ဒါေၾကာင္႕ ဆရာႀကီးေရႊဥေဒါင္း ရဲ႕ အဆို ကို ကန္႕ကြက္ပါတယ္။ ဆရာႀကီးေျပာသလို...((အမွန္စင္ စစ္မွာ
ေလာကဓာတ္နည္း (သဘာ၀နည္း) သည္ သာလွ်င္ ခပ္သိမ္းေသာ အယူ၀ါဒမ်ားႏွင့္
ျပႆာနာဟူသမွ်ကို တုိင္းတာရမည္႔ ေပတံၾကီးသဖြယ္ ျဖစ္သင့္ေပသည္။))..ဆိုတာ
ဘယ္နည္း နဲ႕ မွ မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။ ဘာသာတရား ေတြ နဲ႕ သိပၸံပညာ ေတြ အလုပ္လုပ္
ေနတဲ႕ နယ္ပယ္ နဲ႕ လုပ္ထံုးလုပ္နည္း ေတြ က တစ္ကမၻာစီ တစ္ဘာသာစီ ျဖစ္လို႕
ပါပဲ။
သိပၸံ ရဲ႕ လုပ္ထံုး က အခ်က္အလက္ေတြ ကို စုေဆာင္းတယ္..တိုင္းတာသတ္မွတ္ တယ္..ၿပီးေတာ႕ အႏုမာနေတြ တည္ေဆာက္တယ္..ဒါေတြ ကို လက္ေတြ႕စမ္းသပ္စစ္ေဆးၾကည္႔တယ္.. အခ်က္အလက္နဲ႕
မကိုက္ ရင္ အႏုမာန ကို ျပန္ျပင္ တယ္။ စမ္းသပ္စစ္ေဆးမႈေတြ
နဲ႕ကိုက္ညီသြားတဲ႕ အႏုမာန ကို သီအိုရီ အျဖစ္ထုတ္ယူ တယ္။ ပညာရွင္ေတြ ေရွ႕
စစ္ေဆးခံဖို႕ ခ်ျပရတယ္..။ ျငင္းဆိုမႈေတြ ထပ္မံ စမ္းသပ္မႈေတြ ကို
ရင္ဆိုင္ရတယ္..။ သီအိုရီ က အထပ္ထပ္ စစ္ေဆးခံႏိုင္ဖို႕ လိုသလို တိက်တဲ႕
ေဟာကိန္း Predictions ေတြ ကို လဲ ေပးႏိုင္ရတယ္။ ဒါေတြ အားလုံးမွန္မွ
သိပၸံသီအိုရီ တစ္ခု ဟာ အသိအမွတ္ျပဳခံရၿပီး ရပ္တည္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေတာင္မွ
အၿမဲထာ၀ရမွန္တဲ႕ သစၥာ လို႕ မယူဆ ပါဘူး။ မွားေၾကာင္း သက္ေသမျပႏိုင္ေသးသေရြ႕
ယာယီ အားျဖင္႕ မွန္ေနတဲ႕ အမွန္တရားလို႕ ပဲ သတ္မွတ္ပါတယ္။
ဒါေၾကာင္႕ ဗုဒၶဘာသာ မွာ ရွိ တဲ႕ အနက္ရိႈင္းဆံုး ေဗာဓိဥာဏ္ အေတြ႕ အႀကံဳ ခရစ္ယာန္ ဘာသာမွာ ရွိတဲ႕ ဘုရားသခင္ေရွ႕ေမွာက္မွာ လင္းပြင္႕ျခင္း Illumination ေတြ နဲ႕ အစၥလာမ္ ဆူဖီသူေတာ္စင္ႀကီးေတြ ရဲ႕ အတၱခ်ဳပ္ၿငိမ္း ဘုရားထံ ေမြးဖြား ရတဲ႕ ဖနာ=ဗကာ နဲ႕ ဟာကီကတ္ အေတြအႀကံဳေတြ က သိပၸံပညာ ကို လြန္ပါတယ္။ ဘယ္ေတာ႕ မွ သိပၸံနည္းမက်ႏိုင္ပါ။ ကိုယ္ ဓမၼ ကိုယ္ ႏွလံုးသား နဲ႕ သိျမင္ ရတာ ျဖစ္ပါတယ္။
