၂။ ဘဂဝေတာ-ဘုန္းေတာ္ေျခာက္ပါးႏွင့္ ျပည့္စံုေတာ္မူေသာ၊ ဗုဒၶႆ-ျမတ္စြာဘုရား၏၊ အတီတံေသ-အတိတ္အဖို႔၌၊ အပၸဋိဟတံ-ဆီးတားဆို႔ပိတ္ တြန္႔လိပ္ျခင္း မရွိေသာ၊ ဉာဏံ-ဉာဏ္ေတာ္လည္းေကာင္း၊ (၁) ဘဂဝေတာ-ဘုန္းေတာ္ေျခာက္ပါးႏွင့္ ျပည့္စံုေတာ္မူေသာ၊ ဗုဒၶႆ-ျမတ္စြာဘုရား၏၊ အနာဂတံေသ-အနာဂတ္အဖို႔၌၊ အပၸဋိဟတံ-ဆီးတားဆို႔ပိတ္ တြန္႔လိပ္ျခင္း မရွိေသာ၊ ဉာဏံ-ဉာဏ္ေတာ္လည္းေကာင္း၊
(၂) ဘဂဝေတာ-ဘုန္းေတာ္ေျခာက္ပါးႏွင့္ ျပည့္စံုေတာ္မူေသာ၊ ဗုဒၶႆ-ျမတ္စြာဘုရား၏၊ ပစၥဳပၸႏၷံေသ-ပစၥဳပၸန္အဖို႔၌၊ အပၸဋိဟတံ-ဆီးတားဆို႔ပိတ္ တြန္႔လိပ္ျခင္း မရွိေသာ၊ ဉာဏံ-ဉာဏ္ေတာ္လည္းေကာင္း၊
(၃) တီဟိ-သံုးပါးကုန္ေသာ၊ ဣေမဟိ ဓေမၼဟိ-ဤဂုဏ္ေက်းဇူးေတာ္တို႔ႏွင့္၊ သမႏၷာဂတႆ-ျပည့္စံုေတာ္မူေသာ၊ ဘဂဝေတာ-ဘုန္းေတာ္ေျခာက္ပါးႏွင့္ ျပည့္စံုေတာ္မူေသာ၊ ဗုဒၶႆ-ျမတ္စြာဘုရား၏၊ ဉာဏပုဗၺဂၤမံ-ဉာဏ္ေတာ္လွ်င္ ေရွ႕သြားရွိေသာ၊ ဉာဏာႏုပရိဝတၱံ-ဉာဏ္ေတာ္သို႔ အစဥ္လိုက္ေသာ၊ သဗၺံ-အလံုးစံုေသာ၊ ကာယကမၼံ-ကာယကံလည္းေကာင္း၊
(၁) ဉာဏပုဗၺဂၤမံ-ဉာဏ္ေတာ္လွ်င္ ေရွ႕သြားရွိေသာ၊ ဉာဏာႏုပရိဝတၱံ-ဉာဏ္ေတာ္သို႔ အစဥ္လိုက္ေသာ၊ သဗၺံ-အလံုးစံုေသာ၊ ဝစီကမၼံ-ဝစီကံလည္းေကာင္း၊
(၂) ဉာဏပုဗၺဂၤမံ-ဉာဏ္ေတာ္လွ်င္ ေရွ႕သြားရွိေသာ၊ ဉာဏာႏုပရိဝတၱံ-ဉာဏ္ေတာ္သို႔ အစဥ္လိုက္ေသာ၊ သဗၺံ-အလံုးစံုေသာ၊ မေနာကမၼံ-မေနာကံလည္းေကာင္း၊
(၃) ဆဟိ-ေျခာက္ပါးကုန္ေသာ၊ ဣေမဟိ ဓေမၼဟိ-ဤဂုဏ္ေက်းဇူးေတာ္တို႔ႏွင့္၊ သမႏၷာဂတႆ-ျပည့္စံုေတာ္မူေသာ၊ ဘဂဝေတာ-ဘုန္းေတာ္ေျခာက္ပါးႏွင့္ ျပည့္စံုေတာ္မူေသာ၊ ဗုဒၶႆ-ျမတ္စြာဘုရားအား၊ ဆႏၵႆ-ဆႏၵေတာ္၏၊ ဟာနိ-ယုတ္ေလ်ာ့ျခင္းသည္၊ နတၳိ-မရွိ၊
(၁) ဓမၼေဒသနာယ-တရားေဟာျခင္း၏၊ ဟာနိ-ယုတ္ေလ်ာ့ျခင္းသည္၊ နတၳိ-မရွိ၊
