ျမန္မာ့လြတ္လပ္ေရးအတြက္ ၁၉၄၇ ခုႏွစ္က ခ်ဳပ္ဆုိခဲ့ေသာ ပင္လံုစာခ်ဳပ္ဆုိသည္မွာ . . .
နယ္ခ်ဲ႕အဂၤလိပ္တို႔ ျမန္မာ ႏုိင္ငံအား ကၽြန္ျပဳသိမ္းပိုက္ၿပီး ျမန္မာႏုိင္ငံအႏွံ႔အျပားတြင္ ေသြးခြဲ
အုပ္ခ်ဳပ္ျခင္းျဖင့္ ႏုိင္ငံေရးအ႐ႈပ္ ထုတ္မ်ားကို ႏုိင္ငံေတာ္တစ္နံ တစ္လ်ား၌ ပစ္ခ်ခဲ့၏။ က်ဲျဖန္႔ခဲ့ ၏။
ထုိႏုိင္ငံေရးအ႐ႈပ္ထုပ္မ်ားအား အမ်ိဳးသားေခါင္းေဆာင္ႀကီး ဗုိလ္ ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းက ျမန္မာ့လြတ္ လပ္ေရးအတြက္
တုိင္းရင္းသား ေခါင္းေဆာင္မ်ားျဖင့္ ပင္လံုၿမိဳ႕တြင္ စုေ၀းတုိင္ပင္ကာ ေအာက္ပါ ပင္ လံုစာခ်ဳပ္ကို ခ်ဳပ္ဆုိရင္း
နယ္ခ်ဲ႕တုိ႔ က်ဲျဖန္႔ခဲ့ေသာ ႏုိင္ငံေရးအ႐ႈပ္ထုတ္ မ်ားအား သိမ္းဆည္းႏုိင္ခဲ့ပါသည္။
ယခုအခါ ျပည္နယ္ ေတာင္းဆုိမႈမ်ား အခ်ိဳ႕လူမ်ိဳးစု အၾကားေပၚထြက္လာသည့္အတြက္
အမ်ိဳးသားေခါင္းေဆာင္ႀကီး ဗုိလ္ ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းႏွင့္ တုိင္းရင္းသား ေခါင္းေဆာင္မ်ားခ်ဳပ္ဆုိခဲ့သည့္
ပင္ လံုစာခ်ဳပ္ မူရင္းအခ်က္အလက္ သေဘာတရားမ်ားကိုေခတ္သစ္ႏုိင္ငံ ေရးသမားမ်ား သိရွိေလ့လာႏုိင္ေစ ရန္အလို႔ငွာ
ေဖာ္ျပလိုက္ပါသည္။
၁၉၄၇ ခုႏွစ္ ပင္လံုစာခ်ဳပ္
ျမန္မာျပည္ဘုရင္ခံ၏ အမႈေဆာင္ေကာင္စီမွ အဖြဲ႕၀င္အခ်ိဳ႕ ႏွင့္ စ၀္ဖမ်ားအားလံုးအျပင္ ရွမ္း ျပည္နယ္မ်ား၊
ကခ်င္ေတာင္တန္း ေဒသမ်ားႏွင့္ ခ်င္းေတာင္တန္း ေဒသတို႔မွ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားတုိ႔ တက္ေရာက္ၾကေသာ ပင္လံုၿမိဳ႕တြင္
က်င္းပသည့္ အစည္းအေ၀းႀကီး တစ္ရပ္တြင္....