သိပၸံပညာ မွာ ဖယ္ထုတ္ထားရတဲ႕ အရာေတြ ျဖစ္တဲ႕ ခံစားမႈ ေတြ ယံုၾကည္သက္၀င္မႈ ေတြ က ဘာသာတရားေတြ ရဲ႕ ၀ိညာဏ္ေတြ ႏွလံုးသည္းပြတ္ေတြ ျဖစ္ေနျပန္တယ္။ ယံုၾကည္သက္၀င္မႈ မပါရင္ ဘာသာတရား လမ္းကို ေလွ်ာက္လို႕ မရႏိုင္ဘူး။ ဘာသာေရး အသိအလင္း က သိပၸံပညာ ရဲ႕ ဓမၼ ဓိ႒ာန္ အမွန္တရားမ်ိဳး မဟုတ္လို႕ ပါ။ ဒါက သိပၸံ နဲ႕ ဘာသာတရားေတြ ရဲ႕ အႀကီးမားဆံုး အဟ ပါပဲ။ ဒါေၾကာင္႕ ဘာသာတရားတစ္ခု ရဲ႕ အမွန္တရား ကို ေလာကဓါတ္သိပၸံ နဲ႕ တိုင္း တာ လို႕ မရသလို ဘာသာတရားတစ္ခု ရဲ႕ အမွန္တရား ကို တစ္ျခား ဘာသာတရား တစ္ခု နဲ႕ လဲ တိုင္းတာလို႕ မရပါဘူး။သူ႕ယံုၾကည္ခ်က္ နဲ႕သူ သူ႕ စံ နဲ႕ သူ ပါပဲ။ ဒါေၾကာင္႕ သိပၸံပညာ မွာ လက္ေတြ႕စမ္းသပ္ခ်က္နဲ႕ မကိုက္ညီတဲ႕ အႏုမာန ေတြ ကို ယတိျပတ္ပယ္ထုတ္လို႕ ရေပမဲ႕ ဘာသာတရားေတြ က ခံစားသိ နဲ႕ ယံုၾကည္မႈ ေတြ ရဲ႕ နယ္ပယ္ျဖစ္လို႕ အျမင္တိုင္းဟာ သူ႕တန္ဖိုးနဲ႕ သူလို႕ ပဲ ဆို ရေပမယ္..ဗုဒၶဘာသာေပတံ ကို ကိုင္ၿပီး အစၥလာမ္ ကို မွားတယ္ ေျပာ မရသလို အစၥလာမ္ ေပတံ ကို ကိုင္ၿပီး ဟိႏၵဴ မွားတယ္လို႕ လဲ ေျပာ မရျပန္ဘူး။ ဘာသာေရး က ကိုယ္တိုင္ က်င္႕သံုးအားထုတ္ လို႕ ခံစားသိျမင္ရတဲ႕ မိမိ အတြင္းအဇၥ်တၱ နဲ႕ လံုး၀သက္ဆိုင္လို႕ပါ။
သိပၸံ ရဲ႕ လုပ္ထံုး က အခ်က္အလက္ေတြ ကို စုေဆာင္းတယ္..တိုင္းတာသတ္မွတ္
ဒါေၾကာင္႕ ဗုဒၶဘာသာ မွာ ရွိ တဲ႕ အနက္ရိႈင္းဆံုး ေဗာဓိဥာဏ္ အေတြ႕ အႀကံဳ ခရစ္ယာန္ ဘာသာမွာ ရွိတဲ႕ ဘုရားသခင္ေရွ႕ေမွာက္မွာ လင္းပြင္႕ျခင္း Illumination ေတြ နဲ႕ အစၥလာမ္ ဆူဖီသူေတာ္စင္ႀကီးေတြ ရဲ႕ အတၱခ်ဳပ္ၿငိမ္း ဘုရားထံ ေမြးဖြား ရတဲ႕ ဖနာ=ဗကာ နဲ႕ ဟာကီကတ္ အေတြအႀကံဳေတြ က သိပၸံပညာ ကို လြန္ပါတယ္။ ဘယ္ေတာ႕ မွ သိပၸံနည္းမက်ႏိုင္ပါ။ ကိုယ္ ဓမၼ ကိုယ္ ႏွလံုးသား နဲ႕ သိျမင္ ရတာ ျဖစ္ပါတယ္။
သိပၸံပညာ မွာ ဖယ္ထုတ္ထားရတဲ႕ အရာေတြ ျဖစ္တဲ႕ ခံစားမႈ ေတြ ယံုၾကည္သက္၀င္မႈ ေတြ က ဘာသာတရားေတြ ရဲ႕ ၀ိညာဏ္ေတြ ႏွလံုးသည္းပြတ္ေတြ ျဖစ္ေနျပန္တယ္။ ယံုၾကည္သက္၀င္မႈ မပါရင္ ဘာသာတရား လမ္းကို ေလွ်ာက္လို႕ မရႏိုင္ဘူး။ ဘာသာေရး အသိအလင္း က သိပၸံပညာ ရဲ႕ ဓမၼ ဓိ႒ာန္ အမွန္တရားမ်ိဳး မဟုတ္လို႕ ပါ။ ဒါက သိပၸံ နဲ႕ ဘာသာတရားေတြ ရဲ႕ အႀကီးမားဆံုး အဟ ပါပဲ။ ဒါေၾကာင္႕ ဘာသာတရားတစ္ခု ရဲ႕ အမွန္တရား ကို ေလာကဓါတ္သိပၸံ နဲ႕ တိုင္း တာ လို႕ မရသလို ဘာသာတရားတစ္ခု ရဲ႕ အမွန္တရား ကို တစ္ျခား ဘာသာတရား တစ္ခု နဲ႕ လဲ တိုင္းတာလို႕ မရပါဘူး။သူ႕ယံုၾကည္ခ်က္ နဲ႕သူ သူ႕ စံ နဲ႕ သူ ပါပဲ။ ဒါေၾကာင္႕ သိပၸံပညာ မွာ လက္ေတြ႕စမ္းသပ္ခ်က္နဲ႕ မကိုက္ညီတဲ႕ အႏုမာန ေတြ ကို ယတိျပတ္ပယ္ထုတ္လို႕ ရေပမဲ႕ ဘာသာတရားေတြ က ခံစားသိ နဲ႕ ယံုၾကည္မႈ ေတြ ရဲ႕ နယ္ပယ္ျဖစ္လို႕ အျမင္တိုင္းဟာ သူ႕တန္ဖိုးနဲ႕ သူလို႕ ပဲ ဆို ရေပမယ္..ဗုဒၶဘာသာေပတံ ကို ကိုင္ၿပီး အစၥလာမ္ ကို မွားတယ္ ေျပာ မရသလို အစၥလာမ္ ေပတံ ကို ကိုင္ၿပီး ဟိႏၵဴ မွားတယ္လို႕ လဲ ေျပာ မရျပန္ဘူး။ ဘာသာေရး က ကိုယ္တိုင္ က်င္႕သံုးအားထုတ္ လို႕ ခံစားသိျမင္ရတဲ႕ မိမိ အတြင္းအဇၥ်တၱ နဲ႕ လံုး၀သက္ဆိုင္လို႕ပါ။
ဒါေပမဲ႕
မ်က္ျမင္ဗဟိဒၶ ရုပ္ေလာကႀကီး နဲ႕ သက္ဆိုင္တဲ႕ နယ္ပယ္ေတြ မွာ ေတာ႕ ဘာသာေရး ဟာ
သိပၸံ ကို ေနရာေပးသင္႕ၿပီလို႕ ထင္ပါတယ္။ ရူပေဗဒ ဓါတုေဗဒ နကၡတၱေဗဒ ဘူမိေဗဒ
ဇီ၀ေဗဒ သတၱေဗဒ စတဲ႕ သိပၸံေဗဒ အသီးသီးဟာ အဖိုးမျဖတ္ႏိုင္တဲ႕ လူ႕အသိပညာ
ဘ႑ာတိုက္ႀကီး ကို ျဖည္႕ဆည္းေပးခဲ႕ ၾကၿပီ ျဖစ္လို႕ ဒီ အေၾကာင္း အရာ ေတြ မွာ
ေတာ႕ ဘာသာတရား ေတြ က အေလွ်ာ႕ေပးၾကရမယ္။ ဥပမာ မ်က္ျမင္ ကမၻာႀကီး ရဲ႕ သက္တမ္း
ကို သိခ်င္ရင္ ဘူမိေဗဒ ကို သာ ေလ႕လာပါ..ဗုဒၶဘာသာ ခရစ္ယာန္ဘာသာ က်မ္းေတြမွာ
သြား ရွာ မေနပါနဲ႕ ေတာ႕ လို႕ ဆို လို ခ်င္တာပါ။ လူသား ေတြ
စတင္ျဖစ္ေပၚလာပံု ကို ေလ႕လာခ်င္ရင္ လဲ ထို နည္းတူပဲ ဇီ၀ေဗဒ သတၱေဗဒ စတဲ႕
သိပၸံေဗဒ ကို ပဲ ေလ႕လာ ၾကရလိမ္႔မယ္။ ဘာသာေရးက်မ္းဂန္ေတြ ရဲ႕ အဆို ေတြ ကို
ထည္႕မစဥ္းစားပါနဲ႕ ေတာ႕။
ဘာသာေရး က ေပးတဲ႕
တစ္ခုတည္းေသာ ဆုလာဘ္ က လူ႕ ႏွလံုးသား ရဲ႕ အဇၥ်တၱ ေျပာင္းလဲ ေရး နဲ႕ စိတ္
ၿငိမ္းခ်မ္းလြတ္ေျမာက္ေရး ေတြ ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီ က႑ေလး တစ္ခု နဲ႕ တင္