(၂) ဝီရိယႆ-ဝီရိယေတာ္၏၊ ဟာနိ-ယုတ္ေလ်ာ့ျခင္းသည္၊ နတၳိ-မရွိ၊
(၃) ဝိပႆနာယ-ဝိပႆနာဉာဏ္ေတာ္၏၊ ဟာနိ-ယုတ္ေလ်ာ့ျခင္းသည္၊ နတၳိ-မရွိ၊
(၄) သမာဓိႆ-သမာဓိေတာ္၏၊ ဟာနိ-ယုတ္ေလ်ာ့ျခင္းသည္၊ နတၳိ-မရွိ၊
(၅) ဝိမုတၱိယာ-အရဟတၱဖိုလ္ခ်မ္းသာ၏၊ ဟာနိ-ယုတ္ေလ်ာ့ျခင္းသည္၊ နတၳိ-မရွိ၊
(၆) ဒြါဒသဟိ-တဆယ့္ႏွစ္ပါးကုန္ေသာ၊ ဣေမဟိ ဓေမၼဟိ-ဤဂုဏ္ေက်းဇူးေတာ္တို႔ႏွင့္၊ သမႏၷာဂတႆ-ျပည့္စံုေတာ္မူေသာ၊ ဘဂဝေတာ-ဘုန္းေတာ္ေျခာက္ပါးႏွင့္ ျပည့္စံုေတာ္မူေသာ၊ ဗုဒၶႆ-ျမတ္စြာဘုရားအား၊ ဒဝါ-ရယ္ျမဴးျခင္းသည္၊ နတၳိ-မရွိ၊
(၁) ရဝါ-အခၽြတ္အေခ်ာ္ ေျပာဆိုျခင္းသည္၊ နတၳိ-မရွိ၊
(၂) အပၹဳဋံ-ဉာဏ္ေတာ္ျဖင့္ မေတြ႕ထိအပ္ေသာ တရားသည္၊ နတၳိ-မရွိ၊
(၃) ေဝဂါယိတတၱံ-ဉာဏ္ျဖင့္ မဆင္ျခင္ဘဲ အေဆာတလ်င္ ျပဳမိသည္၏ အျဖစ္သည္၊ နတၳိ-မရွိ၊
(၄) အဗ်ာဝဋမေနာ-ေၾကာင့္ၾကမဲ့ေသာ ႏွလံုးေတာ္သည္၊ နတၳိ-မရွိ၊
(၅) အပၸဋိသခၤါႏုေပကၡာ-အဆင္ျခင္ကင္း၍ ဥေပကၡာ႐ႈျခင္းသည္၊ နတၳိ-မရွိ၊
(၆) အ႒ာရသဟိ-တဆယ့္ရွစ္ပါးကုန္ေသာ၊ ဣေမဟိ ဓေမၼဟိ-ဤဂုဏ္ေက်းဇူးေတာ္တို႔ႏွင့္၊ သမႏၷာဂတႆ-ျပည့္စံုေတာ္မူေသာ၊ ဘဂဝေတာ-ဘုန္းေတာ္ေျခာက္ပါး ႏွင့္ ျပည့္စံုေတာ္မူေသာ၊ ဗုဒၶႆ-ျမတ္စြာဘုရားအား၊ နေမာ-ရွိခိုးပါ၏။ သတၱႏၷံ-ခုနစ္ဆူကုန္ေသာ၊ သမၼာသမၺဳဒၶါနံ-ဝိပႆီ, သိခီ, ေဝႆဘူ စေသာ ဘုရားရွင္တို႔အား၊ နေမာ-ရွိခိုးပါ၏။
၃။ တထာဂတႆ-ဝိပႆီ အစရွိေသာ ေရွးဘုရားတို႔ကဲ့သို႔ လာျခင္းေကာင္းေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရားအား၊ ကာယဒုစၥရိတံ-ကုိယ္ျဖင့္ျပဳအပ္ေသာ မေကာင္းမႈ ‘ကာယဒုစ႐ိုက္’သည္၊ နတၳိ-မရွိ။ တထာဂတႆ-ဝိပႆီ အစရွိေသာ ေရွးဘုရားတို႔ကဲ့သို႔ လာျခင္းေကာင္းေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရားအား၊ ဝစီဒုစၥရိတံ-ႏႈတ္ျဖင့္ျပဳအပ္ေသာ မေကာင္းမႈ ‘ဝစီဒုစ႐ိုက္’သည္၊ နတၳိ-မရွိ။ တထာဂတႆ-ဝိပႆီ အစရွိေသာ ေရွးဘုရားတို႔ကဲ့သို႔ လာျခင္းေကာင္းေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရားအား၊ မေနာဒုစၥရိတံ-စိတ္ျဖင့္ျပဳအပ္ေသာ မေကာင္းမႈ ‘မေနာဒုစ႐ိုက္’သည္၊ နတၳိ-မရွိ။ ဘဂဝေတာ-ဘုန္းေတာ္ေျခာက္ပါးႏွင့္ ျပည့္စံုေတာ္မူေသာ၊ ဗုဒၶႆ-ျမတ္စြာဘုရားအား၊ အတီတံေသ-အတိတ္အဖို႔၌၊ ပဋိဟတံ-ဆီးတားဆို႔ပိတ္ တြန္႔လိပ္ေသာ၊ ဉာဏံ-ဉာဏ္ေတာ္သည္၊ နတၳိ-မရွိ။ ဘဂဝေတာ-ဘုန္းေတာ္ေျခာက္ပါးႏွင့္ ျပည့္စံုေတာ္မူေသာ၊ ဗုဒၶႆ-ျမတ္စြာဘုရားအား၊ အနာဂတံေသ-အနာဂတ္အဖို႔၌၊ ပဋိဟတံ-ဆီးတားဆို႔ပိတ္ တြန္႔လိပ္ေသာ၊ ဉာဏံ-ဉာဏ္ေတာ္သည္၊ နတၳိ-မရွိ။ ဘဂဝေတာ-ဘုန္းေတာ္ေျခာက္ပါးႏွင့္ ျပည့္စံုေတာ္မူေသာ၊ ဗုဒၶႆ-ျမတ္စြာဘုရားအား၊ ပစၥဳပၸႏၷံေသ-ပစၥဳပၸန္အဖို႔၌၊ ပဋိဟတံ-ဆီးတားဆို႔ပိတ္ တြန္႔လိပ္ေသာ၊ ဉာဏံ-ဉာဏ္ေတာ္သည္၊ နတၳိ-မရွိ။ ဗုဒၶႆ-ျမတ္စြာဘုရားအား၊ သဗၺံ-အလံုးစံုေသာ၊ ကာယကမၼံ-ကိုယ္ျဖင့္ျပဳအပ္ေသာ အမႈသည္၊ ဉာဏာပုဗၺဂၤမံ-ဉာဏ္ေတာ္ ေရွ႕သြားမရွိျခင္းသည္၊ ဉာဏံ-ဉာဏ္ေတာ္သို႔၊ နာႏုပရိဝတၱံ-အစဥ္မလုိက္ျခင္းသည္၊ နတၳိ-မရွိ။ ဗုဒၶႆ-ျမတ္စြာဘုရားအား၊ သဗၺံ-အလံုးစံုေသာ၊ ဝစီကမၼံ-ႏႈတ္ျဖင့္ျပဳအပ္ေသာ အမႈသည္၊ ဉာဏာပုဗၺဂၤမံ-ဉာဏ္ေတာ္ ေရွ႕သြားမရွိျခင္းသည္၊ ဉာဏံ-ဉာဏ္ေတာ္သို႔၊ နာႏုပရိဝတၱံ-အစဥ္မလုိက္ျခင္းသည္၊ နတၳိ-မရွိ။ ဗုဒၶႆ-ျမတ္စြာဘုရားအား၊ သဗၺံ-အလံုးစံုေသာ၊ မေနာကမၼံ-စိတ္ျဖင့္ျပဳအပ္ေသာ အမႈသည္၊ ဉာဏာပုဗၺဂၤမံ-ဉာဏ္ေတာ္ ေရွ႕သြားမရွိျခင္းသည္၊ ဉာဏံ-ဉာဏ္ေတာ္သို႔၊ နာႏုပရိဝတၱံ-အစဥ္မလုိက္ျခင္းသည္၊ နတၳိ-မရွိ။ ဣမံ ဓာရဏံ-ဤဓာရဏပရိတ္ေတာ္သည္၊ အမိတံ-မႏိႈင္းယွဥ္အပ္။ အသမံ-တုဖက္လည္း မရွိ။ သဗၺသတၱာနံ-သတၱဝါခပ္သိမ္းတို႔၏၊ တာဏံ-မွီခိုပုန္းေအာင္းရာ ျဖစ္၏။ ေလဏံ-လည္းေလ်ာင္းရာ ျဖစ္၏။ အာနႏၵ-အာနႏၵာ၊ သံသာရဘယဘီတာနံ-သံသရာေဘးကို ေၾကာက္ကုန္ေသာ သူတို႔၏၊ အဂၢံ-အထြတ္အျမတ္ျဖစ္ေသာ၊ မဟာေတဇံ-ႀကီးေသာ တန္ခိုးေတေဇာ္ ရွိေသာ၊ ဣမံ ဓာရဏပရိတၱံ-ဤဓာရဏပရိတ္ေတာ္ကို၊ ဓာေရဟိ-ေဆာင္ထားေလာ့။ ဝါေစဟိ-မွတ္သား သင္ေပး ပို႔ခ်ေလာ့။ ပရိပုစၧာဟိ-စိစစ္ေမးျမန္းေလာ့။ တႆ-ထိုဓာရဏပရိတ္ေတာ္ကို ေဆာင္ထား မွတ္သား သင္ေပး ပို႔ခ် စစ္ေမးေသာသူ၏၊ ကာေယ-ကုိယ္၌၊ ဝိသံ-အဆိပ္သည္၊ န ကေမယ်-မက်ေရာက္ရာ။ ဥဒေက-ေရ၌၊ န လေဂၢယ်-မၿငိတြယ္ မနစ္မြန္းရာ။ အဂၢိ-မီးသည္၊ န ဋေဟယ်-မေလာင္ရာ။ နာနာဘယဝိေကာ-အထူးထူး အျပားျပား မ်ားစြာေသာ ေဘးရန္တို႔ မထိမေရာက္ႏိုင္ရာ။ န ဧကဟာရေကာ-တစံုတေယာက္ေသာသူမွ် တရက္ မေကာင္းၾကံျခင္းငွာလည္း မတတ္ႏိုင္ရာ။ န ဒြိဟာရေကာ-ႏွစ္ရက္ မေကာင္းၾကံျခင္းငွာလည္း မတတ္ႏိုင္ရာ။ န တိဟာရေကာ-သံုးရက္ မေကာင္းၾကံျခင္းငွာလည္း မတတ္ႏိုင္ရာ။ န စတုဟာရေကာ-ေလးရက္ မေကာင္းၾကံျခင္းငွာလည္း မတတ္ႏိုင္ရာ။ န ဥမၼတၱကံ-႐ူးသြပ္ျပန္႔လြင့္ေသာ အနာလည္း မျဖစ္ႏိုင္ရာ။ န မူဠႇကံ-ေတြေဝမိုက္မဲေသာ အနာလည္း မျဖစ္ႏိုင္ရာ။ မႏုေႆဟိ-လူတို႔သည္လည္းေကာင္း၊ အမႏုေႆဟိ-လူမဟုတ္သူတို႔သည္လည္းေကာင္း၊ န ဟႎသကာ-မၫွဥ္းဆဲ မဖ်က္ဆီး မႏွိပ္စက္ႏိုင္ရာ။
