ဘုရားသခင္ ရွိ မရွိ ဆို တာ တကၠိကေဗဒ ျပႆနာ ျဖစ္ေနတာ ေၾကာင္႕ သူ႕ဖက္
ကိုယ္႕ဘက္ ျငင္းလို႕ မဆံုးႏိုင္ပါ။
ဗုဒၶ ကို ဘုရားသခင္ ရွိ မရွိ လာ ေမးရင္ ဆိတ္ဆိတ္ ေန ေတာ္ မူ မွာ အမွန္ပဲ။
ေလာက ဟာ အစ ရွိ မရွိ ေမးခြန္း ကို ျပန္မေျဖ ပဲ ဆိတ္ဆိတ္ ေနတယ္။ ေလာက ဟာ
အစ ရွိ တယ္ ဆို ရင္ ေလာက ကို ဖန္ဆင္းတဲ႕ ဘုရားသခင္ ကို လက္ခံ ရမလို
ျဖစ္တယ္။ ေလာက ဟာ အစ မရွိ ပဲ နဂို တည္း က အၿမဲ ထာ၀ရ ရွိ ေနတယ္ ဆို ရင္ လဲ
ဒါ က ဘုရားသခင္ ကို ျငင္းတဲ႕ အျမင္ ျဖစ္ တယ္။ ဒီ Dilemma နဲ႕ ႀကံဳ တဲ႕
အခါ ဗုဒၶ က ဒီ ေမးခြန္း ေတြ ကို မေျဖ ပါဘူး။
မေျဖခဲ႕ တဲ႕ အေၾကာင္း တရား ေတြ ရွိတယ္။
(၁) တကၠိကေဗဒ ျပႆနာ ျဖစ္ေနတာ ေၾကာင္႕ လက္ေတြ႕ စမ္းသပ္စစ္ေဆး လို႕ မရ တဲ႕
ယံုၾကည္မႈ သက္သက္ ရဲ႕ နယ္ ယံုတမ္းစကား ေတြ ရဲ႕ နယ္ ျဖစ္တယ္။ ရွိ တယ္
ေျပာလဲ ယံုတမ္းစကား ပဲ မရွိဘူး ေျပာလဲ ယံုတမ္းစကား ပဲ။ ဘုရား သခင္ ရွိ
တယ္ ဆို တာ ယံု ၾကည္သူ ေတြ အခ်င္းခ်င္း ေတာင္ ဘုရားသခင္ ရဲ႕ Attributes
and Characteristics ေတြ ကို ညွိ လို႕ မရ တာ ေလ..။ ခရစ္ယာန္ အစၥလာမ္
ဟိႏၵဴ ဘုရားရွိ ၀ါဒီ ေတြ ဘုရားသခင္ ကို လက္ ခံ ၾက ေပမဲ႕ အနက္ကြဲျပား စြာ
လက္ ခံ ၾက တာ ျဖစ္ လို႕ ဒီ တကၠိကေဗဒ ျပႆနာ ဟာ ဘုရားရွိ နဲ႕ ဘုရား မဲ႕
အၾကား က ျငင္းခုံမႈ သာ မက ဘုရားရွိ၀ါဒီ အခ်င္းခ်င္း ေတာင္ ျငင္းမဆံုး
ႏိုင္ တဲ႕ ျပႆ နာ ျဖစ္ လို ႕ ပဲ ျဖစ္ တယ္။
(၂) လက္ေတြ႕ လူ႕ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး နဲ႕ မသက္ဆိုင္တဲ႕ ကိစၥ လဲ ျဖစ္တယ္။
ဘုရားသခင္ ရွိ သည္ ျဖစ္ေစ မရွိသည္ ျဖစ္ ေစ လူ က လူ႕ ျပႆနာ ေတြ ကို ရွင္း
ေန ရ တာ ပဲ။ လူ ကို မေကာင္းမႈ ေတြ လုပ္ေစတဲ႕ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟ တရား ေတြ ကို
