အာဠ၀ကဘီလူးၾကီးသည္ အာဠ၀ီျပည္အနီး ေညာင္ပင္ၾကီးတစ္ပင္ရွိ ဗိမာန္၌ ေန၏။ ဘြဲ႕ျဖဴလက္နက္ကို ပိုင္ဆုိင္၏။ ေဒါသ မာန ၾကီး၍ အလြန္ရက္စက္ၾကမ္းၾကဳတ္၏။ ရေသ့ ရဟန္းတို႔ကိုလည္း မေလးစား၊ မိဘတို႔ကိုလည္း ရွိမခုိး၊ သူသည္ ေနမြန္းတည့္ခ်ိန္ ေညာင္ပင္ရိပ္က်ရာ အရပ္အတြင္းသို႔ ခုိး၀င္လာသူတုိ႔အား သတ္ျဖတ္စားေသာက္ခြင့္ကို ေ၀ႆ၀ဏ္ နတ္မင္းၾကီးထံမွ ရရွိထားသည္။
အာဠ၀ီမင္းၾကီးသည္ သမင္လုိက္ရာမွ အေဖာ္ကြဲျပီး တစ္ဦးတည္း ျပန္လာစဥ္ ထိုေညာင္ပင္ရိပ္တြင္ နားခိုမိသျဖင့္ ဘီလူးၾကီးက စားမည္ျပဳရာ -
“ကြ်ႏ္ုပ္ကို စားလွ်င္ ယခုတစ္ၾကိမ္သာ စားရမည္၊ ကြ်ႏု္ပ္ကို လႊတ္ေပးလွ်င္ လူတစ္ေယာက္ႏွင့္ ထမင္းတစ္အိုး ေန႕စဥ္ပို႔ပါမည္” ဟု ကတိစကားဆုိသျဖင့္ ဘီလူးၾကီးက လႊတ္လုိက္သည္။
နန္းေတာ္ေရာက္လွ်င္ မင္းၾကီးသည္ ျမိဳ႕၀န္မင္းႏွင့္ တုိင္ပင္၍ ေထာင္တြင္း၌ ေသဒဏ္ခ်ထားေသာ သူတို႔ကို ဘီလူးၾကီးထံသို႔ ေန႕စဥ္ပို႔ေစသည္။
ေထာင္းအက်ဥ္းသာမ်ား ကုန္ေသာအခါ ေရႊ ေငြ ဥစၥာမ်ားကို လမ္းမွာခ်ထားေစ၍ ေကာက္ယူသူတို႔ကို ဖမ္းဆီးျပီး ဘီလူးၾကီးထံသို႔ ပို႔ေစျပန္သည္။ ေနာက္ပိုင္းတြင္ ေရႊ ေငြ ဥစၥာမ်ားကို လမ္းမွာေတြ႕ေသာ္လည္း ေကာက္၀ံ့သူ မရွိေတာ့ေခ်။ ထိုအခါ အမတ္ၾကီးမ်ားႏွင့္ တုိင္ပင္၍ ပုခက္တြင္း အရြယ္ကေလးငယ္မ်ားကို ပို႔ေစျပန္၏။ ထုိအခါ ကိုယ္၀န္ေဆာင္မိခင္မ်ားသည္ အျခားတုိင္းႏုိင္ငံမ်ားသို႕ ထြက္ေျပးတိမ္းေရွာင္ကာ ကေလးမ်ား ၾကီးျပင္းမွ အာဠ၀ီျပည္သို႔ ျပန္လာၾကသည္။ ဤသို႔ တစ္ေန႕လူတစ္ေယာက္ ဘီလူးမင္းထံပို႔ခဲ့ရာ တစ္ဆယ့္ႏွစ္ႏွစ္ၾကာေလ၏။ ေနာက္ဆံုး ဘီလူးစာပို႔ရန္ တစ္ျမိဳ႕လံုး ရွာေဖြေသာ္လည္း ကေလးငယ္ကို မရႏုိင္ဘဲရွိစဥ္ မင္းၾကီးသည္ မိမိ၏သားရင္းျဖစ္ေသာ အာဠ၀က မင္းသားကေလးကို မိဖုရားၾကီးႏွင္ ့အထိန္းေတာ္မ်ား ငိုေၾကြးေနသည့္ၾကားကပင္ ဇြတ္အတင္း လုုယူေစကာ ေနာက္တစ္ရက္စာအတြက္ ဘီလူးၾကီးထံ ေပးပို႔ရန္ အမိန္႕ခ်ထားသည္။
