........သည္ဆိုဘ္ေရာက္လာ မ်ားသတၱာခ်မ္းသာကိုစိတ္ျမဲပါေစ၊ ဥပါဒ္ရန္ေဘးကင္းစင္ေ၀းျငိမ္းေအးၾကပါေစ.........

Sep 11, 2013

ဗုဒၶႏွင့္ ေဒ၀ဒတ္ တို႔၏ နိုင္ငံေရး သေဘာထားမ်ား

ဗုဒၶဘုရားရွင္၏ နိုင္ငံေရး သေဘာထားအေနႏွင့္ ရာေဇာ၀ါဒ သုတၱန္လာ မင္းက်င့္တရား ၁၀ မွာ လူသိမ်ားထင္ရွား ၿပီးသား ျဖစ္ပါသည္။ ထို ၁၀ ခ်က္အျပင္ မဟာပရိနိဗၺာနသုတၱလာ ဒီမိုကေရစီႏိုင္ငံေတာ္၏ မ႐ွူံးနိမ့္ေၾကာင္း အပရိဟာနိယတရား (၇) ပါး ကိုလည္း ေဖၚျပလိုက္ပါသည္။

မင္းက်င့္တရား (၁၀) ပါး
၁) စြန္႔ႀကဲ၊ ေပးကမ္း၊ လွဴဒါန္းျခင္း။
၂) ငါးပါး၊ ဆယ္ပါး စေသာ သီလေဆာက္တည္ျခင္း။
၃) အမႈထမ္းတို႔အား ထိုက္သင့္သလို ေပးကမ္း ၾကည့္႐ႈျခင္း။
၄) ေကာက္က်စ္စဥ္းလဲျခင္းမရွိ၊ ႐ုိးသားေျဖာင့္မတ္ျခင္း။
၅) အမူအရာ အေျပာအဆို ႏူးညံ့သိမ္ေမြ႕ျခင္း။
၆) ေကာင္းျမတ္ေသာအက်င့္ကို က်င့္ၾကံျခင္း။
၇) သတၱ၀ါအေပါင္းကို ရန္ျငိဳးအမ်က္မရွိ ခ်မ္းသာေစျခင္း။
၈) သတၱ၀ါအေပါင္းကို ႏွိပ္စက္ျခင္းမျပဳဘဲ သနားညွာတာျခင္း။
၉) ကိုယ္ႏႈတ္တို႔ျဖင့္ မ႐ိုမေသလြန္က်ဴးသည္ကို သည္းခံျခင္း။
၁၀) ရဟန္း၊ ရွင္၊ လူ၊ မွဴးမတ္၊ ျပည္သူတို႔ႏွင့္ ဆန္႔က်င္သည္ကို မျပဳျခင္း။
(ရာေဇာ၀ါဒ သုတၱန္)

ဒီမိုကေရစီႏိုင္ငံေတာ္၏ မ႐ွူံးနိမ့္ေၾကာင္း အပရိဟာနိယတရား (၇) ပါး
၁။ မျပတ္မလပ္စည္းေ၀း၍ စုေပါင္းဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်ျခင္း။
၂။ (ဆံုးျဖတ္ခ်က္ႏွင့္အညီ) ကိစၥကို တစ္ေပါင္းတည္းေဆာင္႐ြက္ျခင္း။
၃။ စံနစ္ ( ဥပေဒ ၊ စည္းမ်ဥ္း )ကို ေစာင့္ေ႐ွာက္ျခင္း။
၄။ လူႀကီး သူမမ်ားအား အ႐ိုအေသျပဳျခင္း။
၅။ အမ်ဳိးသမီးမ်ားအား အႏိုင္အထက္ မႏိွပ္ကြပ္ျခင္း။
၆။ လူမ်ဳိးဆိုင္ရာ ဓေလ့ထံုးစံကို ေစာင့္ေ႐ွာက္ျခင္း။
၇။ ရဟန္း ၊ သံဃာမ်ားကို ႐ိုေသကိုင္း႐ွုိင္းျခင္း။
( ဒီဃနိကာယ ၂ ၊ ၃ ၊ မဟာပရိနိဗၺာနသုတၱ )
အထက္က ေဖၚျပခဲ့တဲ့ အခ်က္ ၁၇ ခ်က္ကုိၾကည့္ရင္ ဗုဒၶဘုရားရွင္ရဲ႕ နိုင္ငံေရး သေဘာထားေတြဟာ ဒီေန႔ ကမၻာမွာ ေခတ္စားေနတဲ့ ဒီမိုကေရစီ နဲ႔ လူ႔အခြင့္အေရး စံခ်ိန္စံၫႊန္းေတြ ေအာက္မနိမ့္ဘူးဆိုတာ ေတြ႔ရပါသည္။

ေဒ၀ဒတ္ရဲ႕ နိုင္ငံေရး သေဘာထားေတြ အေနနဲ႔ေတာ့ အခ်က္အလက္ေတြ နဲ႔ အေသအျခာ မေတြ႕ဖူးပါ။ သို႔ေသာ္ အဇာတသတ္ ဘုရင္ကို မင္းသားဘ၀ မွာေရာ ဘုရင္ဘ၀မွာပါ သူေျပာဖူးေသာ စကားတခ်ိဳ႕ကို ၾကည့္မည္ဆိုလွ်င္ သူ႔ရဲ႕ နိုင္ငံေရး သေဘာထားေတြကို ေတြ႔ျမင္နုိင္ပါသည္။
"အပင္ေပၚက သူ႔အလိုလို ျပဳတ္က်လာတဲ့ သစ္သီး ေကာက္ယူစားသူဟာ ေယာက်္ားေကာင္းမဟုတ္ဘူး၊ အပင္ထက္တတ္ၿပီး စိတ္ႀကိဳက္ဆြတ္ခူးကိုက္၀ါး စားေသာက္နိုင္မွ ေယာက်္ားေကာင္း၊ အဲဒီလိုဆြတ္စားရတဲ့ အသီးသာလွ်င္ အေကာင္းဆံုးအခ်ိဳၿမိန္ဆံုး အသီး။"

မင္းစည္းစိမ္နဲ႔ အာဏာကို အရသာခံ၊ ကာမဂုဏ္မွီ၀ဲစရာ သစ္သီးလိုသေဘာထား၊
တာ၀န္ယူစိတ္လံုး၀ မပါ၊
တိုင္းျပည္ကို တိုင္းျပည္လိုမျမင္၊
ျပည္သူကို လူလိုမျမင္၊
ေယာက္်ားေကာင္းဆိုတဲ့ အဓိပၸယ္ သတ္မွတ္ခ်က္ကို တစ္ကိုယ္ေကာင္းေဆာင္႐ြက္ျခင္း သက္သက္ေပၚမွာဂုဏ္ယူ
အမ်ားက်ိဳး ေဆာင္ရ႐ြက္လိုစိတ္ အလ်ဥ္းမရွိတဲ့ ပညာမဲ့ ၀ါဒ

"ပကတိ အေျခအေနဆိုတာက က်န္းမာသန္စြမ္းေနတဲ့ သင့္ခမည္းေတာ္ႀကီးဟာ ေနာက္ထပ္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ မဂဓရဲ႕ မကိုဋ္သရဖူကို ဆင္ျမန္းထားဦးမယ္။ အသက္အ႐ြယ္အတိုင္း သင့္ခမည္းေတာ္ႀကီးကြယ္လြန္ေတာ့မွ ရာဇ၀ံသအတိုင္း ထီးေမြ ဆက္ခံရမယ့္ အခ်ိန္မွာ သင္ကိုယ္တိုင္ အသက္ႀကီးရင့္ေနၿပီ။ ထီးနန္းစည္းစိမ္ဆိုတာ ပ်ိဳ႐ြယ္မႈနဲ႔ ေပါင္းစပ္မွသာ အျပည့္အ၀ အရသာ ေပၚလြန္ေပတာ ကလား။ သြားေတြ မေကာင္းေတာ့မွ ႀကံခ်ိဳခ်ိဳတစ္ေခ်ာင္း လာေပးတယ္ ဆိုတာမ်ိဳးကေတာ့ ျပက္ရယ္ျပဳျခင္းခံရတာပဲ မဟုတ္လား။"
"သင္လုပ္ရမွာကေတာ့ သင့္ခမည္းေတာ္ကို လုပ္ႀကံၿပီး မဂဓထီးနန္း ပုလႅင္ထက္ တတ္လိုက္ဖို႔ပဲ အဇာတသတ္။"

