က်ေတာ္တို႔ ပအို၀္းလူမ်ိဳးကို ယခင္ ေတာင္သူဆိုတဲ့ လူမ်ိဳးနာမည္ကေန တရား၀င္ေျပာင္းလဲ ေခၚဆိုလာခဲ့ပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္ ေျပာင္းလဲခဲ့ တယ္ဆိုေတာ့ အေၾကာင္းအရင္း အမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္လို႔ ပအို၀္းသမ...ိုင္း မွတ္တမ္းေတြထဲမွာ ဖတ္လိုက္ရပါတယ္။
လူမ်ိဳးေရး ၀ါးျမိဳမႈ၊ ပေပ်ာက္မႈဒဏ္ကို ကာကြယ္ရန္အတြက္ဆိုျပီး ေျပာင္းလဲ လာတာလို႔ ဆိုပါတယ္။ တခ်ိဳ႕ကလည္း ေတာင္သူဆိုတဲ့ လူမ်ိဳးနာမည္နဲ႔ ေတာင္သူလယ္သမားဆိုတဲ့ လူတန္းစားဆိုတဲ့အမည္ ထင္မွားေရာေထြးလာတဲ့ အတြက္ဟု ဆိုပါတယ္။
တခ်ိဳ႕မွတ္တမ္းမ်ားမွာလည္း ေတာင္သူဆိုတာ ေတာင္ဘက္အရပ္၊ ေတာင္ေပၚေဒသမွာ ေနထိုင္ျပီး ေတာင္ယာျခံ ႏွင့္ လယ္ယာကို အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္းျပဳရင္ အလုပ္အကိုင္ အေပၚမႈတည္ျပီး အျခားသူတို႔က ေတာင္သူဆိုတာ ေတာင္ယာပဲလုပ္တယ္လို႔ နိမ့္ခ်ေခၚဆိုတဲ့ အတြက္ ေနာက္ဆုံး ပအို၀္းလူမ်ိဳးဟု တရား၀င္ ေခၚဆိုခဲ့တယ္လို႔ ဆိုပါသည္။ သို႔ေပမယ့္ တိက်တဲ့ အေျဖေတြလို႔ေတာ့ မေျပာႏိုင္ပါဘူး။
ပအို၀္းလူမ်ိဳးေတြကို အျခားလူမ်ိဳးေတြက လက္ရွိေခၚတဲ့ လူမ်ိဳးနာမည္အတိုင္း တရား၀င္ ေခၚေ၀ၚသံုးစြဲၾကပါတယ္။ ပအို၀္းေတြလည္း ပအို၀္းလို႔သာ ေခၚမွ ၾကိဳက္ၾကပါတယ္။ တခါတရံ ယခင္လူမ်ိဳး အမည္ျဖစ္တဲ့ ေတာင္သူလို႔လည္း ေခၚယူတက္တာကို စာအုပ္ေတြ၊ သမိုင္းမွတ္တမ္းေတြ၊ ဓါတ္ပံုေတြမွာ ေတြ႔ရတက္ပါတယ္။
ေတာင္သူလို႔ ေခၚယူ၊ သံုးႏုန္းတာကို ပအို၀္းေတြ မၾကိဳက္ၾကဘူးလို႔ ေယဘူရအားျဖင့္ ဟုတ္မွန္ေပမယ့္ ဘာေၾကာင့္ မၾကိဳက္ၾကတာလဲဆိုတာ ရွင္းရွင္းလင္းလင္း မသိေသးပါဘူး။ ေရွးလူၾကီးေတြ မၾကိဳက္လို႔၊ မသံုးႏုန္းသင့္လို႔ ယေန႔ေခတ္ လူငယ္ေတြလည္း မၾကိဳက္ရျခင္း၊ တပါးသူေခၚယူတာ လက္မခံျခင္း ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ လူငယ္ေတြလည္း ဘာေၾကာင့္ မၾကိဳက္တာလဲဆိုတာ သိထားဖို႔၊ ျပန္ေျပာတက္ဖို႔ လိုမယ္ထင္တယ္။ သူမ်ားမၾကိဳက္လို႔ ငါလည္း မၾကိဳက္ဖူး၊ အေခၚမခံခ်င္ဘူးဆိုရင္ေတာ့ လက္ေတြ႔ မက်လွဘူး။