ၾကားျဖတ္ျမန္မာ အစုိးရ ႏွင့္ ခ်က္ခ်င္းပူးေပါင္းျခင္းအားျဖင့္ ရွမ္း၊ ကခ်င္ႏွင့္ခ်င္းတို႔သည္ လြတ္ လပ္ေရးကို
ပိုမို၍ လ်င္ျမန္စြာရရွိ လိမ့္မည္ဟု အစည္းအေ၀းတက္ ေရာက္သူ အဖြဲ႕၀င္တုိ႔သည္ ကန္႔ ကြက္သူမရွိဘဲ ေအာက္ပါအတုိင္း
သေဘာတူညီၾကေလသည္။
၁။ ေတာင္တန္းသား မ်ား စည္းလံုးညီညြတ္ေရးအဖြဲ႕ (တ-စ-ည-ဖ)၏ ႀကိဳးကိုင္အဖြဲ႕ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားက
ေထာက္ခံ ခ်က္အရ၊ ေတာင္တန္းသားမ်ား၏ ကိုယ္စားလွယ္တစ္ဦးကို ဘုရင္ခံ က ေရြးခ်ယ္၍ နယ္စပ္ေဒသမ်ား ကိစ္ၥႏွင့္
ပတ္သက္၍ ေဆာင္ရြက္ရန္ အတြက္ ဘုရင္ခံ၏ အတုိင္ပင္ခံ ပုဂ္ၢိဳလ္အျဖစ္ ခန္႔ထားရမည္။
၂။ ဤတုိင္ပင္ခံပုဂ္ၢိဳလ္ ကို ဘုရင္ခံ၏ အမႈေဆာင္ေကာင္စီ တြင္ ဌာနလက္ကိုင္မရွိ၊ ေကာင္စီ ၀င္တစ္ဦး
ခန္႔ထား၍ ကာကြယ္ေရး ႏွင့္ ျပည္ပကိစ္ၥရပ္မ်ားတြင္ ထံုး နည္းဥပေဒအရ အမႈေဆာင္ေကာင္ စီ၏အာဏာလက္ေအာက္သို႔
ေရာက္ ရွိသည့္နည္းတူ နယ္စပ္ေဒသကိစ္ၥ မ်ားကိုလည္း အမႈေဆာင္ေကာင္စီ ၏အာဏာလက္ေအာက္သို႔
ေရာက္ ရွိေစရမည္။ဤနည္းလမ္းမ်ားအတုိင္း နယ္စပ္ေဒသဆုိင္ရာ အတုိင္ပင္ခံ ပုဂ္ၢိဳလ္အား အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္အာဏာကို
ေပးအပ္ရမည္။
၃။ အဆုိပါ အတုိင္ပင္ ခံပုဂ္ၢိဳလ္ကို ၎င္းႏွင့္လူမ်ိဳးခ်င္းမတူ ေသာ ဒုတိယအတုိင္ပင္ခံ ပုဂ္ၢိဳလ္ ႏွစ္ဦးက
ကူညီေစရမည္။ ေရွးဦး စြာ ဒုတိယအတုိင္ပင္ခံ ပုဂ္ၢိဳလ္ႏွစ္ ဦးတုိ႔သည္ ၎င္းတို႔အသီးသီး သက္ ဆုိင္သည့္ နယ္မ်ား၏
ကိစ္ၥရပ္မ်ား ကို ေဆာင္ရြက္ရန္ျဖစ္၍ အတုိင္ပင္ ခံပုဂ္ၢိဳလ္မွာ အျခားနယ္စပ္ေဒသ အားလံုးတုိ႔၏ကိစ္ၥရပ္မ်ားကို ေဆာင္
ရြက္ေစရန္ျဖစ္သည္။ ၎င္းတုိ႔သည္ ထံုးနည္းဥပေဒအရ တာ၀န္ယူရ မည္မူအတုိင္း ရြက္ေဆာင္ေစရမည္။
၄။ အတုိင္ပင္ခံ ပုဂ္ၢိဳလ္ သည္ အမႈေဆာင္ေကာင္စီတြင္ အဖြဲ႕၀င္လူႀကီးအေနျဖင့္ နယ္စပ္ ေဒသမ်ား၏