မရေသးတဲ့ အာဏာကို ျဖတ္လမ္းနည္းနဲ႔ အျမန္ရယူလိုၿပီး
လက္ရွိအာဏာပိုင္ကို လက္နက္အားကိုးနဲ႔ လုပ္ႀကံရမယ္ ဆိုတဲ့ အာဏာရူး ၀ါဒ

"ဒီမွာ မဂဓဘုရင္ေလး မဂဓတိုင္းသား ျပည္သူေတြဆိုတာ လက္အုပ္ခ်ီဖို႔၊ ဒူးေထာက္ဦး ၫြက္ဖို႔၊ အမိန္႔နာခံဖို႔ အတြက္ အက်င့္ပါေနၿပီးသား။ ဒါကို ဆက္ၿပီး အက်င့္စြဲေနေအာင္ လုပ္သြားဖို႔ပဲရွိတယ္။ သူတို႔လက္အုပ္ေတြ ဆက္လက္ပူးကပ္ေနၾကပါေစ။ သူတို႔ဒူးဆစ္ေတြ ဆက္လက္ေထက္ေနၾကပါေစ။ သူတို႔ ဦးေခါင္းေတြ ဆက္လက္ၫြက္ေနၾကပါေစ။ လူေတြရဲ႕ အေၾကာက္တရားကိုသာ ပိုမိုႀကီးထြားေအာင္လုပ္ပါ။ ရာဇာပုလႅင္ဆိုတာ တိုင္းသား ျပည္သူေတြရဲ႕ အေၾကာက္တရားနဲ႔ ထုလုပ္ထားတဲ့ ထိုင္ခံုျဖစ္တယ္။"
"ရွင္းရွင္းေလးပါ အဇာတသတ္ ဘုရင္မင္းျမတ္ ေဟာဒီ ရာဇၿဂိဳဟ္ နန္းေတာ္ထဲမွာ သင့္ကိုေရာ ငါ႔ကိုပါမလိုလားသူေတြ ရွိေနတယ္ သူတို႔ကို ဗိမၺိသာရက ရာထူးက ႏႈတ္ပယ္လိုက္တယ္ ဆိုေပမယ့္ မုခ်ငါတို႔ အေပၚမွာ အၿငိဳးအာဃာတ ထားၾကမွာပဲ။"
"ဗိမၺိသာရဘုရင္ႀကီး ဆိုတဲ့ အျမစ္ဟာ သင့္ရဲ႕ ရာဇာပုလႅင္ထဲကို ထြင္းေဖါက္ကုပ္တြယ္လာ လိမၼယ္။ သင့္ရဲ႕ ရာဇာပုလႅင္ဟာ တစ္စတစ္စ ကြဲအက္ပ်က္စီးသြားလိမၼယ္။ အက္ေၾကာင္းေတြ ထင္လာတဲ့ သင့္ရာဇာပုလႅင္ကို အမႈန္႔ျဖစ္ေအာင္ ထုရိုက္ဖ်က္ဆီးမယ့္ သူ႔ေနာက္လိုက္ သစၥာခံ မူးမတ္ေတြ ကလည္း တူး႐ြင္း၊ ငန္းျပား၊ ေပါက္တူး၊ ေဆာက္ပုတ္ေတြ နဲ႔ အသင့္ေစာင့္ေနၾကတယ္။ ရာဇာပုလႅင္နဲ႔အတူ သင့္အသက္ဇီ၀ိန္လည္း ပ်က္စီးလိမၼယ္။"
"ဗိမၺိသာရဘုရင္ ကိုသစၥာခံတဲ့ သူေတြအားလံုးကို အရာက ႏုတ္ပယ္လိုက္၊ မိမိယံုၾကည္စိတ္ခ်ရမယ့္ သူေတြကို သစၥာေရ ေသာက္ခိုင္း၊ က်ိန္စာအဆိုခိုင္းၿပီး အမႈေတာ္ထမ္း အသစ္ေတြ ခန္႔ပစ္။ အေရးႀကီးဆံုးက ဇီ၀ကပဲ သင္းဟာ ပညာထက္သေလာက္ ဉာဏ္နီ ဉာဏ္နက္မ်ားတယ္။ သမားေတာ္လညး္ ျဖစ္တယ္။ သူေဆးကုေပးထားတဲ့ သူေတြကလည္း အေရးဆိုရင္ သူခိုင္းသမွ် လုပ္ေပးမယ့္ ေနာက္လိုက္တပည့္ေတြ ျဖစ္တယ္။ ဇီ၀ကဟာ အႏၱရာယ္ အႀကီးဆံုးရန္သူပဲ။"
"သင့္လက္တစ္ကမ္းမွာ သင့္လက္ထဲမွာ သန္လွ်က္ကို အၿမဲမကြာထား။ အဇာတသတ္ဟာ လူေတြ ဖိန္႔ဖိန္႔တုန္ ေၾကာက္႐ြံ႕ ခံညားရတဲ့ ဘုရင္ျဖစ္တယ္ဆိုတာ နန္းေတာ အတြင္းအျပင္ လူေတြအားလံုး စြဲစြဲၿမဲၿမဲ သိေနပါေစ။"

