........သည္ဆိုဘ္ေရာက္လာ မ်ားသတၱာခ်မ္းသာကိုစိတ္ျမဲပါေစ၊ ဥပါဒ္ရန္ေဘးကင္းစင္ေ၀းျငိမ္းေအးၾကပါေစ.........

Feb 26, 2014

ိဒိ႒ိ ျဖဳတ္ရန္ အေရးၾကီးေသာအခ်က္ ေသာတာပန္တည္ရန္ အဂၤါ၄ပါး

၁။သစၥာတရားေဟာျပႏိုင္ေသာဆရာေကာင္း ကိုရွာေဖြရမည္။
(သပၸဳရိသ သံေသဝ )
၂။တရားမ်ားကိုနာယူရမည္။...
(သဒၶမၼသဝန)
၃။ႏွလံုးသြင္းမွန္ေအာင္ ဆင္ျခင္ႏိုင္ရမည ္။
( ေယာနိေသာမနသီကာရ )
၄။ေလာကုတၱရာတရား၉ ပါးအားေလ်ာ္ေသာအက်င့္ကို က်င့္ရမည္။
( ဓမၼႏုဓမၼပဋိပတၱိ )

၁။သစၥာတရားေဟာျပႏုိင္ေသာဆရာေကာင္း ကိုရွာေဖြရမည္။
(သပၸဳရိသ သံေသဝ )

သစၥာတရားေဟာတတ္ေသာဆရာသမားေကာင္း ရွိျခင္း၊ေတြြ ့ျခင္းသည္ အလြန္အေရးၾကီးလွ သည္။သစၥာတရားမ်ားကို ခႏၶာဥာဏ္ေရာက္ေအာင္ သင္ျပေပးႏိုင္ေသာ ဆရာေကာင္း အရိယာသူေတာ္ေကာင္းမ်ား ထံမွ အဖိုးမျဖတ္ႏိုင္ သည့္ အဆံုးအမစကားမ်ားသည္ သိမ္ေမြ ့နက္ရႈိင္းေသာ
(အယူမွား၊အမွတ္မွား၊အထင္မွား)အစြဲမွားမ်ားကို အခ်ိန္တိုတိုအတြင္းမွာ အျမင္မွန္ လမ္းမွန္သို ့ေရာက္ေစႏိုင္သည္၊

"ယထာဘူတံဥာဏာယ သတၱာပရိေယသိတဗၺာ"ယထာဘူတဥာဏ္ရႏိုင္
ရန္ ဆရာမွန္ရွာအပ္သည္ဟု ျမတ္စြာဘုရားသည္ ၄၄-ၾကိမ္တိုင္တိုင္ သတိေပးေတာ္မူခဲ ့သည္။ဆရာသမားေကာင္း၊ မိတ္ေဆြေကာင္းရွိျခင္း၊ ဆရာသမားတို ့၏ေစာင့္ေရွာက္မႈကိုခံရျခင္း၊ အဆံုးအမစကားမ်ား
နာၾကားရျခင္းသည္ အရိယာမဂ္ဆိုက္၍နိဗၺာန္ေရာက္ရန္ ၁၀၀% ရာႏႈန္းျပည့္ေသခ်ာသည္ဟု ျမတ္စြာဘုရားမိန့္ၾကားခဲ ့သည္၊

ဘဝသံသရာႀကီးမွ လြတ္ေျမာက္ဘို့ရန္ ဆရာေကာင္းရွိရမည္။
ဆရာေကာင္း၏အဆံုးအမမ်ားသည္ နိဗၺာန္အျမင္ရႏိုင္ဖုိ ့ရာဦးတည္လ်က္
သုတမယဥာဏ္( သုတ =ၾကားျခင္း မယ = ျ)အၾကားအျမင္ႏွင့္ ၿပီးေျမာက္ေသာ ဥာဏ္ကို အခ်ိန္တိုတိုအတြင္း၌ပင္ျဖစ္ေစႏိုင္သည္၊

ဥပမာ-အာရုံ ဒြါရတိုက္၍ ေပၚလာသမွ်ေသာ စိတ္(သေဘာခႏၶာမ်ား) သည္ ခ်က္ျခင္းပင္ပ်က ္စီးသြားသျဖင့္ ( အနိစၥ)မၿမဲ၊ ( ဒုကၡ) ဆင္းရဲမႈသက္သက္၊ ဒုကၡသစၥာ၊ သူ ့သေဘာသူေဆာင္ကိုယ္မပိုင္ေသာ (အနတၱ) ဓာတ္သေဘာ
မွ်သာျဖစ္သည္ဟု အဖိုးမျဖတ္ႏိုင္ေသာ သစၥာဆိုက္တရားရွင္းလင္း
ေဟာျပေသာ ဆရာ့စကားမ်ားကို မွတ္သားလိုက္ရုံႏွင့္ ကိေလသာမ်ား တစတစ ခန္းေျခာက္ရေတာ့မည့္ ပါရမီရွင္ျဖစ္ၾက ရေပမည္။

