........သည္ဆိုဘ္ေရာက္လာ မ်ားသတၱာခ်မ္းသာကိုစိတ္ျမဲပါေစ၊ ဥပါဒ္ရန္ေဘးကင္းစင္ေ၀းျငိမ္းေအးၾကပါေစ.........

Jun 29, 2018

ရွင္ဥပဂုတၱႏွင့္ေထရဝါဒသာသနာ

 

ေထရဝါဒစစ္စစ္ေတြကိုမွလက္ခံယံုၾကည္ကိုးကြယ္ခ်င္တဲ့သူေတြကိုအသိေပးမွၿဖစ္မယ့္အေၾကာင္းတစ္ခုၿဖစ္ပါသည္

ယံုၾကည္မွဳအျငင္းပြားႏိုင္ေပမယ့္ကြ်န္ေတာ္ရဲ႕ဝါသနာအတိုင္းေၿပာကိုေၿပာမွၿဖစ္မယ္လိုဆံုးၿဖတ္ၿပီးဒီပို႕ေလးကိုေရးလိုက္ၿခင္းၿဖစ္ပါသည္
အၿခားအယူဝါဒေတြကိုလက္ခံတဲ့သူေတြကိုလဲမွားတယ္လို႕ကြ်န္ေတာ္မဆိုလိုပါေနာက္ထိုရွင္ဥပဂုတၱမေထရ္ကိုယံုၾကည္သက္ဝင္
တဲ့သူေတြကိုလဲမည္သို႔မွေစာ္ကားလိုၿခင္းအလွ်င္းမရွိပါ..မိမိသက္ဝင္ယံုၾကည္ေသာေထရဝါဒစစ္စစ္တြင္ထိုရွင္ဥပဂုတၱမေထရ္မရွိ
ေၾကာင္းကိုသာထင္ရွားေစလိုၿခင္းၿဖစ္ပါသည္..ေထရဝါဒရွဳေဒါင့္မွသာသံုးသပ္တင္ၿပသြားပါမည္..
ထိုရွင္ဥပဂုတၱမေထရ္ကိုယံုၾကည္ကိုးကြယ္သူမ်ားႏွင္အၿခားအၿခားေသာကိုးကြယ္ယံုၾကည္သူမ်ားတစ္ညီတညြတ္တည္းလက္ခံ
ယံုၾကည္ထားတာကေတာ့ထိုမေထရ္သည္(ရဟႏၲာ)ၿဖစ္သည္..တန္ခိုးဣဒၶိပါဒ္ စြမ္းအားႀကီးမားသည္..မိုးေလဝသ ကိုေၿပာင္းလဲ
ႏိုင္သည္..ထိုအခ်က္ေတြၾကည့္ၿခင္းအားၿဖင့္ထိုရွင္ဥပဂုတၱမေထရ္ကိုကိုးကြယ္ယံုၾကည္သူမ်ားဟာ..မိမိတို႕အက်ိဳးကိုရလို
ေသာေၾကာင့္ကိုးကြယ္ယံုၾကည္ၾကတယ္ဆိုတာအနည္းငယ္ထင္ရွားေစပါတယ္..ထိုရွင္ဥပဂုတၱမေထရ္ရဲ႕သမိုင္းေၾကာင္းကေတာ့
(က) မဇၩိမနိကာယ၊ မဇၩိမပဏၰာသ ပါဠိေတာ္ ပရိဗၺာဇက၀ဂ္၊ စူဠသကုလုဒါယီသုတ္၌ ေအာက္ပါအတိုင္း ေတြ႔ရွိပါသည္။
ရွင္ဥပဂုတၱရဟႏၲာ အေလာင္းအလ်ာျဖစ္သည့္ စူဠသကုလုဒါယီ ပရိဗိုဇ္မွာ ဘုရားရွင္ႏွင့္ေတြ႔ခြင့္ရ၏။ ဘုရားရွင္ထံ ရဟန္းအျဖစ္ကို ရလိုေၾကာင္း ခြင့္ေတာင္းရာ ဘုရားရွင္က ခြင့္ျပဳေတာ္မူသည္။ သို႔ရာတြင္ ၄င္း၏တပည့္ ပရိဗိုဇ္မ်ားက ၀ိုင္း၀န္းတားျမစ္ၾကသျဖင့္ ရဟန္းျပဳခြင့္ မရရွိလိုက္ေပ။