ကိုယ့္ကိုယ္တိုင္လည္း သိထားဖို႔၊ နားလည္ဖို႔ လိုမယ္ထင္ပါတယ္။ အျခားသူက အပ်က္သေဘာ ေခၚယူတာလား။ နိမ့္ခ်၊ခြဲျခားတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ ေခၚဆိုတာနဲ႔လည္း ဆိုင္ပါ တယ္။ ကိုယ့္လူမ်ိဳးနာမည္နဲ႔ ပတ္သတ္ျပီး အေခၚမခံခ်င္တဲ့၊ မၾကိဳက္တဲ့ အေၾကာင္းအရင္းေတာ့ ရွိရမယ္ေလး၊ သိထားရမယ္ေလး။
တကယ္ေတာ့ ေတာင္သူဆိုတာ ေရွးက်တဲ့ မႈရင္းပအို၀္း နာမည္ပါ။ ေရွးပအို၀္းသမိုင္း၊ ျမန္မာ့သမိုင္းေတြမွာလည္း ေတာင္သူဆိုျပီး မွတ္တမ္းတင္ထားတာ၊ သီးသန္႔လူမ်ိဳးအျဖစ္ ထင္ထင္ရွားရွား ရွိေနတာပါ။ ပအို၀္းဆိုတာ ျမန္မာျပည္လြတ္လပ္ေရး ရျပီးေလာက္မွ တရား၀င္ ေခၚယူလာခဲ့တာပါ။ ယခင္ ေတာင္သူလို႔ သံုးႏုန္းထား မၾကိဳက္ရင္၊ လက္မခံရင္ လည္း ေရွးက်တဲ့ မႈရင္းနာမည္ဆိုတာ ေမ့ေပ်ာက္သင့္၊ ေဖ်ာက္ဖ်က္သင့္တဲ့ အရာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူးလို႔ ထင္ပါတယ္။
ယေန႔လို ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ တိုင္းရင္းသားသမိုင္းေတြနဲ႔ ပတ္သတ္လာရင္ ေဖာ္ထုတ္ဖို႔၊ မွတ္တမ္းတင္ဖို႔ ေကာင္းတဲ့ ပြင့္လင္းလာတဲ့ အခ်ိန္အခါမ်ိဳးပါ။ အျခားတိုင္းရင္းသားေတြလည္း ကိုယ္ပိုင္သမိုင္းအတြက္ စာတမ္းတင္သြင္းတာ၊ တူးေဖာ္တာ၊ ေတာင္းဆိုတာေတြလည္း လုပ္ေနပါတယ္။ ေမွးမိန္ ေပ်ာက္ကြယ္ေနတဲ့ ပအို၀္း သမိုင္းအတြက္လည္း ရွာေဖြမယ္၊ သုေတသနလုပ္မယ္၊ မွတ္တမ္းတင္မယ္ဆိုရင္ ပအို၀္းသမိုင္းမွန္ ေပၚေပါက္လာေရးအတြက္ အေထာက္အကူ ရွိလာဖြယ္ရွိပါတယ္။ ဒါကို ေတာင္သူဆိုတဲ့ ေရွးနာမည္က အဓိကအက်ဆံုး စဥ္းစား၊ လက္ခံရွာေဖြသြားရမည့္ သမိုင္းလူမ်ိဳးနာမည္ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။