ထုိေန႕ညေနခ်မ္းတြင္ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ဘီလူးၾကီးကို ဆံုးမကယ္ခြ်တ္ရန္ တစ္ပါးတည္း ၾကြေတာ္မူလာျပီး ဘီလူးၾကီး၏ ဗိမာန္ရွိ ပလႅင္ထက္၌ ေနေတာ္မူသည္။ ထုိအခ်ိန္ကား ဘီလူးၾကီး၏ ဟိမ၀ႏၱာ၌ နတ္ဘီးလူးတို႔၏ အစည္းအေ၀းသို႔ သြားေရာက္ေနခုိက္ျဖစ္၏။ တံခါးေစာင့္ ဂျဒဘဘီလူးက ျမတ္စြာဘုရားေရာက္ေနေၾကာင္း ဘီလူးၾကီးထံသြားေရာက္ သတင္းပို႔သည္။ ေမ၀တႏွင့္ သာတာဂိရိ နတ္ဘီလူးတို႔လည္း ထုိအစည္းအေ၀းသို႕သြားစဥ္ အာဠဘီလူးၾကီး၏ ဗိမာန္၌ အေျခြအရံ ဘီလူးမမ်ားအား တရားေဟာေနေသာ ျမတ္စြာဘုရားကို ဖူးျမင္ခဲ့ရျပီး အစည္းအေ၀းေရာက္လွ်င္ အာဠ၀ကဘီလူးၾကီးအား “သင့္ဗိမာန္၌ ျမတ္စြာဘုရားေရာက္ေနသည္၊ သြားေရာက္ဖူးေျမာ္ေခ်”ဟု ေျပာဆုိၾကသည္။
အာဠ၀ကဘီလူးၾကီးသည္ ထုိစကားကို ၾကားသည္ႏွင့္တျပိဳင္နက္ ေဒါသအမ်က္ ေျခာင္းေျခာင္း ထြက္လာ၏။ “ေဂါတမရဟန္းၾကီးႏွင့္ ငါမည္သူက တန္ခိုးၾကီးသနည္း၊ ၾကည့္ၾကေလာ့” ဟု ေျပာဆုိထြက္လာျပီး ယူဇနာေျခာက္ဆယ္ရွိ ေကလာသေတာင္ကို လက္ယာေျချဖင့္ ေဆာင့္နင္းရာ ေက်ာက္လႊာေက်ာက္ခ်ပ္မ်ား အလႊာလႊာ ကြာက်၏။ ထုိ႔ေနာက္ ေကလာသေတာင္ထိပ္မွာ ရပ္လ်က္ “အာဠ၀ကတဲ့ ေဟ့” ဟု ေၾကြးေၾကာ္ ဟစ္ေအာ္လုိက္ေသာ အသံၾကီးမွာ ေၾကာက္မက္ဖြယ္ တုန္ဟည္း သြားေလသည္။
ဘီလူးၾကီးသည္ သူ၏ဗိမာန္သို႔ေရာက္ေသာအခါ ျမတ္စြာဘုရားထံ သူ၏ယကၡမယ္မ်ား ၀န္းရံလ်က္ရွိသည္ကို ျမင္ေတြ႕ရလွ်င္ ပို၍ ေဒါသထြက္သြားသည္။ ျမတ္စြာဘုရားကို ေသေက်ပ်က္စီး ေစရန္ ျပင္းထန္ေသာ ေလမုန္တုိင္းၾကီးကို လႊတ္၏။ သို႔ေသာ္ ေလမုန္တိုင္းသည္ ျမတ္စြာဘုရားကို မည္သို႔မွ် မထိခိုက္ေစနုိင္၊ ေရတြင္ နစ္မြန္းေသေစရန္ မိုးၾကီးသည္းထန္စြာ ရြာသြန္းခ်ျပန္၏။ ထိုမုိးၾကီးသည္လည္း အခ်ည္းႏွီးပင္။ ထုိ႔ျပင္ ေက်ာက္တံဳးမိုး၊ ဓား လွံ လက္နက္မုိး၊ မီးက်ီးခဲမုိး၊ ျပာပူမုိး၊ သဲမုိး၊ ရႊံညႊန္မုိးတို႔ကိုလည္း (ေဗာဓိမ႑ိဳင္မွာ မာရ္နတ္မင္းတုိက္ခုိက္သည့္နည္းတူ) တစ္ခုျပီး တစ္ခု ရြာသြန္းၾကံခ်ျပန္သည္။ မရေခ်။ ေနာက္ဆံုး ေၾကာက္ရြံ႕အားငယ္ေစရန္ အေမွာင္ထုၾကီးခ်လုိက္ ေသာ္လည္း မစြမ္းေဆာင္ႏုိင္၊ ေၾကာက္လန္႕ထြက္ေျပးေအာင္လည္း မျပဳလုပ္ႏုိင္ေခ်။