မဇၩိမပဏၰာသ ပါဠိေတာ္ႏွင့္ အဖြင့္အ႒ကထာ ဋီကာတို႔တြင္ ပါရွိသည္မွာ စူဠသကုလုဒါယီ ပရိဗိုဇ္သည္ ျမတ္စြာဘုရား ပရိနိဗၺာန္စံေတာ္မူျပီးေနာက္ အႏွစ္တရာရွိေသာ္ သီရိဓမၼာေသာကမင္း (အေသာကမင္း) လက္ထက္တြင္ ရဟႏၲာျဖစ္၍ တန္ခိုးဣဒၶိပါဒ္ စြမ္းအားႀကီးမားေတာ္မူမည္။ သီရိဓမၼာေသာကမင္းသည္ ေစတီေပါင္း ရွစ္ေသာင္းေလးေထာင္ စေသာ ဒါနအလွဴႀကီးမ်ား ျပဳလုပ္သည့္အခါ မာရ္နတ္မင္းေႏွာင့္ယွက္ျခင္း မျပဳႏိုင္ရန္ ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္လိမ့္မည္-ဟု ပါရွိပါသည္။

( ခ ) အထက္ပါကဲ့သို႔ ရာဇ၀ံသက်မ္းတြင္လည္း သီရိဓမၼာေသာကမင္း၏ အလွဴဒါနကို ၀ိုင္း၀န္းကူညီ ေစာင့္ေရွာက္၍ အႏုေမာဒနာျပဳေသာ ကာလ၌ ရွင္ဥပဂုတၱမေထရ္ျမတ္က မာရ္နတ္မင္းကို ဆံုးမေတာ္မူေၾကာင္း ပါရွိပါသည္။

(ဂ) ေလာကပညတၱိက်မ္း၌လည္း ေအာက္ပါကဲ့သို႔ ေတြ႔ရွိရပါသည္။
ဗာရာဏသီျပည့္ရွင္ ျဗဟၼဒတ္မင္းႀကီးသည္ သားသမီးမရရွိေသာေၾကာင့္ အေမြခံသားသမီးရရန္ ႀကီးစြာေသာ မဟာဒါနကို ျပဳလုပ္ေပးလွဴ၏။ ထိုစဥ္ တံငါသည္တို႔က ငါး၏၀မ္းထဲမွ လူမိန္ကေလး ရရွိသျဖင့္ မင္းႀကီးအား ဆက္သၾကသည္။ မင္းႀကီးလည္း ၀မ္းေျမာက္စြာျဖင့္ ေမြးျမဴထား၍ မစၧေဒ၀ီဟု အမည္ေပးထား၏။ မစၧေဒ၀ီ အရြယ္သို႔ေရာက္လာေသာ္ ကိုယ္မွ မေကာင္းေသာ အပုပ္နံ႔ထြက္ရာ မည္မွ်ကုသပါေသာ္လည္း အပုပ္နံ႔ မေပ်ာက္ေခ်။ ထို႔ေၾကာင့္ စားနပ္ရိကၡာအျပည့္အစံုႏွင့္ ေဖာင္ေပၚတင္၍ ျမစ္တြင္ ေမွ်ာလိုက္ေလသည္။