ေရွးက်တဲ့ ပအို၀္းသမိုင္းေတြကို ေတာင္သူဆိုတဲ့ မႈရင္းနာမည္နဲ႔သာ ေတြ႔ရတက္တာ မ်ားပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေတာင္သူဆိုတဲ့ နာမည္နဲ႔ ပအို၀္းသမိုင္းေတြကို ျပန္လည္ ေဖာ္ထုတ္၊ ရွာေဖြရပါလိမ့္မည္။ ေတာင္သူဆိုတဲ့ နာမည္နဲ႔ပဲ သမိုင္းေတြ ေပ်ာက္ေနပါတယ္။ ပအို၀္းရဲ႕ကိုယ္ပိုင္ယဥ္ေက်းမႈ၊ စာေပ၊ ႏွင့္ ဆင္းသက္ေနထိုင္ခဲ့ရာ မႈရင္းေနရာေဒသ၊ ေျပာင္းေရႊ႕အေျခခ်ခဲ့ပံုအဆင့္ဆင့္၊ တျခားလူမ်ိဳးမ်ားနဲ႔ ဆက္ႏႊယ္ပံုေတြ အားလံုးဟာ ေနာက္ဆံုး ေတာင္သူဆိုတဲ့ နာမည္နဲ႔ပဲ ေရွးက်တဲ့ သမိုင္းမွတ္တမ္းေတြမွာ က်န္ခဲ့တာပါ။ ဒါေၾကာင့္ ပအို၀္းသမိုင္းေတြကို ရွာေဖြမယ္၊ သုေတသနျပဳျပီး မွတ္တမ္တင္မယ္ဆိုရင္ ေတာင္သူဆိုတဲ့ နာမည္နဲ႔ သြားရမယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။ ေတာင္သူဆိုတဲ့ နာမည္ကို လက္ခံရလိမ့္မယ္။
ေနာက္ဆံုး ပ်ဴႏွင့္ ပအို၀္း ဘယ္လိုဆက္စပ္သလဲ။ ပ်ဴဟာ ေရွးပအို၀္းလာ၊ ပ်ဴနဲ႔ ပအို၀္း သက္ဆိုင္ေနသလား ဆိုတာလည္း ဒီသမိုင္းေတြကို ျပန္လည္ေဖာ္ထုတ္ဖို႔ဆိုရင္ ေတာင္သူဆိုတာ ေရွးက်တဲ့ လူမ်ိဳးနာမည္နဲ႔ သမိုင္းကြင္းဆက္ေတြကို ရွာရပါလိမ့္မယ္။ ေတာင္သူဆိုတာ ပအို၀္း သမိုင္းအတြက္ အခရာအက်ဆံုး ျဖစ္ေနပါလိမ့္မည္။ ပအို၀္းသမိုင္းမွန္ေပၚေပါက္ေရး အတြက္ ပအို၀္းကေန ေတာင္သူဆီသို႔ ျပန္လွန္ ရွာေဖြရလိမ့္မယ္။
ပအို၀္းဆိုတာ ေတာင္သူကေန ဆင္းလာတာပါ။ ေတာင္သူလို႔ေခၚခံရတာ ဘာမွ ၀မ္းနည္းစရာ၊ အားငယ္စရာ မရွိ၊ ေတာင္သူဆိုတာ ျမန္မာျပည္မွာ ေရွးက်က် အေျခခ်ေနထိုင္ခဲ့တဲ့ တိုင္းရင္းသား လူမ်ိဳးတစ္မ်ိဳးပါ။ အိမ္တြင္း ပရိေဘာဂ ႏွင့္ လက္မႈအတက္ပညာမ်ား က်ြမ္းက်င္ေၾကာင္း ေရွးပအို၀္းသမိုင္းမ်ားက ဆိုပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေရွးပအို၀္းအမ်ိဳးသားသမုိင္း ေဖာ္ထုတ္ဖို႔ ေတာင္သူဆိုတဲ့ နာမည္နဲ႔ ရွာေဖြၾကစို႔။
ခြန္နီပအို၀္း
https://www.facebook.com/pages/Khun-Nipaoh/1417777945123327
No comments:
Post a Comment