ယေန႔ေခတ္ပအုိ၀္းလူငယ္ေတြ မိမိတုိ႔ပအုိ၀္းသမုိင္းေၾကာင္းအရ ရွည္လ်ားလွသည့္ မိမိတုိ႔ရဲ့ေနာက္ခံသမုိင္းေၾကာင္းမ်ားတုိ႔ကုိ ျပန္ျပီးမေလ့လာနုိင္ အမ်ားစုကမသိရွိနုိင္ၾကေတာ့တာမ်ိဳးကုိ စိတ္မေကာင္းစြာျဖင့္ ေလ့လာေတြ႔ရွိခဲ့ရပါသည္။ဒါေတြသည္ အမ်ိဳုးသားေရးနယ္ပယ္မွာ ဆုတ္ယုတ္ေၾကာင္းတစ္ပါးျဖစ္တယ္ဆုိတာ သတိထားၾကေစလုိပါသည္။မိမိတုိ႔မ်က္စိေရွ့မွာ ကုိယ့္လူမ်ိဳးသမုိင္းေၾကာ္င္းကုိ မိမိတုိ႔ လက္လွမ္းမီေနပါလ်က္နဲ့ မသိရွိနုိင္ မျပဳစုနုိင္ ျပန္ျပီးမေရးသားနုိင္ၾကတာေတြက အားလုံးအတြက္ မဟာအားနည္းခ်က္တစ္ခုပဲျဖစ္ပါသည္။ဆုိရုိးစကားတစ္ခုရွိပါသည္၊လူေတြ၀ုိင္းျပီး သမုတ္လုိက္ၾကရင္ သစ္ငုတ္ၾကီးေတာင္ ေရႊျဖစ္တယ္..တဲ့...ကုိယ့္လူမ်ိဳးသမုိင္းေၾကာင္းေတြ ထင္ထင္ရွားရွားရွိေနပါလ်က္နဲ့ လူၾကားသူၾကား လူငယ္ေတြၾကားထဲမွာ အကုိးအကား အားထားစရာ စာအုပ္ေတြမ်ားမ်ားစားစားမထြက္နုိင္တာကလည္းတစ္ေၾကာင္း၊ထြက္ရွိေနၾကခဲ့ျပီျဖစ္သည့္စာအုပ္ေတြ ရွိေနတာမ်ိဳးကုိလည္း ေလ့လာလုိက္စားမယ့္လူငယ္ေတြ နုိးၾကားမွုလုံးလမရွိၾကတာေတြကတစ္ေၾကာင္း၊ခုရွမ္းျပည္က ပအုိ၀္းေတြသည္ ကုိယ္႔ေနရာအမွန္မဟုတ္ဘူးတုိ႔၊ငါတုိ႔ပအုိ၀္းစာေပေတြ၊၀တ္စားဆင္ယင္မွုအထုံအဖြဲ႔ေတြ၊ငါတုိ႔ထုံးတမ္းစဥ္လာအရေတြသည္၊ငါတုိ႔မူပုိင္မဟုတ္ဘူးလုိ႔ စတာေတြ ဘာသမုိင္းေၾကာင္းကုိမွ မသိတဲ႔လူက မဟာလူမ်ိဳးၾကီး၀ါဒီစိတ္ဓါတ္တစ္ခုတည္းနဲ႔ လာျပီးအေျပာခံၾကရရင္၊ပအုိ၀္းလူငယ္ေလးေတြကလည္း နားေယာင္ခ်င္သလုိလုိ၊အဟုတ္ထင္ခ်င္တဲ႔စိတ္၊အားငယ္ေနတဲ႔စိတ္ေတြ၊မိမိတုိ႔ပအုိ၀္းလူမ်ိဳးရဲ႔ရပ္တည္ခ်က္ေတြကိုလည္း၊သံသယ၀င္ခ်င္တဲ႔စိတ္မ်ိဳးပုံစံအေနအထားေတြေတြ႔ျမင္ေနရပါတယ္။ဒီလုိျဖစ္ရျခင္းသည္ သူမ်ားသမုိင္းေၾကာင္းကုိမေျပာနဲ႔ မိမိတုိ႔ရဲ့ကုိယ္ပုိင္သမုိင္းစာကုိေတာင္ မဖတ္ထားျခင္း၏ မဟာအားနည္းခ်က္ပင္ျဖစ္ပါသည္။ အမွန္ေတာ့ သမုိင္းသိထားျခင္း ေလ့လာထားျခင္း ဗဟုသုတရွိျခင္းသည္ တကယ့္မဟာစိတ္ဓါတ္အင္အားတစ္ခုေတာင္ျဖစ္ေစပါသည္။ခုေတာ့ အဲလုိမဟုတ္ၾကပဲ သူမ်ားေတြ ၀ုိင္းသမုတ္လုိက္ေတာ့ သစ္ငုတ္ကဘုရားပါလုိ႔ေျပာလုိက္တာ ယုံခ်င္ျပီး ထုိင္ရွိခုိးရမွာလားဆုိတဲ႔ အေတြးမ်ိဳးရွိလာတဲ့ ဥပမာလုိပါပဲ။ရွမ္းျပည္မွာေနသည္႔ ပအုိ၀္းလူမ်ိဳးေတြ ေရာက္ရွိလာခဲ့ပုံဆုိတာသည္ ဘယ္သူမွအတည္တက်မေျပာျပနုိင္ေလာက္ေအာင္ ပထမျမန္မာနုိင္ငံေတာ္ အတည္တက်မတည္ေထာင္နုိင္ခင္အခ်ိန္ထိကုိက အဦးဆုံးမဟုတ္ရင္ေတာင္မွ အတူတကြေရာက္ရွိႏွင့္ေနျပီလုိ႔သာ မွတ္လုိက္ပါ။ မြန္ဂုိးကေန ျမန္မာျပည္ထဲကုိ ၀င္လာခဲ့သည့္ လူမ်ိဳးစုေလးစုထဲမွာ ရွမ္းႏွင့္ကရင္အုပ္စုေတြထဲ့က ပအုိ၀္းလူမ်ိဳးစုလည္း ရာစုႏွစ္တစ္ခုတည္းနဲ႔အတူပါ၀င္လာခဲ့ၾကတာပါ။ပအုိ၀္းလူမ်ိဳးဆုိတာသည္ ျမန္မာနုိင္ငံထဲကုိ မေန႔တစ္ေန႔ကမွ ၀င္လာသည္႔လူမ်ိဳးေတြမဟုတ္ခဲ့ၾကသလုိ အဲလုိဆက္ဆံလာသည္႔ မည္သည္႔လူမ်ိဳးၾကီး၀ါဒပုံစံေပါက္သည္႔ ဘယ္သူကုိမဆုိ ၾကည္႔လုိကုိးမရတာအမွန္ပါ။ပထမျမန္မာနုိင္ငံေတာ္ကုိ တည္ေထာင္ခဲ့သည္ အေနာ္ရထာမင္းနဲ႔ မနူဟာမင္းတုိ႔စစ္ျဖစ္ခဲ့ပုံကုိေထာက္ရင္ ျမန္မာနုိင္ငံမွာ ပအုိ၀္းတုိ႔တည္ရွိခဲ့မွုသမုိင္းေၾကာင္းအရေျပာရမယ္ဆုိရင္ ပထမျမန္မာနုိင္ငံေတာ္မတုိင္ခင္ကတည္းကပင္ အင္နဲ႔အားနဲ႔ရွိေနျပီးသားလူမ်ိဳးတစ္မ်ိဳးျဖစ္တယ္ဆုိတာ ပအုိ၀္းတုိ႔မႏူဟာဘုရင္၏အေနထားကုိၾကည္႔ျပီး ေထာက္ျပရေတာ့မွာပါ။ကဃနဏ ေျပာေၾကးဆုိရင္ သမုိင္းပညာရွင္ေတြကလည္း ေခတ္အဆက္ဆက္ကစာအုပ္ၾကီးကုိလွန္ျပီး အထင္နဲ႔ေျပာၾကေနမွာပဲျဖစ္ပါတယ္။တိက်ဃနစြာဘယ္သူမွလည္း သိနုိင္ ေျပာဆုိနုိင္ၾကမွာမဟုတ္ေတာ့ပါဘူး။ရွမ္းပအုိ၀္းအုပ္စုထဲက ရွမ္းတုိ႔ႏွင့္အတူပအုိ၀္းတုိ႔ေစာျပီးေရာက္လာခဲ့ၾကပုံကုိ အထင္ရွားဆုံး သာဓကတစ္ခုကုိျပပါဆုိရင္ ပင္လုံေတြဘက္က ထမ္းစမ္းစတဲ့ စခုဲင္းေတာင္ေၾကာမွာေနသည္႔(စခုဲင္းေကာင္ေရႊ)ပအုိ၀္းဆုိတာၾကားဖူးခဲ့ၾကမွာပါ။ ခုထက္ထိ ခမ္းစခုဲင္းသမုိင္းေၾကာင္းေတြ ပင္လုံဘက္ကလူၾကီးေတြ ေျပာဆုိေနၾကတုန္းပါပဲ။သက္ဦးစံပုိင္ ပေဒသရာဇ္ေစာ္ဘြားၾကီးေတြကုိ ပအုိ၀္းတုိ႔၏ ပထမဦးဆုံးေတာ္လွန္ေရးေျခလွမ္းသည္ စခုဲင္းကေနစတင္ခဲ့ျခင္းပဲလုိ႔ အေသအခ်ာဆုိရမွာပါ။မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ေတြလည္း စခုဲင္းဘက္ကေနအစပ်ိဳးခဲ့တယ္လုိ႔ဆုိရမွာပဲ။ပအုိ၀္းစခုဲင္းဌာန၏ စံျပရြာျမိဳ႔ရုိးေတြ ေရွးေခတ္အသုံးေဆာင္တစ္ခ်ိဳ႔ကုိ ခုထက္ထိ အထင္အရွားရွိေနေသးတာကုိ ေတြ႔ရွိနုိင္ပါသည္။ပေဒသရာဇ္မဟာ၀ါဒီေစာ္ဘြားမ်ားကုိ ေတာ္လွန္ခဲ့သည့္ ပထမေတာ္လွန္ေရးမွာ ခမ္းစခုဲင္းကပအုိ၀္းတုိ႔စစ္ရွဳံးခဲ့ၾကျပီး စခုဲင္းနယ္ခံတစ္ခုလုံးကုိပါ အေဖ်ာက္ခံခဲ့ၾကရ စစ္ရွဳံးဘ၀ႏွင့္တကြဲတစ္ျပားျဖစ္ၾကျပီး ရွမ္းျပည္အေခၚေတာင္ဘက္တစ္ေၾကာမွာ ျပန္႔နွံ႔စြာစတင္ေျပာင္းေရြ႔ေနထုိင္လာခဲ့ပါေတာ့သည္။ဒါကုိပေဒသရာဇ္ေစာ္ဘြားမ်ားက အျငိဳးအေတးထားတာကုိ ထပ္မံ၍ခံခဲ့ၾကရျပီး ေႏွာင္ပအုိ၀္းလူမ်ိဳးေတြသည္ စာသင္ျခင္းကအစ သုိင္းပညာသင္ျခင္းမ်ိဳးကုိအဆုံး မိမိတုိ႔လူမ်ိဳးနာမည္တပ္ဆင္ျခင္းအလုပ္မ်ိဳး ဘယ္အလုပ္မ်ိဳးေတြကုိမဆုိ ဘယ္ရွမ္းေစာ္ဘြားၾကီးမ်ားကမွခြင့္မျပဳေတာ့ေပ။ ပအုိ၀္းတုိ႔သည္ ေစာ္ဘြားတုိ႔၏လက္ေအာက္ခံမွာသာေနၾကရမွာျဖစ္ျပီး နာမည္ကုိပါ ရွမ္းမ်ိဳးစုေတြအမ်ားၾကီးထဲက Tai-Pao ဆုိတဲ့ အမည့္ခံရျခင္းမ်ိဳးႏွင့္အတူ လက္ေအာက္ခံလူမ်ိဳးစုတစ္စုအျဖစ္ ေခါင္းငုပ္ခံထားရသည့္ဘ၀ေရာက္သြားရပါေတာ့သည္။ျဖားတန္ေကာင္ခဲဟူသည့္ ပအုိ၀္းတုိ႔၏ေတာ္လွန္ေရးေခါင္းေဆာင္သည္ ပအုိ၀္းတုိ႔၏သူတစ္ပါးလက္ေအာက္ခံဘ၀မွသည္ ႏွစ္ေပါင္းေတြအၾကာၾကီး အေမ့ခံထားခဲ့ၾကရာကေန ပအုိ၀္းစခုဲင္းမ်ိဳးဆက္တုိ႔၏ ဒုတိယပေဒသရာဇ္ေတာ္လွန္ေရး အာဇာနည္ေခါင္းေဆာင္တစ္ဦးအျဖစ္ ပအုိ၀္းတုိ႔အတြက္အေမွာင္ေလာကထဲကေန အလင္းေရာင္ရွိရာသုိ႔ လမ္းျပခဲ့သည့္ ေခါင္းေဆာင္ေကာင္းတစ္ဦးပင္ျဖစ္ပါသည္။ျမန္မာျပည္ထဲကုိ ကရင္လူမ်ိဳုးအုပ္စုႏွင့္အတူ၀င္လာခဲ့ၾကသည့္ပအုိ၀္းေတြသည္ ခုခမ္းဒြမ္ ပအုိ၀္းလုိ႔အသိမ်ားသည္႔ သထုံဘက္က တစ္ေသြးတည္းတစ္သားထဲက ပအုိ၀္းေတြပဲျဖစ္ပါသည္။ေခါင္းေဆာင္တုိ႔၏ခင္မင္ရင္းႏွီးၾကရာကုိ လုိက္သြားၾကသည့္သေဘာလုိ့ယူဆရပါသည္။ပအုိ၀္းလူငယ္ေတြ အျမင္မွန္ရျပီး စိတ္ဓါတ္ေတြ မယုိင္လဲွပဲ ျဖားတန္ေကာင္ခဲလုိ အမ်ားေတြအားကုိးထုိက္ စံျပအတုယူထုိက္ေလာက္သည့္ အမ်ိဳးေကာင္းသားေတြျဖစ္နုိင္ၾကပါေစ....
.ေဗြစင္--ခြန္ပရဟိတ-ဆီဆိုင္ facebookမွ
No comments:
Post a Comment