တစ္ဦးတည္းေသာ ကိုယ္စားလွယ္အျဖစ္ ပါ၀င္ရမည္ ျဖစ္ေသာ္လည္း ဒုတိယအတုိင္ပင္ခံ ပုဂ္ၢိဳလ္မ်ားသည္ နယ္စပ္
ေဒသမ်ား ႏွင့္သက္ဆုိင္ရာကိစ္ၥရပ္မ်ားကိုေဆြး ေႏြးၾကသည့္အခါအမႈေဆာင္ေကာင္စီ တြင္တက္ေရာက္ႏုိင္ခြင့္ရွိေစရမည္။
၅။ အထက္တြင္ သေဘာတူညီသည့္အတုိင္း ဘုရင္ ခံ၏ အမႈေဆာင္ေကာင္စီကို တိုး ခ်ဲ႕မည္ျဖစ္ေသာ္လည္း
နယ္စပ္ ေဒသမ်ား၏ နယ္တြင္းအုပ္ခ်ဳပ္ေရး တြင္ ယခုခံစားေနရေသာ ကိုယ္ပိုင္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးကို မည္သည့္နည္းႏွင့္မဆုိ
တစ္စံုတစ္ရာ လက္လြတ္ေစ ရန္ အဆုိပါေကာင္စီကျပဳလုပ္ျခင္း မရွိေစရ။ နယ္စပ္ေဒသမ်ားအတြက္ နယ္တြင္းအုပ္ခ်ဳပ္ေရး
တြင္ ကိုယ္ ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးရာခိုင္ႏႈန္း အျပည့္ ရွိေစရမည္ဟူေသာမူကို သေဘာ တူညီၾကသည္။
၆။ ပူးေပါင္းထားၿပီး သည့္ ျမန္မာျပည္အတြင္း သီးသန္႔ ကခ်င္ျပည္နယ္တစ္ခု နယ္နိမိတ္ သတ္မွတ္၍
တည္ေထာင္ရန္ ျပ ႆနာမွာ တုိင္းျပဳျပည္ျပဳလႊတ္ ေတာ္ကဆံုးျဖတ္ရန္ျဖစ္ေသာ္လည္း ဤကဲ့သို႔ သီးျခားျပည္နယ္တစ္ခု
ထားရွိသင့္ေၾကာင္းကို သေဘာတူ ညီၾကသည္။ ဤရည္ရြယ္ခ်က္ အထေျမာက္ရန္အလို႔ငွာ ပ႒မေျခ လွမ္းအေနျဖင့္
၁၉၃၅-ခုႏွစ္ ျမန္မာ ႏုိင္ငံေတာ္အစိုးရအက္ဥပေဒအရ ေနာက္ဆက္တြဲ စာရင္းပါအပိုင္း-၂ ေဒသမ်ားကဲ့သို႔ ျမစ္ႀကီးနားႏွင့္
ဗန္းေမာ္ခ႐ုိင္တို႔၏အုပ္ခ်ဳပ္ေရးတြင္ နယ္စပ္ေဒသအတုိင္ပင္ခံပုဂ္ၢိဳလ္ႏွင့္ ဒုတိယအတုိင္ပင္ခံပုဂ္ၢိဳလ္တုိ႔အား ေဆြးေႏြး
တုိင္ပင္ရမည္။
၇။ နယ္စပ္ေဒသမ်ား ၏နယ္သူနယ္သားတုိ႔သည္ဒီမိုကေရ စီႏုိင္ငံမ်ားတြင္ အေျခခံမ်ားအျဖစ္ အသိအမွတ္ျပဳ
ထားေသာအခြင့္အေရး မ်ားတုိ႔ကို ခံစားပိုင္ခြင့္ရွိေစရမည္။
၈။ ဤစာခ်ဳပ္တြင္ သေဘာတူညီၾကသည္ အစီအစဥ္ မွာ ပေဒသရာဇ္ရွမ္းျပည္နယ္စုတြင္ ယခုအပ္ႏွင္းထားၿပီး
ေသာ ဘ႑ာ ေရးႏွင့္ပတ္သက္သည့္ကိုယ္ပိုင္အုပ္ ခ်ဳပ္ေရးကိုမထိခိုက္ျခင္းမရွိေစရန္။