ထုိအခါ အာဠ၀ကဘီလူးၾကီးသည္ လက္နက္မ်ိဳးစံု စြဲကိုင္ထားေသာ နတ္ဘီလူးစစ္တပ္ၾကီးကို ဦးေဆာင္ျပီး ဘုရားရွင္အား အနီးကပ္ ထိုးႏွက္ခုတ္သတ္ရန္ ေၾကာက္မက္ဖြယ္ အဆင္းအသံ အမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ ဟစ္ေအာ္ခ်ီတက္လာေလသည္။ ရဲရဲပူေသာသံေတြခဲ၌ ယင္ေကာင္မ်ား မနား၀ံ့သကဲ့သို႔ နတ္ဘီလူး စစ္တပ္ၾကီးသည္ ျမတ္စြာဘုရားအနီးသို႔ပင္ မခ်ဥ္းကပ္ရဲေခ်။
ျမတ္စြာဘုရားႏွင့္ ဘီလူးၾကီးတုိ႔၏ ရန္စစ္ပြဲကို ၾကည့္ရူရန္ မေရမတြက္ႏုိင္ေသာ နတ္မ်ားလည္း ေကာင္းကင္မလပ္ ျပည့္က်ပ္ေနေတာ့၏။
အာဠ၀ကဘီလူးၾကီးသည္ သန္ေခါင္ေက်ာ္သည္တုိင္ေအာင္ နည္းမ်ိဳးစံုျဖင့္ အဆက္မျပတ္ တုိက္ခိုက္ေသာ္လည္း မေအာင္ျမင္ႏုိင္သျဖင့္ ေနာက္ဆံုး ဘြဲ႕ျဖဴ လက္နက္ (အ၀တ္ပုဆုိးလက္) ျဖင့္ ပစ္ခတ္ရန္ ဆံုးျဖတ္လုိက္သည္။ ထုိလက္နက္သည္ ေကာင္းကင္သို႔ ပစ္လႊတ္လွ်င္ တစ္ဆယ့္ႏွစ္ႏွစ္မိုးေခါင္ေစႏုိင္၏။ ေျမျပင္သို႔ပစ္လႊတ္လွ်င္ သစ္ပင္မ်ား ေျခာက္ေသြ႕ျပီး တစ္ဆယ့္ႏွစ္ႏွစ္ အတြင္း တစ္ဖန္ျပန္လည္မေပါက္ႏုိင္။ သမုဒၵရာတြင္းသို႕ ပစ္ခတ္ပါက သမုဒၵရာေရမ်ား ခန္းေျခာက္ျပီး ျမင္းမုိရ္ေတာင္ေလာက္ရွိ ေတာင္မ်ိဳးကို ပစ္ခတ္ပါလွ်င္လည္း အပိုင္းပိုင္း ျပတ္ေၾကြက်သြားႏုိင္ေလသည္။
ထုိဘြဲ႕ျဖဴလက္နက္ကို ပစ္ခတ္လုိက္ေသာအခါ ေကာင္းကင္၌ မုိးထစ္ခ်ဳန္းသကဲ့သို႔ ျမည္ဟည္းျပီး အခိုးတလူလူ အလွ်ံတေျပာင္ေျပာင္ ေတာက္ေလာင္လြင့္ပ်ံကာ ျမတ္စြာဘုရားထံသို႔ ဦးတည္သြားသည္၊ ျမတ္စြာဘုရားအနီးသို႔ ေရာက္သည္ႏွင့္ စြမ္းရည္ကင္းမဲ့ေသာ ေျခသုတ္အ၀တ္အျဖစ္ ေျပာင္းလဲသြား ေလသည္။ ဘီလူးၾကီးသည္ အစြမ္းအထက္ဆံုး လက္နက္ျဖင့္ ပစ္ခတ္ေသာ္လည္း မေအာင္ျမင္ႏုိင္သျဖင့္ မူိင္ေတြခ်ကာ ခတၱမွ် စဥ္းစားေန၏။ ျမတ္စြာဘုရားအား တုိက္ခုိက္မရႏုိင္သည္မွာ ေမတၱာစိ္တ္ထားေၾကာင့္ျဖစ္သည္ဟု စဥ္းစားမိသည္ႏွင့္ ျမတ္စြာဘုရားအား ေမတၱာပ်က္ေအာင္ ျပဳလုပ္ရန္ ဆံုးျဖတ္လုိက္၏။
