ျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ သံသုမာဂီရိၿမိဳ႕၌ သီတင္းသုံးေတာ္မူစဥ္က ျဖစ္၏။ ထို႔ၿမိဳ႕၌ ဘုရင္ေဗာဓိမင္းသားသည္ ‘စိတၾတ၀ဎုကီ’ ဟု ဆိုအပ္ေသာ စိတ္ကို ၾကည္ႏူးႏွစ္သိမ့္ေစေသာ အေဆာက္အဦကို ဆန္းၾကယ္စြာ တည္ေဆာက္နိုင္သည့္ အတတ္ပညာရွင္ ဗိသုကာ လက္သမားအားေခၚ ယူကာ မိမိစံနန္းျပာသာဒ္ တစ္ေဆာင္ ေဆာက္ေစေလသည္။ လက္သမားဆရာ ဗိသုကာ ပညာရွင္က လည္း ဘုရင္၏ စိတ္တိုင္းက် ဆန္းၾကယ္လွေသာ ဗိမာန္အား သူမတူေအာင္ ထူးဆန္းလွစြာ အာကာ တိမ္ညြန႔္ ပ်ံကြန႔္ဘနန္း၊ အံ့မခန္းေသာ ‘ေကာကနဒ’ အမည္ရွိ နန္းျပသာဒ္ကို လက္စြမ္း ကုန္ ေဆာက္လုပ္ေလသည္။ မင္းသားသည္ ျပာသာဒ္ကို ျမင္ရသည္ ႏွင့္ ႏွလုံးရႊင္ၿပ အားရဝမ္းသာျဖစ္ကာ ‘အသင္ဗိသုကာ ဤသို႔ေသာ ဗိမာန္ကို အသင္သည္ အျခားမွာေတြ႕ဖူးလို႔ ဤသို႔အတုယူ တည္ေဆာက္ပါသလား။ ဒါမွမဟုတ္ အသင္ကပင္ အျခားတစ္ေနရာရာမွာ ေဆာက္လုပ္ဖူးခဲ့လို႔ ဤသို႔ ထပ္မံေဆာက္ပါသလား။ ဒါမွမဟုတ္ သင့္ရဲ့ ဆန္းၾကယ္ထူးျခား လွစြာေသာ ဉာဏ္စြမ္းဉာဏ္စ၏ ပထမဦးစြာ လက္ဦးဆုံး လက္ရာပဲ ျဖစ္ပါသလား’ ဟု ေမးေလသည္။ ဗိသုကာ ဆရာသည္ အမွန္အတိုင္းပင္ ရိုးသားစြာျဖင့္ ‘အသင္မင္းသား ဘယ္အရပ္မွာမွ မည္သည့္ဗိသုကာ တည္ေဆာက္သည္ကိုလည္း မေတြ႕ဖူးပါ။ အသင္မင္းသားအတြက္ တည္ေဆာက္ေသာ ဤဗိမာန္သည္ ပထမဆုံး လက္စြမ္းျပ၊ ဉာဏ္စြမ္းၿပ ဗိသုကာ ပညာသာ ျဖစ္ပါသည္ အသင္မင္းသား’ဟု ျပန္လည္ေလၽွာက္တင္ေလသည္။ ဗိသုကာ ဆရာထံမွ စကားကို မင္းသားၾကားေသာ္ မင္းသား၏စိတ္မွာ အေတြးဆိုး၊ အေတြးမိုက္မ်ား ဝင္ခိုထိုးဆြ ထိုးႏွက္လာ၏။ ‘ဤလိုမ်ိဳး ထူးျခားဆန္းၾကယ္လွသည့္ ဗိသုကာ၏ ဗိမာန္မ်ိဳးဆိုသည္ ငါသို႔ေသာ္ မင္းသားတစ္ပါး တည္းအတြက္ သာျဖစ္ရမည္။ အျခား အျခား မင္းသားတို႔က ဤသို႔ေသာဗိမာန္ကို အတုယူ ေဆာက္တည္ၾကပါက ယခု ငါ၏ ဗိမာန္ျပာသာဒ္ တို႔သည္ ထူးျခားအံ့ဖြယ္ ဘယ္မွာ ျဖစ္ေတာ့အံ့နည္း။ ေကာင္းၿပီ။ ဤလက္ရာမ်ိဳး ေနာက္တစ္ေဆာင္ မပြားေစေသာနည္းမွာ ယခု ငါ့အတြက္ ဤျပာသာဒ္ဗိမာန္ အၿပီးသပ္ အပ္ႏွံသည့္ ေန႔မွပင္ ဤဗိသုကာ လက္သမားကို သတ္ရအံ့ (သို႔မဟုတ္) လက္တို႔ကို ျဖတ္ရအံ့။ ဒါမွမဟုတ္ မ်က္စိတို႔ကို ေဖာက္ရအံ့ ’ဟု မင္းသားသည္ မိမိအတြက္ လက္စမသတ္ ေပးမီမွာပင္ အလြန္ဆန္းၾကယ္ ထည္ဝါခံ့ညားလွစြာ ေသာဗိမာန္ျပာသာဒ္ကို တစိမ့္စိမ့္ၾကည့္လ်က္ သူတစ္ပါးအတုယူ မတည္ေဆာက္ေစလိုေသာ၊ ဤသို႔ေသာ ဗိမာန္ေနာက္တစ္ခု မတိုးပြားေစလို ေသာ ဣႆာမစၧရိယ တရားမ်ား ပြားမ်ား ဖိစီးခံလ်က္ရွိရာမွ မိမိထံ အျမဲ ခစားရေသာ သိဥၥလုလင္ကို အပါးသို႔ေခၚကာ မိမိ၏အႀကံအစည္မ်ား ထုတ္ဟတိုင္ပင္ ေလသည္။ ဘုရင္ျဖစ္ေသာ မင္းသား၏ အပါးေတာ္ျမဲ သိဥၥလုလင္သည္ မိမိ၏ အရွင္သခင္ ဘုရင္ျဖစ္ေသာ မင္းသားထံမွ မေမၽွာ္လင့္ေသာ ယုတ္ညံ့လွသည့္ အႀကံအစည္ကို ၾကားရ၍ အလြန္အံ့ဩ ထိတ္လန႔္ မိေလသည္။ ‘ငါ့အရွင္ဘုရင္ မင္းသည္ အယူမွား၊ အႀကံမွား၊ အႀကံဆိုး ကို ႀကံဘိ၏။ တကယ္က ဤဗိသုကာ လက္သမား ပညာရွင္မ်ိဳး ဤဇမၺဴဒိပ္ကၽြန္း ေျမအျပင္မွာ ႏွစ္ေယာက္မရွိ။ ဤအတတ္ပညာမ်ိဳးကား အဖိုးအနဂၣတည္း။ မည္သို႔ပင္ျဖစ္ေစ ဤဗိသုကာ ပညာရွင္ကိုေတာ့ ငါသည္ အဆုံးရွုံး၊ အနစ္နာ မျဖစ္ေစလို။ ျဖစ္တဲ့နည္းျဖင့္ သတင္းေပး၊ ေရွာင္ေျပးေစအံ့’ ဟုျဖဴစင္ေသာ အေတြး၊ ေမတၱာ အေအး၊ သတၱိေသြးျဖင့္ ဗိသုကာဆရာထံ ေရာက္ေလသည္။ သိဥၥ၀လုလင္သည္ အပိုမေျပာ လိုအပ္သည္ကိုသာ တိုက်ဥ္းေျပာ လိုသည္ျဖစ္၍ ‘အို ဗိသုကာ ဆရာအရွင္ အသင္၏ ဗိသုကာလက္ရာအေပၚ ကၽြန္ုပ္တို႔မင္းဟာ အႀကိဳက္ေတာ္ ဆိုက္၊ အသင္ဆရာအား ဤဗိမာန္ျပာသာဒ္ ၿပီးျပတ္ ၿပီလားဟု ေမးက မၿပီးစီးေသးေၾကာင္း အတြင္းအႏုစိပ္ မ်ားစြာ ႀကံေသေၾကာင္းျဖင့္ အခ်ိန္ဆြဲဆန႔္လို႔ အသင္ဆရာ၏ အသက္ခ်မ္းသာေၾကာင္းကိုသာ အေရးတယူ ရွာႀကံ၍ အျမန္ ေဆာက္ရြက္ေပေတာ့’ ဟုဆိုေလသည္။ ဗိသုကာဆရာသည္ ‘မိမိ အတတ္ကေတာ့ ျဖင့္ မိမိအား ထူးေစသလို၊ ႐ူးေစ၊ ေသေစေလာက္ၿပီ။ ေမတၱာ ေစတနာ ဟူသည္ကား ပညာမဲ့မ်ားျဖင့္ မထိုက္ၿပီ ’ ဟုေတြးကာ မိမိဘ၀ လုံျခဳံေရး၊ လြတ္ေျမာက္ေရးကို အေတြးနယ္ခ်ဲ႕ အေဝးသို႔ လြတ္ေျမာက္ေရး ႀကံေတာ့၏။ တစ္ေန႔ေသာ မင္းျဖစ္သူ မင္းသားက ‘ဗိမာန္ျပာသာဒ္ၿပီးၿပီလား’ ဟုေမး၏။ ထိုအခါ ဗိသုကာဆရာက ‘ျပင္ပသာၿပီး၍ အျမင္မွာ ႐ူမၿငီးျဖစ္ရေသာ္ အတြင္းက အဆန္းအႏု အထြဋ္ လက္ရာမ်ား လုပ္ရန္ က်န္ေသးေၾကာင္း၊ သစ္ေကာင္းမ်ားစြာ လိုသည္ျဖစ္၍ ပို႔ေပးရန္ လိုအပ္ေၾကာင္း၊ သစ္ေကာင္းမ်ားစြာရမွသာ ေရွးမင္း အဆက္ဆက္ မခံစားရဖူးသည့္ နန္းေတာ္ျပာသာဒ္ ဗိမာန္ေတာ္ျမတ္ကို ရရွိမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ သို႔ျဖစ္၍ ဤသို႔ အတြင္းအႏုလက္ရာမ်ားကို ျပဳလုပ္ ေဆာင္ရြက္စဥ္ အတုယူၾကမည္ကို စိုးရိမ္သျဖင့္ ျပင္ပမည္သူမၽွ အဝင္အထြက္မျပဳရန္ အမိန႔္ေတာ္ျဖင့္ တားျမစ္ေပးရန္ လိုအပ္ပါေၾကာင္း၊ အစာအာဟာရပို႔ရန္ မိမိ၏ဇနီးသာလၽွင္ ဝင္ထြက္ခြင့္ေပးရန္ လိုပါေၾကာင္း ေလၽွာက္ထား၏။ မင္းသားက အလြန္ သေဘာက်ကာ ‘ေကာင္းၿပီ။ ေမာင္မင္း ဆႏၵအရ ျဖစ္ေစရမည္။ ေမာင္မင္း လက္စြမ္းရွိသေလာက္ အမွုေတာ္ကို ေဆာင္ရြက္ေပေတာ့’ ဟု ဗိသုကာဆရာ၏ ဆႏၵအတိုင္း မင္းမိန႔္ျဖင့္ ျပည့္စုံေစေလသည္။
ဂ႒ဳန္ငွက္သဏၭာန္ ေလယာဥ္ပ်ံ