၉။ ဤစာခ်ဳပ္တြင္ သေဘာတူညီၾကသည့္ အစီအစဥ္ တို႔မွာ ျမန္မာျပည္အခြန္ေတာ္ေငြမ်ား မွ ကခ်င္ေတာင္
တန္းနယ္မ်ားႏွင့္ ခ်င္းေတာင္တန္းနယ္မ်ားက ရသင့္ ရထုိက္ေသာဘ႑ာေရးအကူအညီ ကို ထိခုိက္ျခင္းမရွိေစရ။
ျမန္မာ ျပည္ႏွင့္ ရွမ္းျပည္နယ္ေျမစု၏ ဘ႑ာေရးအစီအစဥ္မ်ားကဲ့သို႔ ကခ်င္ေတာင္တန္းႏွင့္ ခ်င္းေတာင္ တန္းမ်ားတုိ႔
အတြက္ အလားတူ အစီအစဥ္မ်ားကိုထားရွိ က်င့္သံုးရန္ ျဖစ္ႏုိင္မည္ မျဖစ္ႏုိင္မည္ကို ဘုရင္ ခံ၏ အမႈေဆာင္ေကာင္စီက
နယ္ စပ္ေဒသမ်ား၏ အတုိင္ပင္ခံပုဂ္ၢိဳလ္ ႏွင့္ ဒုတိယအတုိင္ပင္ခံပုဂ္ၢိဳလ္တုိ႔ ႏွင့္အတူ စစ္ေဆးၾကည့္႐ႈရမည္။
ရွမ္းေကာ္မတီ တုိင္း ရင္းသား ေခါင္းေဆာင္မ်ားအျဖစ္ ခြန္ပန္းစိန္ (ေတာင္ပိုင္စ၀္ဖလံု)၊ စ၀္ ေရႊသိုက္
(ေညာင္ေရႊစ၀္ဖလံု)၊ စ၀္ ဟံုဖ (ေျမာက္သိႏ္ၵီစ၀္ဖလံု)၊ စ၀္ႏြံ (လဲခ်ားစ၀္ဖလံု)၊ စ၀္စံထြန္း (မိုင္း ပြန္စ၀္ဖလံု)၊ စ၀္ထြန္း
ေအး (သာ မုိင္းခမ္းစ၀္ဖလံု)၊ ဦးျဖဴ (သထံု စ၀္ဖလံု၏ ကိုယ္စားလွယ္)၊ ခြန္ဖံုး (ကခ်င္ကိုယ္စားလွယ္၊ ေျမာက္သိ ႏ္ၵီ)၊
ဦးတင္ဧ၊ ဦးထြန္းျမင့္၊ ဦးၾကာ ပု၊ ဦးခြန္ေစာ၊ စ၀္ယိပ္ဖ၊ ခြန္ထီး။ကခ်င္ေကာ္မတီ တုိင္း ရင္းသား ေခါင္းေဆာင္မ်ားအျဖစ္
ဆမားဒူး၀ါးဆင္၀ါးေနာင္ (ျမစ္ႀကီး နား)၊ ေဇာ္ရစ္ (ျမစ္ႀကီးနား)၊ ဒင္ ရတန္း(ျမစ္ႀကီးနား)၊ ေဇာ္လ (ဗန္း ေမာ္)၊
ေဇာ္လြန္း (ဗန္းေမာ္)၊ လဗန္း ဂေရာင္း (ဗန္းေမာ္)။ ခ်င္းေကာ္မ တီတုိင္းရင္းသား ေခါင္းေဆာင္မ်ား အျဖစ္
ဦးလႊာမႈန္း (ေအတီအမ္- အုိင္တီအက္(စ္)အမ္၊ ဖလမ္း)၊ ဦးေသာင္ဇာခုပ္(ေအတီအမ္၊တီဒင္)၊ ဦးကြယ္မန္း(ေအတီအမ္၊
ဟားခါး)။ ျမန္မာႏုိင္ငံေတာ္အစုိးရ ကိုယ္စား ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း (၁၂-၂-၄၇) တုိ႔မွ တက္ေရာက္သည္။
ဦးေအာင္ဆန္း၏
ညႊန္ၾကားခ်က္ ၇ ခ်က္
လြတ္လပ္သည့္ အခ်ဳပ္ အျခာအာဏာပိုင္ ျမန္မာႏုိင္ငံေတာ္ အတြက္ ေရးဆြဲရမည့္ ဖြဲ႕စည္းအုပ္ ခ်ဳပ္ပံု အေျခခံ
ဥပေဒႏွင့္ပတ္သက္ သည့္ လမ္းညႊန္ျပ႒ာန္းခ်က္။
ေတာင္တန္းေဒသမ်ား ႏွင့္ကရင္နီနယ္မ်ား အပါအ၀င္ျဖစ္ ေသာ ျမန္မာႏုိင္ငံေတာ္သူႏုိင္ငံသား တုိ႔၏
ကိုယ္စားလွယ္မ်ားသည္ တုိင္းသူျပည္သားတုိ႔၏ အာသီသ ဆႏ္ၵႏွင့္ေလ်ာ္ညီစြာ ႏုိင္ငံေတာ္ဖြဲ႕ စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပံုအေျခခံဥပေဒကို
စီ စဥ္ေရးဆြဲရန္အလို႔ငွာ စံုညီစုေ၀းၾက လ်က္ ေအာက္ပါျပ႒ာန္းခ်က္မ်ား ကို ခ်မွတ္ၾကေၾကာင္း။
၁။ ႏုိင္ငံေတာ္ ဖြဲ႕စည္း အုပ္ခ်ဳပ္ပံုအေျခခံဥပေဒသည္ ျမန္မာ ျပည္ေထာင္စုႏုိင္ငံေတာ္ဟုေခၚတြင္ ေစေသာ
လြတ္လပ္သည့္အခ်ဳပ္ အျခာအာဏာပိုင္ သမ္ၼတႏုိင္ငံ၏ ဖြဲ႕စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပံု အေျခခံဥပေဒ ျဖစ္ေစရမည္။ ထုိ႔ျပင္....
၂။ ျပည္ေထာင္စု ႏုိင္ငံ ေတာ္တြင္ ဖြဲ႕စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပံုအေျခခံ ဥပေဒကသတ္မွတ္ေဖာ္ျပထားသည့္
တသီးပုဂ္ၢလျပည္နယ္မ်ားသည္ ဖြဲ႕ စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပံု အေျခခံဥပေဒတြင္ သတ္မွတ္ေဖာ္ျပထားသည္ႏွင့္အမွ် ကိုယ္ပိုင္
အုပ္ခ်ဳပ္ေရး အာဏာရရွိ ေစရမည္။ ထုိ႔ျပင္...
၃။ အခ်ဳပ္အျခာအာဏာ ပိုင္ လြတ္လပ္ေသာ သမ္ၼတျမန္မာ ႏုိင္ငံေတာ္ႏွင့္တကြ အပါအ၀င္ျဖစ္ သည့္
ျပည္နယ္မ်ားႏွင့္ အစိုးရ အဖြဲ႕အစည္းအားလံုးတုိ႔၏ အခြင့္ အာဏာဟူသမွ်တုိ႔သည္ တုိင္းသူ ျပည္သားတုိ႔ထံမွ ဆင္းသက္
ေစရ မည္။ ထုိ႔ျပင္....။
၄။ ျပည္ေထာင္စု ျမန္မာႏုိင္ငံေတာ္၏ တိုင္းသူျပည္ သားမွန္သမွ်သည္ လူမႈေရးရာ၌ လည္းေကာင္း၊
ႏုိင္ငံေရး၌လည္း ေကာင္း၊ တရားမွ်တမႈရွိေစလ်က္၊ အဆင့္အတန္းအခြင့္အေရးႏွင့္ဥပေဒ သက္ေရာက္မႈတို႔တြင္
ဆူႀကံဳနိမ့္ ျမင့္မရွိ။ ပကတိတူညီေစရမည့္ အျပင္ တရားဥပေဒႏွင့္ေသာ္လည္း ေကာင္း၊ မဆန္႔က်င္သမွ် လြတ္လပ္စြာ