လူ က မိမိ ကိုယ္ပိုင္ စြမ္းအား နဲ႕ ပဲ တားဆီးႏိုင္တာ ျဖစ္တယ္။ ဒီ ရႈ
ေထာင္႕ က ၾကည္႕ ရင္ ဗုဒၶ ရဲ႕ အျမင္ ဟာ Spiritual Humanism တစ္မ်ိဳး ျဖစ္
တယ္လို႕ ဆို ႏိုင္ တယ္။ လူ ဟာ လူ႕ျပႆနာ ကို ရွင္းႏိုင္ဖို႕ လံုေလာက္ တဲ႕
အရည္အခ်င္း ရွိ တယ္ ဆို တဲ႕ အျမင္ ပါပဲ။
ဒီ ေတာ႕ ဘုရား ကို ယံုျခင္း မယံုျခင္း ဟာ လူသား ကို ဘယ္ေလာက္ အထိ
အက်ိဳးျပဳ မလဲ။ အက်ိဳးျပဳတဲ႕ အတိုင္း အတာ အထိ လက္ခံ ၾက ရ မွာ ပဲ ျဖစ္တယ္။
လူ႕ေဘာင္ သမိုင္းမွာ ဘာသာေရးဖိႏွိပ္မႈ ေၾကာင္႕ လူ အေျမာက္ အမ်ား ေသေၾက
ခဲ႕ တယ္.။ ဘာသာေရး စစ္ပြဲ ေတြ ေၾကာင္႕ သမိုင္း ဟာ ေသြးစြန္းခဲ႕ တယ္။ ထို႕
အတူ ပဲ မ်က္ေမွာက္ေခတ္ မွာ ဘာသာေရး ကို အေျခခံ တဲ႕ အၾကမ္းဖက္ လုပ္ရပ္ေတြ
ေၾကာင္႕ လဲ လူသားမ်ားစြာ အတိ ဒုကၡ ေရာက္ခဲ႕ ရတယ္။
ဘာသာမဲ႕ ေတြ ေၾကာင္႕ ေသေၾကပ်က္စီးမႈ ေတြ လဲ မနည္း ပါ။ ကြန္ျမဴနစ္ဘာသာမဲ႕
ေတြ ေၾကာင္႕ ရုရွား တရုပ္ နဲ႕ ကေမၻာဒီးယား လို ႏိုင္ငံမ်ိဳး ေတြ မွာ
သန္းခ်ီေသတဲ႕ လူသတ္ပြဲႀကီး ေတြ ျဖစ္ခဲ႕ လူသားေတြ မ်က္ရည္ ပင္လယ္ ေ၀ခဲ႕ ၾက
ရ တာ လဲ အထင္ အရွား ပါ။
ဒီေတာ႕ ဘုရား ကို ယံု လဲ မိမိ ယံုၾကည္မႈ ေၾကာင္႕ လူသားညီအကိုခ်င္း
သတ္ျဖတ္ ရ တယ္ ဆို လဲ ဒီ ယံုၾကည္မႈ က အက်ိဳးယုတ္ ေစတဲ႕ ယံုၾကည္မႈ ပဲ
ျဖစ္တယ္။ ဘာသာမဲ႕ ဘုရားမဲ႕ ျဖစ္ၿပီး လုပ္ခ်င္ တာ လုပ္ လို႕ ရၿပီ ဆို ၿပီး
လူသားအခ်င္းခ်င္း ႏွိပ္စက္ သတ္ျဖတ္ မယ္ ဆို လဲ ဒီ မယံု ၾကည္မႈ က
မွားယြင္း တဲ႕ မယံုၾကည္မႈ ျဖစ္တယ္။ ဘာကို ယံုယံု ဘာကို လုပ္လုပ္ လူသား
ရႈေထာင္႕ Human Dimension ကို မ်က္ေျခ မျပတ္ဖို႕ ေတာ႕ လို တယ္။
ဘာသာရွိ ျဖစ္ျဖစ္ ဘာသာမဲ႕ ျဖစ္ျဖစ္ အတၱ နဲ႕ ပရ ဆင္ျခင္ျခင္း နဲ႕ ခံစားမႈ
ေလာကီ နဲ႕ တမလြန္ ေတြ ကို ခ်င္႕ခ်ိန္မွ်တ စြာ ဥာဏ္နဲ႕ ယွဥ္ ၿပီး
လူသားေကာင္းက်ိဳး အတြက္ လုပ္ေဆာင္ ႏိုင္ၾက ရင္ ေတာ႕ အေကာင္းျမတ္ဆံုး ေသာ