ျမစ္အေကြ႔တခုတြင္ ရွင္ဥပမည္ေသာ ရေသ့က ျမစ္တဖက္ကမ္းသို႔ကူးလို၍ ပို႔ေပးရန္ေျပာရာ မစၧေဒ၀ီက သူ၏မ်က္ႏွာကို မၾကည့္လွ်င္ ပို႔ေပးမည္ဟုေျပာ၏။ ရေသ့က မၾကည့္ပါ ၀န္ခံသျဖင့္ တဖက္ကမ္းသို႔ ပို႔ေပး၏။ ကမ္းသို႔ေရာက္ေသာအခါ ရေသ့က အမ်ိဳးသမီး၏ အမ်ိဳးအႏြယ္ကို သိလုိသျဖင့္ မစၧေဒ၀ီအား ၾကည့္လိုက္ရာ မ်က္ႏွာခ်င္းဆံုမိေသာေၾကာင့္ မစၧေဒ၀ီတြင္ ပဋိသေႏၶတည္ရွိသြားေလ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ရေသ့အား ေျပာျပ၍ ေစာင့္ေရွာက္ရန္ ေမတၱာရပ္ခံရာ ရေသ့က သေဘာတူသည္။ သားကိုဖြားျမင္သည့္အခါ ရေသ့ဥပ၏ ေစာင့္ေရွာက္ေကၽြးေမြးသည္ကို အစြဲျပဳ၍ ဥပဂုတၱ-ဟု အမည္ေပး၏။ အရြယ္ေရာက္ေသာအခါ ရဟန္းျပဳ၍ တရားက်င့္ရာ စ်ာန္သမာပတ္တို႔ကို ရရွိေသာ ရဟႏၲာျဖစ္ျပီးလွ်င္ ေတာင္သမုဒၵရာ၌ ေၾကးျပာသာဒ္ႏွင့္ စံေနေတာ္မူသည္။( တကၠသိုလ္ ေခမာ-က်ိဳက္လတ္ )
အထက္ပါသမို္င္းေၾကာင္းမ်ားကိုစာအုပ္မ်ားတြင္လည္းေရးၾကသည္..အခ်ိဳ႕ေသာရဟန္းမ်ားမွလဲတရားေဟာရာတြင္ထည့္သြင္းေဟာ
ၾကားၾကသည္..သို႕ေသာ္လဲကြ်န္ေတာ္တို႕ကိုးကြယ္ယံုၾကည္လက္ခံထားေသာ..ေထရဝါဒရဲ႕ သဂၤါယနာ(၆) တန္တင္ထားေသာ
မည္သည္က်မ္းတြင္မွမပါရွိေပ..ထို သဂၤါယနာ(၆)တန္တင္ထားေသာဘုရားေဟာမ်ားသည္.. ဗုဒၶ”ဘာသာႏိုင္ငံမ်ားၿဖစ္သည္
လာအို..ထိုင္း..တရုတ္..ကမၻာဒီးယား..သီရိလကၤာ..ၿမန္မာ..ႏိုင္ငံမ်ားရဲ႕ရဟန္းေတာ္မ်ားေရွ႕ေမွာက္မွာ သဂၤါယနာ
တင္ထားၿခင္းၿဖစ္သည္...အကယ္လို႕မ်ားရွင္ဥပဂုတၱမေထရ္သည္ဘုရားသာသနာေတာ္ကိုတကယ္ေစာင့္ေရွာက္ခဲ့ရိုး
မွန္ခဲ့သည္ရွိေသာ္..ထိုထိုဆရာေတာ္ၾကီးမ်ားရဲ႕ေရွ႕ေမွာက္မွာအေမးအေၿဖလုပ္ရာတြင္ဘာေၾကာင့္မပါဝင္ပါသနည္း..
ထိုေနာက္အေသာကမင္းၾကီးရဲ႕အလွဴၿဖစ္တဲ့ပထမသဂၤါယနာတင္ပြဲတြင္..ထိုရွင္ဥပဂုတၱမေထရ္ကကူညီခဲ့သည္ဟု