ႀကံစည္ပိုင္ခြင့္၊ လြတ္လပ္စြာ ထုတ္ေဖာ္ေျပာဆုိပိုင္ခြင့္၊ ယံုၾကည္ ပိုင္ခြင့္၊ ဘာသာတရားကိုးကြယ္ခြင့္၊ ၀တ္ျပဳပိုင္ခြင့္၊
ပရိေယသနရွာမွီးပိုင္ ခြင့္၊ စည္း႐ုံးပိုင္ခြင့္၊ ျပဳမူေဆာင္ ရြက္ပိုင္ခြင့္တုိ႔ ရရွိတည္ၿမဲေစရန္ အတြက္ ဖြဲ႕စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပံု
အေျခခံ ဥပေဒတြင္ အခုိင္အလံု သတ္မွတ္ ထားရွိေစရမည္။ ထုိ႔ျပင္....။
၅။ ဤဖြဲ႕စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ ပံုအေျခခံဥပေဒတြင္ လူနည္းစုမ်ား အဖို႔ လံုေလာက္ေသာ ကာကြယ္ ခ်က္မ်ား
ထည့္သြင္းျပ႒ာန္းထားရွိ ေစရမည္။ ထုိ႔ျပင္....။
၆။ လြတ္လပ္ေသာ အခ်ဳပ္အျခာအာဏာပိုင္ သမ္ၼတ ျမန္မာႏုိင္ငံ၏နယ္ေျမကို တစ္ ေပါင္းတစ္စည္းတည္း
တည္တံ့ခိုင္ ၿမဲေရးကိုေသာ္လည္ေကာင္း၊ ႏုိင္ငံ ေတာ္၏ ၾကည္း၊ ေရ၊ ေလတုိ႔ကို အခ်ဳပ္အျခာအာဏာ စိုးမုိးအုပ္ခ်ဳပ္
ပိုင္ခြင့္ကိုလည္းေကာင္း၊ တရား ဓမ္ၼႏွင့္တကြျပည္ေထာင္အခ်င္းခ်င္း ဥပေဒအရ ထိန္းေစာင့္ထားရွိေစရ မည္။
ထုိ႔ျပင္....။
၇။ ရာဇ၀င္တြင္ ထင္ ရွားခဲ့ေသာ ဤျမန္မာႏုိင္ငံေတာ္ သည္ ကမ္ၻာတြင္ မိမိ၏ဂုဏ္က်က္ သေရႏွင့္ေလ်ာ္ညီစြာ
ရသင့္ရထုိက္ ေသာ အဆင့္အတန္းသို႔ေရာက္ရွိေစ ရမည့္အျပင္ လူသတ္ၱ၀ါတုိ႔၏ တုိး တက္ေရးႏွင့္ ေကာင္းက်ိဳးခ်မ္းသာ
ျပည့္၀ေရးတုိ႔ကို တာ၀န္အေလ်ာက္ ေစတနာျဖင့္ အစြမ္းကုန္ျဖည့္စြက္ ထမ္းရြက္ကာ ျပည္ေထာင္အခ်င္း ခ်င္းဆုိင္ရာ
တရားဓမ္ၼႏွင့္တကြ က်င့္၀တ္သိက္ၡတုိ႔ကို အေျခခံျပဳ၍ ကမ္ၻာ့ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေရွး႐ႈလ်က္ ႏုိင္ငံတကာတုိ႔ႏွင့္ မိတ္၀တ္မပ်က္ဘဲ
တြဲဘက္ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မႈ ကို ခိုင္ၿမဲေသာ အဓိ႒ာန္ျဖင့္ ေစာင့္ ထိန္းေတာ့အံ့။
https://m.facebook.com/permalink.php?id=235408419848326&story_fbid=488831057839393
မွျပန္လည္ကူးယူျခင္းျဖစ္ပါသည္
No comments:
Post a Comment