ဘာသာတရား ကို က်င္႕ႀကံ တယ္ မည္ ပါတယ္။
ဒီ ေနရာ မွာ လူသား ဆို တာ ျဒပ္မဲ႕ နာမ္ တစ္ခု မဟုတ္ပါ။ သင္႕ ေနစဥ္ ထိေတြ
ဆက္ဆံေနရတဲ႕ သင္႕ မ်က္ျမင္ က လက္တကမ္း က ေသြးသားနဲ႕ ျဖစ္တည္ ေနၾက တဲ႕
လူသား ေတြ ပဲ ျဖစ္ ပါတယ္။
--------
၂၀၁၀ ေလာက္တုန္းက ရွမ္းျပည္ အေရွ႕ ပိုင္း တာေလ မွာ ငလွ်င္လႈပ္ တုန္း က
ခရစ္ယာန္ဘုရားေက်ာင္းထဲ မွာ လူ ၄၀ ေလာက္ ပိတ္မိ ၿပီ ေသ ကုန္ၾကတယ္။
ဘုရားရွိခိုး၀တ္ျပဳ ေနတဲ႕ အခ်ိန္ပါ။ တစ္ျခား အခ်ိန္ ေခၚေတာ္မမူ ပဲ ၀တ္ျပဳ
ခ်ိန္ တည္႕တည္႕ႀကီး မွ ေခၚေတာ္မူ ပံု က ေတာ႕ ဘုရားသခင္ ရဲ႕ အႀကံေတာ္ ဆို
တာ ကို နားမလည္ႏိုင္ ေအာင္ ျဖစ္ ရပါရဲ႕။
Salmun Rushdie ရဲ႕ Midnight Children ၀တၱဳ ႀကီးထဲ မွာ လဲ ဇာတ္လိုက္ ရဲ႕
အဖိုး က အစၥလာမ္ဘာသာ ကို စြန္႕ခဲ႕ ပံု အေၾကာင္း ဟာသ ေႏွာၿပီးေရးတယ္။
တစ္ရက္မွာ မကၠာဖက္ ကို လွည္႕ ၿပီး ၀တ္ျပဳညႊတ္တြား လိုက္ စဥ္ မွာ
အရွိန္လြန္ ၿပီး တမံတလင္း နဲ႕ ရိုက္မိလို႕ ႏွာေခါင္းရိုးက်ိဳးသြား သတဲ႕။
ႏွာေခါင္း ကို တစ္ျခား အခ်ိန္မွာ ခ်ိဳးေတာ္မမူ ပဲ သူ႕ ကို ရွိခိုးတဲ႕
အခိုက္ က် မွ ခ်ိဳး ရ သလား ဆို ၿပီး အစၥလာမ္ဘာသာ ကို စြန္႕ခဲ႕ တဲ႕
အေၾကာင္း ဖတ္ရပါတယ္။
-------
ဘုရား-ဖုရား ဆို တာ ပုသွ်ား က လာ တာ ျဖစ္တယ္။ ပုဂံေခတ္ ေက်ာက္စာေတြ မွာ
လဲ ပုသွ် လို႕ ပဲ ေရး တယ္။
ပုသွ်ား ဆို တာ ပုရိသ ပါပဲ။ အလိုခပ္သိမ္းျပည္႕စံုေစသူ ဆို တဲ႕ အနက္ ရွိတယ္။
ဒီေတာ႕ ဘာသာတရားေတြ မွာ အျမင္႕ဆံုးပုဂၢိဳလ္ ကို
ပုရိသ=ပုသွ်ား=ပုရား-ဖုရား=ဘုရား လို႕ ေခၚေ၀ၚ သံုးႏႈန္း တာ
သင္႕ျမတ္ပါတယ္။
ဒါေၾကာင္႕ ဗုဒၶ ျဖစ္ျဖစ္ ေယေဟာ၀ါ ျဖစ္ျဖစ္ အလႅာဟ္ ျဖစ္ျဖစ္ ဘုရား (
အလိုခပ္သိမ္းျပည္႕စံုေစသူ ) ဆို တဲ႕ အနက္ နဲ႕ သံုးထိုက္ ပါတယ္။
No comments:
Post a Comment