အမ်ဳိးေစာင့္ဥပေဒညီလာခံ၌ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ား ၾသ၀ါဒ အက်ဥ္းခ်ဳပ္
၁။ မလုပ္ႏူိင္ပဲ တာ၀န္မယူျခင္ဘူး၊ ဒါတပည့္ေတာ္ ၀ါဒပဲ။
၂။ ဗုဒၶဘာသာအမ်ဳိးသၼီးမ်ား အႏွိပ္စက္ခံ အလွည့္စားခံဘ၀ ေရာက္ေနၾကတယ္၊ ဒီဥပေဒကုိ မေထာက္ခံျခင္တဲ့သူေတြဟာ ကုိယ္ခ်င္းစာတရား မရွိၾကလုိ႔ ျဖစ္မယ္(ဘာသာျခား)၊ ဒါမွမဟုတ္ ထြက္ျခင္တုိင္းထြက္ ၀င္ျခင္တုိင္း၀င္ျခင္လုိ႔ျဖ စ္မယ္(ဘာသာတူ)။
၃။ ဘာသာ၄မ်ဳိးလုံးေနၾကတဲ့ ျမန္မာႏူိင္ငံဟာ အိမ္ေလးအိမ္ရွိတဲ့ ရြာနဲ႕တူတယ္၊ တျခား(ဘာသာ)အိမ္၃လုံးမွာေတာ ့ (ဥပေဒ)ၿခံခတ္ထားတယ္၊ (ဗုဒၶဘာသာ) အိမ္တအိမ္ပဲ ၿခံမခတ္ရေသးတာ၊ ဒီေတာ့ လုံျခဳံမွဳမရွိေတာ့ဘူး၊ အႏၱရာယ္ေတြ ၀င္လာၿပီေပါ့။
၄။ မီးခဲေသးေသးေလးျဖစ္ေပမဲ့ ေလနဲ႔ေတြ႔ရင္ အိမ္ေတြ ရြာေတြ ၿမဳိ႔ေတြ ပ်က္စီးေအာင္ ေလာင္ႏူိင္တယ္၊ ထုိ႔အတူ ကိစၥေသးေသးေလးျဖစ္ေပမဲ့ မီဒီယာေလ ႏူိင္ငံေရးေလ အတုိက္ခံလုိက္ရရင္ ရခုိင္လုိ မိတၳီလာလုိ အမ်ားစိတ္ထိခုိက္စရာ ျဖစ္သြားတတ္တယ္။
၅။ ဘယ္ကိစၥမဆုိ အစြန္းမေရာက္ပဲ အလယ္အလတ္လမ္းစဥ္ လုိက္မွ ေအာင္ျမင္မယ္၊ ဂ်ိဳေပါက္တဲ့ႏြားလုိ အစြယ္ထက္တဲ့ေတာ၀က္လုိ မာနခံနဲ႔ ျမင္ျမင္သမွ် တုိက္ခုိက္ေနရင္လဲ အမ်ားမုန္းၿပီး မေအာင္ျမင္တတ္ဘူး၊ ေျခသုတ္ပုဆုိးလုိ အဆြယ္က်ဳိးတဲ့ေျမြလုိ သူမ်ားေအာက္ကႀကီးပဲေနၿပီး ဇာတိမာန္စသည္ေပ်ာက္ကာ သုိးငယ္ေလးလုိ ေၾကာက္လန္႔ထိပ္ရြ႔ံ႕ေနရင္လဲ လူမေလး ေခြးမခန္႔ျဖစ္ၿပီး အနင္းခံရတတ္တယ္၊ မေအာင္ျမင္ႏူိင္ဘူး၊ ဘယ္အရာမဆုိ မေလွ်ာ့မတင္း အလယ္အလတ္လမ္းစဥ္နဲ႔ ေျဖာင့္ေျဖာင့္တန္းတန္းက်င္ ့မွ ေအာင္ျမင္ၿပီး ေကာင္းက်ဳိးအမ်ဳိးမ်ဳိးရမယ္ ။
၆။ သာသနာမွာ ၂ပုိင္းခြဲထားရမယ္၊ ပရိယတ္ပဋိပတ္ကုိ စြမ္းစြမ္းတမံ လုပ္ေနသူက တပုိင္း၊ သူတုိ႔ဟာ ဘုရားတရားကုိက်င့္ႀကံေနသူေတ ြျဖစ္လုိ႔ ဘုရားနဲ႔တူတယ္၊ သူတုိ႔ကုိ ေလာကအက်ဳိးမလုပ္ဘူးလုိ႔ အျပစ္မဆုိသာဘူး၊ ေနာက္တပုိင္းက ပရိယတ္ပဋိပတ္ကုိ ထင္သလုိမလုပ္ႏူိင္သူေတြအေနန ဲ႔ ေလာကအက်ဳိးကုိ ဓမၼ၀ိနယနဲ႔အညီ ႀကဳိးစားၿပီးလုပ္ရမယ္၊ သာသနာ၀န္ကုိ တနည္းနည္းနဲ႔ ထမ္းရမယ္၊ သာသနာကုိ ခုိမစီးရဘူး။
၇။ သာသနာမွာ အတြင္းရန္ အျပင္ရန္ ၂မ်ဳိးလုံးကုိ သတိထားရမယ္၊ အသားထဲကေလာက္ထြက္သူေတြ နဲ႔ အတုအေယာင္ေတြဟာ သာသနာတြင္းက ရန္သူေတြပဲ၊ ဖ်က္လုိဖ်က္စီးလုပ္ေနၾကတဲ့ ဘာသာျခားေတြ အယူ၀ါဒမတူေတြဟာ အျပင္ရန္ပဲ။ (ဟသၤာတ မုိးေကာင္းဆရာေတာ္)
၈။ လုပ္သင့္လုပ္ထုိက္တာကုိ မလုပ္ရင္ တာ၀န္မေၾကရာေရာက္မယ္၊ မ်က္ကြယ္ျပဳရာ ေရာက္မယ္။