ျပည္သူလူထုရဲ႕ ရိုးသားစြာ ခ်စ္ခင္ေလးစားမႈကို ရဖို႔မႀကိဳးစာပဲ၊
အေၾကာက္တရား တစ္မ်ိဳးတည္းနဲ႔ အုပ္ခ်ဳပ္လိုတဲ့ စနစ္။
မတရားတဲ့ နည္းနဲ႔ အာဏာကို ရယူထားမိေလေတာ့ မိမိအေပၚ အာဃာတ ထားရွိသူေတြရဲ႕ အႏၱရာယ္ကို ေၾကက္
မတရားသျဖင့္မင္းအာဏာနဲ႔ နိုင္ထက္ျပဳက်င့္ အက်ဥ္းခ်ထားေပမယ့္ ျပည္သူလူထုက ခ်စ္ခင္ေလးစားမွန္း သိေနေလေတာ့ ဘယ္သူနဲ႔ မွ ေတြ႔ခြင့္မရရွာတဲ့ အက်ဥ္းသားရဲ႕ အရွိန္အ၀ါကို ေၾကာက္
သူဟာသူ က်န္းမာေရး၊ ပညာေရး အစရွိတဲ့ လူမူေရး ကူညီလုပ္ေဆာင္မႈေတြေၾကာင့္ လူထုရဲ႕ ခ်စ္ခင္ေလး စားမႈကို ရရွိထားတဲ့ ပရဟိတ သမားတို႔ရဲ႕ အရွိန္အ၀ါကို ေၾကာက္
လက္ရွိအာဏာေလး လက္လြတ္သြားမွာ ေၾကာက္လို႔ လက္နက္ပစၥည္းကို ကိုယ္နဲ႔မကြာထားၿပီး အၿမဲ ကာကြယ္ေနရတဲ့
ျပည္သူလူထုေရာ မိမိကိုယ္တိုင္ပါ အေၾကာက္တရားေၾကာင့္ လြတ္လပ္မႈ ကင္းတဲ့ ၀ါဒ

"အက်ဥ္းက် ေနတဲ့ နန္းစြန္႔ ဘုရင္ေဟာင္းကို သုတ္သင္ ပစ္လိုက္ေတာ့။"
မိမိရရွိထားတဲ့ အာဏာမွာ ယစ္မူးၿပီး အဆံုးရွံဳး မခံနုိင္လို႔ အာဏာၿမဲရင္ ၿပီးေရာဆိုတဲ့ သေဘာနဲ႔ ေက်းဇူးရွင္ကို လိုအပ္ရင္ ပင္သတ္ပစ္ရမယ္ ဆိုတဲ့ အာဏာမူး ၀ါဒ