သပၸဳရိသသံေသဝ (ဒိ႒ိျပဳတ္၊သစၥာ ဆိုက္ခႏၶာဥာဏ္ေရ ာက္တရားမ်ားကို
ေဟာေျပာေပးႏိုင္ေသာဆရာ)ရွိပါက သံသရာမွ ၁၀၀% လြတ္ေျမာက္ရန္
ေသခ်ာေပသည္ဟုမွတ္ခ်က္ခ်လိုက္ပါ၊

၂။တရားမ်ားကို နာယူရမည္
(သဒၶမၼသဝန )

ဒိ႒ိ ျဖဳတ္တရားမ်ား၊ သစၥာဆိုက္တရားမ်ားကို နာၾကားျခင္းသည္
အဖိုးမျဖတ္ႏိုင္ေ သာတရားထူးရရန္ အလြန္အေရးၾကီးသည္။
အဘိဓမၼာကိုသင္ယူေလ့လာျခင္း၊ တရားနာျခင္းသည္လြန္စြာအက်ိဳးမ်ား
သည္။ပညာဉာဏ္ကို ပို၍ ထက္သန္ေစသည္။

ဘုရားစကားမ်ားအဆံုးအမမ်ားကို နားလည္ေအာင္ၾကိဳးစားသင္ယူရမည္၊ ဘုရားစကား အဆံုးအမမ်ားကိုတရားနာယူ က်င့္သံုးမွသာ သိႏိုင္ နားလည္ႏိုင္သည္။၊ေလာကစကားေတြအားလ ံုးနားလည္လာမည္။
အရိယာသူေတာ္ေကာင္းမ်ားသည္ ရုပ္ရယ္၊ နာမ္ရယ္ ၊ တရားရယ္ထို သံုးဦးႏွင့္သာ ပ်င္းရိျခင္းမရွိအေဖာ္ျပဳေန ၾကသည္။

တရားႏွင့္ေနျပီးတရားႏွင့္ေျဖကာ လူ ့ဘဝခဏေလးမွာ ခႏၶာအတြက္
စီးပြားရွာရင္း၊သံသရာမရွည္ေအာင္တရားရွိေအာင္
တရား ရႈမွတ္ၾကရမည္သာ၊

၃။ ႏွလံုးသြင္းမွန္ေအာင္ဆင္ျခင္ႏိုင္ရမည္
( ေယာနိေသာ မနသီကာရ )

တရားႏွင့္ အိပ္စက္ျခင္း၊ တရားႏွင့္ႏိုးထျခင္း၊ တရားႏွင့္ေန ့စဥ္
ေမြ ့ေပ်ာ္ျခင္းသည္ အပၸမာဒတရားမေမ့မေလ်ာ့တရားႏွင့္ ေနျခင္းမည္၏၊

သတိသည္အေရးအၾကီးဆံုး၊ ထိတိုင္းထိတိုင္း သိသိေန၊ သိတိုင္းသိတိုင္းျဖစ္ ခ်ဳပ္ကာ မျမဲ ၊ ဆင္းရဲ၊ မေခၚဘဲ ေပၚလာေသာအာရုံမ်ားက မႏွင္ဘဲ
ေပ်ာက္ကြယ္ သြားၾကသည္ကုိ ျမင္ေအာင္ၾကည့္ပါ၊

ျမင္သည့္အေပၚ ၾကားသည့္အေပၚ အနံ့ရသည့္အေပၚ စားသည့္
အရသာအေပၚ ထိသည့္အေပၚ ေတြးၾကံသည့္အေပၚ သတိထား၊ သတိထားလွ်င္ တရားျမင္မည္၊ သတိမထားရင္အမွားဝင္မည္။

မည္သည္ ့ပုဂၢိဳလ္မဆို အဖိုးတန္လွေသာ သာသနာတြင္းကာလႏွင့္ဆံုခိုက္၊ ၾကံဳခိုက္ တရားအားထုတ္သင့္သည္။တရားအားထုတ္ရန္အားသည္
ျဖစ္ေစ၊ မအားသည္ျဖစ္ေစ ၾကိဳးစားရႈမွတ္သင့္သည္၊ ေသခ်င္သည္ျဖစ္ေစ ၊ မေသခ်င္သည္ျဖစ္ေ စ မုခ်မေသြေသၾကရမည္သာ၊ ေသခ်ိန္ေရာက္ေသာ္
မအားေသးဟုေျပာ၍ မရ။ဝိပႆနာတရားအားထုတ္သည္ ဆိုသည္မွာ တရားကို အခ်ိန္တိုင္းႏွလံုးသြင္းေနရမည္ ့”စိတ္ ”အလုပ္သာျဖစ္သည္၊

၄။ ေလာကုတၱရာ တရား၉ ပါး(မဂ္ေလးတန္ ဖိုလ္ေလးတန္ နိဗၺာန္) အားေလ်ာ္ေသာအက်င့္ကို က်င့္ရမည္။ ( ဓမၼႏုဓမၼပဋိပတၱိ )

သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာကိုလက္ကိုင္စြဲ၍ ဝိပႆနာဘာဝနာကိုေန ့စဥ္ညတုိင္း ရႈပြား က်င့္သံုးရမည္၊ခႏၶာကသူ ့တရားသူျပမည္၊ ၾကည့္တတ္ဘို့ကအဓိက၊ တရားအားထုတ္ရာ နည္းမွန္ လမ္းမွန္ အားထုတ္ပါက အလြန္ေအးခ်မ္း
ေသာအလုပ္၊အလြန္ၿငိမ္းခ်မ္ းေသာအလုပ္ဟုမွတ္ယူ၍ က်င့္သံုးသင့္
ေပသည္။

ခႏၶာမွျပေသာအရွိ(ရုပ္နာမ္သေဘာ)ကုိ ဥာဏ္ပညာျဖင့္ ၾကည့္ရမည္။
အျပင္မွာ ေလာကဓံမ်ား မည္သို ့ပင္တိုက္ခိုက္ပ ါေစ၊ အတြင္း၌ တရားရႈမွတ္ရင္း ေအးခ်မ္းေအာင္ေန တတ္ရမည္၊၊ တရားသိေအာင္ တရားနာ၊ တရားရွိေအာင္တရားရႈ၊ တရားအားထုတ္ရင္း ေနတတ္သူသည္ အရႈတ္ထဲမွာ ရွင္းေအာင္ေနတတ္ သူမည္၏၊

တရားသိမွတရားျမင္မွတရားရွိမွ တရားက်င့္မွ အကုသိုလ္ပယ္၊ ကုသိုလ္ႏွင့္ကယ္ႏိုင္ဆယ္ႏိုင္မည္။အရႈံးထဲမွ အျမတ္မ်ားရလာမည္။ ေလာကီတစ္ဘဝခ်မ္းသာထက္ ေလာကုတၱရာ တစ္သံသရာလံုးမွာ ခ်မ္းသာမည့္ဝိပႆနာအလုပ္လုပ္ ရျခင္းသည္ ေသခ်ာေပါက္အက်ိဳးရွိ
မည္ကို တရားရွိ၊ တရားသိမွသာ အမွန္ျမင္လာႏိုင္သည္၊

စိႏၱာမယဥာဏ္ (စိႏၱာ =ၾကံျခင္း၊ မယ=ၿပီးေျမာက္ျခင္း )ကိုယ့္ခႏၱာကို
ဥာဏ္ျဖင့္ၾကည့္ကာ အၾကံႏွင့္ အျပီးအစီးသို ့ေရာက္ေသာဥာဏ္၊ ထိုဥာဏ္သည္ ကိေလသာခန္းေျခာက္ရုံသာမက ကိေလသာေပ်ာက္ေစ
သည္။ တရားနာလွ်င္ကိေလသာ ခန္းေျခာက္ေစကာ ကိုယ္တိုင္တရားရႈ
မွတ္ပြားမ်ားလွ်င္ ကိေလသာတစတစေပ်ာက္ျပီး ဒိ႒ိ၊ဝိစိကိစၥပယ္သတ္က အရိယာ ေသာတပန္ျဖစ္ေပမည္။

ဆရာေကာင္း၏သစၥာဆိုက္တရားမ်ားလိုအပ္၍ အေရးၾကီးသကဲ့သို ့ ့မိမိကိုယ္လဲ ေကာင္းေအာင္ ကိေလသာေပ်ာက္တရားမ်ား ရႈမွတ္ပြားမ်ား ႏွလံုးသြင္းမွန္ဘို ့ရာအေရးၾကီး၏။

အေရးၾကီးေသာ ဆရာ ေရာ၊ ဒကာ ေရာ ႏွစ္ဦးစလံုးေကာင္းပါက သာသနာၾကီးဆိပ္ကြ ယ္ပ်က္သံုး လိမ့္မည္မဟုတ္ပါ။ဆရာ့စကား
တေသြမသိမ္းလိုက္နာေသာ ဒကာ၊ဒကာမ မ်ားသည္ သာသနာၾကီး
မပ်က္စီး၊ မညစ္ႏြမ္းရေလေအာ င္ သာသနာကို ေစာင့္ေရွာက္
ေသာသူမ်ားအျဖစ္အၿမဲ ရပ္တည္ေနႏိုင္မည္သာ။

ကိေလသာမ်ားကို စိတ္ျဖင့္ျဖတ္ရမည္၊ စိတ္ကို တရားျဖင့္ ျပဳျပင္ရမည္၊ တရားရွိေအာင္ တရားအားထုတ္ၾကရမည္၊ တရားကသာ ကိေလသာကို ျဖတ္ႏိုင္၊ ျပတ္ႏိုင္ေအာင္ လုပ္ေပးမည္သာ၊ အကုသိုလ္ကို ပယ္သတ္မည္သာ၊

(အရွင္ဝါေသ႒ာဘိဝံသ)

နန္းေရွ ့သားမွ ကူးယူေဖာ္ျပသည္။

No comments:

Post a Comment