“အုိ … ရဟန္းေဂါတမ … အဘယ္ေၾကာင့္ ကြ်ႏု္ပ္ခြင့္မျပဳဘဲ ဗိမာန္အတြင္းသို႔ က်ဴးေက်ာ္၀င္ေရာက္ေန သနည္း၊ ဗိမာန္တြင္းမွ ယခုထြက္ေလာ့” ဟုဆိုသည္။
“ေျပာရ ဆုိရ လြယ္ကူေသာ ရဟန္းေဂါတမကို စစိထုိးမိေလျပီ” ဟု အာဠ၀ကဘီလူးၾကီး စိတ္ဓာတ္သိမ္ေမြ႕ လာသည္။ သို႔ေသာ္ “ရဟန္းေဂါတမသည္ သေဘာထား ႏူးညံ႕၍ ဗိမာန္မွထြက္သေလာ၊ အမ်က္ေဒါသေၾကာင့္ ထြက္သေလာ”ဟု စံုစမ္းလုိ၍ “ရဟန္းေဂါတမ ဗိမာန္အတြင္းသို႔ ၀င္ဦးေလာ့” ဟု ဆုိျပန္သည္။
ျမတ္စြာဘုရားက “ေကာင္းပါျပီ” ဟု ဆုိ၍ ျပန္၀င္သည္။ အာဠ၀က ဘီလူးခုိင္းေစတုိင္း သံုးၾကိမ္တုိင္တုိင္ပင္ ထြက္ေတာ္၀င္ေတာ္မူ၏။ ဘီလူးၾကီးသည္ “ျမတ္စြာဘုရားအား ထိုသို႔၀င္ခုိင္း၍ တစ္ညလံုး ပင္ပန္းေအာင္လုပ္ျပီးမွ ေျခေထာက္ႏွစ္ေခ်ာင္း ဆြဲကိုင္ျပီး ဂဂၤါျမစ္ တစ္ဘက္ကမ္းသို႔ ပစ္ရမူ ေကာင္းေလစြာ့” ဟု ၾကံစည္လ်က္ “ရဟန္းေဂါတမ ထြက္ဦးေလာ့” ဟု ေလးၾကိမ္ေျမာက္ ခုိင္းေစေသာ အခါတြင္မူ ဘီလူးၾကီး၏ စိတ္အၾကံကို သိေတာ္မူသျဖင့္ “သင္လုပ္လုိရာလုပ္ေတာ့၊ ငါမထြက္” ဟု မိန္႕ေတာ္မူ၏။
ထုိအခါ ဘီလူးၾကီးက “ရဟန္းေဂါတမကို ျပႆနာေမး၍ မေျဖႏုိင္မွ ေျခေထာက္ကိုဆြဲကိုင္ကာ ဂဂၤါျမစ္တစ္ဘက္ကမ္းသို႕ ပစ္မည္” ဟု ၾကံစည္ျပန္သည္။
အာဠ၀ကဘီလူးၾကီး၏ မိဘတုိ႔သည္ ကႆပျမတ္စြာဘုရားထံမွ တရားဓမၼႏွင့္ စပ္ေသာ အေမးအေျဖမ်ားကို သင္ယူခဲ့ျပီး အာဠ၀ကဘီလူးအား သင္ၾကားေပးထားခဲ့ၾကဖူးသည္။ ဘီလူးၾကီးသည္ ကာလၾကာေသာအခါ အေျဖကို မမွတ္မိေတာ့ေခ်။ အေမးပုစၦာမ်ားကိုိမူ ေမ့ေပ်ာက္မည္စိုး၍ ေရးမွတ္ထားေစခဲ့သည္။ ထုိအေမးပုစၦာမ်ားကား ဘုရားရွင္တုိ႔သာ ေျဖႏုိင္ေသာ အေမးပု စၦာမ်ား ျဖစ္၏။ ဘီလူးၾကီးသည္ မိမိဗိမာန္ကို စံုစမ္းၾကည့္ရူးရန္ ေရာက္လာေသာ အျခားရေသ့ရဟန္းမ်ားအားလည္း ထိုအေမးပု စၦာမ်ားကို ေမး၍ မေျဖႏုိင္လွ်င္ ေျခေထာက္ကို ဆြဲကိုင္ျပီး ဂဂၤါျမစ္တစ္ဘက္သို႔ ပစ္ခဲ့ဖူးလွျပီ။ ယခုလည္း ျမတ္စြာဘုရားအား ထုိအေမးပုစၦာျပႆနာ ေမးမည္ဟု ေတာင္းဆုိလာသည္ကို ျမတ္စြာဘုရားက ေမးခြင့္ျပဳေတာ္မူလုိက္သည္။