ေၿပာဆိုၾကပါသည္..အမွန္တကယ္သာအေသာကမင္းၾကီးရဲ႕အလွဴကိုကူညီခဲ့ရိုးမွန္လွ်င္..အေသာကမင္းၾကီးရဲ႕ေက်ာက္စာ
မ်ားတြင္ထည့္သြင္းေဖၚၿပထားမည္မွာအမွန္ပင္မလြဲၿဖစ္ပါသည္..သို႔ေသာ္ထိုေက်ာက္စာမ်ားရဲ႕မည္သည့္ေနရာတြင္မွ
ထိုရွင္ဥပဂုတၱမေထရ္အေၾကာင္းကိုထည္သြင္းေဖာ္ၿပထားၿခင္းမရွိေပ..အေသာကမင္းၾကီးကေမ့ေလ်ာ့ကာမေဖာ္ၿပႏုိင္ခဲ့ၿခင္း
ၿဖစ္သည္ဟုေစာဒကတက္ခ်င္လွ်င္တက္ႏိုင္ေပမယ့္.ထိုၾကီးမားတဲ့အလွဴၾကီးတြင္ၾကီးမားစြာကူညီေပးခဲ့သူကိုအေသာကမင္းၾကီး
ကေမ့ေလ်ာ့ေနမည္ဟုလံုးဝမထင္ပါ...အမွန္တကယ္မကူညီခဲ့၍သာေက်ာက္စာမ်ားတြင္ရွာမေတြ႔ၿခင္းၿဖစ္သည္
(အေသာကမင္းၾကီးေက်ာက္စာမ်ားကို..အရွင္အာဒိတၥ၀ံသမွၿမန္မာဘာသာသို႔ၿပန္ဆိုထားပါသည္..ရွာဖတ္ၾကပါေလ)
.ရွင္ဥပဂုတၱမေထရ္သည္ရဟႏၲာၿဖစ္ကာအသက္ေထာင္ခ်ီရွည္၍ေတာင္သမုဒၵရာ၌
ေနသည္ဟုလူအမ်ားလက္ခံယံုၾကည္ၾကသည္..၄င္းေကာင္းလက္ခံယံုၾကည္မွဳသည္မည္သို႔မွသဘာဝယုတၱိမရွိေပ
ဘုရားေသာ္မွသဘာဝတရားၾကီးကိုလြန္ဆန္ၿပီးဘာတစ္ခုမွမလုပ္ခဲ့ေပ..ပရိနိဗၺာန္ျပဳသင့္သည္အခ်ိန္တြင္ပရိနိဗၺာန္ျပဳသည္
ထို႔အတူသာဝကမ်ားနဲလက္ဝဲေတာ္ရံလက္ယာေတာ္ရံမ်ားလဲထို႔အတူပင္..အႏွစ္ခ်ဳပ္ရေသာ္..ကြ်န္ေတာ္တို႔လက္ခံယံု
ၾကည္ကိုးကြယ္ေနေသာ..သဂၤါယနာ (၆)တင္တဲ့အထဲတြင္မပါရွိၿခင္း..အေသာကမင္းၾကီးကိုၾကီးစြာကူညီခဲ့သည္
ဟုဆုိေသာ္လည္းအေသာကမင္းၾကီးရဲ႕အလွဴမွတ္တမ္းေက်ာက္စာတြင္မည္သည္ေနရာတြင္မွရွာမေတြ႕ျခင္း.
ဘုရားရွင္ေတာ္ၿမတ္ၾကီးေတာင္မလြန္ဆန္ခဲ့ေသာေသၿခင္းတရားကိုလြန္ဆန္ကာအသက္အလြန္ရွည္ၿခင္း
စသည္စသည္လက္မခံႏိုင္စရာအေၾကာင္းမ်ားကိုေထာက္ဆျခင္းၿဖင့္..ထိုရွင္ဥပဂုတၱမေထရ္ဇာတ္လမ္းၾကီးသည္
လုပ္ဇာတ္ၾကီးတစ္ခုသာၿဖစ္သည္ဟုေတြးဆႏိုင္သည္..ထို႔ေၾကာင့္တကယ္မရွိေသာထိုလုပ္ဇာတ္ၾကီးကို
ကိုးကြယ္ယံုၾကည္ေနမည္ဆိုပါက..ယံုၾကည္ကိုးကြယ္သူအတြက္လဲအက်ိဳးမရွိႏိုင္သလို..အကိုးကြယ္ခံမွာလဲ