၉။ ကုိယ့္ေက်းဇူးရွင္ေတြအတြက္ ေလာကီကိစၥေတြမွာ ပါ၀င္ေပးတာဟာ ဘုရားရွင္လမ္းစဥ္လုိက္တာပါ၊ ဘုရားရွင္ဟာ ေလာကအက်ဳိးကိစၥ အမ်ဳိးသားအက်ဳိးကိစၥ အသိေပးေရးကိစၥေတြလုပ္ခဲ့တယ္ ၊၊ ေရာဟဏီျမစ္ေရအတြက္ တုိက္ပြဲၿငိမ္းခ်မ္းေရးတရား ေဟာေပးခဲ့တယ္၊ ေလာကၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ ေမတၱာထားပုံနည္းလမ္း ဆင္းရဲသူနဲ႔ေတြ႔ရင္ သနားရမဲ့နည္းလမ္း ခ်မ္းသာသူနဲ႔ေတြ႔ရင္ ၀မ္းေျမာက္ရမဲ့နည္းလမ္း အမ်ားနဲ႔ဆက္ဆံတဲ့ေနရာမွာ တည္တည္ျငိမ္ျငိမ္ ဆက္ဆံပုံနည္းလမ္းေတြကုိ ခ်ျပခဲ့တယ္၊ အိမ္တြင္းေရးမတည္ၿငိမ္ၾကေတာ ့ လင့္က်င့္၀တ္မယားက်င့္၀တ္ေတ ြ ခ်ျပခဲ့တယ္၊ အတြင္းက်က်ေျပာရရင္ ကေလးမေမြးႏူိင္ျဖစ္ေနေတာ့ အဂၤုလိမာလသုတ္ရြက္ဖုိ႔ မိန္႔မွာခဲ့တယ္။
၁၀။ အဲဒီလုိ ေလာကေၾကာင္း ဓမၼေၾကာင္းတင္မက သမုိင္းေၾကာင္းလဲရွိေသးတယ္၊ လက္ထပ္ခန္းနဲ႔ပတ္သက္လုိ႔ ေရွးေခာတ္က ဓမၼသတ္က်မ္းေတြေရးတဲ့ေနရာမွ ာ ဘုန္းဘကီးေတြက ေခါင္းေဆာင္ခဲ့တယ္၊ ပုဂံေခာတ္မွာ အရ်င္သာရိပုၾတာဆုိတဲ့ ဆရာေတာ္ေခါင္းေဆာင္ၿပီး ဓမၼ၀ိလာသိနီဆုိတဲ့ ဓမၼသတ္က်မ္းကုိ ေရးေပးခဲ့တယ္။
၁၁။ ဘာသာအားလုံးနဲ႔ၾကည့္ရင္ တျခားဘာသာေတြမွာလဲ ေလာကီကိစၥေတြမွာ ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္ေတြပါ၀င္ လုိ႔ ပုိေအာင္ျမင္ေနတယ္။
၁၂။ ဥပေဒေဘာင္ရွိမွ အႏၱရာယ္ကင္းတယ္၊ စည္းတြင္းမွာေနမွ ရန္ကင္းတယ္၊ စည္းကမ္းကုိေက်ာ္ရင္ေတာ့ ၇န္မ်ားတယ္။
၁၃။ ကုိယ့္ဘာသာ ကုိယ္လူမ်ဳိးကုိ သူမ်ားဘာသာ သူမ်ားလူမ်ဳိးေလာက္ေတာင္ အဆင့္အတန္းမထားႏူိင္တဲ့သူဟာ ကုိယ္ရဲ႔ဘာသာနဲ႔ လူမ်ဳိးကုိ ပ်က္စိးေအာင္ လုပ္ေနတာပဲ။
၁၄။ လူတေယာက္ အဖြဲ႕တဖြဲ႕ ႏူိင္ငံတႏူိင္ငံဟာ ပ်က္စီးခ်ိန္ေရာက္ရင္ လမ္းမွားကုိ လမ္းမွန္လုိ႔ ထင္ၿပီး ေလွ်ာက္တတ္ၾကတယ္။ (အင္းစိန္ရြာမဆရာေတာ္)
၁၅။ လမ္းမွန္ေလွ်ာက္ရင္ စခန္းမွန္ေရာက္တယ္၊
၁၆။ ကားေမာင္းရင္ လမ္းသိရမယ္၊ မီးနီခ်ိန္ မီး၀ါခ်ိန္ မီးစိမ္းခ်ိန္ဆိုတဲ့ အခ်ိန္သိရမယ္၊ စတီယာတုိင္ကုိ ကြ်မ္းက်ြမ္းက်င္က်င္ကုိင္တ တ္ရတယ္၊ အလုပ္ဟာလဲ ထုိ႔တူပဲ။ (ေရႊေတာင္ကုန္းဆရာေတာ္)
၁၇။၀ုိင္ အမ္ ဘီ ေအ အသင္ႀကီးမွာ ဆရာေတာ္ေတြဦးေဆာင္ၿပီး အမ်ဳိး ဘာသာ သာသနာ ပညာ က႑ႀကီး၄ရပ္အတြက္ လုပ္ခဲ့ၾကတယ္၊ ႏူိင္ငံလြတ္လပ္ေရးရေအာင္ လုပ္ခဲ့ၾကတယ္၊ အခုဟာလဲ ဒုတိယ YMBA အဖြဲ႔ႀကီးပဲ။
၁၈။ ေအာင္ျမင္ျခင္ရင္ ဦးတည္ခ်က္တခုထဲထား ေအာင္စိတ္ေမြး။
၁၉။ ေပါ့ေပါ့ဆဆ မေနၾကနဲ႔၊ ျမန္မာသမုိင္းမွာ ၾကည့္ရင္ မြန္လူမ်ဳိး ရွမ္းလူမ်ဳိး ရခုိင္လူမ်ဳိး ကရင္လူမ်ဳိးေတြဟာ အမ်ဳိးကုိထိမ္းႏူိင္ၾကလုိ႔ ခုထိ ရွိေပမဲ့ ေပါ့ေပါ့ဆဆေနခဲ့ၾကလုိ႔ လွ်မ္းလွ်မ္းေတာက္ထင္ရွားခဲ ့တဲ့ ပ်ဴလူမ်ဳိး ခု ရွာမရေတာ့ဘူး။
၂၀။ သင္ရုံေလးနဲ႔ မပီးဘူး၊ သင္သာသင္ၿပီး မေစာင့္ေရွာက္ႏူိင္ခဲ့ၾကလုိ ႔ သံဃာ၁ေသာင္းေက်ာ္ ပညာသင္ၾကားေပးတဲ့ နာလႏၵာတကၠသုိလ္ႀကီး ပ်က္စီးခဲ့ရဖူးတယ္။ (တိပိဋက ဦးသီလကၡႏၶာဘိ၀ံသ)
၂၁။ သီးခံျခင္း ခြင့္လႊတ္ျခင္းထားၾကပါ၊ မထားႏူိင္ရင္ လမ္းဆုံးမေရာက္ႏူိင္ဘူး၊ ကုိယ့္လုပ္ငန္းအေႏွာက္အယွက္ ျဖစ္ႏူိင္တယ္။
၂၂။ သီးခံရမယ္ဆုိေပမဲ့လဲ ဒီေနရာမွာျဖစ္တဲ့ကိစၥ ဒီေနရာမွာ ၿပီးေအာင္ရွင္း၊ ကဲ့ရဲ႕လာရင္ မဟုတ္ရင္ မဟုတ္တဲ့အေၾကာင္း ေျဖရွင္းရမယ္၊ မွန္ေနရင္လဲ ၀န္ခံရဲရမယ္။
၂၃။ ဘုရားေတာင္မွ ရာဇၿဂိဳဟ္မွာေရာ ေကာသမၻီမွာေရာ မေကာင္းျမင္သူေတြရဲ႕ အတုိက္ခုိက္ ခံရဖူးတယ္၊ ရာဇၿဂိဳဟ္မွာေတာ့ ဘုရင္အကူအညီရေတာ့ ျပႆနာ အႀကီးအက်ယ္ မျဖစ္ဘူး၊ ေကာသမၻီမွာေတာ့ ဘုရင္က မိန္းမဘက္ပါၿပီး ဘုရားကုိ ဂရုမစုိက္ေတာ့ အႀကီးအက်ယ္ ဒုကၡႀကဳံရတယ္။
၂၄။ ဧည့္သည္ကလဲ ကိစၥေသးေသးေလးကုိ ရုိးမယ္ဖြဲ႔ၿပီး အိမ္ရွင္ရဲ႕အိမ္ကုိ မဖ်က္စီးရဘူး၊ အိမ္ရွင္ကလဲ တခုခုျဖစ္လာရင္ မွန္မွန္ကန္ကန္ေျဖရွင္းတတ္ရ မယ္။
၂၅။ အင္အားေသးတယ္ဆုိၿပီး အထင္မေသးနဲ႔၊ ကုိယ့္ကုိ စိတ္ဆြေန ၇န္စေနရင္ တည္တည္ၿငိမ္းၿငိမ္နဲ႔ တုန္႔ျပန္ရမယ္၊ ေဒါသကုိလႊတ္ၿပီး Overspeed နဲ႔ တုန္႔ျပန္ရင္ အင္အားႀကီးတယ္ဆုိေပမဲ့ ေထာင္ေခ်ာက္ထဲ၀င္ၿပီး ဘ၀ပ်က္တတ္တယ္။
၂၆။ ျပႆနာျဖစ္လာရင္ အေပၚယံတင္ မၾကည့္ပဲ ျပႆနာရဲ႕ ဇစ္ျမစ္ထိ ၾကည့္တတ္ရတယ္၊ ေနာက္ကြယ္က အေၾကာင္းအရာထိ မၾကည့္ႏူိင္ရင္ အေျဖမွန္မေပၚပဲ တလြဲျဖစ္သြားတတ္တယ္။
၂၇။ သံဃာေတြဟာ ဘယ္ကိစၥနဲ႔ႀကဳံႀကဳံ ၿငိမ္းၿငိမ္းခ်မ္းခ်မ္း ျဖစ္ေစရမယ္၊ လူ႔အသုိင္းအ၀ုိင္းက ဆူပူေနရင္လဲ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကုိေဖာ္ေဆာင္ သူ Peacemaker ျဖစ္ရမယ္၊ ဆူပူေအာင္ မလုပ္ရဘူး။
သီတဂူဆရာေတာ္
ကိုထြန္းေ၀ မွ မ်ွေဝသည္။
( Dhamma Web မွကူးယူေဖၚျပလုိက္ပါသည္ )
အမျိုးစောင့်ဥပဒေညီလာခံ၌ ဆရာတော်ကြီးများ သြဝါဒ အကျဉ်းချုပ်
၁။ မလုပ်နိူင်ပဲ တာ၀န်မယူခြင်ဘူး၊ ဒါတပည့်တော် ဝါဒပဲ။
၂။ ဗုဒ္ဓဘာသာအမျိုးသ္မီးများ အနှိပ်စက်ခံ အလှည့်စားခံဘ၀ ရောက်နေကြတယ်၊ ဒီဥပဒေကို မထောက်ခံခြင်တဲ့သူတွေဟာ ကိုယ်ချင်းစာတရား မရှိကြလို့ ဖြစ်မယ်(ဘာသာခြား)၊ ဒါမှမဟုတ် ထွက်ခြင်တိုင်းထွက် ၀င်ခြင်တိုင်း၀င်ခြင်လို့ဖြ စ်မယ်(ဘာသာတူ)။
၃။ ဘာသာ၄မျိုးလုံးနေကြတဲ့ မြန်မာနိူင်ငံဟာ အိမ်လေးအိမ်ရှိတဲ့ ရွာနဲ့တူတယ်၊ တခြား(ဘာသာ)အိမ်၃လုံးမှာတော ့ (ဥပဒေ)ခြံခတ်ထားတယ်၊ (ဗုဒ္ဓဘာသာ) အိမ်တအိမ်ပဲ ခြံမခတ်ရသေးတာ၊ ဒီတော့ လုံခြုံမှုမရှိတော့ဘူး၊ အန္တရာယ်တွေ ၀င်လာပြီပေါ့။
၄။ မီးခဲသေးသေးလေးဖြစ်ပေမဲ့ လေနဲ့တွေ့ရင် အိမ်တွေ ရွာတွေ မြို့တွေ ပျက်စီးအောင် လောင်နိူင်တယ်၊ ထို့အတူ ကိစ္စသေးသေးလေးဖြစ်ပေမဲ့ မီဒီယာလေ နိူင်ငံရေးလေ အတိုက်ခံလိုက်ရရင် ရခိုင်လို မိတၳီလာလို အများစိတ်ထိခိုက်စရာ ဖြစ်သွားတတ်တယ်။
၅။ ဘယ်ကိစ္စမဆို အစွန်းမရောက်ပဲ အလယ်အလတ်လမ်းစဉ် လိုက်မှ အောင်မြင်မယ်၊ ဂျိုပေါက်တဲ့နွားလို အစွယ်ထက်တဲ့တော၀က်လို မာနခံနဲ့ မြင်မြင်သမျှ တိုက်ခိုက်နေရင်လဲ အများမုန်းပြီး မအောင်မြင်တတ်ဘူး၊ ခြေသုတ်ပုဆိုးလို အဆွယ်ကျိုးတဲ့မြွေလို သူများအောက်ကကြီးပဲနေပြီး ဇာတိမာန်စသည်ပျောက်ကာ သိုးငယ်လေးလို ကြောက်လန့်ထိပ်ရွ့ံ့နေရင်လဲ လူမလေး ခွေးမခန့်ဖြစ်ပြီး အနင်းခံရတတ်တယ်၊ မအောင်မြင်နိူင်ဘူး၊ ဘယ်အရာမဆို မလျှော့မတင်း အလယ်အလတ်လမ်းစဉ်နဲ့ ဖြောင့်ဖြောင့်တန်းတန်းကျင် ့မှ အောင်မြင်ပြီး ကောင်းကျိုးအမျိုးမျိုးရမယ် ။
၆။ သာသနာမှာ ၂ပိုင်းခွဲထားရမယ်၊ ပရိယတ်ပဋိပတ်ကို စွမ်းစွမ်းတမံ လုပ်နေသူက တပိုင်း၊ သူတို့ဟာ ဘုရားတရားကိုကျင့်ကြံနေသူတေ ွဖြစ်လို့ ဘုရားနဲ့တူတယ်၊ သူတို့ကို လောကအကျိုးမလုပ်ဘူးလို့ အပြစ်မဆိုသာဘူး၊ နောက်တပိုင်းက ပရိယတ်ပဋိပတ်ကို ထင်သလိုမလုပ်နိူင်သူတွေအနေန ဲ့ လောကအကျိုးကို ဓမ္မ၀ိနယနဲ့အညီ ကြိုးစားပြီးလုပ်ရမယ်၊ သာသနာ၀န်ကို တနည်းနည်းနဲ့ ထမ်းရမယ်၊ သာသနာကို ခိုမစီးရဘူး။
၇။ သာသနာမှာ အတွင်းရန် အပြင်ရန် ၂မျိုးလုံးကို သတိထားရမယ်၊ အသားထဲကလောက်ထွက်သူတွေ နဲ့ အတုအယောင်တွေဟာ သာသနာတွင်းက ရန်သူတွေပဲ၊ ဖျက်လိုဖျက်စီးလုပ်နေကြတဲ့ ဘာသာခြားတွေ အယူဝါဒမတူတွေဟာ အပြင်ရန်ပဲ။ (ဟင်္သာတ မိုးကောင်းဆရာတော်)
၈။ လုပ်သင့်လုပ်ထိုက်တာကို မလုပ်ရင် တာ၀န်မကြေရာရောက်မယ်၊ မျက်ကွယ်ပြုရာ ရောက်မယ်။
၉။ ကိုယ့်ကျေးဇူးရှင်တွေအတွက် လောကီကိစ္စတွေမှာ ပါ၀င်ပေးတာဟာ ဘုရားရှင်လမ်းစဉ်လိုက်တာပါ၊ ဘုရားရှင်ဟာ လောကအကျိုးကိစ္စ အမျိုးသားအကျိုးကိစ္စ အသိပေးရေးကိစ္စတွေလုပ်ခဲ့တယ် ၊၊ ရောဟဏီမြစ်ရေအတွက် တိုက်ပွဲငြိမ်းချမ်းရေးတရား ဟောပေးခဲ့တယ်၊ လောကငြိမ်းချမ်းရေးအတွက် မေတ္တာထားပုံနည်းလမ်း ဆင်းရဲသူနဲ့တွေ့ရင် သနားရမဲ့နည်းလမ်း ချမ်းသာသူနဲ့တွေ့ရင် ၀မ်းမြောက်ရမဲ့နည်းလမ်း အများနဲ့ဆက်ဆံတဲ့နေရာမှာ တည်တည်ငြိမ်ငြိမ် ဆက်ဆံပုံနည်းလမ်းတွေကို ချပြခဲ့တယ်၊ အိမ်တွင်းရေးမတည်ငြိမ်ကြတော ့ လင့်ကျင့်၀တ်မယားကျင့်၀တ်တေ ွ ချပြခဲ့တယ်၊ အတွင်းကျကျပြောရရင် ကလေးမမွေးနိူင်ဖြစ်နေတော့ အင်္ဂုလိမာလသုတ်ရွက်ဖို့ မိန့်မှာခဲ့တယ်။
၁၀။ အဲဒီလို လောကကြောင်း ဓမ္မကြောင်းတင်မက သမိုင်းကြောင်းလဲရှိသေးတယ်၊ လက်ထပ်ခန်းနဲ့ပတ်သက်လို့ ရှေးခောတ်က ဓမ္မသတ်ကျမ်းတွေရေးတဲ့နေရာမှ ာ ဘုန်းဘကီးတွေက ခေါင်းဆောင်ခဲ့တယ်၊ ပုဂံခောတ်မှာ အရျင်သာရိပုတြာဆိုတဲ့ ဆရာတော်ခေါင်းဆောင်ပြီး ဓမ္မ၀ိလာသိနီဆိုတဲ့ ဓမ္မသတ်ကျမ်းကို ရေးပေးခဲ့တယ်။
၁၁။ ဘာသာအားလုံးနဲ့ကြည့်ရင် တခြားဘာသာတွေမှာလဲ လောကီကိစ္စတွေမှာ ဘာသာရေးခေါင်းဆောင်တွေပါ၀င် လို့ ပိုအောင်မြင်နေတယ်။
၁၂။ ဥပဒေဘောင်ရှိမှ အန္တရာယ်ကင်းတယ်၊ စည်းတွင်းမှာနေမှ ရန်ကင်းတယ်၊ စည်းကမ်းကိုကျော်ရင်တော့ ၇န်များတယ်။
၁၃။ ကိုယ့်ဘာသာ ကိုယ်လူမျိုးကို သူများဘာသာ သူများလူမျိုးလောက်တောင် အဆင့်အတန်းမထားနိူင်တဲ့သူဟာ ကိုယ်ရဲ့ဘာသာနဲ့ လူမျိုးကို ပျက်စိးအောင် လုပ်နေတာပဲ။
၁၄။ လူတယောက် အဖွဲ့တဖွဲ့ နိူင်ငံတနိူင်ငံဟာ ပျက်စီးချိန်ရောက်ရင် လမ်းမှားကို လမ်းမှန်လို့ ထင်ပြီး လျှောက်တတ်ကြတယ်။ (အင်းစိန်ရွာမဆရာတော်)
၁၅။ လမ်းမှန်လျှောက်ရင် စခန်းမှန်ရောက်တယ်၊
၁၆။ ကားမောင်းရင် လမ်းသိရမယ်၊ မီးနီချိန် မီးဝါချိန် မီးစိမ်းချိန်ဆိုတဲ့ အချိန်သိရမယ်၊ စတီယာတိုင်ကို ကျွမ်းကျွမ်းကျင်ကျင်ကိုင်တ တ်ရတယ်၊ အလုပ်ဟာလဲ ထို့တူပဲ။ (ရွေှတောင်ကုန်းဆရာတော်)
၁၇။၀ိုင် အမ် ဘီ အေ အသင်ကြီးမှာ ဆရာတော်တွေဦးဆောင်ပြီး အမျိုး ဘာသာ သာသနာ ပညာ ကဏ္႑ကြီး၄ရပ်အတွက် လုပ်ခဲ့ကြတယ်၊ နိူင်ငံလွတ်လပ်ရေးရအောင် လုပ်ခဲ့ကြတယ်၊ အခုဟာလဲ ဒုတိယ YMBA အဖွဲ့ကြီးပဲ။
၁၈။ အောင်မြင်ခြင်ရင် ဦးတည်ချက်တခုထဲထား အောင်စိတ်မွေး။
၁၉။ ပေါ့ပေါ့ဆဆ မနေကြနဲ့၊ မြန်မာသမိုင်းမှာ ကြည့်ရင် မွန်လူမျိုး ရှမ်းလူမျိုး ရခိုင်လူမျိုး ကရင်လူမျိုးတွေဟာ အမျိုးကိုထိမ်းနိူင်ကြလို့ ခုထိ ရှိပေမဲ့ ပေါ့ပေါ့ဆဆနေခဲ့ကြလို့ လျှမ်းလျှမ်းတောက်ထင်ရှားခဲ ့တဲ့ ပျူလူမျိုး ခု ရှာမရတော့ဘူး။
၂၀။ သင်ရုံလေးနဲ့ မပီးဘူး၊ သင်သာသင်ပြီး မစောင့်ရှောက်နိူင်ခဲ့ကြလို ့ သံဃာ၁သောင်းကျော် ပညာသင်ကြားပေးတဲ့ နာလန္ဒာတက္ကသိုလ်ကြီး ပျက်စီးခဲ့ရဖူးတယ်။ (တိပိဋက ဦးသီလက္ခန္ဓာဘိဝံသ)
၂၁။ သီးခံခြင်း ခွင့်လွှတ်ခြင်းထားကြပါ၊ မထားနိူင်ရင် လမ်းဆုံးမရောက်နိူင်ဘူး၊ ကိုယ့်လုပ်ငန်းအနှောက်အယှက် ဖြစ်နိူင်တယ်။
၂၂။ သီးခံရမယ်ဆိုပေမဲ့လဲ ဒီနေရာမှာဖြစ်တဲ့ကိစ္စ ဒီနေရာမှာ ပြီးအောင်ရှင်း၊ ကဲ့ရဲ့လာရင် မဟုတ်ရင် မဟုတ်တဲ့အကြောင်း ဖြေရှင်းရမယ်၊ မှန်နေရင်လဲ ၀န်ခံရဲရမယ်။
၂၃။ ဘုရားတောင်မှ ရာဇဂြိုဟ်မှာရော ကောသမ်ဘီမှာရော မကောင်းမြင်သူတွေရဲ့ အတိုက်ခိုက် ခံရဖူးတယ်၊ ရာဇဂြိုဟ်မှာတော့ ဘုရင်အကူအညီရတော့ ပြဿနာ အကြီးအကျယ် မဖြစ်ဘူး၊ ကောသမ်ဘီမှာတော့ ဘုရင်က မိန်းမဘက်ပါပြီး ဘုရားကို ဂရုမစိုက်တော့ အကြီးအကျယ် ဒုက္ခကြုံရတယ်။
၂၄။ ဧည့်သည်ကလဲ ကိစ္စသေးသေးလေးကို ရိုးမယ်ဖွဲ့ပြီး အိမ်ရှင်ရဲ့အိမ်ကို မဖျက်စီးရဘူး၊ အိမ်ရှင်ကလဲ တခုခုဖြစ်လာရင် မှန်မှန်ကန်ကန်ဖြေရှင်းတတ်ရ မယ်။
၂၅။ အင်အားသေးတယ်ဆိုပြီး အထင်မသေးနဲ့၊ ကိုယ့်ကို စိတ်ဆွနေ ၇န်စနေရင် တည်တည်ငြိမ်းငြိမ်နဲ့ တုန့်ပြန်ရမယ်၊ ဒေါသကိုလွှတ်ပြီး Overspeed နဲ့ တုန့်ပြန်ရင် အင်အားကြီးတယ်ဆိုပေမဲ့ ထောင်ချောက်ထဲ၀င်ပြီး ဘ၀ပျက်တတ်တယ်။
၂၆။ ပြဿနာဖြစ်လာရင် အပေါ်ယံတင် မကြည့်ပဲ ပြဿနာရဲ့ ဇစ်မြစ်ထိ ကြည့်တတ်ရတယ်၊ နောက်ကွယ်က အကြောင်းအရာထိ မကြည့်နိူင်ရင် အဖြေမှန်မပေါ်ပဲ တလွဲဖြစ်သွားတတ်တယ်။
၂၇။ သံဃာတွေဟာ ဘယ်ကိစ္စနဲ့ကြုံကြုံ ငြိမ်းငြိမ်းချမ်းချမ်း ဖြစ်စေရမယ်၊ လူ့အသိုင်းအ၀ိုင်းက ဆူပူနေရင်လဲ ငြိမ်းချမ်းရေးကိုဖော်ဆောင် သူ Peacemaker ဖြစ်ရမယ်၊ ဆူပူအောင် မလုပ်ရဘူး။
သီတဂူဆရာတော်
ကိုထွန်းေ၀ မှ မျှဝေသည်။
( Dhamma Web မှကူးယူဖေါ်ပြလိုက်ပါသည် )
[Unicode]
အမျိုးစောင့်ဥပဒေညီလာခံ၌ ဆရာတော်ကြီးများ သြဝါဒ အကျဉ်းချုပ်
၁။ မလုပ်နိူင်ပဲ တာ၀န်မယူခြင်ဘူး၊ ဒါတပည့်တော် ဝါဒပဲ။
၂။ ဗုဒ္ဓဘာသာအမျိုးသ္မီးများ အနှိပ်စက်ခံ အလှည့်စားခံဘ၀ ရောက်နေကြတယ်၊ ဒီဥပဒေကို မထောက်ခံခြင်တဲ့သူတွေဟာ ကိုယ်ချင်းစာတရား မရှိကြလို့ ဖြစ်မယ်(ဘာသာခြား)၊ ဒါမှမဟုတ် ထွက်ခြင်တိုင်းထွက် ၀င်ခြင်တိုင်း၀င်ခြင်လို့ဖြ စ်မယ်(ဘာသာတူ)။
၃။ ဘာသာ၄မျိုးလုံးနေကြတဲ့ မြန်မာနိူင်ငံဟာ အိမ်လေးအိမ်ရှိတဲ့ ရွာနဲ့တူတယ်၊ တခြား(ဘာသာ)အိမ်၃လုံးမှာတော ့ (ဥပဒေ)ခြံခတ်ထားတယ်၊ (ဗုဒ္ဓဘာသာ) အိမ်တအိမ်ပဲ ခြံမခတ်ရသေးတာ၊ ဒီတော့ လုံခြုံမှုမရှိတော့ဘူး၊ အန္တရာယ်တွေ ၀င်လာပြီပေါ့။
၄။ မီးခဲသေးသေးလေးဖြစ်ပေမဲ့ လေနဲ့တွေ့ရင် အိမ်တွေ ရွာတွေ မြို့တွေ ပျက်စီးအောင် လောင်နိူင်တယ်၊ ထို့အတူ ကိစ္စသေးသေးလေးဖြစ်ပေမဲ့ မီဒီယာလေ နိူင်ငံရေးလေ အတိုက်ခံလိုက်ရရင် ရခိုင်လို မိတၳီလာလို အများစိတ်ထိခိုက်စရာ ဖြစ်သွားတတ်တယ်။
၅။ ဘယ်ကိစ္စမဆို အစွန်းမရောက်ပဲ အလယ်အလတ်လမ်းစဉ် လိုက်မှ အောင်မြင်မယ်၊ ဂျိုပေါက်တဲ့နွားလို အစွယ်ထက်တဲ့တော၀က်လို မာနခံနဲ့ မြင်မြင်သမျှ တိုက်ခိုက်နေရင်လဲ အများမုန်းပြီး မအောင်မြင်တတ်ဘူး၊ ခြေသုတ်ပုဆိုးလို အဆွယ်ကျိုးတဲ့မြွေလို သူများအောက်ကကြီးပဲနေပြီး ဇာတိမာန်စသည်ပျောက်ကာ သိုးငယ်လေးလို ကြောက်လန့်ထိပ်ရွ့ံ့နေရင်လဲ လူမလေး ခွေးမခန့်ဖြစ်ပြီး အနင်းခံရတတ်တယ်၊ မအောင်မြင်နိူင်ဘူး၊ ဘယ်အရာမဆို မလျှော့မတင်း အလယ်အလတ်လမ်းစဉ်နဲ့ ဖြောင့်ဖြောင့်တန်းတန်းကျင် ့မှ အောင်မြင်ပြီး ကောင်းကျိုးအမျိုးမျိုးရမယ် ။
၆။ သာသနာမှာ ၂ပိုင်းခွဲထားရမယ်၊ ပရိယတ်ပဋိပတ်ကို စွမ်းစွမ်းတမံ လုပ်နေသူက တပိုင်း၊ သူတို့ဟာ ဘုရားတရားကိုကျင့်ကြံနေသူတေ ွဖြစ်လို့ ဘုရားနဲ့တူတယ်၊ သူတို့ကို လောကအကျိုးမလုပ်ဘူးလို့ အပြစ်မဆိုသာဘူး၊ နောက်တပိုင်းက ပရိယတ်ပဋိပတ်ကို ထင်သလိုမလုပ်နိူင်သူတွေအနေန ဲ့ လောကအကျိုးကို ဓမ္မ၀ိနယနဲ့အညီ ကြိုးစားပြီးလုပ်ရမယ်၊ သာသနာ၀န်ကို တနည်းနည်းနဲ့ ထမ်းရမယ်၊ သာသနာကို ခိုမစီးရဘူး။
၇။ သာသနာမှာ အတွင်းရန် အပြင်ရန် ၂မျိုးလုံးကို သတိထားရမယ်၊ အသားထဲကလောက်ထွက်သူတွေ နဲ့ အတုအယောင်တွေဟာ သာသနာတွင်းက ရန်သူတွေပဲ၊ ဖျက်လိုဖျက်စီးလုပ်နေကြတဲ့ ဘာသာခြားတွေ အယူဝါဒမတူတွေဟာ အပြင်ရန်ပဲ။ (ဟင်္သာတ မိုးကောင်းဆရာတော်)
၈။ လုပ်သင့်လုပ်ထိုက်တာကို မလုပ်ရင် တာ၀န်မကြေရာရောက်မယ်၊ မျက်ကွယ်ပြုရာ ရောက်မယ်။
၉။ ကိုယ့်ကျေးဇူးရှင်တွေအတွက် လောကီကိစ္စတွေမှာ ပါ၀င်ပေးတာဟာ ဘုရားရှင်လမ်းစဉ်လိုက်တာပါ၊ ဘုရားရှင်ဟာ လောကအကျိုးကိစ္စ အမျိုးသားအကျိုးကိစ္စ အသိပေးရေးကိစ္စတွေလုပ်ခဲ့တယ် ၊၊ ရောဟဏီမြစ်ရေအတွက် တိုက်ပွဲငြိမ်းချမ်းရေးတရား ဟောပေးခဲ့တယ်၊ လောကငြိမ်းချမ်းရေးအတွက် မေတ္တာထားပုံနည်းလမ်း ဆင်းရဲသူနဲ့တွေ့ရင် သနားရမဲ့နည်းလမ်း ချမ်းသာသူနဲ့တွေ့ရင် ၀မ်းမြောက်ရမဲ့နည်းလမ်း အများနဲ့ဆက်ဆံတဲ့နေရာမှာ တည်တည်ငြိမ်ငြိမ် ဆက်ဆံပုံနည်းလမ်းတွေကို ချပြခဲ့တယ်၊ အိမ်တွင်းရေးမတည်ငြိမ်ကြတော ့ လင့်ကျင့်၀တ်မယားကျင့်၀တ်တေ ွ ချပြခဲ့တယ်၊ အတွင်းကျကျပြောရရင် ကလေးမမွေးနိူင်ဖြစ်နေတော့ အင်္ဂုလိမာလသုတ်ရွက်ဖို့ မိန့်မှာခဲ့တယ်။
၁၀။ အဲဒီလို လောကကြောင်း ဓမ္မကြောင်းတင်မက သမိုင်းကြောင်းလဲရှိသေးတယ်၊ လက်ထပ်ခန်းနဲ့ပတ်သက်လို့ ရှေးခောတ်က ဓမ္မသတ်ကျမ်းတွေရေးတဲ့နေရာမှ ာ ဘုန်းဘကီးတွေက ခေါင်းဆောင်ခဲ့တယ်၊ ပုဂံခောတ်မှာ အရျင်သာရိပုတြာဆိုတဲ့ ဆရာတော်ခေါင်းဆောင်ပြီး ဓမ္မ၀ိလာသိနီဆိုတဲ့ ဓမ္မသတ်ကျမ်းကို ရေးပေးခဲ့တယ်။
၁၁။ ဘာသာအားလုံးနဲ့ကြည့်ရင် တခြားဘာသာတွေမှာလဲ လောကီကိစ္စတွေမှာ ဘာသာရေးခေါင်းဆောင်တွေပါ၀င် လို့ ပိုအောင်မြင်နေတယ်။
၁၂။ ဥပဒေဘောင်ရှိမှ အန္တရာယ်ကင်းတယ်၊ စည်းတွင်းမှာနေမှ ရန်ကင်းတယ်၊ စည်းကမ်းကိုကျော်ရင်တော့ ၇န်များတယ်။
၁၃။ ကိုယ့်ဘာသာ ကိုယ်လူမျိုးကို သူများဘာသာ သူများလူမျိုးလောက်တောင် အဆင့်အတန်းမထားနိူင်တဲ့သူဟာ ကိုယ်ရဲ့ဘာသာနဲ့ လူမျိုးကို ပျက်စိးအောင် လုပ်နေတာပဲ။
၁၄။ လူတယောက် အဖွဲ့တဖွဲ့ နိူင်ငံတနိူင်ငံဟာ ပျက်စီးချိန်ရောက်ရင် လမ်းမှားကို လမ်းမှန်လို့ ထင်ပြီး လျှောက်တတ်ကြတယ်။ (အင်းစိန်ရွာမဆရာတော်)
၁၅။ လမ်းမှန်လျှောက်ရင် စခန်းမှန်ရောက်တယ်၊
၁၆။ ကားမောင်းရင် လမ်းသိရမယ်၊ မီးနီချိန် မီးဝါချိန် မီးစိမ်းချိန်ဆိုတဲ့ အချိန်သိရမယ်၊ စတီယာတိုင်ကို ကျွမ်းကျွမ်းကျင်ကျင်ကိုင်တ တ်ရတယ်၊ အလုပ်ဟာလဲ ထို့တူပဲ။ (ရွေှတောင်ကုန်းဆရာတော်)
၁၇။၀ိုင် အမ် ဘီ အေ အသင်ကြီးမှာ ဆရာတော်တွေဦးဆောင်ပြီး အမျိုး ဘာသာ သာသနာ ပညာ ကဏ္႑ကြီး၄ရပ်အတွက် လုပ်ခဲ့ကြတယ်၊ နိူင်ငံလွတ်လပ်ရေးရအောင် လုပ်ခဲ့ကြတယ်၊ အခုဟာလဲ ဒုတိယ YMBA အဖွဲ့ကြီးပဲ။
၁၈။ အောင်မြင်ခြင်ရင် ဦးတည်ချက်တခုထဲထား အောင်စိတ်မွေး။
၁၉။ ပေါ့ပေါ့ဆဆ မနေကြနဲ့၊ မြန်မာသမိုင်းမှာ ကြည့်ရင် မွန်လူမျိုး ရှမ်းလူမျိုး ရခိုင်လူမျိုး ကရင်လူမျိုးတွေဟာ အမျိုးကိုထိမ်းနိူင်ကြလို့ ခုထိ ရှိပေမဲ့ ပေါ့ပေါ့ဆဆနေခဲ့ကြလို့ လျှမ်းလျှမ်းတောက်ထင်ရှားခဲ ့တဲ့ ပျူလူမျိုး ခု ရှာမရတော့ဘူး။
၂၀။ သင်ရုံလေးနဲ့ မပီးဘူး၊ သင်သာသင်ပြီး မစောင့်ရှောက်နိူင်ခဲ့ကြလို ့ သံဃာ၁သောင်းကျော် ပညာသင်ကြားပေးတဲ့ နာလန္ဒာတက္ကသိုလ်ကြီး ပျက်စီးခဲ့ရဖူးတယ်။ (တိပိဋက ဦးသီလက္ခန္ဓာဘိဝံသ)
၂၁။ သီးခံခြင်း ခွင့်လွှတ်ခြင်းထားကြပါ၊ မထားနိူင်ရင် လမ်းဆုံးမရောက်နိူင်ဘူး၊ ကိုယ့်လုပ်ငန်းအနှောက်အယှက် ဖြစ်နိူင်တယ်။
၂၂။ သီးခံရမယ်ဆိုပေမဲ့လဲ ဒီနေရာမှာဖြစ်တဲ့ကိစ္စ ဒီနေရာမှာ ပြီးအောင်ရှင်း၊ ကဲ့ရဲ့လာရင် မဟုတ်ရင် မဟုတ်တဲ့အကြောင်း ဖြေရှင်းရမယ်၊ မှန်နေရင်လဲ ၀န်ခံရဲရမယ်။
၂၃။ ဘုရားတောင်မှ ရာဇဂြိုဟ်မှာရော ကောသမ်ဘီမှာရော မကောင်းမြင်သူတွေရဲ့ အတိုက်ခိုက် ခံရဖူးတယ်၊ ရာဇဂြိုဟ်မှာတော့ ဘုရင်အကူအညီရတော့ ပြဿနာ အကြီးအကျယ် မဖြစ်ဘူး၊ ကောသမ်ဘီမှာတော့ ဘုရင်က မိန်းမဘက်ပါပြီး ဘုရားကို ဂရုမစိုက်တော့ အကြီးအကျယ် ဒုက္ခကြုံရတယ်။
၂၄။ ဧည့်သည်ကလဲ ကိစ္စသေးသေးလေးကို ရိုးမယ်ဖွဲ့ပြီး အိမ်ရှင်ရဲ့အိမ်ကို မဖျက်စီးရဘူး၊ အိမ်ရှင်ကလဲ တခုခုဖြစ်လာရင် မှန်မှန်ကန်ကန်ဖြေရှင်းတတ်ရ မယ်။
၂၅။ အင်အားသေးတယ်ဆိုပြီး အထင်မသေးနဲ့၊ ကိုယ့်ကို စိတ်ဆွနေ ၇န်စနေရင် တည်တည်ငြိမ်းငြိမ်နဲ့ တုန့်ပြန်ရမယ်၊ ဒေါသကိုလွှတ်ပြီး Overspeed နဲ့ တုန့်ပြန်ရင် အင်အားကြီးတယ်ဆိုပေမဲ့ ထောင်ချောက်ထဲ၀င်ပြီး ဘ၀ပျက်တတ်တယ်။
၂၆။ ပြဿနာဖြစ်လာရင် အပေါ်ယံတင် မကြည့်ပဲ ပြဿနာရဲ့ ဇစ်မြစ်ထိ ကြည့်တတ်ရတယ်၊ နောက်ကွယ်က အကြောင်းအရာထိ မကြည့်နိူင်ရင် အဖြေမှန်မပေါ်ပဲ တလွဲဖြစ်သွားတတ်တယ်။
၂၇။ သံဃာတွေဟာ ဘယ်ကိစ္စနဲ့ကြုံကြုံ ငြိမ်းငြိမ်းချမ်းချမ်း ဖြစ်စေရမယ်၊ လူ့အသိုင်းအ၀ိုင်းက ဆူပူနေရင်လဲ ငြိမ်းချမ်းရေးကိုဖော်ဆောင် သူ Peacemaker ဖြစ်ရမယ်၊ ဆူပူအောင် မလုပ်ရဘူး။
သီတဂူဆရာတော်
ကိုထွန်းေ၀ မှ မျှဝေသည်။
( Dhamma Web မှကူးယူဖေါ်ပြလိုက်ပါသည် )
No comments:
Post a Comment