုလားေပ။
(၉၆၉)သည္ အတၱကို ဗဟိုျပဳသည့္ မူဝါဒကို မက်င့္သုံးသလို အနတၱကို ယုံၾကည္ေရးကိုသာ အေလးထားသည္။
“၉၆၉-တီထြင္သူ”
(၉၆၉)ကို ရန္ကုန္တိုင္း၊ မရမ္းကုန္းၿမိဳ႕နယ္၊ စာေရးဆရာႏွစ္ဖက္လွေက်ာ္လြင္ (သာထြန္းျပန္႔ ညႊန္ခ်ဳပ္-ၿငိမ္း)က တီထြင္ၿပီး ခရစ္ႏွစ္ 1998-1999-ခုႏွစ္ခန္႔မွာ “ႏွစ္ဖက္လွ၏ ႏွစ္ဖက္လွ” စာအုပ္မွာ စ,တင္သုံးစြဲခဲ့သည္။
“၉၆၉ သုံးစြဲသူ”
(၉၆၉) ကို ေမာ္လျမဳိင္ျမဳိ႕၊ ဂဏဝါစက သံဃာ့ကြန္ရက္မွ စတင္သုံးစြဲျပီး စေတကာမ်ားျပဳလုပ္ကာ ဗုဒၶဘာသာ၊ ဗုဒၶသာသနာ၏ အထိမ္းအမွတ္ သေကၤတအျဖစ္ သာသနာ့အလံေတာ္၊ ဓမၼစၾကာစက္ဝိုင္း၊ အေသာကေက်ာက္စာတိုင္တို႔ကို ေနာက္ခံထား၍ ဒီဇိုင္းေရးဆြဲသည္။
“၉၆၉ ႏွင့္ မိတၳီလာ”
(၉၆၉) အဖြဲ႔ဟု အမ်ားသိေသာ ေမာ္လျမဳိင္ ဂဏဝါစက သံဃာ့ကြန္ရက္ အဖြဲ႔သည္ မိတၳီလာျမဳိ႕သို ႔ မေရာက္ေသးသလို၊ (၉၆၉)တံဆိပ္ စေတကာမ်ားလည္း မိတၳီလာျမဳိ႕မွာ ျဖန္႔ေဝထားျခင္း လုံးဝမရွိပါ။
သို႔ ျဖစ္ပါ၍ (၉၆၉)သည္ ရတနာသုံးပါးကို ကိုယ္စားျပဳသည့္ အျပစ္ကင္းစင္ေသာ ဂုဏ္ပုဒ္မ်ားျဖစ္သလို၊ ဗုဒၶဘာသာဝင္တို႔ အသက္ထက္ဆုံး ယုံၾကည္ကိုးကြယ္ေသာ၊ ဗုဒၶဘာသာဝင္တို႔ အျမတ္တႏိုး တန္ဖိုးထားေသာ အဖိုးအနဂ ၣထိုက္တန္သည့္ ရတနာျမတ္မ်ားသာ ျဖစ္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ (၉၆၉)ဆိုင္းဘုတ္မ်ားကို ျဖဳတ္ခ် ဟန္႔တား ေႏွာက္ယွက္ျခင္းျဖင့္ ဗုဒၶသာသနာကို မေစာ္ကားမိဖို႔ အႏူးအညြတ္ ေတာင္းပန္အပါသည္။
ဦးပဥၥင္း
ဝီရသူ (မစိုးရိမ္)
ဘဒၵႏၲ ဝိစိတၱာဘိဝံသ
ဓမၼသဟာယေက်ာင္း နာယက
မစိုးရိမ္တုိက္သစ္
မဟာေအာင္ေျမျမဳိ႕နယ္
မႏၲေလးျမဳိ႕
26.3.2013 (10 း 07-am)
http://www.wiradhamma.com
No comments:
Post a Comment