၄။ တံ ဓာရဏပရိတၱံ-ထိုဓာရဏပရိတ္ေတာ္သည္၊ ယထာ ကတမံ-အဘယ္နည္းဟူမူကား၊ ဇာေလာ-ကမၻာတသိန္းေလာင္ေသာအခါ ထြက္ေသာ ေနခုနစ္စင္း၏ အရွိန္အေစာ္ႏွင့္တူေသာ တန္ခိုးရွိန္ေစာ္ အာႏုေဘာ္တည္းဟူေသာ ဂုဏ္ရွိထေသာ၊ မဟာဇာေလာ-နတ္, သိၾကား, နဂါး, ဂဠဳန္, ဂုမၻန္, ဘီလူး, ရကိၡဳသ္ အစရွိသည္တို႔ကို တားျမစ္ႏိုင္ေသာ သံကြန္ရက္ႏွင့္တူေသာ ဘုန္းတန္ခိုးရွိန္ေစာ္ အာႏုေဘာ္တည္းဟူေသာ ဂုဏ္လည္း ရွိထေသာ ဓာရဏပရိတ္ေတာ္သည္၊ ဇာလိေတၱ-ေရ, မီး, မင္း, ခိုးသူ, မခ်စ္မႏွစ္လိုေသာသူဟု ဆိုအပ္ေသာ ရန္သူအႏၲရာယ္အေပါင္းကိုလည္း ဖယ္ရွားတားျမစ္ႏိုင္ရာ၏။ မဟာဇာလိေတၱ-ေရာဂႏၲရကပ္, သတၳႏၲရကပ္, ဒုဗၻိကၡႏၲရကပ္ဟု ဆိုအပ္ေသာ ကပ္သံုးပါးတို႔ မထိမေရာက္ႏိုင္ရာ။ ပုေဂၢ-အမိဝမ္းတြင္း၌ ပဋိသေႏၶေနေသာ္လည္း အ,ျခင္း ဆြံ႕ျခင္း နားပင္းျခင္း ႐ူးသြပ္ျပန္႔လြင့္ျခင္း အနာမ်ိဳးတို႔မွ လြတ္ေစႏိုင္ရာ၏။ မဟာပုေဂၢ-သစ္ပင္ ေတာင္ ကမ္း ေခ်ာက္တို႔မွ က်ျငားေသာ္လည္း မေသႏိုင္ရာ။ သမၸေတၱ-မရေသးေသာ စည္းစိမ္ခ်မ္းသာ ရတနာ ဥစၥာအေပါင္းတို႔ကိုလည္း ရေစႏိုင္ရာ၏။ မဟာသမၸေတၱ-ရၿပီးေသာ စည္းစိမ္ခ်မ္းသာ ရတနာ ဥစၥအေပါင္းတို႔သည္လည္း ႀကီးက်ယ္ျပန္႔ပြား မ်ားႏိုင္ရာ၏။ ဘူတဂၤမွိ-ဟုတ္မွန္ေသာအားျဖင့္၊ တမဂၤလံ-အမိုက္ေပ်ာက္၍ အလင္းေရာက္ရာ၏။ အာနႏၵ-ခ်စ္သား အာနႏၵာ၊ ေခါ ပန-စင္စစ္ အကယ္ မလြဲသျဖင့္၊ ဣမံ ဓာရဏပရိတၱံ-ဤဓာရဏပရိတ္ေတာ္ကို၊ သတၱသတၱတိ သမၼာသမၺဳဒၶေကာဋီဟိ-ခုနစ္ဆယ့္ ခုနစ္ကုေဋကုန္ေသာ ဘုရားရွင္တို႔သည္၊ ဘာသိတံ-ေဟာေတာ္မူအပ္ၿပီ။ ဝေတၱ-ေကာင္းေသာအက်ိဳးႏွင့္ ယွဥ္ရာ၏။ အဝေတၱ-မေကာင္းေသာအက်ိဳးႏွင့္ မယွဥ္ရာ။ ဂႏၶေဝ-ေကာင္းေသာ တရားအရသာ အနံ႔မ်ိဳးကို ေဆာင္ရာ၏။ အဂႏၶေဝ-မေကာင္းေသာ တရားအရသာ အန႔ံမ်ိဳးကို မေဆာင္ရာ။ ေနာေမ-ေကာင္းေသာ ႏွလံုးကို ေဆာင္ရာ၏။ အေနာေမ-မေကာင္းေသာ ႏွလံုးကို မေဆာင္ရာ။ ေသေဝ-သူေတာ္ေကာင္းတို႔ႏွင့္ ေပါင္းေဖာ္ ယွဥ္တြဲ မွီဝဲရာ၏။ အေသေဝ-သူေတာ္မဟုတ္ သူယုတ္တို႔ႏွင့္ ေပါင္းေဖာ္ယွဥ္တြဲ မမွီဝဲရာ။ ကာေယ-ေကာင္းေသာ ကိုယ္ကို ျဖစ္ေစရာ၏။ အကာေယ-မေကာင္းေသာ ကိုယ္ကို မျဖစ္ေစရာ။ ဓာရေဏ-ေကာင္းေသာ အမႈ ကုသိုလ္ကို ျပဳေဆာင္ရာ၏။ အဓာရေဏ-မေကာင္းေသာ အမႈ အကုသိုလ္ကို မျပဳေဆာင္ရာ။ ဣလႅိ-ေကာင္းေသာ အိပ္မက္ကို ျမင္မက္ရာ၏။ မိလႅိ-မေကာင္းေသာ အိပ္မက္ကို မျမင္မက္ရာ။ တိလႅိ-ေကာင္းေသာ တိတ္နိမိတ္ကို ျမင္ရာ၏။ မိလႅိ-မေကာင္းေသာ တိတ္နိမိတ္ကို မျမင္ရာ။ ေယာ႐ုေကၡ-ေသၿပီးေသာ သစ္ပင္တို႔ကို ရွင္ေစရာ၏။ မဟာေယာ႐ုေကၡ-ရွင္ၿပီးေသာ သစ္ပင္တို႔ကိုလည္း အကိုင္းအခက္ အ႐ြက္အလက္ႏွင့္ ျပည့္စံုေစရာ၏။ ဘူတဂၤမွိ-ဟုတ္မွန္ေသာအားျဖင့္၊ တမဂၤလံ-အမိုက္ေပ်ာက္၍ အလင္းေရာက္ရာ၏။ အာနႏၵ-ခ်စ္သားအာနႏၵာ၊ ေခါ ပန-စင္စစ္အကယ္ မလြဲသျဖင့္၊ ဣမံ ဓာရဏပရိတၱံ-ဤဓာရဏပရိတ္ေတာ္ကို၊ နဝနဝုတိယာ သမၼာသမၺဳဒၶေကာဋီဟိ-ကိုးဆယ့္ကိုးကုေဋကုန္ေသာ ဘုရားရွင္တို႔သည္၊ ဘာသိတံ-ေဟာေတာ္မူအပ္ၿပီ။ ဒိ႒ိလာ-မေကာင္းသျဖင့္ ၾကံေသာသူတို႔၏ အၾကံအစည္ကိုလည္း သိျမင္ႏိုင္ရာ၏။ ဒ႑ိလာ-ဓား, လွံ, လက္နက္, ေလး, ျမား, မီးေပါက္, အေျမာက္ အစရွိေသာ ေဘးတို႔သည္လည္း မထိမေရာက္ႏိုင္ရာ။ မႏၲိလာ-မႏၲရား, ဂါထာ, အင္းအိုင္တို႔သည္လည္း ထက္ျမက္ႏိုင္ရာ၏။ ေရာဂိလာ-ေရာဂါအႏၲရာယ္မ်ိဳးတို႔ကိုလည္း ပယ္ေဖ်ာက္ႏိုင္ရာ၏။ ခရလာ-ၾကမ္းတမ္းခက္မာေသာ အနာေရာဂါမ်ိဳးသို႔လည္း မထိမေရာက္ႏိုင္ရာ။ ဒုဗၻိလာ-ၾကိဳး, ထိတ္, သံေျခက်ဥ္း, ကပ္ဘိ, တြင္းေလွာင္, ဝင္းတံခါး, လည္ေထာက္ကိုလည္း လြတ္ေစႏိုင္ရာ၏။ ဧေတန သစၥဝေဇၨန-ဤသို႔ မွန္ေသာ သစၥာစကားေၾကာင့္၊ သဗၺဒါ-အခါခပ္သိမ္း၊ ေမ-ငါ့အား၊ ေသာတၳိ-ခ်မ္းသာျခင္းသည္၊ ေဟာတု-ျဖစ္ပါေစသတည္း။ ဓာရဏပရိတ္ နိႆယ ၿပီး၏။
No comments:
Post a Comment