တကယ္မရွိတဲ့အတြက္ကိုးကြယ္ၿခင္းကိုမသိရွိႏိုင္ေပ..ထို႔ေၾကာင့္ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖတ္အက်ဳိးမရွိေသာအရာမ်ားကို
စြန္႔ႏိုင္ပါကအင္မတန္ေကာင္းၿမတ္ေသာအလုပ္ပင္ၿဖစ္သည္..ကြ်န္ေတာ္တို႔သည္လူငယ္မ်ားပီပီဘိုးဘြားေတြ
လက္ထက္ကကိုးကြယ္ယံုၾကည္ခဲ့လို႔မိမိလက္ထက္မွာဆက္လက္ကိုးကြယ္ယံုၾကည္ေနၾကမယ္ဆိုရင္
ညံ့ရာေရာက္ေပေတာ့မည္..ထို႔ေၾကာင့္အရာအားလံုးကို..ကိုကိုးကြယ္ယံုၾကည္ရာစံသတ္မွတ္ခ်က္မ်ားႏွင့္
ႏွိဳင္းယွဥ္စဥ္းစားသင့္ေပသည္..ဥပမာေဆာင္ရေသာ္..ေနအရမ္းၿပင္းေသာကာလတြင္..ဒန္ေပါက္တစ္ထုပ္ကို
မိခင္ကစားေသာအခါ..တစ္လုပ္ႏွစ္လုပ္စားၿပီးသည္ႏွင့္မိခင္မွာလဲက်ေသဆံုးသြားသည္ရွိေသာ္..
ထိုဒံေပါက္ထမင္းကို..သားသမီးကဆက္စားမလား..လႊင့္ၿပစ္မလား...မည္သူမွဆက္စားလိမ့္မည္မဟုတ္ေပ
ထို႔အတူပင္..မိမိဘိုးဘြားေတြကိုးကြယ္ခဲ့သည္ဟုဆိုကာထိုအဆိပ္နဲ႔တူေသာအယူမွားအၿမင္မွားေတြကို
ဆက္လက္..လက္ခံမက်င့္သံုးသင့္ေတာ့ေပ...အရာရာကိုစဥ္စားေတြေတာၾကံဆၿခင္း..မိမိထက္တတ္သိနားလည္
ေသာဆရာေတာ္မေထရ္ၿမတ္မ်ားကိုေမးၿမန္ၿခင္း..စာအုပ္စာေပမ်ားကိုရွာေဖြဖတ္ရွဳၿခင္းစသည္တို႔ၿဖင့္
မိမိနားမလည္မရွင္းေသာသံသယမ်ားကိုတစ္လက္စတည္းစတင္ပယ္ေဖ်ာက္သင့္ေပသည္...ကြ်န္ေတာ္တို႔
ရဲ႕ဘုရားရွင္ၾကီးေတာင္မွ..ငါဘုရားေၿပာတုိင္းလဲမယံုႏွင့္ဦးလို႔မိန္႔ဆိုခဲ့တာဟာ....ဘာသာတရား
တစ္ခုကိုအလြယ္ေလးခံယူလိုက္တတ္တဲ့လူသေဘာကိုသတိရွိေစခ်င္လို႔ဟုကြ်န္ေတာ္ယူဆပါသည္..
ထို႔ေၾကာင့္ယံုၾကည္မွဳကိုအေၿခတည္သည့္မည္သည့္ဘာသာတရားတုိင္းမဆိုကိုယ္ယံုၾကည္ရာ
ေနရာေတြမွာကိုယ္စိတ္နဲ႔လက္ခံယံုၾကည္ေပးလို႔ရေလာက္တဲ့အေနအထားရွိရဲ႕လားဆိုတာကို
အစဥ္သၿဖင့္စဥ္းစားေတြးေတာသင့္ေပေတာ့သည္...

No comments:

Post a Comment