ဘာသာတရားေတြ ဟာ လူ႕ ေလးျမတ္ပူေဇာ္မႈေတြ နဲ႕ ထိုက္တန္တယ္လို႕ ျမင္မိပါတယ္။
သိပၸံ ရဲ႕ ေတြ႕ရွိခ်က္ေတြ ကို ဘာသာေရး ရဲ႕ ႏွလံုးသား နဲ႕ ေပါင္းစပ္ေပးမွ သာ
လူသားရဲ႕ ၿပီးျပည္႕စံုတဲ႕ ေအာင္ျမင္မႈ ျဖစ္ႏိုင္တယ္လို႕ ျမင္မိပါေၾကာင္း။
2012/9/17 Mr. Jugger
ဗုဒၶ၀ါဒႏွင့္ ေလာကဓာတ္ပညာဗုဒၶ၀ါဒသည္ ေလာကဓာတ္နည္းႏွင့္ စံထိုး ခံႏုိင္ဆုံးျဖစ္သည္ဟု အသားယူၾကရျခင္း၊ ေလာက၀ိဓူက်မ္းက ဆိုတိုင္း ဘုရားေဟာျဖစ္သည္ဟု မယူဆထိုက္ပုံ။ကြ်ႏု္ပ္၏ ေဆာင္းပါးမ်ားကို ဖတ္ရူၾကေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ား အနက္၊ ရဟန္းပုဂၢဳိလ္တစ္ပါးႏွင့္ လူပုဂၢဳိလ္ အခ်ိဳ႕က ဦးေႏွာက္ကို လုံး၀ အသုံးမျပဳထိုက္ေၾကာင္းႏွင့္ ဘာသာေရးအယူအဆမ်ားအေၾကာင္းကို ဆင္ျခင္သုံးသပ္မိသည္႔အေလ်ာက္ ကြ်ႏု္ပ္၏ထင္ျမင္ခ်က္မ်ားကို တင္ျပလိုေသာ ဆႏၵျဖစ္္ေပၚလာပါေတာ႔သည္။က်မ္းကိုးႏွင့္ မျပီးေသာေခတ္ဤေခတ္သည္ကား ေလာကဓာတ္ပညာ ထြန္းကားေသာေခတ္ျဖစ္သည္႔အေလ်ာက္ (ေလာကီ) အၾကားအျမင္ ဗဟုသုတႏွင့္ ျပည္႔စုံသည္ဆိုသူမ်ားသည္ ျပႆာနာတစ္ခုကို သဘာ၀က်က် စဥ္းစားတတ္ဖို႔ (Scientific Minded) ၾကိဳးစားေလ႔လာၾကရေလသည္။ဗုဒၶဘာသာျဖစ္လွ်င္ မည္သည္႔က်မ္းဂန္က မည္ကဲ႔သို႔ ဆိုသည္ဟူ၍ လည္းေကာင္း၊ ခရစ္ယာန္ျဖစ္လွ်င္ သမၼာက်မ္းစာ၌ မည္ကဲ႔သို႔ဆိုသည္ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ မူစလင္ျဖစ္လွ်င္ ကိုရန္က်မ္းက မည္ကဲ႔သို႔ဆုိသည္ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ ဟိႏၵဴျဖစ္လွ်င္ ဥပနစ္ရွဒ္က်မ္းက ဘယ္ကဲ႔သို႔ဆိုသည္ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ အကိုးအကား ေထာက္ျပရုံမွ်ႏွင့္ မွန္ရမည္ဟု တစ္ခါတည္း လက္ခံယုံၾကည္ၾကေသာ ေခတ္မ်ိဳးမဟုတ္ေတာ႔ေခ်။ေရွးက်ေသာ ဗုဒၶဘာသာ၀င္အခ်င္းခ်င္းျဖစ္ေစ။ ခရစ္ယာန္အခ်င္းခ်င္းျဖစ္ေစ၊ မူစလင္အခ်င္းခ်င္းျဖစ္ေစ၊ ဟိႏၵဴအခ်င္းခ်င္းျဖစ္ေစ၊ လက္ခံေကာင္း လက္ခံၾကေပမည္။စူးစမ္းဆင္ျခင္တတ္ေသာ အေလ႔အထ ထြန္းကားလ်က္ရွိေသာ ဤေခတ္၌မူကား၊ က်မ္းကိုးမူေလာက္ႏွင့္ လက္ခံၾကေတာ႔မည္ မဟုတ္၊ ထိုက်မ္း၌ ေဖာ္ျပပါရွိေသာ အဆိုသည္ ေလာကဓာတ္နည္းျဖင့္ သဘာ၀က်ေၾကာင္းရွင္းရွင္းလင္းလင္း တင္ျပႏုိင္မွသာလွ်င္ ၎က်မ္းအဆုိ၏ မွန္ကန္ေၾကာင္းကို လက္ခံယုံၾကည္ၾကမည္႔ ေခတ္မ်ိဳးျဖစ္ေလသည္။
