Jan 29, 2014
က်ေတာ္တို႔ ေျပာေျပာေနတဲ့ ခမ္းေကာင္၊ ခမ္းဒြမ္ ျပသာနာက ဘာေတြလ?
က်ေတာ္တို႔ ပအို၀္းတိုင္းရင္းသားေတြကို အေျခခံအားျဖင့္ ခမ္းေကာင္ (ေတာင္ေပၚပအို၀္း) ႏွင့္ ခမ္းဒြဳမ္ (ေျမျပန္႔ ပအို၀္း) လို႔ သံုးႏုန္းေျပာဆိုေလ့ ရွိတက္ပါတယ္။ ဒါက ေဒသကို အေျခခံျပီး ပအို၀္းအခ်င္းခ်င္းၾကားမွာ ေခၚဆိုေနၾကတာပါ။ အျခားတိုင္းရင္းသားေတြက ပအို၀္းေတြကို ရွမ္းျပည္နယ္အျပင္ အျခားျပည္နယ္မွာလည္း ေနထိုင္ေနၾကတယ္လို႔ သိထားၾကပါတယ္။ ခမ္းေကာင္၊ ခမ္းဒြမ္ဆိုတဲ့ နယ္ေျမေဒသကို အေျချပဳျပီး ေခၚဆိုတာကိုေတာ့ သူတို႔ သိခ်င္မွ သိၾကပါလိမ့္မယ္။ က်ေတာ္တို႔ ပအို၀္းတိုင္းရင္းသားေတြမွာ အျခားတိုင္းရင္းသားေတြလို ကိုးကြယ္သည့္ ဘာသာမတူညီစိတ္ ႏွင့္ မ်ိဳးႏြယ္ကြဲစိတ္ကို အေျခခံျပီး ေပၚေပါက္ခဲ့တဲ့ ျပသာနာ၊ အမ်ိဳးသား ႏိုင္ငံေရးခံယူခ်က္ႏွင့္ ပတ္သတ္ျပီး ေသြးကြဲခဲ့တဲ့ျပသာနာေတြ ေထြေထြထူးထူးေတာ့ မရွိခဲ့လွဘူးလို႔ ထင္ပါတယ္။ သို႔ေပမယ့္ လက္ရွိမွာလည္း က်ေတာ္တို႔ၾကား အျမဲေျပာေနၾကတာကေတာ့ ခမ္းေကာင္၊ခမ္းဒြမ္ ျပန္လည္စည္းလံုးညီညြတ္ေရး၊ ေပါင္းစည္းေရးတဲ့။ ဒါက ဘာကိုဆိုလိုတာလဲ။ ပအို၀္း ဘာသာစကားနဲ႔ေတာင္ ရွိပါတယ္။ (ခမ္းေကာင္သားလိတ္ နီလိတ္ ခမ္းဒြမ္သားလိတ္ နီလိတ္၊ ပအို၀္းခ်င့္ခ်င့္ ဖတ၀္း၀င့္၊ ခမ္းေကာင္တဲ့ ပအို၀္း-ခမ္းဒြမ္တဲ့ ပအို၀္းဒ်ားေနေန၊ ခမ္းေကာင္-ခမ္းဒြမ္ ေလြာင္းဗူး၀င့္) စတဲ့ ေရွးေဆာင္ပုဒ္ေတြကို အျမဲၾကားေနရတာပါ။ သမိုင္းရွိခဲ့လို႔လည္း ဒီေဆာင္ပုဒ္ေတြ ရွိလာခဲ့တယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။ လူၾကီးေတြ ေျပာသလို က်ေတာ္တို႔ ခမ္းေကာင္နဲ႔ ခမ္းဒြမ္ ပအို၀္းေတြၾကားထဲမွာ ဘာေတြကို စည္းလံုးျပီး၊ ဘာေတြကို ေပါင္းဖို႔ ေျပာေနၾကတာလဲ။ ဘာကို ဆိုလိုေနၾကတာလဲ။ က်ေတာ္တို႔ အခ်င္းခ်င္းေတြၾကားထဲမွာ ဘယ္လိုျပသာနာေတြ ရွိေနတာလဲ။ ဘာအတြက္ေၾကာင့္လဲ။ ဒါက တကယ္ေရာ ပအို၀္းအမ်ိဳးသားအခ်င္းခ်င္း ေသြးကြဲေစတဲ့ ျပသာနာေတြလားဆိုတာ သိရွိ ျမင္တက္ဖို႔ လိုပါတယ္။ ဒါေတြကို သိမွလည္း ျပသာနာေတြကို ရွင္းလင္း အေျဖရွာႏိုင္ပါလိမ့္မယ္။ သို႔မဟုတ္ရင္ ခမ္းေကာင္၊ ခမ္းဒြမ္ျပသာနာလို႔ လူၾကီးေတြ ေျပာတိုင္း လူငယ္ေတြအဖို႔ အေတြးမွား၊ အျမင္မွားေတြ ရွိလာႏိုင္ပါတယ္။ ကိုယ္တိုင္ စိတ္ထဲမွာလည္း လက္ခံယံုၾကည္သြားႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ က်ေတာ္တို႔ အေျခခံက်က် သိရွိနားလည္ဖို႔ေတာ့ လိုအပ္ပါတယ္။ ခမ္းေကာင္၊ ခမ္းဒြမ္ ျပသာနာဆိုတာ စာမႈ ႏွစ္မ်ိဳးျဖစ္ေနတဲ့ ပအို၀္းစာေပေၾကာင့္လား။ ပအို၀္းစာေပမွာ စာမႈ ႏွစ္မ်ိဳးရွိပါတယ္။ အလံတရာ ႏွင့္ ေတာင္ၾကီး-ထီသိမ္းစာမႈ။ ႏွစ္မ်ိဳးလံုးကို လက္ရွိမွာ အသံုးျပဳေနပါတယ္။ စာမႈႏွစ္မ်ိဳးႏွင့္ ပအို၀္းစာကို တရား၀င္ တမ်ိဳးတည္းေသာ အမ်ိဳးသားစာေပအျဖစ္ မသတ္မွတ္ႏိုင္ေသးသည့္အတြက္ ပအို၀္းခ်င္းခ်င္း သေဘာထားကြဲခဲ့ရာမွ ခမ္းေကာင္၊ခမ္းဒြမ္ ျပသာနာ ျဖစ္ေပၚလာတာလား။ သူ႔စာေပ၊ ငါ့စာေပကို တရား၀င္ စာေပအျဖစ္ သတ္မွတ္ညိွႏိႈင္းရာမွ ပအို၀္းခ်င္းခ်င္း ေသြးကြဲသြားၾကတာလား။ ေနာက္ဆံုး ခမ္းေကာင္၊ ခမ္းဒြဳမ္ပအို၀္းဆိုတဲ့ သံုးႏုန္းေျပာဆိုမႈ ေပၚေပါက္လာတာလားဆိုတာ စဥ္းစားဖို႔ လိုပါတယ္။ ထို႔ျပင္ ေလယူေလသိမ္ ကြဲျပားတဲ့ ပအို၀္းစကားေၾကာင့္ ပအို၀္းခ်င္းခ်င္း ေသြးကြဲေစသည့္ အေၾကာင္းအရင္း ထဲက အခ်က္တခ်က္လား။ ေတာင္ေပၚစကားကို ေျမျပန္႔ကပအို၀္း လံုး၀ နားမလည္၊ ေျမျပန္႔စကားကို ေတာင္ေပၚက ပအို၀္း နားမလည္ႏိုင္တဲ့ အေၾကာင္းအရင္းေၾကာင့္ျဖစ္ေနတာလား၊ ေတာင္ေပၚ၊ ေျမျပန္႔ ပအို၀္းခ်င္းခ်င္း အျပန္အလွန္ ကူးလူဆက္ဆံမႈနည္းပါးေစသည့္ အေၾကာင္းအရင္းတရပ္လား။ ပအို၀္းခ်င္းခ်င္းၾကား ယဥ္ေက်းမႈ ထိန္းသိမ္းပံု ကြာျခားျခင္း၊ ဓေလ့ထံုးတမ္း အစဥ္အလာ လက္ခံက်င့္သံုးပံု ကြာျခားျခင္းႏွင့္ ဗမာဆန္ဆန္ ျပဳမႈေနထိုင္၊ ေျပာဆိုသည့္ ေအာက္ျပည္ပအို၀္းမ်ားရဲ႕ အသြင္အျပင္ေတြေၾကာင့္လား၊ ဒါမွမဟုတ္ ေခတ္ေနာက္က်ျပီး ဖြ႔ံျဖိဳးမႈ နိမ့္က်ေနသးသည့္ ေတာင္ေပၚရွိ ပအို၀္းအခ်ိဳ႕၏ ေရွးရိုးစြဲ အျမင္ေတြေၾကာင့္လား ဆိုတာေျပာဖို႔ ခက္လွပါတယ္။ ဒီအေျခအေနေတြက အဓိက ျပသာနာအေၾကာင္းအရင္း မဟုတ္ရင္ အဓိက ျပသာနာ အေၾကာင္းအရင္းေတြက ဘာေတြလဲ၊ တကယ္ေရာ ရွိေနသလား။ ဒါမွမဟုတ္ရင္ ခမ္းေကာင္-ခမ္းဒြဳမ္ရဲ႕ ျပသာနာက ပုဂိဳလ္စြဲ၊ ေဒသစြဲကို အေျခခံျပီး ေပၚေပါက္လာတဲ့ အစြဲတခုေၾကာင့္လား။ ဒါဆိုရင္ ပုဂိဳလ္စြဲ၊ ေဒသစြဲက အဓိက အရင္းခံျပသာနာဆိုရင္ ပအို၀္းမ်ား စည္းလံုးညီညႊတ္ေရကို