“အို ရဟန္းၾကီးေဂါတမ ေလာက၌ ျမတ္ေသာဥစၥာကား အဘယ္နည္း၊ အဘယ္အရာကို ေကာင္းစြာက်င့္လွ်င္ ခ်မး္သာေစႏုိင္သနည္း၊ အဘယ္အရသာသည္ အေကာင္းဆံုးျဖစ္သနည္း၊ အဘယ္အသက္ေမြးျခင္းကို အျမတ္ဆံုးဟု ဆုိရသနည္း”။
အာဠ၀ကဘီလူးက ဤသို႔ ျပႆနာကို ေမးသည္။
“အာဠ၀က … ေလာက၌ ျမတ္ေသာ ဥစၥာကား(ရတနာသံုးပါးႏွင့္ ကံကံ၏အက်ိဳးကို ယုံၾကည္ေသာ) သဒၶါတရားတည္း။ ခ်မး္သာေစနုိင္ေသာ တရားကား ကုသလကမၼပထတရားဆယ္ပါးတည္း။ မုသားမပါ မွန္ရာကို ေျပာဆုိျခင္းသည္ အေကာင္းဆံုးအရသာတည္း။ ပစၥဳပန္သံသရာကို ေျမာ္ျမင္ေသာ ပညာျဖင့္ အသက္ေမြးျခင္းသည္ အျမတ္ဆံုးတည္း” ဟု ျမတ္စြာဘုရားက ခ်က္ခ်င္း ေျဖဆုိေတာ္မူလုိက္သည္။
ျမတ္စြာဘုရားသည္ ဘီလူးၾကီးေမးေသာ အျခားေမးခြန္းမ်ားကိုလည္း ဆက္လက္ ေျဖဆုိေတာ္မူလုိက္ရာ ဘီလူးၾကီးသည္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ေမတၱာျဖင့္ အေမးပုစၦာမ်ားကို တစ္ခုျပီးတစ္ခု ေျဖဆိုေဟာၾကားေသာ တရားကို နာၾကားရေသာအခါ ေဒါသအမ်က္ေျပကာ စိတ္ႏွလံုးႏူးညံ႕သိမ္ေမြ႕ လာ၏။ နာရင္း နာရင္း အသိဉာဏ္ အျမင္ရွင္းကာ ေသာတာပတၱိမဂၤဉာဏ္ အလငး္ကိုပင္ ရရွိသြားခဲ့သည္။
နံနက္မုိးေသာက္ခ်ိန္တြင္ တရားပြဲလည္းျပီးဆံုး၍ မင္းခ်င္းေယာက္်ားတို႔လည္း အာဠ၀ီမင္းၾကီး၏ သားငယ္ အာဠ၀ကကို ဘီလူးစာပို႔ရန္ ဆုိက္ေရာက္လာၾကေလသည္။ ျမတ္စြာဘုရားေရွ႕ေမွာက္၌ မင္းခ်င္းမ်ားက ေပးကမ္းသည့္ ကလးငယ္ကိုယူရန္ ရွက္ႏုိးသျဖင့္ ဘုရားရွင္အား လွဴလုိက္သည္။ ထုိသူငယ္ ၾကီးျပင္းလာေသာအခါ သဂၤဟတရားေလးပါးကို လက္သံုးျပဳ၍ သာသနာေတာ္ ထြနး္ကားျပန္႕ပြားေအာင္ စည္းရုံးကာ ေဟာေျပာႏုိင္ေသာ “ဟတၳာဠ၀ကသူၾကြယ္” ျဖစ္လာခဲ့သည္။
ထုိမွ်မကအာဠ၀ီတစ္ျပည္လံုး ထိတ္ရြံ႕ေၾကာက္လန္႕ေနခဲ့ၾကရေသာ အာဠ၀ီျပည္အနီး အာဠ၀ကဘီလူးၾကီးရန္ကို ေအာင္ျမင္ေတာ္မူေသာအခါ ဘီလူးၾကီးသာမက အာဠ၀ီ ျပည္သူျပည္သားမ်ားႏွင့္ ရွစ္ေသာင္းေလးေထာင္ေသာ လူ နတ္ ျဗဟၼာတုိ႔ပါ တရားသိျမင္ ကြ်တ္တမ္း၀င္ခဲ့ၾကေလသည္။
ျပည္ေထာင္စု ျမန္မာႏုိင္ငံေတာ္အစိုးရ သာသနာေရး၀န္ၾကီးဌာန ဗုဒၶဘာသာတရားေတာ္ စာအုပ္မွ ထုတ္ႏူတ္ေဖာ္ျပသည္။
No comments:
Post a Comment