( ဒီေနရာ စကားစပ္မိလို႔ အဇာတသတ္ ဘုရင္ရဲ႕ နိုင္ငံေရး သေဘာထား ေလးလည္းေျပာခ်င္ပါတယ္။
အက်ဥ္းက် ခံေနရတဲ့ ခမည္းေတာ္ ဗိမၺိသာရဘုရင္ႀကီး နဲ႔ မင္းႀကီးကို လာၿပီး ေတြ႔တဲ့ မယ္ေတာ္ မိဖရား ႀကီးတို႔ကို
""ခမည္းေတာ္၊ နဲ႔ မယ္ေတာ္"" ဆိုတဲ့ အသံုးကို လံုး၀မသံုးေစရန္၊
"" အက်ဥ္းသား နဲ႔ မိဖရားႀကီး"" လို႔သာ သံုးစြဲေစရန္ အမိန္႔ထုတ္ျပန္ထားပါသည္။
အမွန္တရားဆိုလွ်င္ အေခၚအေ၀ၚ မ်ားကိုပင္ ရင္မဆိုင္ရဲေသာ ၀ါဒ မ်ိဳး ျဖစ္ပါသည္။ )
ေဒ၀ဒတ္ရဲ႕ နိုင္ငံေရး သေဘာထားေတြကိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ့ စိတ္ကူးနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ ပညာမဲ့ ၀ါဒ၊ အာဏာရူး ၀ါဒ၊ လြတ္လပ္မႈ ကင္းတဲ့ ၀ါဒ၊ အာဏာမူး ၀ါဒ၊ ဆိုၿပီး အမည္ေတြ ေပးလိုက္ပါသည္။
ဘယ္နိုင္ငံပဲ ျဖစ္ျဖစ္ အုပ္ခ်ဳပ္သူ အာဏာပိုင္ေတြဟာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ရဲ႕ဘာသာေရး စာေပေတြကို ေလ့လာဖူးသည္ျဖစ္ေစ၊ မေလ့လာဖူးသည္ျဖစ္ေစ၊ ဗုဒၶသေဘာထား ဆင္တူနိုင္ငံေရး ၀ါဒမ်ား ထြန္းကားလွ်င္ ျပည္သူလူထုမွာ ကံေကာင္းၾကၿပီး၊ ေဒ၀ဒတ္၊ အဇာတသတ္ သေဘာထားဆင္တူ နိုင္ငံေရး ၀ါဒမ်ား ထြန္းကားေနလွ်င္ ျပည္သူလူထုကံဆိုးေနေသာ ကာလမ်ားပင္ျဖစ္ပါသည္။

ထိုသို႔မဟုတ္ပါပဲ
သားျပဳေသာ အမႈအတြက္ အျပစ္မဲ့ေသာ အဖအား
အမိျပဳေသာ အမႈအတြက္ အျပစ္မဲ့ေသာ သမီးအား စသျဖင့္
လူတစ္ဦး ျပဳေသာ အမႈအတြက္ အျပစ္မဲ့ေသာ ေဆြမ်ိဳးနီးစပ္ တစ္ေယာက္ေယာက္အား
အျပစ္ဒဏ္ ေပးတတ္ေသာ ဖက္ဆစ္စနစ္ ဆင္တူ နိုင္ငံေရး ၀ါဒမ်ား ထြန္းကားေနလွ်င္ေတာ့ ""ျပည္သူလူထု ကံဆိုးေနသည္"" ဟူေသာ စကားသည္ မလံုေလာက္ေတာ့။ "" တစ္နိုင္ငံလံုး က်ိန္စာသင့္ေနသည္ "" ဟုပင္ဆိုခ်င္ပါေတာ့သည္။

ရြက္၀ါ ဘေလာ့မွ ကူးယူေဖာ္ၿပသည္။။။။ http://ywetwar.multiply.com/journal?&page_start=120

No comments:

Post a Comment