ဗုဒၶဘာသာေရာ ေလာကဓာတ္ပညာပ္ ေလ႔လာဖူးသည္႔ အၾကားအျမင္မ်ားေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားကမူ၊ ဗုဒၶဘာသာသည္ ေလာကဓာတ္ပညာနည္းျဖင့္ အစမ္းသပ္ခံႏုိင္ဆုံးေသာ ဘာသာၾကီး (Most Scientific Religion) ျဖစ္သည္ဟူ၍ အသားယူလ်က္ရွိၾကရသည္။ဆိုလိုရင္းမွာ မည္သည္႔ အျခင္းအရာ (ဘာသာေရးလည္းပါ၀င္သည္) ကို မဆို သဘာ၀လည္းဟူေသာ ေပတံျဖင့္ တုိင္းတာရမည္။ ခ်ိန္ထုိးရမည္ဟူ၍ အဓိပၸာယ္ရွိ၏ ။ ကာလမသုတ္၌ ဗုဒၶေဟာေတာ္မူျခင္းမွာလည္း ဤသေဘာပင္ သက္ေရာက္၏ ။သို႔စဥ္လ်က္ ကြ်ႏု္ပ္၏ ႏွလုံးႏွင့္ ဦးေႏွာက္ ေဆာင္းပါးကုိကန္႔ကြက္ၾကေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားကမူ၊ ဗုဒၶဘာသာက်မ္းဂန္မ်ားကို ေလာကဓာတ္ (ဘဘာ၀) နည္းျဖင့္ ခ်ိန္ထိုးဖို႔မလို ေလာကဓာတ္နည္းမ်ားသာလွ်င္ ဗုဒၶဘာသာက်မ္းဂန္မ်ားျဖင့္ ခ်ိန္ထိုး ၾကည္႔ရမည္ဟု ေရးသားေဖာ္ျပၾကသည္။ယင္းသို႔ဆိုလွ်င္ ခရစ္ယာန္ကလည္း သမၼာက်မ္းစာျဖင့္ ခ်ိန္ထုိးရမည္ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ ဟိႏၵဴကလည္း ဥပနစ္ရွဒ္က်မ္းၾကီးျဖင့္လည္းေကာင္း၊ မူစလင္ကလည္း ကိုရန္က်မ္းျဖင့္ ခ်ိန္ထုိးရမည္ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ အသီးသီးဆိုၾကေပလိမ္႔မည္။ ဤကဲ႔သို႔ အသီးသီးဆိုၾကျခင္းပင္လွ်င္ နည္းလမ္းမက် (သဘာ၀မက်)ဟု ကြ်ႏု္ပ္နားလည္သည္။အမွန္စင္စစ္မွာ ေလာကဓာတ္နည္း (သဘာ၀နည္း) သည္ သာလွ်င္ ခပ္သိမ္းေသာ အယူ၀ါဒမ်ားႏွင့္ ျပႆာနာဟူသမွ်ကို တုိင္းတာရမည္႔ ေပတံၾကီးသဖြယ္ ျဖစ္သင့္ေပသည္။(ဗုဒၶ၏ စကားေတာ္မွန္ခဲ႔လွ်င္လည္း ေလာကဓာတ္နည္းျဖင့္ ေပတံထိုးျခင္း ခံႏုိင္သည္ဟု ကြ်ႏု္ပ္ယုံၾကည္သည္)ေရႊဥေဒါင္း၏ ဗုဒၶဘာသာ၏ ရႈေထာင့္မ်ား စာအုပ္မွ ေကာက္ႏုတ္ခ်က္မ်ား
No comments:
Post a Comment