ေသြဖီေစမည့္ ပုဂိဳလ္စြဲ၊ ေဒသစြဲ လက္ကိုင္ထားမႈ၊ အလြန္အက်ြံ က်င့္သံုးမႈေတြကို ဖယ္ရွားဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။ လူဆိုသည္မွာ အစြဲႏွင့္ေတာ့ မကင္းတက္ပါဘူး။ လက္ခံႏိုင္ပါတယ္။ လူတိုင္းမွာ အမ်ိဳးခ်စ္စြဲ၊ ေဒသစြဲ၊ ဘာသာစြဲ၊ လူမ်ိဳးစြဲ ရွိတက္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အလြန္အက်ြံျဖစ္ရင္ေတာ့ ကိုယ္လည္းနစ္နာတက္သလို အမ်ိဳးသားအတြက္လည္း နစ္နာတက္ပါတယ္။ အရင္တုန္းက ပအို၀္းအမ်ိဳးသားလြတ္ေျမာက္ေရးအတြက္ ေတာ္လွန္ေရးလုပ္ခဲ့တဲ့ ေရွး ပအို၀္းေခါင္းေဆာင္ေတြၾကားမွာလည္း ေဒသစြဲ ရွိၾကလိမ့္မယ္လို႔ ထင္ျမင္ပါတယ္။ ကိုယ္တိုင္ၾကံဳခဲ့ဖူးမယ္လို႔လည္း ထင္ပါတယ္။ ဒီအစြဲေတြ လက္ကိုင္ထားေၾကာင့္ သူ႔လူမွ သူ႔လူ၊ ငါ့ေဒသလူမွ ငါ႔ေဒသလူဆိုတဲ့ အစြဲမကင္းတာေၾကာင့္ ပအို၀္းခ်င္းခ်င္းၾကားမွာ သူ႔လူအာဏာရမွ ငါ႔ေဒသဖြံ႔ျဖိဳးမယ္၊ တိုးတက္မယ္၊ ငါ႔ေဒသ နာမည္ၾကီးမယ္ စတဲ့ ေရွးဆန္တဲ့ ေဒသစြဲေတြ ကို ေရွ႕တန္းတင္တာေတြ ရွိခဲ့တာေၾကာင့္ ပအို၀္းခ်င္းခ်င္းၾကားမွာ ပအို၀္းေခါင္းေဆာင္မ်ား” ခမ္းဒြဳမ္၊ ခမ္းေကာင္ ေလြာင္းဗူး၀င့္” ဆိုတဲ့စကားကို မၾကာခဏ ေျပာခဲ့ေၾကာင္း ထင္မိပါတယ္။ ဒီအတြက္လည္း ယေန႔လူငယ္မ်ား သမိုင္းေဆာင္ပုဒ္အျဖစ္ မွတ္သား သိရွိခဲ့ရပါတယ္။ ယေန႔အခ်ိန္မွာ က်န္ေနေသးတဲ့ ေတာ္လွန္ေရးကို ဆက္လုပ္ေနတဲ့ ပအို၀္းေခါင္ေဆာင္အခ်ိဳ႕ႏွင့္ လူငယ္ အခ်ိဳ႕ၾကားမွာလည္း ဒီေဒသစြဲ ရွိေနတုန္းပါပဲ။ ဖြဲ႔စည္းမဲ့ အဖြဲ႔အစည္းေတြရဲ႕ ဗဟိုေကာ္မတီမွာ ငါ့ေဒသက ပအို၀္းတစ္ေယာက္ ပါ၀င္ေရး၊ ငါ့တို႔ေဒသက လူကိုဘဲ မဲထည့္ေရး၊ ငါ့ေဒသက ပုဂိဳလ္အတြက္ မဲဆြယ္စည္းရံုးေရး စတဲ့ အေတြးေတြ၊ ေဒသစြဲေတြရွိေနတုန္းပါပဲ။ ဒါေတြကို ယေန႔အခ်ိန္မွာ စဥ္းစားခ်င့္ခ်ိန္ျပီး လုပ္ေဆာင္ဖို႔ လိုပါတယ္။ သည့္အတြက္ေၾကာင့္ ပအို၀္းလူငယ္ေတြ “ခမ္းေကာင္၊ ခမ္းဒြဳမ္ ညီညႊတ္ေရး၊ စည္းလံုးေရး” ဆိုတဲ့ ေရွးပအို၀္းအမ်ိဳးသားေဆာင္ပုဒ္၏ ေနာက္ကြယ္မွာ ဘယ္လိုျပသာနာ အရင္းအျမစ္ေတြ ရွိေနသလဲဆိုတာ အဓိပါယ္ရွိရွိ ရွာေဖြ၊ သိရွိ၊ ေဖာ္ထုတ္သြားႏိုင္လိမ့္လို႔ ေမွ်ာ္လင့္မိပါတယ္။
ခြန္နီပအို၀္း
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment