........သည္ဆိုဘ္ေရာက္လာ မ်ားသတၱာခ်မ္းသာကိုစိတ္ျမဲပါေစ၊ ဥပါဒ္ရန္ေဘးကင္းစင္ေ၀းျငိမ္းေအးၾကပါေစ.........

Sep 26, 2015

ဘုန္းေတာ္ၾကီးမ်ားႏွင့္ ႏုိင္ငံေရး"

ဘုန္းေတာ္ၾကီးမ်ားႏွင့္ ႏုိင္ငံေရး"

တခ်ိဳ႕ပုဂၢိဳလ္မ်ားက “ဘုန္းေတာ္ၾကီးမ်ားဟာ ဘာသာေရးပဲ လုပ္သင့္ပါတယ္၊ ႏုုိင္ငံေရး မလုပ္သင့္ပါဘူး”ဟု ေဝဖန္ၾက၏။ ထုိသုိ႔ ေဝဖန္ျခင္းသည္ ႏုိင္ငံေရးဟူေသာစကားလုံး၏ အနက္အဓိပၸါယ္ကုိ နားမလည္ေသာေၾကာင့္တည္း။ အစြန္းေရာက္ ေဝဖန္ခ်က္ဟုပင္ ေျပာခ်င္ပါ၏။
ထုိသုိ႔ဆုိလွ်င္ ႏုိင္ငံေရးဟူေသာစကားလုံး၏ အနက္အဓိပၸါယ္ကား အဘယ္ပါနည္း ?

“ႏုိင္ငံေရး”ဟူသည္ ႏုိင္္ငံ၏ အေရးပင္ ျဖစ္၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ အမ်ိဳးသားေရး ဘာသာေရး စီးပြားေရး လူမႈေရး က်န္းမာေရး ပညာေရး အုပ္ခ်ဳပ္ေရး၊ ဥပေဒျပဳေရး၊ တရားစီရင္ေရး စေသာ ႏုိင္ငံ၏ အေရးကိစၥ မွန္သမွ်သည္ “ႏုိင္ငံေရး”ပင္ ျဖစ္ေပသည္။

သုိ႔ေသာ္ လူအမ်ားစုက အုပ္ခ်ဳပ္သူလူတန္းစားမ်ားႏွင့္ ထိပ္တုိက္ ရင္ဆုိင္ရသည့္ ေတာ္လွန္ေရး၊ အမ်ိဳးသားေရး၊ ဒီမုိကေရစီအေရးစေသာ အေရးကိစၥမ်ားကုိသာ “ႏုိင္ငံေရး”ဟု ယူဆ ၾကေပသည္။

“ႏုိင္ငံေရး”ဟူေသာစကားလုံးကို မည္သုိ႔ပင္ အဓိပၸါယ္ဖြင့္ဖြင့္၊ မည္သုိ႔ပင္ ယူဆယူဆ၊ “ႏုိင္ငံေရး”သည္ ဗုဒၶဘာသာ ဘုန္းေတာ္ၾကီးမ်ားႏွင့္ သက္ဆုိင္သည္သာ ျဖစ္၏။

ရွင္းဦးအံ့။ ေရာဟိဏီျမစ္ေရကို အေၾကာင္းျပဳ၍ ေကာလိယႏွင့္ သာကီ၀င္ ႏွစ္ျပည္ေထာင္မင္းတုိ႔သည္ မသင့္မျမတ္ ျဖစ္ၿပီး စစ္တုိက္ဖုိ႔ တာစူေနၾက၏။ ထုိအခ်ိန္မွာ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ကုိယ္ေတာ္တုိင္ ၾကြေရာက္ၿပီး ေကာလိယမင္းႏွင့္ သာကီ၀င္မင္းတုိ႔အား စစ္ေျပျငိမ္းဖုိ႔အတြက္ တရားေဟာေပးရ၏။

ထုိ႔ေၾကာင့္ ႏွစ္ႏိုင္ငံလုံး ေျပလည္မႈ ရရွိသြားၿပီး ျငိမ္းခ်မ္းေရး ရရွိသြားၾကပါသည္။ ဤကား သုံးေလာကထြဋ္ထား ျမတ္ဘုရား၏ အမ်ိဳးသားႏိုင္ငံေရး ေဆာင္ရြက္ခ်က္ပင္ မဟုတ္ပါေလာ။

ဘုန္းေတာ္ၾကီးမ်ားသည္ တုိင္းျပည္၏ဆြမ္းကို ဘုဥ္းေပးသုံးေဆာင္ေနၾကရကား တုိင္းျပည္ႏွင့္လူမ်ိဳး ဒုကၡေရာက္ေနလွ်င္ လက္ပုိက္ၾကည့္ေနလုိ႔ မျဖစ္ေပ။ ေျပာသင့္က ေျပာရမည္။ ဆုံးမသင့္က ဆုံးမရမည္။ ဘုရားသားေတာ္ပီပီ အမ်ိဳးသားေရးႏွင့္ ပတ္သက္လာလွ်င္ ပါဝင္ေဆာင္ရြက္ရမည္ျဖစ္၏။

ထို႔ေၾကာင့္ အဂၤလိပ္အုပ္စုိးသည့္ေခတ္တြင္ အမ်ိဳးသားေရး၀ါဒီ ဆရာေတာ္ဦးဥတၱမက ဘာသာျခား လူမ်ိဳးျခားျဖစ္သည့္ အဂၤလိပ္ဘုရင္ခံ ကရက္ေဒါက္ကုိ “ ျမန္မာႏုိင္ငံသည္ တုိ႔ႏုိင္ငံ၊ ဒါေၾကာင့္ မင္း ဒီႏုိင္ငံက ထြက္သြား“ဟု ေမာင္းထုတ္ခဲ့ဖူးပါသည္။

ျမန္မာ့တုိင္းရင္းသားမ်ားကို အုပ္စုိးေနသည့္ အဂၤလိပ္ကို မလုိလားေသာေၾကာင့္ ထုိကဲ့သုိ႔ မိန္႔ၾကားေတာ္မူျခင္း ျဖစ္ေပသည္။ ဤကား အမ်ိဳးသားေရး စကား၊ အမ်ိဳးသားေရးတရားပင္တည္း။

ဆက္၍ ဆုိဦးအံ့။ ေရွးေခတ္က ႏုိင္ငံေတာ္၏ ပညာေရးသည္ ဘုန္းေတာ္ၾကီးမ်ား၏ လက္ထက္မွာရွိ၏။ ဘုရင္လည္း ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းထြက္ ျဖစ္၏။ ဝန္ၾကီးလည္း ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းထြက္ ျဖစ္၏။ စစ္သူၾကီးလည္း ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းထြက္ ျဖစ္၏။

ရွင္ဘုရင္မ်ား၏ ဆရာမ်ား(သုိ႔မဟုတ္) အၾကံေပး ပညာရွင္မ်ားမွာ ဘုန္းေတာ္ၾကီးမ်ားပင္ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ဘုန္းေတာ္ၾကီးမ်ားက ရွင္ဘုရင္အစထား တုိင္းသူျပည္သား လူအမ်ားကို သြန္သင္ဆုံးမ လမ္းညႊန္ခဲ့ၾကပါသည္။

ပထမျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ၾကီးကို တည္ေထာင္ဖန္ဆင္းခဲ့ေသာ ဘုရင္အေနာ္ရထာသည္ အရွင္အရဟံကုိ ဆရာတင္၍ ႏုိင္ငံကုိ အုပ္ခ်ဳပ္ခဲ့ပါသည္။ မိစၧာဒိ႒ိအယူဝါဒမ်ားကို သုတ္သင္ဖယ္ရွားၿပီး ေထရဝါဒဗုဒၶသာသနာ အုတ္ျမစ္ကိုလည္း ခုိင္ခုိင္ခံ့ခံ့ ခ်ခဲ့ပါသည္။

ထုိ႔ေၾကာင့္ ဗုဒၶဘာသာႏွင့္ ျမန္မာဆုိသည္မွာ ခြဲျခားလုိ႔ မရေလာက္ေအာင္ အျမစ္တြယ္ခဲ့ပါသည္။ ဤကား အရွင္အရဟံ၏ အမ်ိဳးသားႏုိင္ငံေရး ေဆာင္ရြက္ခ်က္မ်ားပင္ ျဖစ္ေပသည္။

ျမန္မာသကၠရာဇ္ ၁၁၁၅-ခုႏွစ္တြင္ နန္းတက္ေသာ အေလာင္းမင္းတရားၾကီးလက္ထက္၌ အတုလဆရာေတာ္ၾကီးက “ေလာက ဓမၼထုံးတမ္း” အမည္ရွိ ႏုိင္ငံေရးလမ္းညြန္က်မ္းကို ေရးသားခဲ့ပါသည္။

ထုိက်မ္း၌ ႏိုင္ငံ့ေခါင္းေဆာင္မ်ားသည္ သားသမီးထက္ ႏုိင္ငံကို ပိုခ်စ္သင့္ေၾကာင္း၊ သားေရးသမီးေရးထက္ ျပည္ထဲေရးကို ဦးစားေပးသင့္ေၾကာင္းစသျဖင့္ “ႏုိင္ငံေရးအယူအဆ”မ်ားကို တင္ျပခဲ့ပါသည္။ ထုိက်မ္းသည္ အေလာင္းမင္းတရားၾကီးႏွင့္ တုိင္းသူျပည္သားမ်ားအတြက္ “အေျခခံဥပေဒ” ကဲ့သုိ႔ ျဖစ္ခဲ့ပါသည္။

မုံေရြးေဇတဝန္ဆရာေတာ္သည္ ျမန္မာသကၠရာဇ္ ၁၁၈၉-ခုႏွစ္တြင္ ရတနာပူရစတုတၳျမိဳ႕တည္ ဘၾကီးေတာ္ စစ္ကုိင္းမင္းအတြက္ “ရာေဇာဝါဒ” အမည္ရွိ ႏုိင္ငံေရးလမ္းညႊန္က်မ္းကိုလည္း ေရးသားခဲ့ပါသည္။

ထုိက်မ္း၌ ျမန္မာ့ရာဇဝင္၊ အိႏၵိယဂႏၳဝင္တုိ႔မွ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို ကိုးကား၍ လည္းေကာင္း၊ ငါးရာ့ငါးဆယ္ ဇာတ္ေတာ္မ်ားကိုု ကုိးကား၍လည္းေကာင္း “ႏုိင္ငံေရး အယူအဆ”ကုိ တင္ျပခဲ့ပါသည္။ ထုိက်မ္းသည္ စစ္ကိုင္းမင္းႏွင့္ တုိင္းသူျပည္သားမ်ားအတြက္ “အေျခခံဥပေဒ”ကဲ့သို႔ ျဖစ္ခဲ့ပါသည္။

ဤကား ေရွးေခတ္ သံဃရာဇာဆရာေတာ္ၾကီးမ်ား၏ အမ်ိဳးသားႏုိင္ငံေရး ေဆာင္ရြက္ခ်က္ပင္ ျဖစ္ပါ၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဘုန္းေတာ္ၾကီးမ်ားသည္ ႏုိင္ငံေရးကုိ ငါတုိ႔ႏွင့္ မသက္ဆုိင္ဟု သေဘာမထားသင့္ေပ၊ စြမ္းႏုိင္သမွ် လုပ္ကုိင္ေဆာင္ရြက္မည္ ျဖစ္ေပသည္။

ထုိႏိုင္ငံေရးကား . . .

“ပါတီႏုိင္ငံေရး” မဟုတ္၊ “အမ်ိဳးသားႏုိင္ငံေရး”တည္း။

“ေပၚျပဴလာႏိုင္ငံေရး” မဟုတ္၊ “ပါရမီေျမာက္ႏုိင္ငံေရး”တည္း။

“အာဏာႏုိင္ငံေရး” မဟုတ္၊ “ပညာႏုိင္ငံေရး”တည္း။

“ဟန္ျပႏုိင္ငံေရး” မဟုတ္၊ “စံျပႏုိင္ငံေရး”တည္း။

“အတၱႏုိင္ငံေရး” မဟုတ္၊ “ကုိယ္က်ိဳးစြန္႔ ႏုိင္ငံေရး”တည္း။

“ငါ့အတြက္ႏုိင္ငံေရး” မဟုတ္၊ “အမ်ားအတြက္ႏုိင္ငံေရး”တည္း။
------------------------------------------------
Credit - သီတဂူ အရွင္ေဒဝိႏၵာဘိဝံသ

No comments:

Post a Comment