"ေရအိုင္ပမာ ပုဂၢဳိလ္ (၄) မ်ဳိး"
•••••••••••••••••••••••••• ••••••
အခါတပါး၌ ျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ ရဟန္းတို႔အား ေရအိုင္ ၄-မ်ုိးကို ဥပမာျပဳ၍
ပုဂၢိဳလ္ေလးမ်ုိးရွိေၾကာင္း ေဟာၾကားေတာ္မႈခဲ႔ပါသည္။
ရဟန္းအေပါင္းတို႔၊ ဤေလာကတြင္ ေရအိုင္၄-မ်ိဳးရွိသည္။
ယင္းတို႔မွာ
(၁) တိမ္လွ်က္နက္ေရာင္ရွိေသာေရအ ိုင္
(၂) နက္လွ်က္တိမ္ေရာင္ရွိေသာေရအ ိုင္
(၃) တိမ္လွ်က္တိမ္ေရာင္ရွိေသာေရ အိုင္
(၄) နက္လွ်က္နက္ေရာင္ရွိေသာေရအိ ုင္ တို႔ျဖစ္သည္။
ထို ၄-မ်ဳိးတို႔တြင္
(၁) ေရွ႕သို႔သြားျခင္း၊ ေနာက္သို႔ဆုတ္ျခင္း ၊ေရွ႕သို႔ၾကည့္ျခင္း စေသာ အမႈအရာအားျဖင့္
ၾကည္ညိဳဖြယ္ရွိေသာ္လည္း သစၥာေလးပါးတရားကိို မသိသူသည္ တိမ္လွ်က္နက္ေရာင္ရွိေသာ
ေရအိုင္ႏွင့္တူသူျဖစ္သည္။
(၂) ဆိုခဲ့ေသာ အမႈအရာတို႔အားျဖင့္ ၾကည္ညိဳဖြယ္မရွိေသာ္လည္း သစၥာေလးပါးတရားကို
သိျမင္သူသည္ နက္လွ်က္တိမ္ရာင္ရွိေသာ ေရအိုင္ႏွင့္တူသူျဖစ္သည္။
(၃) ဆိုခဲ့ေသာ အမႈအရာအားျဖင့္ ၾကည္ညိဳဖြယ္မရွိ၊ သစၥာေလးပါးတရားကိုလည္း မသိျမင္သူသည္
တိမ္လွ်က္တိမ္ေရာင္ရွိေသာ ေရအိုင္ႏွင့္တူသူျဖစ္သည္။
(၄) ဆိုခဲ့ေသာအမႈအရာအားျဖင့္ ၾကည္ညိဳဖြယ္ရွိ၏၊ သစၥာေလးပါးကိုလည္းသိျမင္သူသ ည္
နက္လွ်က္နက္ေရာင္ရွိေသာ ေရအိုင္ႏွင့္တူသူျဖစ္သည္ဟု ေဟာေတာ္မႈခဲ့သည္။
က်မ္းကိုး။ ။ အဂၤုတၱရနိကာယ္၊ စတုကၠနိပါတ္၊ ဝလာဟကဝဂ္မွ
••••••••••••••••••••••••••
အခါတပါး၌ ျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ ရဟန္းတို႔အား ေရအိုင္ ၄-မ်ုိးကို ဥပမာျပဳ၍
ပုဂၢိဳလ္ေလးမ်ုိးရွိေၾကာင္း
ရဟန္းအေပါင္းတို႔၊ ဤေလာကတြင္ ေရအိုင္၄-မ်ိဳးရွိသည္။
ယင္းတို႔မွာ
(၁) တိမ္လွ်က္နက္ေရာင္ရွိေသာေရအ
(၂) နက္လွ်က္တိမ္ေရာင္ရွိေသာေရအ
(၃) တိမ္လွ်က္တိမ္ေရာင္ရွိေသာေရ
(၄) နက္လွ်က္နက္ေရာင္ရွိေသာေရအိ
ထို ၄-မ်ဳိးတို႔တြင္
(၁) ေရွ႕သို႔သြားျခင္း၊ ေနာက္သို႔ဆုတ္ျခင္း ၊ေရွ႕သို႔ၾကည့္ျခင္း စေသာ အမႈအရာအားျဖင့္
ၾကည္ညိဳဖြယ္ရွိေသာ္လည္း သစၥာေလးပါးတရားကိို မသိသူသည္ တိမ္လွ်က္နက္ေရာင္ရွိေသာ
ေရအိုင္ႏွင့္တူသူျဖစ္သည္။
(၂) ဆိုခဲ့ေသာ အမႈအရာတို႔အားျဖင့္ ၾကည္ညိဳဖြယ္မရွိေသာ္လည္း သစၥာေလးပါးတရားကို
သိျမင္သူသည္ နက္လွ်က္တိမ္ရာင္ရွိေသာ ေရအိုင္ႏွင့္တူသူျဖစ္သည္။
(၃) ဆိုခဲ့ေသာ အမႈအရာအားျဖင့္ ၾကည္ညိဳဖြယ္မရွိ၊ သစၥာေလးပါးတရားကိုလည္း မသိျမင္သူသည္
တိမ္လွ်က္တိမ္ေရာင္ရွိေသာ ေရအိုင္ႏွင့္တူသူျဖစ္သည္။
(၄) ဆိုခဲ့ေသာအမႈအရာအားျဖင့္ ၾကည္ညိဳဖြယ္ရွိ၏၊ သစၥာေလးပါးကိုလည္းသိျမင္သူသ
နက္လွ်က္နက္ေရာင္ရွိေသာ ေရအိုင္ႏွင့္တူသူျဖစ္သည္ဟု ေဟာေတာ္မႈခဲ့သည္။
က်မ္းကိုး။ ။ အဂၤုတၱရနိကာယ္၊ စတုကၠနိပါတ္၊ ဝလာဟကဝဂ္မွ
No comments:
Post a Comment