ဗိသုကာပညာရွင္သည္ မိမိ၏ လၽွို႔ဝွက္နက္နဲေသာ ပညာရပ္မ်ားကိုသာ အစြမ္းကုန္အသုံးခ်ရန္ ထိုဗိမာန္၏ အတြင္းခန္း လၽွို႔ဝွက္ရာတြင္ မင္းသားပို႔သမၽွ သစ္ေကာင္းမ်ားျဖင့္ မိမိ၏ဇနီးမယား၊ သမီး၊ သားတို႔ပါ မိမိႏွင့္ တစ္ပါတည္း စီးနင္းလိုက္ပါေလာက္ေသာ ဂ႒ဳန္ငွက္႐ုပ္သဏၭာန္ ေလယာဥ္ပ်ံကို အၿပီးအစီးအေသအသပ္ အျမန္တည္ေဆာက္၏ ၿပီးက အတြင္းယႏၲရားစက္ကို အခိုင္အမာ တပ္ဆင္ေလသည္။ ရသမၽွ ေရႊေငြရတနာတို႔ကို က်စ္က်စ္ပါေအာင္ထုပ္၊ လုံျခဳံစြာျဖင့္ ဇနီးအား ခရီးစဥ္ေၾကာင္းက်ိဳး ရွင္းျပၿပီး သားသမီးမ်ားကိုပါ ေခၚလာေစကာ ခဲဖြယ္ေဘာဇဥ္ စားနပ္ရိကၡာ ျပည့္စုံစြာ ထည့္သြင္းစီမံ၏။ မိမိ၏ ဂ႒ဳန္ငွက္ေလယာဥ္ပ်ံသို႔ မိသားစုလိုက္ ဝင္ေစသည္။ ၿပီးေနာက္ ယႏၲရားစက္ကို ႏွိုးကာ ေကာင္းကင္ခရီးကို ေမာင္းႏွင္ၿပီး လြတ္ရာသို႔ ေအာင္ျမင္လြတ္ေျမာက္ေအာင္ ထြက္ေျပးတိမ္းေရွာင္ နိုင္ေတာ့၏။ ဤယႏၲရားစက္ ဂ႒ဳန္ငွက္ယာဥ္ကို ေကာင္းကင္ခရီးအသြားအား ျမင္ၾကရသည့္ ျပည္သူအေပါင္းတို႔က အံ့အားသင့္စြာ ၾကည့္ၾကရလ်က္ ‘ဗိသုကာဆရာကား ေျပးေလၿပီ’ ဟု အသီးသီးေအာ္ဟစ္ ေျပာဆိုၾကေလသည္။ ဗိသုကာ ဆရာမိသားစု ႏွင့္ တပည့္အၿခံအရံတို႔သည္ ဟိမ၀ႏၲာေတာင္ ေအးခ်မ္းစြာေသာ ၿမိဳ႕ျပျပည္ေထာင္ တည္ေထာင္ၾကကာ ‘ကဠဝါဟန ၿမိဳ႕’ ဟုပင္ေခၚေဝၚ သမုတ္လ်က္ ေနထိုင္ၾကေၾကာင္းတည္း။ (ဓမၼပဒ အ႒ကထာ၊ အတၱဝဂ္၊ ေဗာဓိမင္းသား၀တၳဳ)
ကႆပဘုရားရွင္လက္ထက္မတိုင္မီက
ဂ႒ဳန္ငွက္သဏၭာန္ ေလယာဥ္ပ်ံ
ဗိသုကာပညာရွင္သည္ မိမိ၏ လၽွို႔ဝွက္နက္နဲေသာ ပညာရပ္မ်ားကိုသာ အစြမ္းကုန္အသုံးခ်ရန္ ထိုဗိမာန္၏ အတြင္းခန္း လၽွို႔ဝွက္ရာတြင္ မင္းသားပို႔သမၽွ သစ္ေကာင္းမ်ားျဖင့္ မိမိ၏ဇနီးမယား၊ သမီး၊ သားတို႔ပါ မိမိႏွင့္ တစ္ပါတည္း