အသိနဲ႔အတတ္
ေကာင္းက်ိဳး၊ ဆိုးက်ိဳးတို႔ရဲ႕ အေၾကာင္း တရားကို သိတတ္တာ အသိပညာ၊ ဘယ္အရာမဆို စနစ္တက် သုံးတတ္တာ အတတ္ပညာ၊ အသိပညာနဲ႔ အတတ္ပညာ ႏွစ္မ်ိဳးစံုမွ ဘ၀ျပည့္စံုတယ္။
အသံုးအစြဲ
ပစၥည္းဥစၥာ၊ ေျခလက္အဂၤါ၊ ၾသဇာအာဏာ၊ အသက္ခႏၶာတို႔ကို စနစ္တက်သံုးလွ်င္ သံုးတတ္သေလာက္ ေကာင္းက်ိဳးရတယ္။ ေလာကအတြက္ သံုးရင္ ေလာကေကာင္းက်ိဳးရမယ္။ ဓမၼအတက္သံုးရင္ ဓမၼေကာင္းက်ိဳးရမယ္။
အခြင့္နဲ႔အေရး
ကံေကာင္းေထာက္မလို႔ အခြင့္အေကာင္းေတြနဲ႔ ၾကံဳေနေပမယ့္ ဥာဏ္ေကာင္း၊ လံု႔လေကာင္းေတြနဲ႔ အေရးပါေအာင္ အသံုးခ် တတ္မွ ေကာင္းက်ိဳး အျပည့္အ၀ ရႏုိင္တယ္။
အစြမ္းနဲ႔အစ
ပင္ကိုယ္ ဗီဇ ဘယ္ေလာက္ပဲ အစြမ္းေတြ ေကာင္းေနေန၊ စနစ္တက် ေစေဖာ္ေပးမွ အစမ္းျပႏုိင္တယ္။ အစေပ်ာက္ေနရင္ေတာ့ အစြမ္းေတြလည္း ေပ်ာက္ေနမွာပဲ။
အရွိနဲ႔ အသိ
ဘာပဲရွိရွိ အရွိေတြအားလံုးဟာ အသိနဲ႔ အသံုးခ်တတ္မွ ခ်မ္းသာရမယ္။ အသိနဲ႔အသံုးမခ်တတ္ရင္ အရွိမ်ားသေလာက္ ဒုကၡမ်ားတတ္တယ္။
အေကာင္းေျပာနဲ႔ အေျပာေကာင္း
ဘယ္ေလာက္ပဲ ေကာင္းတာကိုေျပာေျပာ၊ ေျပာပံုမေကာင္းရင္ ဆဲသလုိ ျဖစ္မယ္။ ဘယ္ေလာက္ပဲ အေျပာေကာင္းေကာင္း စိတ္ေစတနာေကာင္း မပါရင္ လိမ္ညာသူပဲ ျဖစ္မယ္။
အမွန္နဲ႔အေကာင္း
အေဖကို အေမ့လင္လုိ႔ ေျပာတာမ်ိဳးဟာ မွန္ေပမယ့္ မေကာင္းလုိ႔ ရိုင္းရာက်တယ္။ လူမိုက္ကို အၾကိဳက္လိုက္ျပီး ေျမွာက္ေျပာတာမ်ိဳးဟာ မမွန္ကန္တဲ့အတြက္ မွန္လည္းမွန္၊ ေကာင္းလည္းေကာင္းမွ ေကာင္းက်ိဳးအစစ္ ျဖစ္ႏိုင္တယ္။
အထိန္းနဲ႔အေက်ာင္း
ဘယ္သတၱ၀ါမဆို အထိန္းလြန္ရင္ ငတ္ေသတတ္တယ္။ အေက်ာင္းလြန္ရင္လည္း က်ပ္ေသတတ္တယ္။ ကိုယ္က်င့္တရားနဲ႔လည္း ထိန္း၊ စီးပြားရွာမွဳနဲ႔လည္း ေက်ာင္းႏုိင္မွ ဘ၀လွပ ျပည့္စံုမယ္။
လိုခ်င္တာနဲ႔ လိုအပ္တာ
လိုခ်င္သမွ် လိုက္ရွာေနရင္လည္း ဆင္းရဲမယ္။ လုိအပ္သမွ် ရေအာင္ မရွာႏုိင္ရင္လည္း ဆင္းရဲမယ္။ လိုခ်င္တာကို ေရွာင္၊ လိုအပ္တာကို ရွာႏုိင္မွ ခ်မ္းသာမယ္။
အလုပ္နဲ႔အရွဳပ္
ေရွ႕ကိုသြားေနသူက အလုပ္လုပ္တာ၊ ေဘးကိုသြားေနသူက အရွဳပ္လုပ္တာ။ ေရွ႕ကိုၾကည့္ျပီး ေရွ႕ကိုသြားေတာ့ ေဘးနဲ႔ေတြ႔ျပီး ဆင္းရဲတယ္။ အရွဳပ္ထဲမွာ အလုပ္ရွာပါ။ အလုပ္ထဲမွာ အရွဳပ္မပါေစနဲ႔။
၀န္ထမ္းနဲ႔၀န္ထုပ္
တာ၀န္သိျပီး တာ၀န္ေက်သူက ၀န္ထမ္း၊ တာ၀န္ပိျပီး တာ၀န္ပ်က္တသူက ၀န္ထုပ္။ ၀န္ထမ္းရင္ ၀န္ေပါ့မယ္။ ၀န္ထုပ္ရင္ ၀န္ေလးမယ္။
ေနရာနဲ႔လူ
ကိုယ့္အတြက္ ေရကန္အသင့္ ၾကာအသင့္ ျဖစ္တဲ့ အရပ္ကို ရွာေဖြေနသူဟာ ကိုယ္စြမ္းကိုယ္စ ေပ်ာက္ေနတဲ့အတြက္ ဘ၀ပါေပ်ာက္ျပီး ေသေနမယ္။ ေရာက္ရာအရပ္မွာ ေရကန္တူးျပီး ၾကာေပါက္ေအာင္ စြမ္းေဆာင္ႏိုင္မွသာ ကိုယ္စြမ္းကုိယ္စ ျပည့္၀တဲ့အတြက္ ဘ၀ပါျပည့္၀ ရွင္သန္မယ္။
No comments:
Post a Comment