စီးနင္းလိုက္ပါေလာက္ေသာ ဂ႒ဳန္ငွက္႐ုပ္သဏၭာန္ ေလယာဥ္ပ်ံကို အၿပီးအစီးအေသအသပ္ အျမန္တည္ေဆာက္၏ ၿပီးက အတြင္းယႏၲရားစက္ကို အခိုင္အမာ တပ္ဆင္ေလသည္။ ရသမၽွ ေရႊေငြရတနာတို႔ကို က်စ္က်စ္ပါေအာင္ထုပ္၊ လုံျခဳံစြာျဖင့္ ဇနီးအား ခရီးစဥ္ေၾကာင္းက်ိဳး ရွင္းျပၿပီး သားသမီးမ်ားကိုပါ ေခၚလာေစကာ ခဲဖြယ္ေဘာဇဥ္ စားနပ္ရိကၡာ ျပည့္စုံစြာ ထည့္သြင္းစီမံ၏။ မိမိ၏ ဂ႒ဳန္ငွက္ေလယာဥ္ပ်ံသို႔ မိသားစုလိုက္ ဝင္ေစသည္။ ၿပီးေနာက္ ယႏၲရားစက္ကို ႏွိုးကာ ေကာင္းကင္ခရီးကို ေမာင္းႏွင္ၿပီး လြတ္ရာသို႔ ေအာင္ျမင္လြတ္ေျမာက္ေအာင္ ထြက္ေျပးတိမ္းေရွာင္ နိုင္ေတာ့၏။ ဤယႏၲရားစက္ ဂ႒ဳန္ငွက္ယာဥ္ကို ေကာင္းကင္ခရီးအသြားအား ျမင္ၾကရသည့္ ျပည္သူအေပါင္းတို႔က အံ့အားသင့္စြာ ၾကည့္ၾကရလ်က္ ‘ဗိသုကာဆရာကား ေျပးေလၿပီ’ ဟု အသီးသီးေအာ္ဟစ္ ေျပာဆိုၾကေလသည္။ ဗိသုကာ ဆရာမိသားစု ႏွင့္ တပည့္အၿခံအရံတို႔သည္ ဟိမ၀ႏၲာေတာင္ ေအးခ်မ္းစြာေသာ ၿမိဳ႕ျပျပည္ေထာင္ တည္ေထာင္ၾကကာ ‘ကဠဝါဟန ၿမိဳ႕’ ဟုပင္ေခၚေဝၚ သမုတ္လ်က္ ေနထိုင္ၾကေၾကာင္းတည္း။ (ဓမၼပဒ အ႒ကထာ၊ အတၱဝဂ္၊ ေဗာဓိမင္းသား၀တၳဳ)
ကႆပဘုရားရွင္လက္ထက္မတိုင္မီက
ေဖာ္ျပၿပီး ဗိသုကာပါေမာကၡႀကီး၏ ေလယာဥ္ပ်ံႀကီးႏွင့္ ေဂါတမဘုရားလက္ထက္အခါက စိၾတ၀ဎုကီ ဗိသုကာ ဆရာႀကီးတို႔၏ ေလယာဥ္ပ်ံ ႀကီးမ်ားမွာ ျပင္ပငွက္႐ုပ္ သဏၭာန္ သာျဖစ္၍ အတြင္းမွာ ေလာင္စာဆီမသုံးသည့္ ယႏၲရားစက္သက္သက္သာ ျဖစ္၏ ထိုယာဥ္မ်ားကို သံ၊ သတၱဳ လုံး၀မသုံး။ ေပါ့ပါးခိုင္ခံ့သည့္ သစ္ေကာင္း မ်ားျဖင့္သာ သုံးေၾကာင္း သိရွိရပါသည္။ (က်မ္းကိုး။ ဘုရားရွင္လက္ထက္ ယႏၲရားေလယာဥ္ပ်ံ၊ ရွင္ဗုဒေဃာသ ဦးဘသန္း၊ ဉာဏ္လင္းဓမၼစာေပေဒသာ)
No comments:
Post a Comment